MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Larouz start multiculturele 11 Stedentocht

16 november 2006 | in Politiek | 17 Reacties

Ahmed LarouzVandaag begint PvdA kandidaat-Kamerlid Ahmed Larouz aan de eerste multiculturele 11 Stedentocht van Nederland: een tour van 11 steden die hij op één dag bezoekt met de Ahmed Larouz Campagne Bus. De Marokkaanse politicus wil middels deze actie op ludieke wijze laten zien dat allochtoon en autochtoon Samen Sterk Staan.

Ahmed Larouz staat op de lijst van kandidaat-Kamerleden voor de PvdA, en wel op nummer 57. De multi-culti 11 Stedentocht van Ahmed Larouz begint in Zaanstad, om vervolgens via Haarlem, Amsterdam, Leiden, Den Haag, Delft, Rotterdam, Gouda, Alphen aan de Rijn, en Utrecht s avonds te eindigen in Amersfoort. Tijdens de tour zal Ahmed Larouz zijn Nederlandse, Marokkaanse, Turkse, Surinaamse en Antilliaanse achterban aansporen om te stemmen.

Mensen moeten écht gaan stemmen als zij verandering willen zien. De uitdaging voor mij is dat veel mensen mij wel kennen van bijvoorbeeld het Ramadan Festival, maar dat zij geen enkel idee hebben dat ik op nummer 57 van de PvdA lijst sta. Mijn doel is om die mensen te informeren over ten eerste mijn plaats op de lijst, en ten tweede over waar mijn partij PvdA en ik voor staan. Door middel van acties zoals de 11-stedentocht kan ik laten zien dat ik bruggen wil bouwen tussen mensen: jong en oud, allochtoon en autochtoon, etc. Het feit dat ik als Marokkaaanse Nederlander een typisch Hollands evenement de 11 stedentocht gebruik om met verschillende mensen het gesprek aan te gaan is daarvan het bewijs.

Tijdens de 11 Stedentocht zal Larouz zich met name richten op plekken waar veel mensen samenkomen. Denk hierbij aan het centraal station, aan markten en aan scholen. Daarnaast zullen wijken zoals Bijlmermeer (Adam), Kanaleneiland (Utrecht), Korte Akkeren (Gouda) en Schilderswijk (Den Haag) bezocht worden door Larouz en zijn campagneteam. Ahmed Larouz wil namelijk aan de mensen in de wijken laten zien dat hij een constructieve, positieve denker is én een ondernemende wereldburger die denkt in termen van binding tussen verschillende mensen, gelijkwaardigheid en respect.

Er zijn 17 reacties

  1. karim
    16 november 2006 om 10:11 uur.

    ik stem SP, Dus ik wil wel even met hem in de discussie gaan. maar wanneer komt ie naar Den Haag

  2. Maghrebie
    16 november 2006 om 10:45 uur.

    Ik stem ook voor de verandering SP. En in mijn omgeving stemt dit keer bijna iedereen SP.

  3. Youssef Ain Asserdoune
    16 november 2006 om 11:46 uur.

    Die man is heel goed bezig, ik hoop dat hij zijn kans krijgt om te bewijzen dat hij veel kan/wil doen voor de allochtonen in het bijzonder, en voor het Nderlandse gemeenschap over het algemeen.

  4. abdel
    16 november 2006 om 11:53 uur.

    selam

    goed zo maghrebie , mijn ziel geniet van die zin

  5. Sarah
    16 november 2006 om 01:46 uur.

    Salaam,

    Uiteraard is iedereen vrij om zelf een partij te kiezen die het best bij hem/ haar past, maar ik vraag me toch geregeld af of mensen wel echt weten waar ze voor stemmen. Ik zou persoonlijk al om een reden niet op de SP stemmen en dat is wel om het feit dat de SP voor het afschaffen van de dubbele nationaliteit is. De SP is samen met o.a. het CDA en de VVD (en uiteraard Pastors en Wilders) van mening dat Nederlandse Turken en Marokkanen moeten een keuze moeten maken tussen hun Nederlandse en Turkse/ Marokkaanse nationaliteit.

    De PvdA en Groenlinks zijn de enige partijen die tegen zijn. Zij vinden namelijk dat je best een band met je land van herkomst kunt hebben en tegelijkertijd een ‘ Nederlander’ kunt zijn.

    Als de VVD, CDA en SP het straks voor het zeggen hebben, moeten wij straks een keuze gaan maken. Weten jullie al wat je dan gaat doen? Nou ik niet!!!!!
    Ik heb net zov eel recht op mijn Marokkaanse nationaliteit als op mijn Nederlanse en wil niet eens hoeven nadenken over een eventuele keuze. Maar lieve mensen sta er dus wel bij stil dat ook jullie straks voor die keuze komen te staan.

