MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko eenvoudig langs Gabon: 6-0

16 november 2006 | in Marokko, Sport | 29 Reacties

Het marokkaans elftalTer voorbereiding op de kwalificatie voor Africa cup 2008 in Ghana speelde Marokko woensdag een vriendschappelijke wedstrijd tegen Gabon. In sportcomplex Prins Moulay Abdellah in Rabat won de Marokkaanse selectie de wedstrijd gemakkelijk. Het werd een doelpuntrijke wedstrijd waarbij Marokko zes keer scoorde en Gabon nul keer, 6-0.

Lembarki scoorde twee keer. Andere doelpunten werden gemaakt door Ouadouch, Boukhari, Mahdoufi en Souari.

Klik hier voor de doelpunten.

Er zijn 29 reacties

  1. hamzahamza
    16 november 2006 om 04:31 uur.

    marokko word nog sterker met chamakh,hadji, afellay en aissati.

    shit micheal baser was sterk. hij is heeeeeeeeeeeeeeeel goed voetballer.

  2. abdelilah
    16 november 2006 om 09:18 uur.

    eerste helft vond ik 10 keer niets tweede helft toen boukhari erin kwam ging de ploeg draaien en vielen er goals.
    maar wel veel nieuwe spelers gezien van marokko die basser van nancy was egt wel goed hij was de man of the match

  3. ab
    16 november 2006 om 09:23 uur.

    het was geen leuke wedstryd maar resultaat telt by afrikaans cup hebben ze geode gespeeld maar kwamen niet verder en iederen was teleurgesteld,dus we gaan voor de resultaat en met gabon als tegenstand kan je weinig verwachten ik vind een goede resultaat en dat maak indruk op tegestanders die nog tegen marokko moeten spellen

  4. Youssef Ain Asserdoune
    16 november 2006 om 11:42 uur.

    We willen spelen tegen groete elftalen zoals Kameroen en Ivoorkust, dan zien we juist wel of wij een goede team hebben of niet, maar tegen die Gabon kan zelfs een stadsploeg uit Marokko winnen. Gabon speelde zonder haar basisspelers die van hun clubs geen toestemming hebben gekregen om deel te nemen aan deze wedstrijd.
    Ik hoop dat Fakhir wakker wordt en probeert zsm een sterke ploeg te vormen, tegen sterke ploegen te spelen en van tactic te veranderen, want zo gaat het echt echt echt niet!!!

  5. mhamed
    16 november 2006 om 12:18 uur.

    ga toch weg joh.
    gabon!!!!! dat is telstar uit afrika,
    hooooooooooo wat zijn we goed!!!!!!!
    marokkaanse voetbal zal nooit wat worden voor dat ze een goede trainer hebben.
    met die trainer zal echt tien keer niks worden.

  6. karim
    16 november 2006 om 12:46 uur.

    haha zeker mhamed je hebt gelijk. ga tog oefenen tegen europese landen daar wordt je sterker van, en niet als je tegen afrikaanse landen speelt met een niveau van amateurs hoofdklasse.

  7. hamzahamza
    16 november 2006 om 01:49 uur.

    baser is half bloed en hij houd heel veel marokko. zijn moeder wou dat hij voor frankrijk speelt. hij was ook bij jong frankrijk maar hij heeft uiteindelijk voor marokko gekozen want zijn drom was met marokko spelen. ik hoop dat 100% MARKKANEN (AFELLAY EN AISSATI) OOK VOOR MAROKKO KIZEN

  8. antwerpboy
    16 november 2006 om 02:51 uur.

    Ik heb de wedstrijd gezien. Er zijn veel nieuwe spelers erbij gekomen
    Opvallend is toch wel als boukari speelt, het spel ook beter wordt.
    spijtig dat Diba weinig speelminuten krijgt. En Baser is een echte aanwinst voor Marokko. Nog Affelay in het middenveld en we hebben een goede team

  9. TITWANI
    16 november 2006 om 03:17 uur.

    tzz geen gabon maa r tabon

  10. hamzahamza
    16 november 2006 om 04:29 uur.

