MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Nevenfunctie kamerlid voor koning Marokko

03 maart 2007 | in Overheid, Politiek | 15 Reacties

Khadija AribHet donderdag beëdigde PvdA-Kamerlid Khadija Arib vervult een nevenfunctie voor koning Mohammed de zesde van Marokko. Arib heeft zitting in een commissie die de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland moet bewaken en verstevigen.

In een interview met de Wereldomroep zegt Arib dat ze haar Kamerlidmaatschap goed te verenigen vindt met haar werk voor de commissie. Volgens het kersverse Kamerlid is er geen sprake van tegengestelde belangen.

Arib heeft net als de nieuwe staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb een dubbele nationaliteit. Haar dubbele paspoort kwam niet ter sprake in het Kamerdebat over de regeringsverklaring donderdag.

Er zijn 15 reacties

  1. Maghrebie
    03 maart 2007 om 01:02 uur.

    Arib, je bent niets dan een zakkenvuller die voor zijn eigen belang bezig is. Zelfs ik als Marokkaan zijnde keur dit ten zeerste af. Je doet hiermee alleen maar olie op het vuur…………..
    domwijf

  2. samadie
    03 maart 2007 om 08:57 uur.

    dus zij is een verling stuk van ermekzen!/?

  3. xander
    03 maart 2007 om 11:34 uur.

    Dat adviseurschap voor de koning van Marokko is natuurlijk NIET verenigbaar met het Tweede Kamer-lidmaatschap. Deze mevrouw zal snel teruggefloten worden door Tichelaar cs. Maar naturlijk mag Arib wel adviseur blijven met opgeven van haar Kamerlidmaatschap. 3x raden wat deze mevrouw zal kiezen.
    Kammer, want er zijn tig bekwamer mensen om haar op te volgen.

  4. xander
    03 maart 2007 om 11:35 uur.

    Laatste zin: K =J.

  5. henk R
    03 maart 2007 om 11:42 uur.

    Dom, dom vrouwtje. Hollanders haten ons al. Ja, als Arabisch kijk jij naar
    onbeschaafd Berber. Maar Arib heeft verloren. Wouter luistert naar premier.

  6. Maghreb Magazine » Wilders: Kamerlid moet uit adviesraad
    04 maart 2007 om 12:52 uur.

    […] Het donderdag beëdigde PvdA-kamerlid Khadija Arib moet stoppen met haar advieswerk aan de Marokkaanse koning Mohamed VI. Als ze dat niet doet, moet zij haar Kamerlidmaatschap opgeven. Dat vindt fractievoorzitter van de PVV Geert Wilders. […]

  7. Toth
    04 maart 2007 om 08:22 uur.

    Citaat uit artikel wereldomroep: “Marokko vindt dat veel emigranten zich niet meer voldoende bewust zijn van hun nationale identiteit.”

    Wel, dan heeft Marokko in Nederland meer aan één Wilders en een beetje toegepaste dialectiek dan aan een stuk of zeshonderd Aribs.

  8. abohalli
    04 maart 2007 om 02:53 uur.

    Marokkaanse overheid probeert 50 jaar lang echt marokkaans indetiteit te vernitgen in marokko zelf .

  9. Henk
    04 maart 2007 om 06:12 uur.

    Begrijp ik uit het verhaal dat deze dame een verkapte spion is voor Marrokaanse mensen hier in Nederland tbv de Koning van Marroko.

  10. xander
    04 maart 2007 om 08:33 uur.

    Henk,

    Ja, het lijkt erop als je dit verhaal leest. Maar zou Arib echt als spion mee willen werken voor de Marokkaanse koning?

  11. Toth
    04 maart 2007 om 08:57 uur.

    Misschien dat er nog mensen zijn die zich kunnen herinneren dat ene Frits Bolkestein zich bij de koning van Marokko ging beklagen over Marokkaanse Nederlanders.

    Frits vroeg in een brief, dit was eind 2004:

    Majesteit, ik vraag u, als geestelijke autoriteit, een oproep te doen aan alle Marokkanen in Nederland, inclusief de fundamentalisten en hun verwanten, opdat zij de islamitische wet respecteren die nimmer een moord rechtvaardigt (en opdat zij zich houden aan de wetten van de Nederlandse democratie).

