MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Geert Wilders boos op Marokkaanse politicus

05 november 2006 | in Politiek | 58 Reacties

Tofik DibiGeert Wilders is weer boos. De nepblonde politicus is woedend over de aantijgingen van de Marokkaanse GroenLinkser Tofik Dibi. Deze zou Geert Wilders een ”racist” genoemd in een interview met het jongerenblad Spunk.

Uit het verkiezingsprogramma van Wilders Partij zou volgens de 25-jarige Amsterdammer een ‘Ãœbermenschen-idee’ blijken, schrijft Elsevier.

Wilders eist nu dat GroenLinks-leider Femke Halsema excuses maakt voor de uitlatingen van haar partijgenoot. Volgens Wilders proberen linkse partijen al dertig jaar iedereen te verketteren die het waagt kritiek te hebben op het multiculturalisme. Vorige week was hij ook al boos op D66-leider Alexander Pechtold. Die zei dat Hans Janmaat indertijd terecht vervolgd had geweest als hij in de jaren ’80 had gezegd wat Wilders nu zegt.

Enkele punten uit Wilders’ verkiezingspamflet:

– Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar

– Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio

– Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

– Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

– Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams

– Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën

– Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen

– Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders

– Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal

– Afschaffen dubbele nationaliteit

– Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp

– Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd

– Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

– Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf

– Geen export van uitkeringen buiten de EU

– Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte

– Verbod hoofddoekjes in publieke functies

– Bevorderen vrijwillige remigratie

Er zijn 58 reacties

  1. inayat
    05 november 2006 om 02:51 uur.

    Wilders, je bent een achterlijke xenofoob! Ga maar klagen over mijn uitspraak sukkeltje 🙂

  2. bharos
    05 november 2006 om 03:06 uur.

    alles is toegestaan
    israel gooit met bommen,de us gooit met bommen waarom mag noord korea niet?

    wilders ga maar klagen.
    noord korea wacht op jouw.

  3. SAMADIE
    05 november 2006 om 03:29 uur.

    meskien geertje moet de nodig aandacht krijgen, geert wilders kan je het best met een CD singel vergelijken die op repeat staat. hij singt al jaren het zelfde liedje.

  4. Miss_N
    05 november 2006 om 05:55 uur.

    wilders is een halve gare snob. Zijn haar, zijn uitspraak, kortom zijn hele vertoning is echt belachelijk. Hij maakt echt een karikatuur van zichzelf. hij is net een stripfiguur uit een eeeeeeerg slecht stripboek!!

  5. Henk-Rotterdam
    05 november 2006 om 06:36 uur.

    En zo blijft hij gratis reclame maken voor zich zelf en zijn verwerpelijke denkbeeelden toch spuien over het ganse land.

    Het is te hopen,en daar moeten we met zijn allen aan werken dat dit figuur uit de kamer wordt weggestemd en dat hij niet de kans krijgt om nog eens 4 jaar door te gaan met zijn vuilspuiterij en discriminerende gedachte,daarom is het belangrijk dat we met zijn allen gaan stemmen op 22 november en niet thuis blijven.
    NEDERLAND IS VAN ONS SAMEN,SAMEN WONEN,SAMEN LEVEN,SAMEN LACHEN EN SAMEN EEN TOEKOMST OPBOUWEN.

  6. Botrah
    05 november 2006 om 07:36 uur.

    Sooo mann te erg voor woorden. En dat wild die geen racist genoemd worden, nou leiden deze punten niet tot RACISME??? Of ben ik nou gek

    Hij is PUUR een RACIST!! Hij is gewoon tegen de ware godsdienst!

    Kortom hij is gewoon een Racist!

  7. 100% ARABICA
    05 november 2006 om 08:11 uur.

    Als dit géén pure racisme, dan weet ik het niet meer! Het zijn maatregelen die alleen maar Moslims (Marokkanen en Turken) raken. Als men een onderscheid maakt, discrimineertb men, dat is net als 1 + 1 = 2. Wilders, moet niet zeuren, dat hij voor racist wordt uitgemaakt. We leven in een democratie, waarin vrijheid van meningsuiting geldt. Blijkbaar heeft Geert Wilders een laag incasseringsvermorgen en doet het extra pijn dat hij van repliek wordt gediend door een Marokkaan!!! Hij mag wel Marokkanen zwart maken, in een hoek drukken, demoniseren en als tweederangs burger beschouwen, maar zodra hij een beetje tegenwind krijgt begint Wilders te jankem., nou Geert dat is het recht van beledigen, wat hier in Nederland mag! Wat een vent, get a life!

    “De mensen zijn gelijk; niet afkomst, alleen deugd maakt dat er verschil tussen hen is.”

