MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Anti-Islam partij grote winnaar verkiezingen

23 november 2006 | in Column, Politiek | 46 Reacties

Geert Wilders en z'n ijsjeDe Anti-Islam partij van Geert Wilders is de grote winnaar van de Tweedekamer verkiezingen 2006, las ik vandaag in diverse kranten. Het is Wilders met zijn ‘one issue’ partij toch gelukt om een half miljoen autochtonen bang te maken voor de 1 miljoen aanhangers van de Islam in Nederland. Met zijn one-liners als “ik lust hoofddoekjes rauw” en ferme uitspraken over het sluiten van grenzen voor niet-Westerse allochtonen (hij bedoelt: Marokkanen en Turken), heeft hij heel wat xenofobe Hollanders weten te strikken.

In zijn geboortestad Venlo scoorde Wilders bijna 18 procent. Daarmee had Venlo procentueel de meeste Wilders-stemmen van het land: bijna 1 op de 5 Venlonaren koos voor hem. De meeste stemmen haalde Wilders binnen in de achterstandwijk Genooi. Wilders’ ‘Partij voor de Vrijheid’ haalde 9 zetels.

Een dag na de verkiezingen gaf Wilders aan dat hij graag wil praten met CDA en VVD over een nieuw te vormen kabinet. Dit nadat alle grote partijen op de verkiezingsavond al hadden aangegeven het inhoudelijk niet met zijn partij eens te zijn en geen vorm van samenwerking zien.

Maar er is ook goed nieuws: de andere anti-Islam partij van Marco Pastors heeft 0 (nul) zetels gehaald. Pastors, die aanvankelijk een blanke partij leidde, voelde zich verplicht om een troetel moslim aan te nemen. Die vond hij in de persoon van de Surinaamse opportunist Hikmat Mahawatkhan. Helaas voor hem heeft dit niet mogen baten. De kiezers hebben afgerekend met de arrogante politicus uit Rotterdam. Zo is mijn dag na de verkiezingen toch weer goed.

Inayat

Er zijn 46 reacties

  1. ben barrek
    23 november 2006 om 03:50 uur.

    Het zal wel aan mij liggen maar volgens mij heeft uiterst rechts verloren ipv gewonnen. voor de verkiezing hadden LPF, Geert Wilders en Eerdman in totaal 11 zetels. Nu hebben Pastors en LPF 0 zetels en Wilders maar 9!!! als je dan het verlies van de VVD meetelt hebben de rechtste partijen nog meer verloren… Het wordt dus tijd voor een progressief kabinet…

  2. tommy
    23 november 2006 om 04:37 uur.

    er wordt kritiek geuit en dan ben je gelijk anti islam. maar er zijn nu eenmaal problemen met ilsam en dat mag wel benoemd worden.

  3. ahmed
    23 november 2006 om 05:17 uur.

    In de tekst staat : hij bedoeld, met een D. Dit moet zijn ‘hij bedoelt’ aangezien het geen voltooid deelwoord is.

  4. Apolonia
    23 november 2006 om 05:36 uur.

    Klopt helemaal! Laten we blij zijn dat 93% van de Nederlanders verstandig gestemd hebben. We gaan nu voor een sociaal en menselijk beleid met CDA , PvdA en/of SP. Zo bewijzen we het ongelijk van Wilders. De meeste Nederlanders vinden de aanwezigheid Nieuwe Nederlanders (vroeger ook wel allochtonen genaamd) een verrijking voor de samenleving.Laten we het er maar op houden dat een groot deel van de Wilders-stemmers last hebben van gebrek aan intelligentie. En kijk naar België of Frankrijk, daar is het aantal extreem-rechts stemmers aanzienlijk groter.

  5. Botrah
    23 november 2006 om 05:52 uur.

    Jaaa.. zeker! Hopen dat CDA, PVDA en de SP het kabinet vormen!

  6. (B)rechtje
    23 november 2006 om 07:46 uur.

    Wat een kortzichtig verhaal over Anti-Islamitische partijen in Maghreb Magazine over Anti Islamitische partijen in Nederland.
    Ik weet niet wie dit tijdschrift heeft opgezet, maar het is wel heel gemakkelijk om allèèn de standpunten waar je zelf achter staat in een blad te vermelden en de andere ff voor het gemak achterwege te laten!
    Er wordt door LINKS dus weer de boel goedgepraat voor de buitenlanders en allochtonen. Wanneer gaan mensen eens de boel vanuit z’n algemeenheid bekijken; wat is goed voor dìt land en niet alleen waar hij/zij persoonlijk toevallig profijt van hebben? Ik ben juist blij dat er meer partijen komen die gewoon zeggen wat ze willen.
    Geert Wilders doet dat en hij is ook duidelijk – dat mis ik bij de rest van de politieke partijen. En het is toch gewoonweg idioot dat Nederland zich de les laat lezen door een stelletje lui uit het buitenland die hier nog maar amper 40 jaar zijn???? Welk land pikt nou zoiets? Nederland natuurlijk
    In Iran of Saoedi Arabie, Turkije of wat voor Islamitische samenleveving zou het ook niet gepikt worden als er een stel Christenen de boel het voor het zeggen hebben………dus steek jullie hand maar in eigen boezem en wees blij met de rechten die jullie hier hebben gekregen en krijgen i.p.v altijd zo te zeuren!!
    En de rechten die kennen jullie Moslims allemaal toevallig, maar zodra de plichten erbij komen geven dan ineens geeft men niet thuis.
    Moslims gebruiken heel sluw het Nederlandse recht ONTERECHT!