    Weinigen gehoord die zich zorgen maakten over “spionage” in verband hiermee.

    Nou doet Marokko, op een uiterst keurige en discrete manier ook nog, wat Frits vroeg, maar nu past het weer niet bij die onzinnige bullshit over “loyaliteit” aan natiestaten als functie van het aantal paspoorten per persoon, die momenteel de gemoederen bezighoudt.

    En het is al zo verdomde moeilijk om juist die zaken te kiezen waarmee geleidelijk Apartheid in kan voeren zonder al teveel juridisch gedonder, zolang althans nog de schijn van een rechtstaat hoog moet worden gehouden.

    Dat laatste is ook een doorn in het oog van de Orwelliaans genoemde Partij van de Vrijheid, aangezien Wilders, die volgens van partijgenoot Aartsen kamervragen liet schrijven door de Israelische ambassade, eerder na een zoveelste bezoek aan zijn geliefde Israel het Verdrag voor de Rechten van de Mens wilde opzeggen, administratieve detentie wilde invoeren en een spionagenetwerk van Syrische en Libanese Arabische christenen in Nederland wilde laten opzetten.

  12. samson
    05 maart 2007 om 09:33 uur.

    zij is puur een spion van de koning die de berbers gemeenschap veradt

  13. soussi
    06 maart 2007 om 10:08 uur.

    Samson,

    en jij bent een EGJOEL die Nederlands moet leren schrijven !!!!!!!

  14. Rmonyo
    06 maart 2007 om 06:15 uur.

    Hier volg mijn korte reactie over Arib en haarnevenfunctie ten behoeve van de Marokkaanse raad van de Marokkanse migranten in Nederland.

    Arib is jarenlang kamerlid in Nederland en behoort tot de PvdA. Wat zij gedaan heeft voor de Marokkanen in Nederland is mij onbekend. Ik zie haar wel zo en dan op TV over gezondheid praten.Dit keer heeft zij geluk gehad dat zij een plek kon veroveren in de tweedekamer. Eerst stond zij op een overkiesbare plaats van verkiezingslijst van de PvdA, meer er werd haar later een gunstige postie op die lijst gegund. Dit was naar mijn mening een misstap van de PvdA. de partij had nieuwe gezichten moeten aantrekken die met beide voeten staan in de Nederlandse samenleving> het zijn deze mensen die deze samenleving een nieuwe dimensie en vorm kunnen geven en niet iemand die zich bezighoudt met de problematieken van de jaren zeventig en zich bedient van het taaljargon van die tijd.

    Aan de andere kant, Wat wil Arib bereiken met haar betrokkenheid bij die RAAD van de koning??? . Het is duidelijk wat de bedoeling van deze raad is. Het zou dienen als instrument van de Marokkaanse koning om de Marokkanen in Nederland te manipuleren en te controleren. De beoogde raad zou de rol van de Widaadiyyaat (Amical), een verlengstuk van de Marokkaanse koning. In het verleden voerde men een hevige strijd tegen de Amical. Een van die strijders is de heer Rabaa. Het is tijd dat we wakker worden en dat we ons lot in eigen handen nemen. Mensen zoals Arib moeten betresteredn worden met woorden feiten en moed.

    dat was mijn bijdrage aan de disscusie,

  15. amazigh rif
    01 december 2012 om 01:42 uur.

    hier in nederland wonen alleen berbers mevrouw Arib als je dit werk wilt doen ga dan terug naar je vaderland doe daar goed werk voor jou land ,wij de meeste berber hebben geen vertrouwen in jullie wij werken niet mensen die spion zijn
    we zijn in nederland pas je aan de nederlandse wet !!!
    wat voor indentiteit we zijn de oorsproonkelijke bewoners van marokko imazighen de arabieren bestaan niet in marokko we zijn imazighen en wij spreken tamazight we zijn geen arabieren die zijn niet goed te vertrouwen die 2 procent rot op met ze uit marokko ik haat ze kijk wat er aan de hand is in al die arabische landen dan weet je genoeg !!!