  8. am
    05 november 2006 om 08:26 uur.

    geen aandacht besteden aan die sukkel die mensen heb je altyd en overaal ik blijf altyd vragen hoe krygt hy die haren bij elkaar 5 seconden lym

  9. Hamid
    05 november 2006 om 10:47 uur.

    Jongens geen aandacht aan deze waterstofperoxide=kop schenken.
    de waterstofperpxide heeft zijn hersens aangetast

  10. Mo
    05 november 2006 om 11:18 uur.

    Henk-Rotterdam je hebt zeker gelijk!

    iedereeen moet gaan stemmen! dat is een goede recht , en die moet je zeker gaan gebruiken, op 22 November!

    Stem Slimme, Stem PVDA,

  11. bobo
    06 november 2006 om 12:03 uur.

    gratis reklame voor deze schaaphoofd

  12. mhamed
    06 november 2006 om 10:38 uur.

    mensen laten we zeggen dat wij dom en gek zijn, schenk die geit geen aandacht en bliif wel scherp!!!!
    stem daarom linkse partij op 22 november.

  13. studente
    06 november 2006 om 10:49 uur.

    Hij is zeker een reacist.. vooral doordat hij niet zinnige punten in zijn agenda opneemt ipv racistische punten.. ik vidn dit echt niet kunnen..
    Nederland is een multicultureel land.. deal with it Wilders!
    Accept it, embrace it and enjoy it.. zou ik zeggen..

  14. hassanhasson
    06 november 2006 om 11:07 uur.

    Henk-Rotterdam, als jij lid bent van een partij dan zal ik beslist op jou gaan stemmen!

  15. abdel
    06 november 2006 om 11:21 uur.

    selam

    De Groep Wilders is honderdduizenden euro’s aan subsidies misgelopen. De leider van de Groep Wilders, Geert Wilders, heeft verzuimd om een subsidie aan te vragen, waar hij op grond van de ‘Wet subsidiring politieke partijen’ recht op had.

    als hij nederland gaat regeren binnen 1 jaar nederland FAILLIET!

  16. Youssef b
    06 november 2006 om 11:23 uur.

    Misschien heeft die wilders vroeger wel vaak klappen gehad van moslims en hekelt hij ons zo, het is eigenlijk gewoon een gefrusteerd ventje

  17. peter
    06 november 2006 om 11:55 uur.

    Ik ben trots op mijn vaderland. Mijn vader komt uit Surabaya. Nederland zou nog veel kunnen leren van Indosenia. Zij hebben vanaf 18.00 tot 19.48 Indonesia flink uitgebuit! Hoe VOC mentaliteit? Uitbuiters dat waren zij en nog! Vele grondstoffen werden daar weggevoerd via schepen en vliegtuigen zoals hardhout, thee, koffie, rijst, ja zelfs krokodillen leer! kattoen, kruiden, goud, zilver, rubber plantage, geneeskrachtige kruiden en duurzame stenen, dieren, planten en ga maar door. Indonesia is nog steeds rijk aan cultuur-historische bronnen en daar moeten zij nu vanaf blijven!

    Wij Indonesia hebben veel gemeen met de Arabische landen. Ook wij vormen overeenkomsten. Ik zal het je uitleggen. Het cultuur daar waar mijn vader vandaan komt Oost Java Surabaya zal ik hieronder kort omschrijven:

    Javanen
    ————-
    De meerderheid van de Javanen is moslim, desondanks is er een grote variatie aan islamitische praktijken en geloven die samenhangt met complexe factoren als regionale geschiedenis en sociale klasse.

    Zo kent de zeer verfijnde Javaanse aristocratie in de provincie Java Tengah een sterk esthetisch, mystiek element toe aan de islam. Religie wordt in deze kringen geuit in de wayang kulit opvoeringen, gamelanvoorstellingen, dansopvoeringen en andere kunstvormen van het hof.

    Mensen tonen naar elkaar respect en zijn daar ook erg gevoelig voor. Indische mensen zo zeggen de arrogante Hollanders “zijn gedienstig” Neen! ik zal het anders zeggen: Indische mensen tonen gewoon naar een ander respect!
    Hollanders zijn zuinig, koppig, dom, en arrogant denken alleen aan geld!
    Zij zijn hypocriet en staan snel klaar met hun vooroordelen over anderen.Zo zijn de Hollanders!

    De leden van de santri, de islamitische scholen, in Oost-Java, veelal agrarische handelaren, prediken meer de moralistische toon van de islam en benadrukken het fundamentalistische universalisme. Zij maken een pelgrimstocht (hajj) naar Mekka,onderwijzen hun kinderen in de Koran en spannen zich in voor de sociale, spirituele, en zelfs politieke progressie van hun religieuze gemeente (ummah).

