MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Groentje’ Solo pakt nu al Michelinster

29 november 2006 | in Maatschappij | 9 Reacties

chef-kok Mohammed El HarouchiDe Michelinster die restaurant Solo in Gorinchem heeft ontvangen mag ronduit spectaculair worden genoemd. Solo, met de Marokkaanse chef-kok Mohammed El Harouchi, is slechts één jaar bezig en mag daardoor als een groentje worden gezien. De Marokkaanse chef-kok zelf heeft al veel ervaring en heeft voor meerdere restaurants gekookt, maar bij Solo heeft hij eindelijk een Michelinster behaald.

Voor El Harouchi, de eerste Nederlands-Marokkaanse kok met een ster, lijkt november een echte feestmaand te zijn. Door GaultMillau werd hij al tot de kookbelofte van het jaar uitgeroepen. Michelin doet met een ster nog een schepje bovenop, aldus zibb.nl.

“Het is voor mijn compagnon Marcel Hak en mij een zwaar jaar geweest. Ik gebruik veel mediterrane specerijen en kruiden, misschien vond Michelin dat extra bijzonder”, aldus Elharouchi.

Er zijn 9 reacties

  1. Arradi
    29 november 2006 om 03:37 uur.

    Eindelijk wat positief m.b.t. Marokkanen, geen woord in de Nederlandse media der over, stel dat het negatief was, dan was het voorpagina nieuws.

  2. samadie
    29 november 2006 om 09:22 uur.

    de media wordt gewoon spontane analfabeet, en de inkt raakt op. bij dit soort nieuws, en als je in het nieuws komt dan ben je gewoon nederlander.

  3. 100% ARABICA
    29 november 2006 om 10:53 uur.

    Kijk nieuws om trots op te zijn! Een Marokkaanse chef-kok met een Michelin-ster in Nederland! Dat is geweldig en weer een goed voorbeeld, dat het merendeel van de Marokkanen keihard werken om iets te bereiken in hun leven! Helaas wordt dit niet breed uitgemeten in het nieuws. Als een Marokkaan een chef-kok met een Michelin-ster had overvallen, nou dan was Nederland te klein!
    Gefeliciteerd met het succes, een voorbeeld voor velen!!

    Allah, El Watan, El Malik

  4. Ain Asserdoune
    29 november 2006 om 02:12 uur.

    Niet zo trots erop zijn mensen, iemand die niet eens in Ramadan vast, iedereen op de keueken scheldt …. ik heb met hem gewerkt Wallah, hij is wel goed, aardig, m,aar als hij boos wordt, echt een Marokkaan!!

  5. skery
    29 november 2006 om 11:13 uur.

    Ain Asserdoune
    Niet zo trots erop zijn mensen

    trots zijn op nl wella ga je …… weggeven aan nl zoals die kleien marokkanen van de moskkee

  6. studente
    30 november 2006 om 12:41 uur.

    Nou ik vind het wel goed en bijzonder dat een marokkaanse cef-kok dit bereikt heeft.. mijn complimenten!

  7. NL gast
    30 november 2006 om 02:31 uur.

    AIN ASSERDOUNE
    Sorry, ik kon het even niet laten om te reageren op AIN ASSERDOUNE.

    Wat ben jij schande van je eigen volk. Hier lopen vertellen/aankondigen dat je niet trots op hem moet zijn. Het is een topprestatie wat je landgenoot heeft gepresteerd, wat nog nooit iemand van jouw afkomst heeft gepresteerd. Zeker om trots op te zijn. Wie ben jij om te oordelen dat hij slecht is omdat hij in jou ogen niet vast en scheld in de keuken. Als het zo is, heb je hem gevraagd waarom hij niet vast? Misschien had hij hier een reden voor. Weer een bevestiging dat er genoeg rotte appels rond lopen tussen de Marokkaanse gemeenschap. Laat me raden, je schrijft dat je bij hem hebt mogen werken. Proef ik hier iets van wraak?. Bah ik krijg er een nare smaak van. Ik heb namelijk ook voor chef kok Mohamed gewerkt. Ik heb vernomen dat hij jou als gevolg van je eigen gedragingen er uit heeft geschopt. Dacht je in een shoarmazaak aan het werk was. Je mag van een eer spreken dat je onder hem heb mogen werken.

    Neem eens een voorbeeld van de andere positieve reacties.

    PS. Ik ben het overigens mee eens dat hier onvoldoende aandacht door de media aan besteed. is

  8. Ladymaroc
    19 februari 2007 om 02:17 uur.

    ik vind het zeer en zeer goed wat deze jongeman heeft bereikt. Ik zou zeggen tegen degene die zo slecht over hem denken, neem hem maar als een voorbeeld.

  9. Mohamed
    03 mei 2010 om 01:10 uur.

    Selaam waleikoem , Beste broeders en Zusters en alle respectvole lezers,