    Geert Wilders heeft òòk andere dingen in het partij-programma staan dan Intergratie hoor; het onderwijs is ook een belangrijk punt – wie wil er nou nog voor de klas staan tegenwoordig? Daar probeert zijn partij wat aan te doen door de lonen in het onderwijs omhoog te krijgen en de onnodige werkdruk (zoals het opvoeden van de kinderen meer terug te leggen bij de ouders) weg te halen! En dit heeft niks met RECHTS/LINKS te maken!
    Verder vind ik het heel normaal dat er de komende 5 jaar een nieuwkomers-stop is in dit land; we kunnen het nu al nauwelijks aan.
    Hij heeft duidelijk gezegd een STOP – dus het beleid wordt na 5 jaar heus wel herzien!

    En die burka/hoofddoek-kwestie; ik vind het ook niet normaal dat ik de rechtszaal binnenkom en er zit een (zwaar) gesluierde advocate die mij moet verdedigen. Dat is in strijd met de neutraliteit die de gerechtshoven in Nederland handhaven – en dat geldt dus ook voor Christenen (neutraliteit geldt voor iedereen). Maar goed, Moslims vatten dit weer persoonlijk op.
    Respect voor het geloof zeggen ze……..nou, hoe kan ik respect opbrengen voor Moslims als ze zo tekeer gaan tegen de Westerse Christelijke cultuur en de heleboel omdraaien ten gunste van hunzelf? Dus……..Moslims; kijk vooral even naar waar jezelf vandaan komt en waarom je hier bent…….Nederland heeft dus blijkbaar dingen die jullie aanspreken, want anders zou je hier niet zijn, toch?
    Of moet ik ff naakt in Cairo of aan Tunesische stranden gaan lopen………zullen we even zien wie er eerder in de gevangenis komt; jullie met een hoofddoek op hier in Nederland of ik in bikini in èèn van die slechte, vieze gevangenissen in het land waar jullie vandaan komen…………
    Ga vooral door met opnieuw aan die gevangenis te bouwen waar jullie destijds voor zijn weggegaan uit Marokko, Iran, Turkije, Egypte of waar dan ook vandaan! Tegen de tijd dat het duidelijk wordt dat jullie jezelf klem hebben gezet in deze samenleving zal het te laat zijn. Bravo!

  7. shemharosh
    23 november 2006 om 07:46 uur.

    dat krijg je als je wijken hebt waar vrouwen zonder hoofddoek als hoeren worden gezien en waar malloten bij ieder boek of film gaan schreeuwen om bloed

  8. bobo
    23 november 2006 om 08:56 uur.

    IK WEET NIET WAAR GAAT NEDERLAND NAAR TOE IK MAAK ME ZORGEN ER OVER

  9. hassanhasson
    23 november 2006 om 09:26 uur.

    Gekke Geert pleit wel ervoor om partijen als partij voor de liefde enz. te verbieden (Omdat het niet hoort in zijn superior cultuur). deze Gek vergeet wel dat we in een democratisch weeklandje wonen, waar alles kan (rekening houdend met de grondwet). het is wel dat deze gek zelf die zich niet aan de grondwet houdt door o.a. fascisme te propageren jegens moslims.
    Gekke Geert ik hoop dat jij ooit door een goddelijke bliksem wordt geraakt en dat je daarna met een idee wakker wordt: ‘ dat een africaanse wratzwijn jou gebaard heeft!’
    Een zwijn dat ben je wel.

  10. Karim M.
    23 november 2006 om 09:40 uur.

    Ben Barrek, voor de verkiezingen had Wilders geen zetels omdat dit de eerste verkiezing is waar hij aan ‘meegedaan’ heeft, en in de peilingen had hij maar rond de 4 zetels…
    dit is zeker een grote winst voor hem en zijn partij om van 0 naar 9 zetels te gaan…
    het is een kwestie van tijd en zo’n soort partij gaat de verkiezingen winnen…
    ik betreur dit zeer… krijg steeds meer de neiging om hier weg te gaan…

    en blij zijn dat Pastors geen zetels heeft gehaald hoeft niet, want Wilders heeft dit voor hem gedaan…

  11. (B)rechtje
    23 november 2006 om 10:23 uur.

    Hou toch op met je “we wonen in een democratisch landje” – waar alles kan………wat een illusie!
    Dat er iets kan wil nog niet zeggen dat je het doen mòet omdat er mogelijkheid toe is.
    En dat het geaccepteerd wordt is iets heel anders.
    Jij hebt het zeker over die pedo-partij…..? Nou, dàt is pas gezond voor de samenleving – Geert Wilders heeft groot gelijk dat daar een verbod op moet komen, want dat is ook niet normaal.
    Een democratie heeft ook z’n grenzen hoor! Als het de bevolking schaadt dan kan het nog zo democratisch gestemd zijn – uiteindelijk krijgt het toch geen poot aan de grond(wet).
    Moslims lullen altijd als hun iets niet aanstaat “het is een democratisch land” – schijtziek word ik daarvan; kunnen jullie eens iets anders verzinnen?!
    Zoals ik al zei; zodra het om rechten gaat weet iedere buitenlander ‘toevallig’ z’n mondje wel te roeren, maar als er iets verwacht wordt dan zijn ze gevlogen, ja ja. Ongelooflijk slap. Als jij je zonodig moet bemoeien met de samenleving, dan neem je ook de keerzijde van diezelfde maatschappij, want je LEEFT erin èn je maakt er òòk gebruik van! En als je dat niet bevalt dan heb je gewoon pech. Je hòeft hier niet te wonen hoor!
    Ik schaam me gewoon dat jullie hier mogen wonen; moslims doen het zeker beter in de wereld? Nou, als dat zo was waarom mislukken jullie eigen samenlevingen daar dan in het Midden-Oosten of Noord-afrika en komt iedereen hier??? Juist ja, omdat de Westerse wereld gewoon een veel beter systeem hebben en jùllie (ja jullie!) komen dat verpesten – lekker dom, want je wou toch gebruik maken van dat handige systeem hypocriet!
    Rekening houden met de grondwet???
    Kom nou toch – die proberen juist die Moslims steeds meer te veranderen met het eeuwige argument Democratische samenleving……maar daar trap ik niet in. Als je zonodig een Islamitische samenleving wilt stichten bespaar je dan de moeite en ga a.u.b terug naar waar je vandaan bent gekomen of waar je ouders zijn opgegroeid; hoef je ook geen moeite meer te doen – komt goed uit, want Allah helpt toch iedere Moslim?