    De meeste Javaanse boeren, vooral in Centraal-Java, voelen niet veel voor het universalisme van de islam en de politieke ideeen van de islam. Zij geven de voorkeur aan een meer gematigde mengvorm van islamitische praktijken met javaanse elementen wat zij weer uitdragen in huiselijke feesten, pelgrimstochten naar lokale tempels en altaren en geloof in lokale geesten. Veel Javaanse boeren geloven dat de geestenwereld rijk gevuld is met entiteiten die in staat zijn om bezit te nemen van mensen, voorwerpen en plaatsen en die op elk moment onheil kunnen brengen.

    Zij die hierin geloven trachten zichzelf te beschermen tegen deze kwalijke geesten door offers te doen, de hulp van een dukun (spirituele genezer) in te schakelen of door spirituele handelingen van zelf-controle en rechtvaardigheid.

    In Surabaya 3 miljoen inwoners is 70% Moslim. Ook Djakarta Bandung West Java is ruim 70% Moslim. In heel Indonesia is ruim 70% Moslim.
    Ook in Indonesia lopen mensen met hooefdoeken Sjelaba’s en Sarong Kebaya’s. Ikzelf draag bij gelegenheden een Sarong Kebaya Indonesiche traditie. Kom eens een keer langs op zo’n Pasar Malam.

    Nederland moest zich schamen voor haar arrogante houding tenopzichte van de Moslimlanden waar het cultuur zo’n belangrijke rol speelt. Zie de prachtige klederdrachten Marokko heeft ook haar eigen cultuur en religie en haar prachtige Moskeeen die erg byzonder zijn.

    Nederland is Calvinistisch nuchter en zakelijk met andere worden “valt er nog iets te halen” Zo’n land is Nederland alleen als er iets te halen valt spannen zij zich in anders niet. Nederland heeft door de jaren heen altijd een vooraanstande rol gespeeld bij het wegnemen van duurzame grondstoffen inlanden als Indonesia, Zuid Afrika over VOC gesproken? Walgelijk! Zie de slavernij in Zuid Afrika waar toen ook de Hollanders nadrukkelijk aanwezig waren zoals Jan van Riebeek en die Stellen Bosch, of Johannus Vermeer.

    Neen het waren rovers! Zij hebben jaren lang de grondstoffen vanuit Indonesia maar ook uit Zuid Afrika overgescheept naar Nederland. Dit is rijk geworden van haar berovingen en uitbuiting in andere werelddelen en daar teren zij nu nog op! “de gouden eeuw” Het is niet voor niets dat amper nog op de scholen wordt gesproken over de zgn “Gouden Eeuw” want dan moeten zij kleur bekennen! Dan pas komt sterk naar voren dat die Hollanders veel hebben leeggeroofd en dat noemen zij dan de “Gouden Eeuw”

    Hoe zo is Nederland nog beschaafd? Het zijn een stelletje arrogante zakkenvullers! We werken hier voor de lasten! Ah nog 10 jaren volhouden en dan pak ik mijn koffers terug naar Indonesia lijkt mij beter.

  18. Selxi
    06 november 2006 om 12:51 uur.

    heb maar 1 woord voor Wilders

    vogelschijt……

  19. HAMID
    06 november 2006 om 01:42 uur.

    wat voor leven lijdt deze eikel, ik snap het echt niet, wanner rot hij ook op naar de VS,

  20. achaffay
    06 november 2006 om 03:07 uur.

    ik raad jullie mijnlandgenoten om geen aandacht te besteden voor zulke figuren
    die geen waard hebben.
    die lelijk kop hij mag bij mij gratis zijn aaphaar knippen.

  21. latif
    06 november 2006 om 03:47 uur.

    jongens jongens,, waar maken jullie je toch druk om? al deze aandacht is Wilders niet waard! dit is juist waar hij naar streeft.
    laten we hem met z’n allen maar negeren, is de beste manier om aandachtzoekers de kop af te hakken.

    mvg, Den Haag

  22. shemharosh
    06 november 2006 om 05:04 uur.

    ik ben niet pro Wilders maar ik kan hem wel begrijpen,want hij denkt namelijk als een Arabier/Moslim.Als ik die mega moskeeen zie met hun Walt Disnye parc minaretten,dan denk ik waar is dat voor nodig,de kippenslagerij moet zeker grooter, en alle die piraten hooddoekjes en ninja pakjes en migranten kinderen die nederlanders uit hun eigen wijken pesten en supermarkten die allerlei rare vlees en producten alleen voor moslims willen verkopen….etc etc ect….dan begrijp ik hem wel.Je moet is in welke islamistische land dan ook komen met een verzoek voor een kerk of een hindoe tempel dan ga je zien hoe de aardbol gaat schudden….ik geef hem meer gelijk dan welke allochtonenknufelaar dan ook….als men in een glazenhuis woont dan moet ie niet met stenen gaan gooien naar de buren….Wilders houdt ons de spiegel voor van hoe we zijn,hij is net als wij!!!hij had beter zijn haren zwart kunnen verven en zichzelf Achmed Bin Appie kunnen noemen,had ie misschien zijn standpunten meer geloofwaardigheid kunnen geven.

