MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Telegraaf artikel reis hangjongeren klopt niet

22 maart 2007 | in Media, Politiek | 14 Reacties

Vlinderjacht in MarokkoHet artikel in De Telegraaf over een zogenoemd snoepreisje (een vlinderjacht) van Marokkaanse hangjongeren uit Rotterdam naar Marokko klopt niet. In het artikel werd gesuggereerd dat het om jongeren ging die in aanraking zijn geweest met justitie en politie.

Dit werd woensdag in Nova door medewerkers van de gemeente ontkracht. De krant zou een verkeerd citaat over de achtergrond van de jongeren hebben geplaatst. In de reportage van Nova werd gesteld dat het ging om jongeren zonder strafblad die zich inspannen voor het welzijn in hun wijk.

Naar aanleiding van dit bericht werd door Geert Wilders Kamervragen gesteld. De jongeren vinden het zelf gemakzuchtig van politici om zich te baseren op de inhoud van een krantenartikel. “Hoe integer ben je dan als politicus?”, vraagt een van zich af.

Er zijn 14 reacties

  1. mo
    22 maart 2007 om 12:42 uur.

    dit wijst weer de integriteit van meneer wilders
    die man gaat Nederland kapot maken als zij hem zo laten doorgaan

  2. Youssef Ain Asserdoune
    22 maart 2007 om 02:33 uur.

    Wie gelooft nog steeds in wat de telegraaf schrijft!! is puur anti Moslims en anti Islam over het algemeen.

  3. Henk -Rotterdam
    22 maart 2007 om 11:17 uur.

    De Telegraaf stand bekend om zijn rancuneuze en laffe berichtgeving,sensatie artikelen doen ze al sedert de oprichting van de NSB in dit land en daar liepen ze heel hard achter aan.
    Toen hier in Rotterdam de Mariniers nog bezig waren de moffen de strot af te bijten stond de telegraaf met zijn aanhangers de moffen in Amsterdam toe te juichen.
    Ze mochten ook 5 jaar na de oorlog ook pas weer verschijnen.
    Thans blijken ze nog steeds niets ontziende berichten, die tot doel hebben om haat te verspreiden rond te strooien,met alleen maar de bedoeling om bepaalde bevolkingsgroepen de grond in te trappen.
    Even een paar opsommingen van de laatste uren over de Telegraaf en niet te vergeten het AD.
    In Rotterdam vind er een steekpartij op een school plaats en het media spektakel barst in alle hevigheid los,tot nu bijna 48 uur later is het nog steeds nieuws,waarom?
    Juist er waren jongens bij betrokken die al negatief in het nieuws stonden en dan kan men even weer flink uithalen in de media
    Begin deze week valt de politie een woning binnen in Spijkenisse en treft daar een hoeveel wapens en munitie aan die voldoende zijn voor het starten van een kleine oorlog
    Aangehouden worden een 18 en 25 jarige die behoren tot een groep die
    T shirts dragen met het opschrift “COMBAT 18” wat staat voor de 1e en de 8 e letter van het alfabet en derhalve de A en de H en dat staat voor Adolf Hilter.
    Op de rugzijde van het shirt staat “spreek Nederlands,LUL
    Geen kamervragen en in de media wordt het binnen enkel uren afgedaan en het is de dag na de inval als zelfs geen nieuws meer.
    Als deze wapens waren gevonden bij een aantal jongens met een andere achtergrond hadden de koppen in de media waarschijnlijk geweest:
    “AANSLAGEN VOORKOMEN”.
    Op 22 maart wordt er in Naaldwijk op school een 16 jarige jongen van Allochtone afkomst neergestoken door een figuur met rascistiche motieven.
    Nieuws waarde ? Pagina 3 rechtsonder 1/8 kolom 23 regels.
    Zo juist wordt er bekend dat er een steekpartij is op een school in Amsterdam,nog geen bijzonderheden.
    De waarde wordt bepaald door welke origine er bij betrokken is.
    Nu even terug naar de stellingen over het “vlinderreisje’van deze jongeren .
    Ja,men zat er wederom goed naast en wist weer de boel flink onderuit te trappen,weer schoppen naar degene die al te weinig mogelijkeden hebben door bepaalde omstandigheden,weer schoppen en trappen naar hen die toch trachten er weer iets van te gaan maken,maar nu het anders blijkt te zijn kan er geen woord van excuus vanaf .
    Nee, geen enkel woord men zwijgt er gewoon verder over en zoekt een nieuw item om weer te kunnen trappen.
    Men spreekt wel over “kansarme jongeren”maar met deze opstelling van de politiek en de media kan men beter spreken van “kansloze jongeren”want ze hebben wel kannsen en capaciteietn maar als je ze het niet gunt en ze geen mogelijkheden geeft zijn ze kansloos en niet kansarm

  4. bibi
    22 maart 2007 om 11:39 uur.

    die zich inspannen voor het welzijn in hun wijk…
    Welke wijken bedoelen ze dan.. wijken in marokko of hier in NL. Wijken in marokko vind ik onzin, je kunt beter dat geld hier goed besteden om wat voor de wijk te doen. Geef arme jonge kinderen bijvoorbeeld een kans om een keer een reisje te maken een dagje pretpark.

