MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Veroordeelden: straf in Marokko uitzitten

20 maart 2007 | in Marokko, Overheid | 14 Reacties

TazmamartDe federale Belgische regering heeft in het Marokkaanse Marrakech een akkoord afgesloten dat het mogelijk maakt om bepaalde veroordeelden hun celstraf in het land van herkomst te laten uitzitten. Volgens minister van Justitie Laurette Onkelinx kunnen zo in een eerste fase een 60-tal Marokkanen die in België werden veroordeeld naar het Maghrebland worden overgebracht.

De regering trok met een uitgebreide delegatie naar Marokko om er maar liefst zeven akkoorden te ondertekenen. Zowel premier Guy Verhofstadt, minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael, minister van Justitie Laurette Onkelinx als minister van Ontwikkelingssamenwerking Armand De Decker zijn van de partij. De reis was eind november vorig jaar al gepland, maar werd toen op het laatste moment afgelast.

Er zijn 14 reacties

  1. outmazirt
    20 maart 2007 om 12:55 uur.

    super goeie plan
    zo kunnen die boeven het afleren inp van dat zachte aanpak van hier
    ik hoop dat nederland dat ook gaat doen aanpaken die lui die ons slichte naam bezorgen!!!

  2. Choukri
    20 maart 2007 om 01:07 uur.

    Maakt mij niks uit waar die criminelen hun straf uitzitten als ze het maar uitzitten. Je weet immers wel waar je aan begint

  3. samadie
    20 maart 2007 om 08:11 uur.

    dan gaan wij ook voortaan de belasting aan marokko betalen.

  4. Maghrebie
    20 maart 2007 om 08:55 uur.

    We moeten hier wel voorzichtig mee omgaan. En ook moet de doelgroep om wie het betreft heel duidelijk gespecificeerd worden. Want het is niet de bedoeling dat iedere Nederlands Marokkaans crimineel of verdachte op een gegeven moment gedeporteerd wordt naar Marokko voor gevangenschap of verhoor. Ook rijst de vraagt wat daarna? Hoe wilt men iemand die zijn straf in Marokko heeft uitgezeten weer in de Nederlandse samenleving opvangen? Of is het de bedoeling eenmaal uit voorgoed uit?

  5. Khalid
    20 maart 2007 om 10:32 uur.

    eindelijk eens goed nieuws.

    stuur al die marokkanen die langer dan een jaar in de gevangenis moeten terug naar marokko.

    misschien leren die ……….. het af.

  6. M.F
    20 maart 2007 om 10:45 uur.

    De Marokkaanse regering sluit zo’n akkoord met de belgen aan omdat geld op het spel is. Stel voor dat Belgie B.V euro 50 per gevangene per dag aan de Marokkaanse autoriteiten geeft. Wat doen de hongerige Marokkaanse bewindslieden. Ze stoppen 49 euro in hun zak. Daar denken de Marokkanen aan. interesseert hen geen reet hoe en wat ….
    Het is een goed idee. De gevangenissen in Europa kunnen hun activiteiten outsourcen naar Marokko. Precies hoe de grote bedrijven hun activieiten uitbestijden naar China.
    Het is echt een goed business. Je bespaart zoveel geld en energie. Vooral omdat de meerderheid van de veroordeelden in Europa marokkanen zijn. dan is het juridsch mogelijk. To be followed….

  7. Said
    20 maart 2007 om 04:44 uur.

    marokkaans overheid misbruikt imigranten ze zijn voor altijd marokkanen alleen wanneer hun uitkomt waarom mogen we niet stemen bijvoorbeeld

  8. abdel
    20 maart 2007 om 08:28 uur.

    neri, neri!!! kan niets meer uitsteken het is het enigste waar ik kan leven van rippen.trek die akkord maar terug

  9. asoussy
    20 maart 2007 om 08:55 uur.

    eindelijhk goede nieuws ,van mij hoeven ze niet meer terug komen stuur ze naar de woestijn of wat dan ook
    keihard aanpaken!!!

  10. samadie
    20 maart 2007 om 10:23 uur.

    M.F
    Hoe kom jij erbij dat de meerderheid van gevangen in europa Marokkanen zijn ? ben jij zo erg kortzichtig of kom jij niet verder dan de telegraaf.
    Wat heeft Marokko of Turkje of welke land dan ook te maken met het feit dat mensen hier crimineel gedrag vertonen. Niet veel.
    En daarbij wel van de voordelen genieten maar niet van de nadelen die het meebrengt? Dan wil ik voortaan mijn verkeersboetes ook aan Marokko gaan betalen kan ik tenminste onderhandelen. Het is veel beter om de straffen hier te verhogen. En een betere beleid te gaan voeren. En niet de makkelijkste weg kiezen stuur ze maar op vakantie naar Marokko. Die ook nog leuk mee doet voor de subsidie. Voor het koningshuis en etc.

    Ze willen wel de baten maar niet de lasten

  11. Youssef Ain Asserdoune
    21 maart 2007 om 01:59 uur.

    Dit zijn alleen mensen die geen Belgische nationaliteit hebben, dus alleen mensen met verblijfsvergunnig!!!

  12. monador
    21 maart 2007 om 09:46 uur.

    m.f je bent echt super dom

  13. bibi
    22 maart 2007 om 11:29 uur.

    Goeie zaak en nederlanders die in marokko vast zitten lekker naar nederland laten overkomen om hier hun straf uit te zitten!

  14. MOCRO
    22 maart 2007 om 01:36 uur.

    sorry maar op m’n pas , passpoort en papieren staan dat ik van nationaliteit een belg ben oke maakt nix uit maar ik ben een marokkaaan 100% geen twijfels zit in m’n bloed en zal zo ook blijven kan ook nooit veranderen !!!

    whaahaaa nederlanders zijn ook niet egt heilig !!!

    mocro’s altijd rwiinaaaa !!! whahaha ik lach me egt ziek nix gewoens over wa zevere jullie eigenlijk ????!!!???!!!!