  12. Fawwaz
    23 november 2006 om 10:53 uur.

    Het valt eigenlijk mee dat we in Nederland maar half miljoen idioten en debielen hebben, die uiteindelijk op dit soort idioten als wilders kunnen stemmen

  13. Choukri
    23 november 2006 om 10:56 uur.

    Je kan wel 9 zetels winnen, maar als je in de opositie zit, dan heb je gewoon geen macht om daadwerkelijk iets te bereiken.
    Dus zo erg is het ook alweer niet.

  14. karim
    24 november 2006 om 12:28 uur.

    Gaat leuk worden!!!

  15. Zizou
    24 november 2006 om 01:04 uur.

    Salam,

    tja, wat doen we eraan. er zullen altijd mensen blijven die haat predeken jegens de Islam en andersom ook natuurlijk.

    Doe gewoon lekker je ding allemaal, probeer het beste van te maken en vergeet vooral je geloof niet, voor de mensen die geen geloof hebben, vergeet je overtuiging niet als die maar staat voor diversiteit. Daar stond NL toch heel lang bekend mee om.

    Nederland in een Indentity crisis

  16. Rif--Style
    24 november 2006 om 04:24 uur.

    wilders je kk moeder waarom heeft jou moedewr die fout gemaakt om jou op aarde ben je vroeger gepest in venlo door marokanen en turken dat je ze nu haata laat me niet kachen wilders je moet og veel dingen leren hoe de marokkanen in elkaar zitten ze hebben jou vrouw al gehad terwijl je moslims uit ziyt te schelden tazzzzzzzzzzzzz

  17. Peter
    24 november 2006 om 10:05 uur.

    Begrijp me goed, ik heb niets tegen de islam maar de manier waarop sommige zaken in het nieuws komen roept bij de nederlanders wrevel op.
    Het is ook mede een fout van de toenmalige regering die integratie van nieuwe bevolkingsgroepen niet gezien en begrepen heeft, maar dat vrijwaard jullie er niet van als 3e generatie hier nu eindelijk eens wat aan te doen. Ik weet zeker dat men begrijpt waarover ik het heb want als we kijken naar het verleden waar het gaat om andere nieuwkomers, zijn deze min of meer probleemloos geintegreerd. Nu worden er weer Haagse agenten naar Marokko gestuurd om de marokkaanse cultuur op te snuiven…dat is dus wat ik bedoel… Kennelijk moeten wij ons aanpassen aan jullie ipv andersom en dat steekt. Kies je voor Nederland dan moet je je aanpassen aan ons en onze regels en je niet (wanneer het zo uitkomt) verschuilen achter je geloof. De marokkaanse klanten die ik heb zijn allen probleemloos opgegaan in onze cultuur dus het kan prima !

  18. ben Barek
    24 november 2006 om 10:49 uur.

    @Karim M

    Het is evident dat Geert Wilders van 0 naar 9 is gegaan. Maar wat zegt dat getal nu eigenlijk? In mijn optiek is uiterst rechts (en rechts in het algemeen) er flink op achteruit gegaan. Voor de verkiezing hadden de rechtse populistische partijen 11 zetels en nu maar 9. Dat die nu allemaal bij Geert Wilders zitten is dus niet een stijging maar een concentratie van de zetels (met een verlies van 3 zetels). Als je dan ook het verlies van VVD (en CDA in mindere mate) in ogenschouw neemt, dan kun je concluderen dat Nederland eindelijk voor een ander beleid heeft gekozen…. Het is dus enkel fair dat de enige ECHTE winnaar SP als eerste mag proberen om tot een kabinet te komen.

  19. hassan
    24 november 2006 om 12:36 uur.

    Waarvoor is al die opwinding.
    Een anti-joods of anti-wetsters partijen doen het ook goed in de islamitische wereld.
    volgend jaar zal PJD zeker winnen in mArokko.

  20. Arradi
    24 november 2006 om 01:23 uur.

    Ik heb de reacties van de pro wilders op de site van de telegraaf gelezen en wat mij opviel is dat ze nu al feesten voor uitzetten van de moslims wat een gevaarlijk dom volkje is dat.
    In Nederland is sedert de zeventig jaren extreem rechts aanwezig zie Centrumpartij, Volks Unie en Centrum Democraten zelf Janmaat was in de jaren tachtig met drie zetels in de tweede kamer vertegenwoordigd.
    Of nu Nederland extreem heeft gestemt afgelopen woensdag is het nog nee, want als je de acht zetels van LPF en de een van Wilders die ze hadden in de tweede kamer, dan zijn ze even gelijk gebleven.