  5. Le Parisien
    22 maart 2007 om 11:50 uur.

    @ Henk-Rotterdam

    In 1 woord: FORMIDABEL, hartelijk dank voor jouw goede, kwalitatief, oprechte, bekwaamde betoog. Ik ben het helemaal eens met je.

  6. thug life
    22 maart 2007 om 02:52 uur.

    die pedos blijven maar ons zwart maken.en over 20 jaar zijn ze nog steeds ons zwart maken.zo zijn die menssen nu een maal. HET ZIJN ZIEKE MENSSEN.en over 20 jaar zijn ze nog steeds ziek

  7. Mustafa
    22 maart 2007 om 02:56 uur.

    beste mensen,

    De waarheid is gelukkig boven water. Ik ben blij dat het eerdere bericht ontkracht is. Ik ben vrijwilliger bij een stichting (www.svvp.nl) en een paar van onze actieve jongens hebben ook meegedaan. Na een cursus over milieu en een lange voorbereidingstijd zijn ze naar Marokko gegaan. Het zijn inderdaad actieve en gedreven jongeren met een (V)MBO en HBO opleiding.

    voor meer info kijk op http://www.milieucentrum.rotterdam.nl onder het kopje: Atalantajongeren naar Nador

    de groeten

  8. monador
    22 maart 2007 om 06:10 uur.

    de telegraaf is zeer racistisch net als die blonde bezem hoofd

  9. Relaxtro
    22 maart 2007 om 08:27 uur.

    Onbegrijpelijk dat de Telegraaf na 1945 nog kan bestaan, nog onbegrijpelijker (en beangstigend) is, dat het de meest gelezen krant van Nederland is. Zo’n krant geeft xenophobe mensen steeds bevestiging. Begrijp me niet verkeer, ik vind best dat media gekleurd mogen zijn, alleen ik zou toch hopen dat sommige ‘kleuren’ na ’40-’45 zouden hebben afgedaan. Helaas blijkbaar niet 🙁

  10. Trab
    22 maart 2007 om 08:46 uur.

    Eerst heb je ene Mia op dit forum die alles wat met Marokkanen of moslims te maken heeft, komt zwart maken. Nu is het ene BIBI@!@@ Ik snap zulke mensen niet. Zijn ze jaloers? Wat zitten ze eigenlijk dwars? Heel vreemd, werkelijk stuitend!!!

  11. Choukri
    23 maart 2007 om 12:52 uur.

    het kwade is al geschied en we hebben hier helemaal niks aan.
    Ik kan hier echt niet tegen, maar ja ze pakken daarmee alleen maar zichzelf mee.
    Ik vraag me af wat die Wilders wil bereiken met zijn acties:
    Alle allochtonen het land uit (Dat zie ik niet zo snel gebeuren)

    Ik weet het echt niet.. Die man is gewoon te DOM en wil maar één ding en dat is gewoon macht.

  12. Henk -Rotterdam
    23 maart 2007 om 02:06 uur.

    Er verschijnen met regelmaat mensen op deze site die menen alles goed te kunnen praten wat vele figuren in de politiek als normaal beschouwen en in werkelijkheid gewoon natrappen en discriminatie is,men verdedigt dat met verve.
    Nu ook weer over het “vlinderreisje”naar Marokko. Nu even kijken op de site:
    http://www.leefbaarrotterdam.nl en wat zien we dan bij het onderwerp “vlinderreisje’?
    Juist een foto van Samir A.
    Misschien kan een van de vele mensen die zo goed zijn in het verdedigen van het “beleid”van deze poltieke figuren mij eens uitleggen wat de link is tussen Samir A en de stage van het Ministerie van ontwikklingssamenwerking in deze zaak.
    En Mustafa (K ?) misschien kan jij uit eenzetten wat nu precies het doel was van deze project en stage.
    Want ik begreep dat er ook een project in Rotterdam en Amsterdam als gevolg van deze reis is ,dus geen eenzijdige inzet zoals door de “befaamde en goed geinformeerde politici”is gesteld.

  13. abd
    23 maart 2007 om 03:04 uur.

    choukri, hij wil macht en de kont van israel vegen. ik denk dat extreem rechts daar niet op zit te wachten.

  14. mhamed
    18 mei 2007 om 11:01 uur.

    henk rotterdam…………top jongen hoe je de dingen uitlegd.