MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

PVV wil marokko.nl vervolgen

27 januari 2007 | in Maatschappij, Politiek | 20 Reacties

Geert Wilders en z'n ijsjeMartin Bosma, lid van de populistische partij van Geert Wilders (PVV), heeft donderdag schriftelijke Kamervragen gesteld over de Marokkaanse website Marokko.nl. Het kamerlid wil onder andere onderzoeken of het mogelijk is de site strafrechtelijk te vervolgen omdat er op het forum van de site antiwesterse en antisemitische uitlatingen zouden zijn gedaan. Bosma wil hierover opheldering van de ministers van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en Justitie.

Marokko.nl wordt gesubsidieerd door het Bedrijfsfonds voor de Pers, dat onlangs 135.000 euro in het forum stak. Bosma wil weten waarom de site met belastinggeld moet worden gesubsidieerd. In zijn schriftelijke vragen citeerde hij teksten als “ik was net in Amsterdam daar waren zo veel joden, ik kon het niet aanzien” en “raespect voor taliban toen ze die beelden van boedha vernietigden”. Zo meldt nieuwnieuws.nl.

Door zich negatief tegenover moslims en niet-westerse allochtonen op te stellen, is de partij van Geert Wilders vaak in het nieuws. In januari kwam aan het licht dat de partij steun heeft gezocht voor de Tweede Kamerverkiezingen van afgelopen november op extreemrechtse en radicale internetfora.

Er zijn 20 reacties

  1. Youssef Ain Asserdoune
    27 januari 2007 om 12:58 uur.

    In een Forum mag men zeggen wat hij wil of niet? dat is pas vrijheid van meningsuiting !!

  2. karim
    27 januari 2007 om 01:11 uur.

    ga tog ****** , ooit gehoord van meningsuiting??? of is het opeens predikeren van haat? dat doen jullie als raciste partij ook tegenover de moslims en niet westerse alochtonenen??

    Aan maghreb.nl durf deze topic niet weg te halen anders zijn jullie echt zielig

  3. ali baba zonder rovers
    27 januari 2007 om 01:00 uur.

    dat moetten wij dan ook gaan doen met geenstijl.nl want daar staan ook veel negatieve reacties over moslims en marokkannen elke dag

  4. inayat
    27 januari 2007 om 01:10 uur.

    ali baba het gaat hier om belastinggeld:
    die troep van die kaaskoppen op geenstijl wordt niet met belastinggeld gesubsidieerd.

  5. skery_van_uit_marokko
    27 januari 2007 om 02:34 uur.

    ali baba zonder rovers

    media is rechts ik lees ze elke dag

    zo ik ga maar naar buitern even terasje pikken om de hoek marokkamem het is gezellig hier in marokko geen haat niks ik hoor moskkee wel beetje frisjes hier ongeveer 8 graden ik ga zeker paar maanden hier blijven in marokkko ik ben hier rond het kijken om eigen zaak te beginnen als het lukt nij niet gezien in nederland ik heb paar marokkanen leren kennen die ook uit nl zijn weg gevlucht die hebben prima naar hun zin WIL IK OOOOOOOOOOOK

  6. Gangsterberber
    27 januari 2007 om 02:48 uur.

    Precies, hij is voor of tegen vrijheid van meningsuiting wanneer dat hem uitkomt. Witharige racist. Waar wast ie zn haar eiegnlijk mee? Bleekmiddel?

  7. Henk -Rotterdam
    27 januari 2007 om 03:37 uur.

    Ze hebben geen poot om op te staan en hebben weer eens aandacht nodig want in de politiek bakken ze er geen ene malle moer van,behalve onzinnge voorstellen die door een halve zool op het spreekgestoelte naar voren worden gebracht.
    Laten lullen en gewoon doorgaan met de belangen van de gemeenschap te verdedigen en uit te breiden
    Deze bende verdwijnt vanzelf wel weer.

  8. Henk -Rotterdam
    27 januari 2007 om 03:48 uur.

    He Skerry wat is dat nou ?
    Stilletjes op vakantie gaan en lekker op een terrasje zitten terwijl wij barsten van de kou.

  9. hassanhasson
    27 januari 2007 om 03:55 uur.

    Partij VerstandsVerbijstering is een aanwinst voor de democratie… dat gold toen ook voor fascisme in Duitsland en NL.

  10. momo
    28 januari 2007 om 12:24 uur.

    ja hij komt aandacht te kort

  11. SOUSSY
    28 januari 2007 om 11:14 uur.

    en jullie geven hem die aandacht, pak hem aan op zijn argumenten en haal hem onderuit ermee. dat is zo simpel, want hij heeft alleen populistische praatjes zonder fundament. dus als je hem ziet of spreekt ga de discussie aan en veeg de vloer met hem aan MET JE ARGUMENTEN!!!!

  12. Maghrebie
    28 januari 2007 om 12:14 uur.

    Dan leest die lul de reacties op de krant van Nederland de telegraaf niet. Denk dat daar meer racistische berichten staan dan op alle fora’s van Nederland.