    Titwani deze gabon of tabon heeft 2-0 gewonen van algerij hhhhhhhhhhhh.

    cote ivoire heeft 5-0 gewonnen van gabon. dus………………..nooit onderschatten

  11. TANGER
    16 november 2006 om 04:56 uur.

    TABON team wat is dat voor een oefen westrijd?

    Die FUCKHIR is slimmmm hij weet dat die bijna wordt ontslagen, en dat de volk hem waardeloos vind? ………hij bedenkt meteen een mooie plan,
    tegen Tabon land spelen thuis. hebben jullie veel toeschouwers gezien ik niet!!! alleen megolen, vrouwen en kinderen.

    hij laat elbrazi langer spelen dan diba????????? wejaaa kapotte coach……….

    hij moet wegg!!!!! en snelll

  12. abdars
    16 november 2006 om 05:50 uur.

    maaroufie van inter milaan moeten ze ook bij spelers ploeg toevoegen. dan wordt het een wereld team. die jongen is pas 17 jaar en speelt in de eerste van inter milaan. hij kan kiezen tussen marokko of belgie……………

  13. wazzzzzzzup
    16 november 2006 om 11:49 uur.

    Ooh we hebben gewonnen van Gabon wat zijn we toch goed. Marokko moet tegen top afrikaanse lande oefenen!!!

    Slechte spelers zijn>

    Talal elkarkouri ……..echt niet te vergelijken met boulahrouz
    Boukhari ………………..mislukt bij Ajax
    el brazi……………………mislukt bij fc twente

    En dan lopen er nog spelers rond uit de 2e franse divisie nl. Fc Istres !!!!!!!

  14. nordin
    17 november 2006 om 09:32 uur.

    tzzzzzzzzzz marokko speelt tegen Gabon het is geen Goed land niet ervaren
    lijkt net amateurs hoe ze spelen marokko moet aissati hebben en maaroufi en geen affelay die is verkaaste hollander.
    En die coach moet ook weg en sinouh moet komen
    Affelay zegt zo ik neig naar Oranje ik ben hart en nieren een marokaan zegt hij en neigt hij naar oranje kut Nederlander tvoe en de selectie is niks .
    Hij moet die jong spelers van marokko erbij bijvoorbeeld Iahour of Chihi

  15. hamzahamza
    17 november 2006 om 05:32 uur.

    Afellay praat eerst persoonlijk met Van Basten

    ————————————

    Datum: 17-nov 14:03

    Passages uit Sportweek 46: Afellay wacht met keuze, door Remco Regterschot

    Zowel Marco van Basten als de bondscoach van Marokko trekken aan hem, maar Ibrahim Afellay (20) heeft een definitieve keuze voor zich uitgeschoven. De jonge middenvelder wordt te zwaar heen en weer geslingerd tussen hart (Marokko) en verstand (Nederland).
    Afellay: “Er is nog geen moment geweest waarop ik met mijn beslissing naar buiten moet treden, dus ik hoef de beslissing nog niet te nemen.”

    In de media werd in de aanloop naar Ajax – PSV de indruk gewekt dat jouw keuze nagenoeg vaststond: Oranje.
    “Dat klopt niet. Ik heb nog geen keuze gemaakt. Ik heb telefonisch met Marco van Basten gesproken…”

    Hoe was dat?
    “Mooi. Je praat toch met een grote man van het voetbal. In dat gesprek hebben we afgesproken dat we eerst persoonlijk gaan verder praten over Oranje. Als ik dat heb gedaan, ga ik nog een persoonlijk gesprek met de bondscoach van Marokko aan en als dat gesprek is geweest, wacht ik op het moment dat ik naar buiten moet treden. Pas dan neem ik mijn beslissing en maak ik hem bekend. Voorlopig hoeft dat dus nog niet.”