    En veel mensen zullen niet mee eens zijn, ik hoop dat hij toch een coalitie vormt met andere partijen, zo dat de aanhang van Wilders niet verder stijgt, want negeren door andere partijen en in oppositie gaan zal hij sterker zijn zie het effect in België met Vlaams Belang.

  21. Henk -Rotterdam
    24 november 2006 om 01:29 uur.

    Het grote gevaar is door de opstelling van de PVDA dat er nu een kabinet komt van CDA/VVD/CU/en GW.
    Ik waarschuwde daar 3 weken gelden al voor.
    Wat te denken als we de Ijzeren kille onmenselijke Rita tesamen in een kabinet krijgen met van onbegrip en vol afkeer zittende Geertje
    Dat is pas echt een ramp voor dit land en zullen we kouden en kille jaren tegemoet gaan.
    Wouter overspeelde zijn hand door het voorstel vande SP en GL af te wijzen voor een lijstverbinding en weet zich er nu niet uit weg te lullen.
    Het is een uiting van onbenul en onvermogen dat er zoveel mensen zijn in dit land die zomaar klakkeloze grootschreeuwers volgen zonder inzicht van zaken,anders moet men mij maar een uitleggen dat er in dorpen waar men behalve van de TV niet eens weet wat medelanders zijn een zo hoog percentage op die figuren stemt ( Zederik-ZH inwoners 3000 stemming 8,3% GW,en zo zijn er veel dorpen te noemen waar hij stemmen kreeg).Veel Limburgers stemde op hem omdat hij Limburger en niet vanwege zijn kromme gedachten gang- In Rotterdam kreeg hij veel stemmen omdat men uitgekeken is op die huilebalken van LR en zeer zeker de zakken vol heeft van Pastors die nog steeds niet schijnt te begrijpen dat PIM dood is en anders waarschijnlijk hoopt dat hij weer opstaat.
    Ik begrijp nog steeds niet dat geouwehoer over het aanpassen en dat terwijl er geen enkel volk is dat emigreert en zich zo slecht aan past als Nederlanders en in veel landen zien ze liever dat ze vertrekken dan dat ze komen( Belgie-Frankrijk-Spanje-Engeland eigen wijken eigen winkels de taal niet spreken en ga zo maar door)
    En wat ik ook niet begrijp is dat er soms mensen zijn die nu die lamstralen in de kamer zitten ineens heel anders reageren dan voorheen,voelen ze zich gesterkt door GW met zijn 9 zetels die zullen wordEN bezet door figuren die zich binnen de korste keren zullen afsplitsen wegens onverdraagzaamheid en verschillende inzichten.
    Ik hoop dat er een kabinet komt dat ons weer tesamen brengt en eindelijk is een keer stopt met dat geouwehoer en gezeik over medelanders.

  22. Sonja
    24 november 2006 om 01:42 uur.

    QUOTE
    “tommy
    er wordt kritiek geuit en dan ben je gelijk anti islam. maar er zijn nu eenmaal problemen met ilsam en dat mag wel benoemd worden. ” UNQUOTE

    Maar dat zegt iets over die typisch Arabisch niet-westerse moslims verknipten, zal ik maar zeggen. Zij allen waren notabene met hun ouders naar dit Westen getrokken ipv kiezen voor een ander moslimland, omdat zij in hun origine landen letterlijk in armoede leefden in bergen en plattelanden (lees: 99% die zich hier in Nederland etc. vestigen). En in Nederland claimen zij letterlijk 100% gelijkwaardigheid en zijn zo sluw en geslepen zelfs schaamteloos om ook nog de Nederlandse paspoort aan te vragen en gekregen met het oogmerk mee te kunnen dingen met wat Nederland rijkelijk te bieden heeft en hen allen welvaart bezorgen en dan zeggen dat 50% tegen de democratie is!
    Onbetrouwbaarheid ten top, vind ik dit.! Wat zij doen hier is uitsluitend en alleen parasiteren parasiteren en nogmaals parasiteren en de samenleving verzieken en zijn zeer onbetrouwbaar als het erop aan komt doordat zij met twee tongen/monden spreken. Laatsgenoemde zijn zij met de paplepel ingegoten en de naïve Nederlander stinkt erin. Exact giftige slangen die de meesten wereldwijd zich hebben geprofileerd en dus ervoor gezorgd hebben dat westerlingen zich van hen distantiëren. En dat vinden zij raar ook nog!Zowaar, en dit kunnen de meesten van hen n e v e r snappen gezien die plattelandse/berg-opvattingen die zij niet kunnen verloochenen Sorry, maar dit is hun realiteit. Jammer voor de goeden die zich hier wel leuk en goed assimileren. Nederland’s gastvrijheid wordt stelselmatig met ondankbaarheid beloond. In Marokko en Turkije zouden zij al onmiddellijk afgeslacht zijn.
    Nederland is geen Amerika, een groot land waar migranten all over the world zich Amerikanen voelen. Daarom is het hier assimileren of elders je heil zoeken …
    Van Nederland vragen – notabene – om naar de Marokkanen/Turken etc.toe te integreren is n.m. het toppunt van plattelands/bergachtige -mentaliteits fatsoen hebbend. DIT STEEKT BEHOORLIJK1 WAAR HEBBEN ZIJ HET LEF VANDAAN….?!?!

