MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Man offert zichzelf op tijdens slachtfeest

03 januari 2007 | in Geloof, Maatschappij | 22 Reacties

SchapieDe 45-jarige moslim Moharrum Ali heeft maandag zichzelf geofferd door zijn keel door te snijden ter ere van het slachtfeest. Dit bizarre offer vond plaats in het heiligdom van Ghazi Baba in de Indiase deelstaat Uttar Pradesh. Volgens de lokale politie had de man een brief achter gelaten waarin hij zijn daad verklaarde. Volgens Ali had “God mij in een droom gevraagd om mijzelf te offeren”.

Het was niet de eerste keer dat Ali zichzelf probeerde te offeren voor het Offerfeest. Enkele jaren geleden had de man een zelfde soort poging ondernomen, aldus RKnieuws.net.

Er zijn 22 reacties

  1. nadia
    03 januari 2007 om 10:00 uur.

    gek

  2. studente
    03 januari 2007 om 10:02 uur.

    Oke wat een gestoorde gek????? Ja tuurlijk zelfmoord is toegestaan…

  3. Mo
    03 januari 2007 om 10:51 uur.

    Crazy Ali 🙂

  4. Naima
    03 januari 2007 om 12:39 uur.

    weer zo’n debiel…

  5. mostafa
    03 januari 2007 om 01:05 uur.

    RKnieuws. Volgens mij staat RK voor Rooms katholiek…..

  6. mhamed
    03 januari 2007 om 02:30 uur.

    !!!!!!!!!?

  7. Abdel
    03 januari 2007 om 03:29 uur.

    selam

    armoede brengt mensen tot wanhoop

  8. karim
    03 januari 2007 om 03:32 uur.

    Saddam is ook opgeofferd door de Joden en de Amerikanen. Maar hem zie ik wel als martelaar. en deze gekke Ali, tja wat moet ik nou zeggen.

  9. Mormeltje
    03 januari 2007 om 05:17 uur.

    Mostafa, inderdaad. Berichtgeving van het RKnieuws. Dat zegt al genoeg!!

  10. sjakie
    03 januari 2007 om 06:36 uur.

    dit klopt voor geen schaap effe serieus mensen wie zelfmoord pleegd die is geen moslim want dat is verboden door de islam simpel zat je mag alleen je leven geven om n ander te redden en niet op zon beesten manier jezelf vermoorden ik heb maar 1 naam voor deze ali geestelijk ziek allah ihsan 3awn moge allah hem genadig zijn en hem vergeven want deze man is absoluut niet in orde

  11. skery
    03 januari 2007 om 07:42 uur.

    ze poroberen islam zwart te maken

  12. Nadir
    03 januari 2007 om 08:26 uur.

    Als het waar is…. wacht de hel wel op hem….

    En als het niet waar is dan wacht de leugenaars een brandende hel.

    “En pleeg geen zelfmoord.” (Koran 4:29)

    “…en stort u niet met uw eigen handen in het verderf…” (Koran 2:195)

    mvg,
    Nadir

  13. Choukri
    04 januari 2007 om 12:26 uur.

    Psychopaat

  14. khalid
    04 januari 2007 om 01:08 uur.

    ziek

  15. khalid
    04 januari 2007 om 03:16 uur.

    echt ziek man chitt hij is geen schaap

  16. Ayman
    04 januari 2007 om 10:29 uur.

    Ieder reactie overbodig.

  17. Saida
    04 januari 2007 om 11:59 uur.

    Dit is dus eerder gebeurd en daarom vind ik het triest dat de omgeving niet heeft ingegrepen. Misschien was deze man geestelijk niet in orde.

  18. mostafa
    04 januari 2007 om 02:51 uur.

    Er zit weinig onschuld in dit bericht. Hoort bij mediaoorlog tussen de 3 monotheistische religies.
    Dat de man zegt dat hij de stem van God hoort is niet bijzonder. Het gebeurt vaak en overal op aarde dat mensen dat beweren.
    Dat hij vervolgens zelfmoord pleegt gebeurt vaak en overal.

    Niet bijzonders dus. nee, Tot dat het blijkt dat hij moslim was dan wordt het berichtje interessant .

  19. marjana
    05 januari 2007 om 12:59 uur.

    deze man is egt geen honderd
    ik durf niet eens een schaap te slachten laat staan mij zelf allah ihfad oesaf.

  20. Marouan26
    06 januari 2007 om 08:30 uur.

    Dit is een duidelijk voorbeeld van hoe de sjaitaan iemand verleid tot zelfmoord.

  21. Andy
    07 januari 2007 om 06:49 uur.

    studente!!!! zelfmoord mag?!!

    uitwelke klote planeet komje !!!!!!!!!!!!!!!

    ik beddoel als je dat echt denkt,dan moet je met spoed iets aan je kennis over andere relegies en culturen doen!!!!

  22. magic
    10 januari 2007 om 11:11 uur.

    HOi mostafa
    Je hebt inderdaad gelijk Rk nieuws heet Rorate is een onafhankelijke Rooms-katholieke multimedia-organisatie. Stichting Rorate stelt zich ten doel vanuit haar eigen expertise op het gebied van communicatie en moderne media een bijdrage te leveren aan de opbouw van de rooms-katholieke kerk.
    en zoals je als zegt in je andere bericht

    “Er zit weinig onschuld in dit bericht. Hoort bij mediaoorlog tussen de 3 monotheistische religies.
    Dat de man zegt dat hij de stem van God hoort is niet bijzonder. Het gebeurt vaak en overal op aarde dat mensen dat beweren.
    Dat hij vervolgens zelfmoord pleegt gebeurt vaak en overal.

    Niet bijzonders dus. nee, Tot dat het blijkt dat hij moslim was dan wordt het berichtje interessant .

    Ik ben het dus volledig met jou eens, hoop dat er nog meer wakkere mensen zijn op deze wereld

    groetjes