MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Verkiezingen: Nederland naar de stembus

22 november 2006 | in Maatschappij, Politiek | 13 Reacties

Ongeveer 12,3 miljoen kiesgerechtigden in Nederland kunnen vandaag hun stem uitbrengen voor de Tweede Kamerverkiezingen. De meeste stemlokalen zijn vanaf 07.30 uur geopend. De ruim tienduizend stemlokalen sluiten woensdagavond om 21.00 uur. Vergeet dus niet te stemmen!

Met je stem kun je namelijk invloed uitoefenen op de politiek van de komende vier jaar. Je bent niet verplicht om te stemmen. Maar wie niet stemt, laat een mooie kans liggen om zijn of haar stem te laten horen. Stemgerechtigden in 24 gemeenten moeten hun stem uitbrengen met het rode potlood. De stemcomputers die de gemeenten gebruiken werden afgekeurd omdat ze fraudegevoelig zouden zijn. Elf andere gemeenten kregen vervangende stemcomputers. Verder doet ongeveer de helft van de Nederlandse gemeenten mee met het experiment met stemmen in een willekeurig stemlokaal. Kiezers binnen deze gemeenten kunnen hun stem uitbrengen in een stembureau naar keuze.

Er zijn 13 reacties

  1. Gangsterberber
    22 november 2006 om 10:48 uur.

    Alle Moslims/Marokkanen => Ga stemmen. Als je niet stemt mag je ook niet zeuren van “Wejoo, kijk ze willen hoofddoekverbod, verlaging dit en verhoging dat”.

    Ik ben vier dagen later 18 dus ik baal er wel van. Maar voor de rest van mocro-nederland: laat je stem horen.

  2. ZVA
    22 november 2006 om 12:14 uur.

    OHHHH jammer voor je gangster..
    volgende keer beter.

    he mensen PVDA zou ik stenmen.

    heeft altijd voor ons gestaan en ze staan weer voor ons.

  3. ARRADI
    22 november 2006 om 01:16 uur.

    Heb de lijsttrekkers slotdebat op21 november op tv gevolgd en er werd in de eerste deel waar drie extreem-rechtsepartijen vertegenwoordigd waren alleen op uit om ons zwart te maken en vooraal de Partij van Wilders, zijn uitsprakken waren vooraal gericht aan het adres van de Marokkanen. De enige partij die voor ons opkwam was D66, maar Pechtots partij is ook niet betrouwbaar, want door hun is kabinet Balkenende2 tot stand gebracht.
    Dus mensen ga stemmen en de linkse partijen aan een meerderheid helpen.
    Stem liever op PVDA dan op SP of Groenlinks en stem vooraal op een Marokkaanse kandidaat, zodat hij of zij met voorkeurstemmen alsnog in de tweede kamer komt.

  4. samadie
    22 november 2006 om 01:44 uur.

    D66. vond ik altijd wel een goede partij, maar helaas hebben ze hun waarden verkocht deel te nemen aan de regering, ze hadden er eerder uit moeten stappen.
    en daarbij zijn ze veel ervaring kwijt geraakt. daarom stem ik PVDA. omdat ik geen keus heb.

  5. Mo
    22 november 2006 om 02:41 uur.

    Beter Op de SP stemmen , zodat hun PVda en CDA op een akkoordje kan zetten, als SP meer stemmen krijgen dan word het een linkse , en kan pvda niet samen met cda gaan werken

  6. Mo
    22 november 2006 om 02:42 uur.

    verkeerd getypt ,kies sp zodat pvda en cda NIET op een akkoordje kan zetten

  7. Abdel Nur Malik
    22 november 2006 om 05:30 uur.

    Stem GroenLinks, en niet voor linkse partijen met rechtste doelstellingen:

    Gedwongen spreiding(SP)
    Taaltoets voor peuters(PvdA en SP)
    Inkomensdiscriminatie bij huwelijk uit thuisland(PvdA en GroenLinks)
    Uithollen van de rechtstaat, vergaande rechten inperken(PvdA en Sp)

    Partij die arbeidsdiscriminatie strafbaar willen stellen en voor het recht op twee nationaliteiten. GroenLinks

    Stem slim, stem voor je principes em stem GroenLinks

  8. brownie
    22 november 2006 om 06:11 uur.

    ik voorspel dat extreem-rechts gaat winnen…..let op mijn woorden.

  9. studente
    22 november 2006 om 07:52 uur.

    Ik heb al gestemd.. natuurlijk op de PVDA..

  10. tommy
    23 november 2006 om 11:42 uur.

    volgend jaar weer verkiezingen ! je kunt nu al zien dat het fout gaat.

  11. samadie
    23 november 2006 om 01:36 uur.

    TOMMY we zitten een fles olijvolie erop, dat er binnen honderd dagen verkiezingen zullen zijn.

  12. debatster
    24 november 2006 om 09:17 uur.

    Ik heb gestemd op de SP….ik vind het geweldig wat zij voor de studenten willen bereiken….

    😀

  13. henk oosterink
    25 november 2006 om 09:54 uur.

    Jippie verkiezingen.