MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ook Marokko nodigt Afellay uit

06 november 2006 | in Sport | 34 Reacties

afellayPSV-middenvelder Ibrahim Afellay heeft ook een uitnodiging ontvangen van de Marokkaanse voetbalbond om mee te spelen in de oefeninterland van het nationale elftal tegen Gabon. Dat zei hij zondagavond in het tv-programma Studio Voetbal schrijft De Telegraaf.

Eerder deze week maakte Marco van Basten bekend dat de 20-jarige Afellay is opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor het oefenduel met Engeland op 15 november. Afellay zou de keuze voor het nationale elftal van Nederland of Marokko het liefste voor zich uitschuiven, voegde hij er nog aan toe. De PSV-er sloot niet uit dat zijn beslissing pas over enkele maanden valt.

Er zijn 34 reacties

  1. Youssef Ain Asserdoune
    06 november 2006 om 12:38 uur.

    Duurt het nog langer voor dat ie een einde beslissing maakt?!?!?

  2. hamzahamza
    06 november 2006 om 04:47 uur.

    goed teken vind ik. de kansen dat hij met marokkko gaat spelen is groter geworden. ik ben trost op ibrahim. je hebt genoeg liefde getoont aan marokko. het is een eer dat je met ons kiest.
    ik vind dat is jouw plichten om marokkaans elftal beter te maken.

  3. Maghrebie
    06 november 2006 om 09:32 uur.

    Ik vind het een verstandige besluit, zo kun je er rustig over na denken en ook kijken naar je beste kansen…………..Als Marokko niet doorgaat en weinig kansen heeft, dan hoef je daar je tijd en carriere niet voor op te geven……Verder vond ik je interview gisteren op tv gisteren erg goed, een goed beschaafd jongen. Een visite kaartje en voorbeeld voor veel Marokkanen….mogen van jou nog meer komen………….

  4. mhamed
    06 november 2006 om 10:53 uur.

    wat moet hij nou in huidig marokko met de trainer als fakir doen.
    kop op jongens jullie weten een hoop wat hollanders niet weten!!!
    jongen speel voor nederland en geniet van wat jij hebt opgebouwd.
    kijk maar naar boulahrouz,,,,,,,,,,,,alle marokkaanen zijn trots op hem al speel hij voor holland….. !!!!!!!.

  5. studente
    06 november 2006 om 11:00 uur.

    Het is alleen maar goed dat hij rustig de tijd neemt om zijn belissing te maken..

  6. Zahbi
    06 november 2006 om 11:52 uur.

    marokko heeft die snotneus helemaal niet nodig, we hebben al genoeg goede spelers alleen de juiste trainer ontbreekt nog

  7. Wijze Mocro
    06 november 2006 om 12:01 uur.

    WE ZIJN TOE AAN EEN NIEUWE COACH

    We hebben zeer goede spelers we kunnen alle hulp gebruiken
    en Affelay is Zeer zeer welkom in maroc ! ! !

    IK hoop dat je een verstandige beslissing maakt.. en dus voor je trots en nationaliteit gaat salaam oe 3alaikom

    en ik daag GUUS HIDDINK uit om marokko te gaan coachen als je ooit wereldkampioen wilt worden ha

  8. Selxi
    06 november 2006 om 12:54 uur.

    Hopelijk is hij verstandig genoeg om voor Marokko te kiezen anders zal hij achter af spijt krijgen….

  9. abdelilah
    06 november 2006 om 01:08 uur.

    GOED DAT MAROKKO HEM HEEFT UITGENODIGD IK DENK TOG DAT HIJ VOOR ORANJE ZOU WILLEN UITKOMEN WANT MET DEZE COACH BEREIK JE WEINIG TOT NIETS

  10. antwerpboy
    06 november 2006 om 01:11 uur.

    Kies gewoon voor Marokko, punt. Je bent een Marokkaan. Je kunt toch niet uitkomen voor een land dat Marokkanen discrimineert. Een land van Wilders, Hirshi Ali. Ze haten ons.

  11. abdelilah
    06 november 2006 om 02:31 uur.