  23. nardjis
    24 november 2006 om 02:04 uur.

    vind wel maf dat een recht (vrijheid van godsdienst) waarvoor veel mensen gevochten hebben nu door stelletje krankzinnige gefrustreede figuren kapot gemaakt wordt (het inperken van moskeen, dragen van hoofddoek enz enz). vind jammer dat de grote partijen als cda pvda gl sp cu in mindere mate vvd niet met harde vuist slaan en zeggen dit laten we niet toe. schandalig!

  24. mhamed
    24 november 2006 om 02:13 uur.

    b,rechtje!!!!!!!!!!!wat ben jij eenzijdig denkend zeg.
    je doet of je heel veel verstand hebt van zaken zolas samenleving……. maar ik weet zeker dat jij heel weinig kennis hebt als het gaat om mensen.

  25. hassanhasson
    24 november 2006 om 04:53 uur.

    (B)rechtje, je zal het met ons moeten doen als je het niet bevalt, dan moet je maar NL gaan verlaten. Hier ben ik geboren, ik hou van NL. Het is mijn land.
    ik ben gelukkig. ik leef met plezier in NL.
    Jij zult je moet aanpassen aan de evaluerende samenleving anders ben je verloren. ( dat je ouders Nederlanders zijn , betekent niet dat jij meer waarde hebt dan de rest- dat zou je graag willen.hé!)
    veel plezier met je zelfbeeld.

  26. tommy
    24 november 2006 om 07:01 uur.

    B)rechtje zei: Dat er iets kan wil nog niet zeggen dat je het doen mòet omdat er mogelijkheid toe is.

    hellemaal mee eens wat je allemaal zegt, brechtje.

    kijk nu eens wat in belgie gebeurt is daar is ook tegen spraak geweest tegen een rechtse partij maar die is uiteindelijk groot geworden. wilders die blijft en zal alleen maar groter worden als links het verknalt.

    links wil gewoon niet de waarheid horen en er wat aandoen. maar dat merken ze binnen kort wel.

  27. digidj
    25 november 2006 om 12:15 uur.

    Dat Wilders zetels heeft gekregen verbaast me niet, eris nog steeds veel onvrede over het beleidin dit land. Degenen die vier jaar terug LPF stemden omdat ze het zat waren hebben nu voor Wilders gekozen omdat het in hun ogen nog steeds niet goed gaat.

    Zulke mensen zul je altijd houden, dat is niks nieuws. Ik zou me er geen zorgen over maken. En Wilders moet je niet negeren, anders krijg je hetzelfde als in Belgie met het Vlaams Belang; het wordt nog groter…

    Wat betreft de problemen in Nederland kan ik kort zijn: deze zijn er en worden steeds groter op sommige gebieden.

    Het punt is niet de islam, maar de mensen zelf. Die maken er een zooi van.

  28. Arradi
    25 november 2006 om 12:06 uur.

    Uit de verkiezingen kun je twee dingen halen, de kiezers willen een sociaal Nederland en een scherpere beleid ten aanzien van moslims, geen een partij die dit beloofd. Wilders heeft wel scherpe toon getoond tijdens de lijsttrekkers debat over Islam en Marokkanen en dat heeft hem wel 9 zetels geleverd.
    Maar moeten we zich niet afvragen, wat is er met Nederland aan de hand?
    Waarom hebben de Nederlanders een afkeer wat Marokkaans is?
    Is het niet zo? dat de Nederlandse gevangenissen over vertegenwoordigd door onze jeugdige landgenootjes.
    Is het niet zo? als er een familielid uit België of Frankrijk op bezoek komt op de autosnelweg door Marokkanen wordt gevolgd om drugs te verkopen.
    Is het niet zo? dat onze ouders die meer dan viertig jaar in Nederland wonen en nog steeds de Nederlandse taal niet machtig zijn en indien ze communiseren met de Nederlanders dan is de eerste wat ze zeggen jij discrimineert jij racist.
    Stel je voor dat nederlanders in Marokko gingen wonen en daar oude vrouwtjes beroven, en drugs verkopen en geen respect hebben voor de samenleving, wat zouden de Marokkanen met de nederlanders gedaan hebben?
    Sorry volk maar wij hebben een grote bijdrage gelevert aan de monsterzege van de Racist Wilders en zolang wij onze problemen blijven verbergen en niet erover praten blijft Wilders groeien tot de grootste partij van Nederland en daar zitten we niet op te wachten.
    Of Wilders in de regering zal intreden?
    Balk ellende die de touwtjes stevig in de hand heeft zal er niet kiezen voor Wilders in de regering, wat ik jammer vindt, want als je naar de afgelopen vier terug blikt dan zie je dat CDA drie partijen die mee hebben geregeerd uit de Nederlandse uit de politieke kaart heeft weg gevaagd en als wilders in de CDA regering regeert, dan is hij de volgende slachtoffer zijn. En indien Wilders in de oppositie gaat, dan vrees ik dat hij met zijn partij alleen groter wordt.

    Wilders is zelf gevaar voor de maatschappij en een leugenaar, hij wil de artikel een van de grondwet schrappen en zal straks bij de installatie van de parlementsleden meineed plegen door de grondwet te zweren. maar denk niet dat de 550 000 racisten die op hebben gestemd hebben het hun kan schelen, het enige wat bij hun telt is dat Wilders straks snel minister wordt van vreemdelingenzaken en integratie.