  23. shemharosh
    06 november 2006 om 05:14 uur.

    Laat staan een blonde Hollandse boer in het marokaanse parlement…zie jullie dat gebeuren…nee toch…als er een brutale rascist is dan is het die puber wel…ik snap trouwens niet wat GL heeft bezielt om zo een pubertje op de lijst te zetten…ik zie hem al naar Marokko gaan op werkbezoek…die mocros daar zullen zich verwonderen aan hoe surealistisch Nederland is en dat is dankzij gekken als Wilders…als dat brutaale pubertje maar de hand van zijn koning niet gaat kussen…zal wel gebeuren want alleen hier in het vrije nederland hebben we een grote bek….houden zo dus en niet zeuren!…ik heb eerder Wilders dan Mohammed de koning…jullie ook toch

  24. TITWANI
    06 november 2006 om 05:29 uur.

    shemharosch

    in marokko staan meer kerken en synagoges dan in NL alsof je naar kerk zou gaan als jij daar was.

    STEMADVIES:geen wiolders pastors fotyun
    geen cda vvd

    alles komt goed in dees land

  25. fatima
    06 november 2006 om 05:50 uur.

    Selam,

    Tofik broeder mijn stem heb je… InshaAlla, zul je in Tweede Kamer komen.. Broeder be your self!!!!

    Wa Selam,
    Your sis in ISLAM

  26. fatima
    06 november 2006 om 05:55 uur.

    Trouwens Tofik zou je meer reclame voor jezelf willen maken.. Er zijn zoveel allochtonen die op PvdA gaan stemmen, deze arme schapen weten niet waarmee ze bezig zijn…WOuter Bos is een gluiperd en ligt mensen voor, hij was uiteindelijk voor oorlog in Irak en verzenden van troepen en ik heb hem nooit de moslims zien verdedigen.. Trouwens Groenlinks mag dat wel meer gaan doen, opkomen voor de minderheden…

    Ga naar moskeeën neem contact met islamitische organisaties (internetsites waar veel jongeren komen (forum), denk aan maroc.nl aan elqalem.nl aan zulke sites ).. Maak reclame voor jezelf… Allah’houwen broeder…

  27. fatima
    06 november 2006 om 05:57 uur.

    Met troepen bedoel ik naar Afghanistan (dus niet Irak).. Hopelijk lees je dit 😉

  28. Een Rasechte Marokkaanse
    06 november 2006 om 06:33 uur.

    Ah gossie gossie, voelt meneer wilders zich beledigt? (ik zou me meer beledigt voelen om het feit dat iemand grapjes maakt over me kapsel dan me een racist te noemen, maar goed)

    Fijn voor hem!

    Een tip voor Geertje : Besteed eens wat meer aandacht aan je kapsel dan aan zinloze aspecten zoals deze.

    Meer woorden wil ik er niet VUIL aan maken!

    AJUU!

  29. abdel
    06 november 2006 om 07:35 uur.

    selam

    aub geen aandacht aan geert wilders schenken is mijn advies!
    sinds men de vrijheid van meningsuiting ontdekt heeft schreewt men maar wat in het rond , en fatsoen en respect is ver te zoeken.

    en mijn advies wat betreft het stemmen :
    vergeet de partij van de a , Wouter Bos komt van shell en heeft twee gezichten.
    ga voor een partij die er voor zorgt ,dat je straks niet in een donkere hoek ligt te- krepeeren van de honger en geen geld om je gas en licht te betalen .

    vriendelijke groet

  30. trab
    06 november 2006 om 11:13 uur.

    Hey jongens en meiden, jullie vergeten te lezen wat Peter uit Indonesië te melden heeft over zijn prachtig land. Ik wil hier graag naartoe en hoop geen uitbuiters tegen te komen a la Hollanders van de zogenaamde Gouden Eeuw tijd! Ff, serieus in zijn verhaal zit natuurlijk wel een kern van waarheid. Maar aan de andere kant wij hebben wel geluk dat we hier leven. Tot no toe! InsAllah zal het beter worden in Marokko. Ik wil graag terug, maar niet voordat ik hier helemaal klaar ben met uitbuiten. NEE ik bedoel keihard werken!