    Afellay erkende in Studio Voetbal wel zich Marokkaan in hart en nieren te voelen. Dat wil echter niet zeggen dat daarmee de kans heel groot is dat de keuze op Marokko valt.
    DUS NIET ZEUREN ALLEMAAL HIJ KOMT GEWOON UIT VOOR NEDERLAND IK BEN MAROKKAAN MAAR TOG DENK IK DAT HIJ NIET VOOR ONS ZAL SPELEN

  12. nadia
    06 november 2006 om 03:50 uur.

    nee van basten is een lekkere coach tazz ik vind hem en fakhir allebei ezels.

  13. TITWANI
    06 november 2006 om 05:21 uur.

    alles je in hatr en nieren marokkana voelt wat is the probleem dan?

    boulha is ander geval hij is nooit gevraagd voor maroc afellay wel moet gwoon voor maroc spele.heeft al topclub al op zn 20ste carriere komt sowieso dus goed.

    alleen hij moet zelf spelen.van baxssten gaat sneyder besgerme want die komt in gevaar.

    PS:ik vond em stil in studio voetbal en sprakeloos.

  14. Hichammmm
    06 november 2006 om 05:49 uur.

    Kies voor marokko anders gebeurt het je net als die turk van heerenveen die voor nederland ipv turkije koos en maar 1 keer speelde en niet goed genoeg werd gevonden door Marco en nooit meer is opgeroepen!!

    Marokko zal affelay altijd goed vinden en zal hem blijven selecteren!!

  15. am
    06 november 2006 om 06:07 uur.

    als hij voor nederland kiest dan moet hij zijn paspoort inleveren en en varkens vlees eten
    en nooit zeggen dat hij en mocro is je land boven alles ,die kaaskoppen zullen onze nooit accepteren die hebben onze ouders kapot gekregen met werken en nu pakken zij onze sporters afellay denk met hart en ga op je gevoel en kieze marokko help je land op te bouwen tegen ongeloviggen die onze nooit iets gennun vivvvvvvvvvvve maroc

  16. omar
    06 november 2006 om 09:42 uur.

    jongens het zit ZO FAKHIR HEEFT ELKE SPELER NODIG DIE WAT KRACHT AAN HET MAROKKAANSE VOETBAL GEEFT EN AFFELAY HOORT DAAR BIJ EN WAT JOHAN CRUIEF ZEGT OF RONALD KOEMAN ZIJ WELLEN GEWOON NEDERLAND BETER KRIJGEN EN MAROKKO HEEFT GEWOON ELKE SPELER NODIG IN IEDERE GEVAL AFFELAY OOK DUSZZZ

    DUS AFFELAY KIES GEWOON VOOR MAROKKO WANT JE BLIJFT MAROKKAAN EN JE DOET WAT VOOR JE LAND..
    INSALAH KOMT ALLES GOED …

  17. Yassin
    07 november 2006 om 01:39 uur.

    ik wil graag waar je in marokko vandaan komt…

  18. hamzahamza
    07 november 2006 om 02:43 uur.

    ik heb wel respect voor fakhir. ik kan hem niet beoordelen dat hij slecht trainer. in africa hij kont niks laten zien want hij was nieuw trainer.

    wat ik waardeer in fakhir. hij heeft toch marokkanen van nederland kans gegeven. diba, boussoufa, elakchaoui.

    hij heeft ook met ALI afellay gesprokken ( de broer van ibrahim), hij heeft hem verteld dat hij uiteindelijk voor marokko gaat kiezen.
    hij heeft aissati e de vader van aissati gesprokken en hebben hem gegrandeerd dat hij ook voor marokko gaat spelen.

    dat heb ik allemaal gezien bij zende 2m. fakhir was live op tv.
    over afellay geeft fakhir de schuld aan de marokkaans media. afellay was wel van plan om met marokko te spelen maar door media heeft van basten hem uitgenodigd en wordt de druk op afellay groter. daarom zit hij nu te twijfelen.

    maar inchalah komt goed

  19. MASSINNISSA
    07 november 2006 om 02:48 uur.

    ZWERVERS, wat gaat jullie nou aan waar hij voor gaat kiezen. Hij moet voorzichzelf kiezen, niet voor jullie( ooh nou vind aaserdoune mij geen marokkaan meer, ooh ooh wat erg mijn leven is voorbij) Kut LL3arab zoek een eigen leven!!!!!!