  29. anas
    25 november 2006 om 12:46 uur.

    hahaha wilders toch denk je echt dat je het kunt laten stoppen .en zeker met je belachelijke pruik ma wilders toch vergeet niet dat de islam het grootste geloof is en het snelst groeiend is. maar ja ge zult wel goed je brood verdienen he op de koste van die lompe holanders . ge zult juist niks doen . en ja groetjes aan die verbrande lucifer hirsi hahahaha.

  30. trab
    25 november 2006 om 01:24 uur.

    Ondanks de EMOTIES van Brechtje, zit er natuurlijk wel een dikke kern van waarheid in. Dit, omdat mensen als Hassan en Ahmed er dubbele moralen op nahouden!!! Aan de andere kant klopt er ook geen REET van, omdat het teveel in de hand wordt gewerkt door de samenleving. We moeten iedereen gelijke rechten en plichten geven, ondanks afkomst!!! Brechtje bevindt zih op racistische wateren door aan de ene kant te stellen dat Moslims niet voor de zelfde rechten en plichten kunnen opkomen en aan de andere kant wel gelijke plichten te eisen. Sorry, maar dit schiet bij mij in de verkeerde keelgat en zet mij tot het plaatsen van deze emotionele meid in het hokje waar Wilders thuishoort.

  31. Henk -Rotterdam
    25 november 2006 om 02:29 uur.

    HassanHasson,
    En zo is het en zo blijft het ondanks die kuttenkoppen die denken dat ze de samenleving kunnen veranderen in de VOC tijden,ze leven in het verleden en zullen dat blijven doen.
    Maar jij weet hoe het is en hoe het blijft ,dit is ons land en niet anders.
    groeten vriend.

  32. tommy
    25 november 2006 om 02:31 uur.

    zou “anti islam ” de enige reden zijn geweest waarom deze personen op wilders hebben gestemd.

  33. Miss_N
    25 november 2006 om 03:02 uur.

    @ (b)rechtje

    jezus klotewijf dat je bent. Jij bent beslist niet de persoon die bepaalt waar wij wel of niet heen moeten gaan. Wij zijn hier wij blijven hier en wij nemen alleen maar in aantal toe. Pak jij je koffers alvast, want wij planten ons voort als konijnen. Dat jij als boerenkaaskop niets te maken hebt met discriminatie en vernedering van jou als persoon, betekent niet dat andere mensen hier wel hinder van odnervinden in de media, en dagelijks nog wel!!
    Kijk dus verder dan die lelijke bokkenneus van jou lang is,,, kreng!

  34. Rachid Generaal ©
    25 november 2006 om 05:28 uur.

    Partijen als die van Geert (wild)ers kenmerken zich door hen one issue standpunten islam,immigranten en integratie de rest van hen verkiezingsprogramma word er zo een beetje omheen geschreven.

    Wat gaat Geert doen aan de vergrijzing, dure zorg, volkshuisvesting, milieu, files, en de onstabiele energiemarkt ?? Nee van deze kwesties heeft Wilders nog geen kaas gegeten. De geschiedenis heeft ons geleerd dat deze partijen zeer trendgevoelig zijn en dus uiteindelijk zichzelf in de kiem smoren zie Janmaat, LPF en de leefbaren van Rotterdam. Door hen scherpe uitspraken weten ze weliswaar enkele onnozele burgers te strikken doch, vormen zij een groter gevaar voor zichzelf dan voor de samenleving. Gebrek aan kennis van zaken karakteriseert deze figuren en dat zal hen dan ook de das om doen… so bende da nou en nie anders.

    Partijen als die van Geert (wild)ers kenmerken zich door hen one issue standpunten islam,immigranten en integratie de rest van hen verkiezingsprogramma word er zo een beetje omheen geschreven. Wat gaat geert doen aan de vergrijzing, dure zorg, volkshuisvesting, milieu, files, en de onstabiele energiemarkt? Nee van deze kwesties heeft Wilders nog geen kaas gegeten. De geschiedenis heeft ons geleerd dat deze partijen zeer trendgevoelig zijn en dus uiteindelijk zichzelf in de kiem smoren zie Janmaat, LPF en de leefbaren van Rotterdam. Door hen scherpe uitspraken weten ze weliswaar enkele onnozele burgers te strikken doch, vormen zij een groter gevaar voor zichzelf dan voor de samenleving. Gebrek aan kennis van zaken karakteriseert deze figuren en dat zal hen dan ook de das om doen… so bende da nou en nie anders.

    * Gelieve te letten op het volgende:

    De Auteur cq schrijver is niet aansprakelijk voor schade die is of dreigt te worden toegebracht en voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van de bovengenoemde Tekst.

    De Auteur is niet aansprakelijk voor de gevolgen van verandering of beëindiging.

    Alle Rechten voorbehouden.

    Rachid G ©

    No man seperate what we create !

  35. tommy
    25 november 2006 om 06:49 uur.

    ….Partijen als die van Geert (wild)ers kenmerken zich door hen one issue standpunten islam,immigranten en integratie de rest van hen verkiezingsprogramma word er zo een beetje omheen geschreven. Wat gaat geert doen aan de vergrijzing, dure zorg, volkshuisvesting, milieu, files, en de onstabiele energiemarkt?

    one issue partijen zijn ook groenlinks,critenunie…etc.

    geertje heeft duidelijk plannen wat hij wilt gaan doen. maaar het enigste waar de media het over gehad heeft is de standpunten van geertje over de islamisering van nederland.

  36. henk oosterink
    25 november 2006 om 09:57 uur.

    Jippie de pippie.