    Hebben de laatste weken veel impact op je gehad?
    “Nee. De laatste weken waren zoals alle weken. Concentreren op wedstrijden, op trainingen, verder niets.”

    Remco Regterschot – Uit Sportweek 46

  16. laila
    17 november 2006 om 07:37 uur.

    marokko speelt altijd goed emt friendschapelijk..we zullen zien bij echte wedstrijden haha dan spelen ze echt slecht man ..!!wrm deed zairi eigenlijk niet mee mensen ??

  17. mom
    17 november 2006 om 07:54 uur.

    wajaaw izhem die beo van een coach die laat boussoufa nie spele klootzak

  18. Badr
    17 november 2006 om 11:36 uur.

    Salam allemaal,

    Dat Marokko tegen een Afrikaans land heeft gespeeld, heeft een bedoeling. Omdat ze binnenkort een kwalificatie wedstrijd gaan spelen tegen Zimbabwe.

    We hebben welliswaar 6-0 gewonnen maar het was geen groots wedstrijd. De systeem van Fakhir deugt van geen kanten hij is te verdedigend ingesteld.

    Fakhir speelt in een 4-4-2 systeem. Hoe kan je dat nou doen. We hebben al geen topspitsen, dan moet je toch 4-3-3 spelen. Om zo meer druk te kunnen uitoefenen op de tegenstander.

    Sorry hoor maar deze uitslag doet mij helemaal niks. Ik had liever met 1-0 gewonnen en de tegenstander helemaal weggespeeld, zoals in 2004 afrika cup.

    Alaikoum Salam

  19. CazaMaroc100%
    18 november 2006 om 02:19 uur.

    wie weet wat er met zairy is gebeurt

  20. Maryam
    18 november 2006 om 09:34 uur.

    Zonder Mbark Boussoufa zou het ook niets geweest zijn!

  21. Maryam
    18 november 2006 om 09:35 uur.

    IS HET NIETS bedoel ik

  22. souhaila
    18 november 2006 om 08:28 uur.

    ze moeten die trainer gewoon weg schoppen
    en een nieuwe nemen hoor
    dat ze gewonnen hebben betekent niks
    Gabon is gewoon slecht en daarom leek marokko een beetje goed

    maar wacht maar af als ze tegen een beter land moeten dan zal marokko zwaar verliezen met affelaye en aissatie of zonder ze

    je kunt niks beginnen met die trainer

    en wazzup ik weet niet hoe je heet
    maar je vind dat boukhari een van de slechte spelers is
    dan heb je hem zeker nooit zien spelen
    en heb je de wedstijd zeker ook niet gezien maar boukharie behoord juist tot een van die betere spelers

  23. CazaMaroc100%
    18 november 2006 om 09:35 uur.

    Hallo mocro’s wie weet wat ze met Zairy hebben gedaan

  24. Ayman
    19 november 2006 om 01:47 uur.

    Marokkanen beginnen al aardig te intregreren en nu gaan nu ook op Hollanders lijken.

    Wint Marokko met 6-0 ,is er nog kritiek.

  25. abdelilah
    19 november 2006 om 12:36 uur.

    6-0 maar wat een kaka uitslag ik had op zijn minst 13-0 verwagt jullie hebben gelijk deze coach deugt niet en de spelers die hij selecteert deugen ook niet tegen gabon dat is iemand die geen een bekende speler heeft die in europa speelt ok noem is een bekende speler van gabon niemand niets nada dus deze tegenstanders moet je gewoon oprollen met 13 14-0 dan pas was het gevaalijk 6-0 is niets trouwens waar is mokthari en zairi en chamakh en ramzi en sektoui die kunnen teminste nog wat en probeer aub nog wat jonge spelers erbij zoals elzhar en chihi en maroufi en iajour dan pas is het een goede opstelling klote bondscoach hij is gaar ik hoop dat hij zo snel mogelijk weggaat en van hanegem de nieuwe coach word

  26. Rif--Style