MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Bos wil praten over dubbele nationaliteit

05 maart 2007 | in Maatschappij, Politiek | 10 Reacties

PvdAPvdA-vicepremier Wouter Bos wil met landen die een verbod hebben op het opgeven van de nationaliteit praten. Hij heeft er grote problemen mee dat deze landen, een groep van zeventien waaronder Marokko en Argentinië, een verplichting hebben op het behouden van de nationaliteit. Dit bevestigd een persoonlijk medewerkster van de PvdA-leider zondag.

Bos laat wel open of dat praten moet leiden tot verdragen. Ook is hij tegen het gedwongen opgeven van een tweede paspoort.

Op een verkiezingsbijeenkomst in Utrecht gaf Bos zaterdag al aan dat hij vragen heeft over het feit dat kinderen van Nederlands-Marokkaanse ouders ‘gedwongen’ de Marokkaanse nationaliteit krijgen. “Daar zou ik wel wat aan willen doen,” aldus Bos in de Volkskrant.

Er zijn 10 reacties

  1. Youssef Ain Asserdoune
    05 maart 2007 om 09:32 uur.

    Weer …

  2. redbull
    05 maart 2007 om 10:50 uur.

    bosje wanneer dringt het tot jullie door marokko heeft dit besluit al lang besluiten
    door hassan marokkaantjes blijven marokkaantjes al hebben ze duizenden
    pasporten trouwens zo denken ook nederlanders een marokkaan met nederlands pasport word ook niet anders behandeld het is gewoon om die
    marokkaanen sneller over de grens te zetten hup terug naar aapen landen.

  3. hassanhasson
    05 maart 2007 om 02:25 uur.

    een goede zak!
    we zullen toch een keus moeten maken!

  4. Hassan 2 aanhanger !!
    05 maart 2007 om 02:28 uur.

    2 paspoorten hahahahah had ik ze allebei maar , effe eenvoudig uitleg :
    ik heb 4 jaar geleden op de marokkaanse consulaat flinke ruzie gehad met medewerkers die alleen hun hand op steken voor geld , dus ik kwaad mijn paspoort verscheurd en recht in het gezicht van en medewerker gegooid en gezegt dat hij ze reet er mee mag vegen !!!!
    Maar nu is mijn nl paspoort verlopen hahahaha kost ook alleen geld !!!!
    wat heb je er aan eerlijk gezegt geef mij maar lekker mijn marokkaanse paspoort terug aan de nl heb je geen fuck aan ik woon hier al 33 jaar en geloof me de kabinet hier in nl is links lullen en rechts zakken vullen !!!!!!!!!!

  5. Nihad
    05 maart 2007 om 03:18 uur.

    Het gaat niet om je paspoort. Paspoort is louter een reisdocument. Het gaat om de nationaliteit. En daar kan je niet van afzien. Al verscheur je 1000 keer je paspoort en cart nationale.

  6. Said
    05 maart 2007 om 05:45 uur.

    Nog heel even en dan hoor je onze Wouter Bos en Wilders niet meer praten over dubble nationaliteit, wanneer ze erachter komen dat veel van onze nederlanders die actief zijn in politiek naast hun hollandse nationaliteit ook een israelische nationaliteit hebben.

  7. de stemmer
    05 maart 2007 om 05:53 uur.

    Wouter ik zou maar oppassen met deze kwestie want je kan stemmen verliezen als je mij goed begrijpt… (dikke knipoog)

  8. khalid utrecht
    05 maart 2007 om 09:00 uur.

    ik zal het wel zeggen, f@$k nationaliteit, ik wil als moslim geboren worden in marokko, creppeer jullie dutch people, jullie willen dat er een oorlog uitbreekt dat ik dat de nederlandse leger in moet, never, i say it again, never, marokkaan voor altijd, niet omdat ik het leuk vind of wil, maar omdat het moet volgens de ISLAM.
    JE MAG JE AFKOMST NIET VERLOOCHENEN

  9. hamzahamza
    05 maart 2007 om 09:18 uur.

    stoer.jij bent goed integreed. als ik mohammed 6 was dan laat ik jou nooit marokko binnen. als je man ben doe het bij nederlanders dan zal je zien verschil. dat noem ik 7ogra a kontje likker

  10. Samuel
    06 maart 2007 om 04:00 uur.

    Wouter de Boskabouter zegt dat alleen omdat Wilders in de peilingen het zo
    goed doet. Dan komt ie met zo’n halfslachtig lulverhaal dat hij met Marokko wil overleggen maar dat niets moet.

    Wordt tijd dat Nederlandse moslims eens snappen dat de PvdA zich zogenaamd voordoet als beschermer van minderheden maar dat ze in feite geen shit geven om die mensen. Want als er 1 partij is waarvan de politici wonen in dure wijken die onbereikbaar zijn voor minderheden is het de PvdA wel. Als er 1 partij over de ruggen van minderheden probeert om de zakken te vullen in de politiek en later het bedrijfsleven is het diezelfde PvdA.

    De oorzaak van veel ellende in met name het midden-oosten en andere islamitische landen zijn de corrupte politici die zichzelf verrijken en het volk laten verrotten.

    De PvdA is geen haar beter en is feitelijk de Fatah-partij van Nederland.

    Wees allen dus gewaarschuwd.