  31. mostafa
    07 november 2006 om 11:41 uur.

    Het Laatste punt is interessant. Valt te bespreken.

  32. 100% amazigh
    07 november 2006 om 03:17 uur.

    Geert Wilders heeft een identiteits crisis. Hij was vroeger altijd alleen en werd gepest door buitenlanders en misbruikt. Vandaar die haat tegen buitenlanders. Die vent spoort echt niet. Hij heeft niet eens een iegen persoonlijkheid die blonde wannabee lord gay fortuyn.

    Hey wilders ik adviseer jouw een bezoekje aan de kapper. Want jij zal wel heel veel dooie puntjes hebben mislukte politicus

  33. Shemharosh
    07 november 2006 om 04:07 uur.

    weet jullie wat?

    mischien ga ik de politiek wel in?….wel op de lijst van de partij van de vrijheid.Wilders maakt meer zin dan al die neppe papagaieen….stem echt stem shemharosh stem vrij…hahhahha geen slechte slogan he!….zoals velen de hoofddoek verplichten gaan we hem verbieden,wie de hooddoek zo graag wil dragen moet naar Afghanistan…wel de daad bij het woord voegen he!

  34. mhamed
    07 november 2006 om 04:37 uur.

    shemharosh,
    als jij de politiek in gaat beloof ik je het volgende,
    een

  35. mhamed
    07 november 2006 om 04:57 uur.

    ik ga het land uit.

  36. Shemharosh
    07 november 2006 om 05:31 uur.

    een stem?….bedankt voor je aanmoediging…ik ga er over nadenken….gaan we Nederland schoonvegen van alle kakkerlakken en white trash.

  37. Shemharosh
    07 november 2006 om 05:35 uur.

    hahhahha waar ga je naar toe?
    schoenenpoetser worden in Marokko…qab qab qbababqab….ik hoor je al aan komen lopen…hahhahha….waaaa detail reb3a deriaal….waaaa sirag serage…..dirhaaaaaaaam seraage

  38. skery
    07 november 2006 om 05:43 uur.

    @Shemharosh wie laatse lacht het beste !!!!! wist je niet andere mensen uit lachen als je anderse uitlacht er ook mensen die jou uitlachen nog harder oook

  39. alpha
    07 november 2006 om 06:57 uur.

    Het is maar te hopen, dat de Nederlandsche bevolking zich niet laat leiden door onderbuik gevoelens.
    want het is niet die kneus die gevaarlijk is, maar de klimaat die het mogelijk maakt dat een hele volk een persoon kiest, vanwege dit soort uitspraken.
    erg gevaarlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    geschiedkunde is er om te leren
    alpha centauri!!!!

  40. Iwan
    07 november 2006 om 09:51 uur.

    Jammer dat veel Mensen Geert Wilders verkeerd begrijpen.

    Hij geeft juist de mogelijkheid om de Buitenlandse Nederlanders meer te respecteren. Even kraan dicht om om het water te zuiveren van criminelen en extreemisten. Hierna kan iedereen weer blij zijn met alle Buitenlandse Nederlanders die wel begrijpen wat integreren betekend en rekent dan juist af met de eeuwige vooroordelen. Geef die NETTE BUITENLANSE NEDERLANDER (jou buurman/vrouw) de kans niet vergeleken te worden met de 1 op de 5 die crimineel is. Rotte appels weg er mee en dat geldt dus ook voor Nederlandse criminelen/extremisten.
    Gewoon: “de 10 geboden” respecteren en naar handelen in Nederland. Iedere moslim of niet begrijpt dat.

    Wilders is OKE

  41. IWAN
    07 november 2006 om 11:55 uur.

    IWan,

    Sorru hoor maar rare redenering. Omdat er rotte appels zijn moeten die eerst verwijderd worden voordat ik als “nette” burger geacepteerd wordt?

    Ik heb recht recht op die respect ! met of zonder die rotte appels. Met of zonder hoofddoek. Of ik bruin of blank ben. Of ik nou Fatima of Maaike heet.

    Dus ga die superieuriteitsgedacht maar ergens anders promote. Bin Laden Bush en Wilder hebben meer met elkaar gemeen dan ze zelf denken!

  42. Massilya
    07 november 2006 om 11:59 uur.

    misschien moeten de geert wilders en aanhangers, de samira a’s en aanhangers geen emigreren.

    Dan blijven de mensen over die wel gewoon met elkaar kunnen en willen samenleven.