  37. Rachid ©
    26 november 2006 om 08:33 uur.

    Geertje is niet in staat gebleken zijn (on)duidelijke plannen te verkondigen, en dat beste tommy is een weloverwogen keuze van hem geweest, met anti-islam scoor je een hoop stemmen van de argeloze, verbitterde onweldenkende burgers.Deze weten immers niet beter of alle ellende is afkomstig van de niet westerse allochtonen. De onstabiele achterban van de groep Wilders garandeert hem alles behalve succes. Enfin, teleurgesteld zal hij Den haag de rug toe keren en noodgedwongen zal hij vertrekken met onbekende bestemming.

    * Gelieve te letten op het volgende:

    De Auteur cq schrijver is niet aansprakelijk voor schade die is of dreigt te worden toegebracht en voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van de bovengenoemde Tekst.

    De Auteur is niet aansprakelijk voor de gevolgen van verandering of beëindiging.

    Alle Rechten voorbehouden.

    Rachid G ©

    No man seperate what we create !

  38. Peer
    27 november 2006 om 02:44 uur.

    Voorbeeldje
    Marokaanse groep jongeren van 8, 9 jaar halen rotzooi uit met de brievenbus en de voordeur.Een jongen wordt door mij gegrepen en om erger te voorkomen en deze jongen terecht te wijzen wordt zijn vader erbij gehaald, die echter geen Nederlands spreekt.
    Hierna neemt de vader de zoon mee, waarbij de jongen aan de hand lopend van zijn vader huiswaarts gaat, nog even naar mij omkijkt en zegt:”geeft niks want over 10 jaar zijn wij hier toch de baas!”Snotneus van 8 jaar en Marokkaan!
    Zomaar 1 voorbeeld van de vele voorbeelden die zovelen dagelijks moeten ondergaan..de Marrokkaanse straattereur!En dit heeft NIETS met de Islam of het moslim zijn te maken!Puur het onbeschofte gedrag van die Marrokkaanse straatterroristen waar wij allen mee worden geconfronteerd, dag in dag uit! En maar strooien met de woorden discriminatie en racisme!Hoort wie dat al zovelen jaren roepen, juist de Marokkanen.Werkt nu echt niet meer!
    Daarom stem ik PVV om hier duidelijk eens een halt te roepen!Graag de PVV in de oppositie zodat bij de volgende verkiezingen nog meer “domme”mensen op de PVV gaan stemmen.Laat ons dan maar “dom”zijn.Maar eens zal deze terreur niet meer worden gedoogd!Dààr moet eens naar geluisterd worden.
    Jullie Marokkanen misbruiken de Islam te pas en te onpas,schaam je diep in de naam van Allah!, en zouden een beter voorbeeld moeten nemen aan o.a. de Turkse gemeenschap!

  39. ali
    27 november 2006 om 08:15 uur.

    (b)rechtje—-wat lul je zo stom—= Ik schaam me gewoon dat jullie hier mogen wonen; moslims doen het zeker beter in de wereld? Nou, als dat zo was waarom mislukken jullie eigen samenlevingen daar dan in het Midden-Oosten of Noord-afrika en komt iedereen hier???

    wij zijn 40 jaar in het weste ja
    jullie waren in 1600 al bij ons
    konining heeft laatst aruba,sint-maarte,zuid-afrika. enz bezocht hoezou dat kome?
    was het nou brechtje of knechtje?

  40. mhamed
    27 november 2006 om 12:45 uur.

    peter peter peter toch!!!!!!!!!!
    wat ben jij een zielige ziel zeg. puur onzin uit een een leeg hooft van een rascist.

  41. moslima 1
    27 november 2006 om 03:48 uur.

    Voor (B)REchtje
    Als eerst , mijn rechten heb ik van mijn Allah gekregen niet van Nederland, en weet dat wij moslim vrouwen als eerste in de wereld rechten gekregen hebben, terwijl in sommige landen nog steeds daarvoor gevochten wordt, we wonen in deze samenleving en in dit land, dat heb jij niet bepaalt, maar ook niet de een of ander politicus, Allah is de einige die bepaalt waar ik of een ander kom te wonen want het is zijn land en niet van de Nederlanders, of je dit nu accepteert of niet, weet dat de einige waarheid is , is de Islaam ,als je daar niet in verdiept dan weet je ook daar niets van en kun je maar beter je mond houden, want er is namelijk een verschil tussen Islaam en sommige moslims die anders gedragen, en ik heb een advies voor je , ga een keer verdiepen in de Islamitsche geschiedenis, dan weet je waar de wetenschap en bv een goed systeem vandaan kwam, en waar bv hygiene vandaan kwam, want weet je lieve ongelovige, de mensen in Europa namen vroeger geen bad en stonken tot dat de Islaam kwam met een bad……….

  42. Bob
    09 december 2006 om 08:15 uur.

    Ik vind Geert Wilders een echte extremist.
    Er zijn inderdaad wat problemen met integratie maar Wilders gaat toch net effe wat te ver met zijn kritiek.

    Ik hebop dit moment geen problemen met zijn negen zetels want hij kan geen poot verzetten. PvdA, CDA en SP gaan toch samen een cabinet vormen!

  43. riffia
    28 december 2006 om 09:19 uur.