  13. ariffie
    28 januari 2007 om 01:49 uur.

    laat die mensen doen wat ze willen en zeggen wat ze willen
    jullie moeten gedragen
    sterk zijn van binnen.laat je gevoelens niet te voren schijnen
    we hebben een doel en dat is de boodschap over berngen.

    assalam olaykom

  14. skery_vanuit_marocco
    28 januari 2007 om 04:33 uur.

    henk-rotterdam

    lekker hoor geen haat geen ellende rustig aan ik kom net vcan centrum ik zag een non lopen richting kerk ik geloofde mijn ogen niet nooit gezienik heb wel kerken en synagoog 3 verschilende geloof toch geen haat kan niet zeggen van nederland of niet henk-rotterdam

  15. Henk -Rotterdam
    28 januari 2007 om 06:59 uur.

    Skerry in Marokko,
    Wat jij zegt over deze zaken was bij mij allang bekend maar dat is ook hier in Nederland zo,alleen hebben we hier een stelletje geschifte idioten die er alles aan doen om het samenleven te verzieken en andere het leven zuur te maken,maar dat zal ze niet lukken en dat weet ik zeker .
    Fijne vakantie verder en als het niet lukt met je eigen zaak kom je gewoon weer hierheen en ga je het hier toch proberen of niet soms?

  16. Henk -Rotterdam
    28 januari 2007 om 07:14 uur.

    Afgelopen dinsdag tijdens het wekelijkse vragen uurtje in de 2e kamer kregen ook zij de spreektijd waar ze volgens de regels recht op hadden.
    Het onderwerp ging uiteraard weer over asielzoekers en de gevolgen van hun aanwezigheid in Nederland.
    De stelling was dat er vele asielzoekers en uitgeprocedeerde en illegalen VERDACHT werden van misdrijven in Nederland te plegen.
    Hierna gaf de idioot die op de spreekstoel stond een opsomming van cijfers in % hoeveel de verdachtmakingen waren.
    Hij eindigde zijn punten door te zeggen :
    “ter vergelijking ,slechts 1,6 % van de Nederlanders worden verdacht van msidrijven en 6,5 % van de Marokanen”.
    Hoe wil je nu een gesprek aangaan met figuren die een dusdanige niet bewezen mening hebben ,geen argumenten kunnen aanvoeren en slechts alleen met verdachtmakingen kunnen komen.
    Geen onderbouwing met feiten,geen bewezen verklaarde feiten,alleen maar weer de bekende loze kreten die getuigen van een dusdanige rascistische opvatting dat een debat met hun zinloos is in mijn optiek of het debat zou zich op de TV moeten afspelen en met feiten gestoeld moeten worden.

  17. Henk-Rotterdam
    29 januari 2007 om 11:16 uur.

    Gonzo,
    Even ter verduidelijking van mijn domme mail,de cijfers zijn inderdaad bij een ieder bekend maar dat was niet de strekking van mijn mail.
    Het ging om het optreden van een lid van de PVV tijdens het vragenuurtje in de 2e kamer over de wijze hoe te handelen bij asielzoekers en uitgeprocedeerde die verdacht werden van criminele handelingen.
    Op het eind van zijn “betoog”vergelijk hij de cijfers van de crimnaliteit met die van Nederlanders en Marokanen.
    Ik vraag me dus af waarom een dergelijk figuur dit doet ,behalve uit haatzaaierij en onruststokrij.
    Want waarom noemt hij de cijfers niet van de andere in Nederland verblijvende bevolkingsgroepen?
    Dat hij eerst even de cijfers van “verdachte Nederlanders” geeft is een dekmantel om daarna weer op de bekende PVV wijze te trappen in de richting van de Marokaanse gemeenschap in dit land.
    Waarom hoor ik hemg een geluiden over de binnenstromende criminaliteit uit het voormalige Oost-blok en de daarbij behorende overlast die nu al reedsmet een rotgang de spuigaten begint uit te lopenen binnen enige jaren zullen de huidige aangekaarte problemen in het niet verdwijnen bij wat ons nog te wachten staat als de grenzen straks definitief open zijn voor alle Europianen.
    Dat Gonzo, was de strekking van mijn mail en niet het cijfermatige .

  18. DJENGO
    29 januari 2007 om 03:44 uur.

    djengo

    he laat jullie niet van de wijs brengen door die mislukte BEETHOVEN
    wil gewoon populair worden op de rug van de moslims

  19. mhamed
    29 januari 2007 om 03:45 uur.

    weten jullie dat pvv en partij is die juist haat en onzin uitkraamt.
    gas terug geven dat is onze plicht mensen.

  20. Gangsterberber
    29 januari 2007 om 04:20 uur.

    Precies Djeng, dat is zijn lust en zn leven van die blonde Germaan. Daarom willen andere partijen (zelfs de VVD) niet met hem regeren. Dus gelukkig kan hij niet zo veel doen. Behalve dan anderen op gedachte brengen om een onderzoek in te stellen zo als hierboven in het nieuws staat, kamervragen te stellen. In dat opzicht is ie wel “een pain in the ass” voor ons moslims. Laten we hopen dat ie alleen maar blijft blaffen en niet echt zal bijten.