  43. HaJar
    08 november 2006 om 07:50 uur.

    Ik zeg een diing van haar verfen geert gaa je
    raar prattnnn duss doe dat maar niet maajaa
    jij wacht zekker op je lot (de dood)
    (als iemand hem doodschiiet moet nederland niet gaan
    zeikken van diit gaat te ver want hij is al lang over de streep
    maar wij moslims ALLAH staat aan de kant van de geduldige zoals
    de uitsraak zegt maaja laatst druppel doet de emmer overlopenn
    en dat zal binnenkort wel gebeuren denk ik

    HaJar. A

  44. mocro.S.A
    09 november 2006 om 10:38 uur.

    in de tweede wereld oorlog wisten bijna alle nederlanders wat de joden te wachten stond .dat hebben ze in de doofpot gestopt.daar zijn ze goed in.nederlanders dachten eerst dat mocros en turken net als die negers in amerika worden.je ROOTS vergeten.maar wij zijn als moslim geboren en sterven als moslim ps; mocros blijf bij ellekaar en help andere mocros.voor nederlanders zijn wij allemaal kut mocros.mijn vader. moeder .mijn vrouw.en mijn kinderen. zijn allemaal kut mocros voor hun

  45. Ashkan
    13 november 2006 om 11:47 uur.

    Die man heeft gelijk.

    Geert is een Topper! Hij geeft als enige het signaal af dat niet alles getolereerd wordt. Het moet eens een keer ophouden met die onzin. Je kan geen tram in Den Haag instappen of je wordt tegen je zin in de gehele reis door hun aggresieve gedrag en muziek geteroriseerd. Heb je leuke muziek bij je? mooi, maar luister het voor jezelf met oordoppen! Ik vind dan ook dat de HTM als vervoersmaatschappij hierin sterk tekortschiet bij het waarborgen van het reisplezier van haar klanten. Ik als “allochtone Nederlander” ben dit gedrag van een stel rot pubers spuug zat! De HTM moet zich schamen dat er zóveel overlast in haar trams is. Dag in dag uit. Ik ben ervan overtuigd dat een hoop inwoners van Den Haag hier hetzelfde over denken en wil hiermee geen blad voor de mond nemen om te zeggen wat mij (Nederlander van niet westerse allochtone afkomst!) en andere Nederlanders zo langzame hand de spuigaten uitloopt. Helaas is voor mij maar één oplossing om mij strategisch hiertegen te verzetten: op 22 november stem ik op Geert Wilders!! Geert is absoluut geen rasscist, maar een realist die zich inzet voor datgene waar Foruyn zich ook voor inzette. Nederland moet een leuk en gezellig land zijn. Iedereen die mijn (als niet-westerse allochtoon 😀 ) Nederlandse normen en waarden wil kapotmaken mag van mij doodvallen. Dus mensen, stem masaal op Geert! Scheer niet alle allochtonen over 1 kam maar geef ook niet toe aan deze barbaren die de ontwikkeling naar beschaving nooit hebben doorlopen.

    Mijn boodschap voor jullie mocros is: Wordt gewoon normale Nederlanders (van Marrokaanse afkomst. Wat je nu ziet is de puinhoop die jullie zelf hebben gecreeerd. Jullie zijn ook de enigen die dit het beste kunnen veranderen.

  46. Toth
    14 november 2006 om 07:40 uur.

    Geert Wilders staat absoluut niet voor de Nederlandse normen en waarden, sterker Wilders’ ideen zijn in flagrante strijd met de Nederlandse normen en waarden, sterker nog in flagrante strijd met universeel, menselijke waarden.

    En Nederland heeft zich de afgelopen tijd al volkomen terecht op de radar van een groot aantal mensenrechten-organisaties geplaatst. Wat moeten wij met een Nederlandse Botha als we hier al een parlement hebben dat zich schuldig maakt aan mensenrechten-schendingen en een regering dat medeplichtig is aan de moord op honderduizenden mensen en daarvoor stelselmatig weigert verantwoording af te leggen, simpelweg omdat ze dat niet kunnen.

    http://www.openheidoverirak.nu/

    Zoals ex-rokers de fanatiekste rookverbieders zijn, zoals ex-communisten (Fortuyn) het extreemst-rechts zijn, zoals ex-christenen de felste atheisten zijn, zo is ook Wilders het felst anti-liberaal. Zijn Orwelliaans genoemde partij voor de vrijheid is voor burgerrechten wat Goebbels was voor de vrije pers.