    Tommy en Brechtje,

    Als eerste wil ik tegen Brechtje zeggen dat als zij met een bikini in Tunesie of egypte wilt lopen of zoals ze zelf vermeld NAAKT … Ga je gang meiske en het verhaal dat je dan in de gevangenis beland is BOOLSHIT want men is daar wat dat betreft veel vrijer dan hier… Zeker nooit naar die landen geweest en teveel boeken gelezen. Nederland beweert een democratisch land te zijn… dan mag ik mijn hoofddoek aanhouden toch.. Dat jij met je haartjes zonder hoofddoek loopt is jouw keuze en die respecteer ik, die van mij is weer anders. Dat houdt niet in dat jij meer Nederlander bent dan ik of een ander moslim.. Ik houd van Nederland en dat we hier zijn is omdat we hier geboren zijn en niet zoals de andere generaties als gastarbeiders zijn gekomen.. Tommy zoals jij zegt dat Geert Wilders groter wordt… Zo wordt de Islam ook alleen maar groter 🙂

  44. michel
    29 januari 2008 om 04:55 uur.

    (B)rechtje,
    aan de eene kant heb je helemaal gelijk, ik kan heel goed begrijpen dat er frustraties zijn ( ik heb ze ook )
    maar we mogen ze niet allemaal over 1 kam scheren, ik heb veel buitenlandse vrienden waaronder ook marrokanen die schamen zich ook voor sommige van hun eigen soort net dat als wij die ook bij ons hebben.

    Voor moslima,
    dit is toevallig wel het land van de nederlanders en niet van allah, een geloof mag niet alles maar claimen dan was het namelijk ook van god budha of weet ik veel welk ander soort god van welk geloof dan ook.
    ik geloof in geen enkele god dus heb ik dan geen indentiteit?
    nee das nou boelshit

    als je nederlander bent dan is dit land van niemand anders dan de nederlander zelf ongeacht waar je wortels liggen

  45. Anissa
    30 januari 2008 om 07:33 uur.

    Beste mensen,
    Het is een versleten thema. Hoofddoek is iets waar een moslim vrouw zelf voor kiest. Zijn de vrouwen in Rusland ook gedwongen doekjes op hun hoofd te zetten of zijn de joodse ortodoxe ook gedwongen zich kaal te scheren en pruiken te dragen?? Vertel me!!!! Nee liefe mensen, wij moslimas kiezen zelf ovor onze kleding en staan daar standvastig achter. Ik ben trots op mijn hoofddoek en draag het niet om onrust te veroorzaken. Ik draag het omdat ik in islam geloof en omdat ik juist achter emancipatie en vrouwenrecht sta. Alles kan met een hoofddoek. Denken jullie vrouwen dat er in Iran en Irak geen intelectuele vrouwen vrijwillig hun hoofddoek dragen. Open je ogen!!! Niet alles draait er om Spanje, Duitsland en Frnakrijk. Ga is een keer naar Malasie op vakantie. Een islamitische land waar het echte islamitische wet is ingevoerd. Ga naar dubai waar vrouwen met burka en rokjes ongestoord over winklecentrum lopen. Ik oordeel niet over andere mensen. Ik zie jullie allemaal als mijn broeders en zusters. Wij in islam hebben geleerd om anderen te respecteren. Blijf maar naar een kein handje mensen kijken die geen kennis heeft van de islam. Dat zal jullie zeer zeker helpen. De echte moslims laten zich weinig horen. Waarom?? Omdat wij het gevoel hebben dat niks meer goed is. Wat wij ook doen levert commentaar op. Ik kom zelf uit oorlog en probeer zoveel mogelijk inzicht aan mensen te geven. Ik hoop dat jullie is een keer inzien dat islam niet jullie vijand is maar de macht liefhebbers die naar nog meer macht streven. Zie ons als jullie buren en niet als vijanden. We winkelen allemaal in Dirk, albert hijn, markten en toch staan we zo ver van elkaar af. Al die groente en lekkere vlees die Truken en Marrokanen verkopen zien jullie niet??? Al die lekkere eten en al die meiden en jongens die samen met jullie studeren om in Nederland een betere toekomst op te bouwen. Zien jullie dat werkelijk niet?
    OPEN YOUR EYES!!!! Laat je niet verblinden door mensen die een doel hebben: MACHT!!!! Wij staan naast elkaar, zij, zij staan ver van ons af!!!

  46. michel
    31 januari 2008 om 07:13 uur.

    Anissa,

    ik geef je volkomen gelijk,

    ik vind het alleen jammer dat iemand die zegt dat alles van allah is of van god of van budha of welke god er ook bestaad voor de geen die in hem geloofd niet het recht heeft om te claimen dat nederland of welk land dan ook van hem is.
    als ik in belgie ben is het land van de belgen als ik in marroko ben is het land van de marrokanen en als ik daar woon moet ik me aan de regels houden die gelden voor dat land en dus ook aan de gewoontes ongeacht ik geen moslim ben .
    Wat ik vind dat er moet gebeuren is dat de b.v in dit geval de moslims in actie moeten komen tegen de geene die misbruik maken van jullie geloof
    dat houd dus ook in deze citaat van meneer Rif ! zie hier onder
    als er in de koran staat dat je je naaste moet lief hebben ongeacht zijn denk wijze is dan laat je Wilders links liggen en houd je je bezig met belangrijke zaken
    dit soort uitspraken maken het alleen maar lastiger voor de normale moslims

    Rif–Style
    wilders je kk moeder waarom heeft jou moedewr die fout gemaakt om jou op aarde ben je vroeger gepest in venlo door marokanen en turken dat je ze nu haata laat me niet kachen wilders je moet og veel dingen leren hoe de marokkanen in elkaar zitten ze hebben jou vrouw al gehad terwijl je moslims uit ziyt te schelden tazzzzzzzzzzzzz

    november 24th, 2006 om 4:24 am