    Mijn stem gaat naar de PvdA omdat ik in die partij toch het meeste vertrouwen heb en ik van mening ben dat je strategisch moet stemmen. En ik ga ook zeker op een moslim stemmen. We staan al voldoende onder druk door de niet- moslims, laten we elkaar tenminste een beetje steunen voor de verandering. We moeten er samen gewoon voor zorgen dat de VVD en het CDA ons niet nog eens 4 jaar voor de gek kunnen houden……………………

    En o’ ja een laatste puntje: VVD en CDA zijn van mening dat criminele antillianen het land moeten worden uitgezet……..drie keer raden wie er volgen als de antilianen aan de beurt zijn geweest……..

  6. karim
    16 november 2006 om 04:54 uur.

    kijk eerst de standpunten van SP en PvdA voordat je conclussies trekt, ik heb jaren op PvdA gestemd, maar die hebben niet echt wat bereikt naar mijn mening en dit ik stem ik als protest op SP, om Duidelijk te maken dat wij ook mee tellen, en trouwens, Marokkaan ben je zowieso, dat maakt dat stukje papiertje echt niet uit.

  7. Choukri
    18 november 2006 om 12:22 uur.

    Ik stem PvdA, maar niet op hem. Ik stem op ARIB. Hij is gewoon kansloos op die 57ste plek.
    Ik stem PvdA omdat SP niet groter wordt dan PvdA en ik wil niet dat het CDA gaat winnen.

  8. Choukri
    18 november 2006 om 12:24 uur.

    SARAH ej slaat de spijker op zijn kop

  9. Sarah
    18 november 2006 om 12:03 uur.

    Ik ben blij dat je begrijpt wat ik bedoel Choukri. Ik zou willen dat meer mensen dat zouden begrijpen want dan krijgen we het tenminste voor elkaar dat het CDA niet weer over ons gaat regeren de komende periode….jammer dat niet iedereen de noodzaak inziet en begrijpt dat je misschien wel voor de standpunten van de SP kunt zijn, maar dat het strategisch slimmer is om op de PvdA te stemmen. Ik stem op nummer 57 om hem een hart onder de riem te geven. Ik weet dat hij zich al jaren inzet en of hij er nu wel of niet inkomt, mensen die hun best doen verdienen mijn stem. Bovendien zitten Abbos en Arib er toch al zeker in dus zij hebben onze stemmen niet echt meer nodig…….en hij wel.

  10. TITWANI
    18 november 2006 om 12:45 uur.

    Sp is de beste stem

    Groenlinks zijn wel goed maar zijn afwezig.
    D66 ook goed maar het is nu nix stem verspoilling
    PVDA onbetrouwbaar ene keer dit ander keer dat
    VVD CDA sowieso niet

    sp wil hogere uitkeringen met 10 procent dan is keuze niet moeilk

  11. shemharosh
    18 november 2006 om 12:59 uur.

    Laat die gast maar lekker door schaatsen

  12. Sarah
    18 november 2006 om 07:32 uur.

    Ongeloofelijk dat alleen het feit dat een partij roept dat de uitkeringen omhoog moeten een reden voor sommige is om op hen te stemmen…….wil je niet weten wat ze met de economie, onderwijs, milieu, veiligheid enz, enz willen. Ik wil een betere toekomst voor mijn kinderen en dat wil niet zeggen dat ik een hogere uitkering voor hen wil….trouwens de middeninkomens moeten straks onder SP inleveren. Dus als je op Sp stemt, zeg dan ook meteen je baan op want dan kun je beter meteen een uitkering aanvragen..maar ja dan moet je natuurlijk wel je nederlandse paspoort houden als je straks tussen beiden moet kiezen want dat wil de SP straks ook. Zeg maar dag tegen 1 van beide paspoorten….

    Ach joh stem lekker SP, het heeft toch geen zin. Als je de PVDA niet helpt de grootste partij te worden, wordt het CDA straks de grootste……….en vraag hen dan maar om die uitkering voor je te verhogen……….

  13. Choukri
    19 november 2006 om 01:07 uur.

    titwani
    Heb je zelf ook een eigen mening of is je mening wat er op tv wordt gezegd over bijvoorbeeld PvdA.
    Hoezo is PvdA onbetrouwbaar ? wat heeft ie ene keer wel gezegd en andere keer niet?

    PvdA is ook niet de ideale partij om te gaan stemmen, maar liever PvdA dan CDA of VVD. SP en Groenlinks zijn ook goed hoor en ik kan me goed invinden in hun programma’s, maar zij kunnen niet de grootste worden.

    Tsem strategische en stem PvdA
    Als je PvdA stemt krijg je SP en GroenLInks gratis bij/

    Ik lijk wel Wouter Bos,

  14. thug life
    19 november 2006 om 01:20 uur.

    ik heb nooit gestemt en ik zal nooit gaan stemmen en dat raad ik alle moslims aan.of er moet een moslim partij komen.dan ga ik mischien stemmen .stemmen op een nl partij dat is gewoon ziek vind ik. gewoon wachten op een mocro of turks partij

  15. fatima