  47. Ashkan
    14 november 2006 om 12:51 uur.

    Beste Toth,

    Hierover verschillen wij van mening. Ik ben het met je eens dat Wilders ook punten heeft die minder zijn, maar hij is de enige die datgene wat NU aangepakt moet worden in de samenleving wil aanpakken. Als SP of Groenlinks ook het lef had toe te geven dat het gewoon verkankerd gaat met de veiligheid en integratie in de grote steden hadden ze allang mijn stem!

  48. Henk-Rotterdam
    14 november 2006 om 03:40 uur.

    Als de peilingen enige waarheid bevatten ben ik bang dat we met zijn allen op een kabinet afsteven dat we geen van allen willen.
    Om de regeergeile JPB en de verliezende VVD in het zadel te kunnen houden ben ik bang dat we de toekomst in gaan met een coalitie van CDA-VVD-CU en schrik maar niet als hij inderdaad 6 zetels weet binnen te halen de partij van G.Wilders.
    Ik zag vandaag op de markt dat er folders werden uitgedeeld van Een NL en dat gebeurde door figuren van LR en deze waren gekleed in camouflage kleding en dat deed me toch wel de rillingen over de rug lopen.
    Is dit onze toekomst,is dit wat we willlen.
    Van Wilders hebben we niet veel te verwachten en als hij de kans krijgt gaat hij regeren in een kabinet zoals ik schetste,dat misschien doemdenken is maar wel een mogelijkheid om in het zadel te blijven bij het ontbreken van een linkse meerderheid of een coalitie van CDA en PVDA.
    Mocht er wel een coalitie komen van CDA en PVDA ben ik bang voor een rechts blok van PVV en Een NL en VVD wat de hoofdzaak zal leggen van het oppositie voeren met hoofdpunten van integratie en emigratie en verharding van de samenleving.De toon daarvan was vandaag op de markt te zien.
    We zijn in heel de wereld allang reeds een weg in en op gegaan die niet meer omkeerbaar is en waar we met zijn allen moeten samen leven met respect voor elkaar en elkaars levenswijze en overtuiging.
    Sommige mensen willen ten koste van alles vast houden aan bepaalde opvattinegn en gaan daarvoor ten koste van alles en iedereen door o hun verwerpelijke denkbeelden aan de man te brengen.
    Laten we met zijn allen er voor zorgen dat er een zo groot mogelijke opkomst is van de kiezers en dat we bevrijd worden van het huidige beleid,want als dat doemdenk kabinet er echt komt gaan we vier hele sombere en ongelukkige jaren tegemoet en vrees ik voor de toekomst.

  49. Toth
    14 november 2006 om 08:07 uur.

    We kunnen van mening verschillen over veel zaken, maar als je Geert Wilders wilt stemmen omdat je last hebt van harde muziek in het openbaar vervoer dan ben je volgens mij gewoon niet goed snik.

    Maar we leven in een vrij land – nog wel – en als je daar een eind aan wilt maken voor je dagelijkse ongemakjes in de tram, die er overigens alleen maar door zullen verergeren, dan moet je dat vooral doen en vervolgens mag je hopen dat er niet al teveel mensen net zo onnozel zijn.

  50. Faris
    23 november 2006 om 03:07 uur.

    Haha Geert wilders wat een grappig manneke, Laat hem praten toch…….. met zijn domme regeltjes hij weet niet eens wat de islam inhoud hij denk aan Zelfmoord aanslagen, niet gelovigen doden en al die dingen. MAAR NEE dat is de islam niet Geert wilders als je echt wilt weten wat de islam is LEES de Koran en vraag niet aan je skinhead buren wat et is ant die weten het toch niet.

    illuminati ga naar video google en kijk wat het is (interesant)

  51. Maghreb Magazine » ‘Geert Wilders is een racist’
    10 augustus 2007 om 12:22 uur.

    […] Onder de kop ‘Geert Wilders is een racist’ stelt Dibi dat je soms het beestje bij de naam moet noemen. Eerder had het jonge kamerlid Wilders al een racist genoemd in een interview met het jongerenblad Spunk. Wilders was toen woedend en eiste dat GroenLinks-leider Femke Halsema excuses zou aanbieden. […]