  20. 100% amazigh
    07 november 2006 om 03:04 uur.

    AFFALAY, KIES VOOR MAROKKO A ZEBIE. WAT MOET JE NOU MET NEDERLAND. JE BENT EN BLIJFT EEN MOCRO, DUS KIES VOOR MAROKKO EN DAN VOLGEN DIE ANDERE MAROKKANEN OOK. DAN GAAN WIJ OOK INSALLAH WK WINNEN. OOW DIT NOG, DIE UGUR YILDIRIM DIE WIL NU ALS NOG VOOR TURKIJE UITKOMEN, WANT HIJ IS NOOIT MEER VOOR ORANJE OPGEROEPEN EN TERECHT DAT HIJ VOOR TURKIJE KIEST.

  21. Shemharosh
    07 november 2006 om 04:35 uur.

    Afellay heeft helemaal geen keuze hij speelt gewoon voor Nederland,wat is dat voor onzin!…dit doet me denken aan vriend van mij….Ajax wilde hem hebben maar zijn vader wilde niet want hij moest er de wijkkrant voor opgeven en dat kon echt niet….wees nou eerlijk?….wil je spelen onder Van Basten een van de beste spelers ooit of voor een dronken lap als Fakhir

  22. TITWANI
    08 november 2006 om 03:23 uur.

    f*k die afellay hij twijfelt

    je mag niet een stwijfelen
    we hebbe em niet nodig

  23. Ayman
    08 november 2006 om 05:32 uur.

    Zijn sommige Mocros vergeten dat ze hem tijdens het WK onder 20 ,Ibrahim APPELVLAAI noemden?
    Ik hoop dat hij zich daar niet al te erg aan heeft gestoord en als nog een trotse Marokkaan is en dat uitdraagt door zijn keuze.

  24. kelaa des m'gouna
    08 november 2006 om 06:26 uur.

    ik ben ook een mocro van hart en nieren maar als hij carierre wilt maken gaat hij best voor nederland kiezen kijk maar boula heeft gekozen voor nederland speelt een goed WK en mag naar chelsea kijk zairi speelt perfect maar waar speelt die nu ?????? dus als hij carierre wilt maken kiest hij voor nederland is hij een echte mocro dan kiest hij voor MAROKKO

  25. Ayman
    08 november 2006 om 06:42 uur.

    Zairi speelt perfect?

  26. tanger
    08 november 2006 om 08:15 uur.

    MAROKKKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO RELLENN ALLESSSSSSS

    KIES VOOR MAROKKOOOOOOO!!!!!!!!!! EN WE ZULLEN IEDEREEN VERSLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

    FUCK DIE FUCKHIR!!!!!!

    NIEUWE COACH HEBBEN WE NODIG, WEJA BLIJ ZAL IK ZIJN ALS DIE WEG GAAT!!!!! en geen ander marokkaan als coach komt

  27. mocro.S.A
    09 november 2006 om 11:22 uur.

    iedere rijke stinkerd in marokko kan in de marokkaanse elftal komen als zijn vader de gooie menssen kent de hele bond is corupt.

  28. TITWANI
    09 november 2006 om 10:05 uur.

    salam kelaa des m’gouna

    maar boulha werd nooit door maroko gevraagd aflay wel

  29. souhaila
    21 november 2006 om 07:18 uur.

    tanger heeft gelijk als die trainer weg zou gaan zou er nog hoop zijn voor marokko

  30. mocro
    22 november 2006 om 01:03 uur.

    kiezen voor maroc :=)

  31. souhaila
    22 november 2006 om 06:37 uur.

    nee kies voor nederland denk aan je toekomst

  32. A aime P
    28 november 2006 om 09:10 uur.

    boula is goed maar moeten jullie niet denken hij speel bij che komt door nl nee hoor Afalay kan nog beter worden als Boula.dus kies voor Marocco

  33. dark lord
    23 mei 2007 om 08:42 uur.

    Een ontspannen oefeninterland, nog winnen ook en dan toch weer de boel slopen. De kakkerlakken maken hun naam weer volledig waar.

  34. brother
    23 mei 2007 om 11:30 uur.

    Dark Lord, dat hebben ze van Ajax- en Feyenoord varkens supporters geleerd.