  52. Wieneke
    07 januari 2008 om 12:05 uur.

    Mensen, mensen, mensen, als jullie het hier…. in het o zo decadente Nederland…. niet bevalt, dan ga je toch gezellig naar die Islamitsche landen (o.a. Oman en Saoedi Arabië moeten hele ruime, mooie landen zijn) waar mensen worden opgehangen, handjes en voetjes afgehouwd, hoofden van christenmeisjes afgehakt, ja, ja, dit is gebeurd in dat o zo tolerante Indonesië. Vrouwen worden als loempia’s ingepakt omdat de man zich niet kan beheersen? Waar mensen met een ander mening meteen in het gevang worden gestopt? Waarom vragen jullie je niet af hoe het toch zover is gekomen dat heel veel Nederlanders een afkeer hebben gekregen van moslims. Denk eens na! Zou het niet door dat onopgevoede, agressieve tuig gekomen zijn? En met name de Turken en de Marokkanen? Durf de problemen te benoemen. Ik als Indo (halfbloed) heb daar nooit last van gehad. Ben ook nooit gediscrimineerd. Indonesië was mijn geboorteplek, Surabaya de stad waar ik tot mijn dertiende heb gewoond. Nu woon ik al heel lang in dit kleine landje en dien me gewoon aan te passen. Simpel toch?
    Moeten jullie moslims ook eens proberen, het verrijkt je leven. Respect moet van twee kanten komen. De Koran heb ik gelezen en er staan absoluut geen prettige dingen over b.v. Joden, andersdenkenden en ongelovigen. De profeet Mohammed was een zeer gewelddadige man, vermoorde o.a. honderden Joden. Trouwde met een negenjarig kind. Waar maak jullie je dan druk over! Kijk eerst naar jezelf!
    Goed lezen waar Wilders het over heeft, hij is zeer beslist geen rascist!
    Met vriendelijke groeten,
    Wieneke.

  53. MB
    07 januari 2008 om 01:17 uur.

    Heeft iemand zich afgevraagd waarom Wilders regelmatig in Israel is???

  54. nor2
    07 januari 2008 om 06:07 uur.

    Nou beste MB vertel het eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

  55. peter
    08 januari 2008 om 11:56 uur.

    MB. Dat mag ie toch. Of zoek jij daar allerlei verbanden/theorieen achter? Vertel maar eens

  56. Omar
    23 januari 2009 om 12:44 uur.

    Ik ben niet eens met Wilders maar soms snap ik zijn fobie voor Islam en Marokkanen.

    Veel, maar gelukkig niet alle, Marokkanen zorgen zelf voor een slecht imago van zichzelf en van de Islam.

    Ze doen alles wat Islam heeft verboden (vulgair taalgebruik, stelen, drugs dealen, Nederlandse meiden onteren, misbruik maken van uitkeringen).

    Dit terwijl Islam preekt hard werken, respect voor andere, nederigheid, behulpzaamheid en vooral geen last te zijn voor anderen!

    … Ouallah ta3melou fil 3ar

    een voor dat je racist gaat schreeuwen … ik ben zelf Arabish!

  57. JAN ARENDS
    11 oktober 2010 om 01:24 uur.

    GEERT WILDERS IS GEK AAN DE KOP!!!!!! HIJ IS NOG ERGER DAN WIE DAN OOK!! EN OOIT ZAL HIJ GESTRAFT WORDEN DOOR GOD!! OMDAT HIJ EEN ECHTE RASSIST IS!! JE MENING GEVEN IS OKE! MAAR GEERT WILDERS ZAL ER VOOR ZORGEN DAT ER VEEL HAAT KOMT TUSSEN DE ISLAM EN KATHOLIEKEN EN NIET GELOVIGEN! NEDERLAND IS EEN VRIJ LAND! DUS LEER HET ACCEPTEREN DAT ER VEEL MOSLIMS WONEN IN NEDERLAND.. ISLAM ZAL NOOIT VERGAAN EN GEEN EEN MOSLIM ZAL NAAR JOU LUISTEREN JIJ VIEZE RASSIST MET JE GEVERD HAAR EN JE LELIJKE ROTKOPP.. IK BEN NAMELIJK EEN NEDERLANDER DIE ISLAMITISCH IS GEWORDEN.. EN IK HOOP DAT VEEL MENSEN MIJN PAD ZULLEN VOLGEN OM MEE TE GAAN NAAR HET PARADIJS. DE ISLAM IS NU EENMAAL EEN MOOI GELOOF.. EN DE STERKSTE EN DE LAATSTE EN GROOTSTE WERELDWIJDE GELOOF.. ALLAH AKBAR!!! LEES EENS EEN BEETJE VAN DE KORAN EN JE ZAL VERSTELD STAAT(ook in het nederlands). JE ZAL PRECIES KOMEN TE WETEN HOE DE EERSTE MENS ECHT HIER IS GEKOMEN. EN WAAROM JE OP DE WERELD BENT. HET LEVEN IS EEN TOETS ZONDER HERKANSINGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  58. moena
    12 oktober 2010 om 09:11 uur.

    Jan mooi gezegd en daarom moeten we in deze moeilijk tijden geduld hebben en iedereen die ons onrecht aandoet aan God overlaten. vrede