MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

FBI-directeur tevreden over Marokko

02 juli 2007 | in Politiek | 23 Reacties

FBI directeur Robert MuellerBij een bezoek aan Marokko toonde de directeur van de FBI zich tevreden over de vooruitgang die Marokko boekt op het gebied van de bestrijding van terrorisme en het witwassen van geld. Dit kwam uit een vergadering met de Marokkaanse minister van justitie, Mohamed Bouzoubaa.

De twee partijen onderzochten middelen om uitwisseling van informatie en deskundigheid te verhogen en riepen verscheidene kwesties van gemeenschappelijk belang op, zoals migratie, terrorisme, drugshandel en de transnationale georganiseerde misdaad. Zo rapporteert het Marokkaanse persbureau MAP.

Vorig jaar bracht de FBI ook al en bezoek aan Marokko. Toen werd gesproken over de verbetering van de samenwerking tussen de veiligheidsdiensten van de twee landen.

Er zijn 23 reacties

  1. Good Girls
    02 juli 2007 om 10:53 uur.

    nu zijn ze te vreden maar later hebben ze een goed excus om maroc binnen te dringen, beetje bij beetje nemen ze de moslim landen voor zich zelf.

  2. Saida
    02 juli 2007 om 11:02 uur.

    schending van mensenrechten is inderdaad zeer lovenswaardig.

  3. mhamed
    02 juli 2007 om 02:03 uur.

    wij moeten standvastig zijn aan onze religie zodat wij eenheid kunnen zijn, anders is het gedaan met de moslims in het algemeen.
    juist de amerikaanen en de joden zullen het zeker overnemen.

  4. Henk-Rotterdam
    02 juli 2007 om 03:01 uur.

    Het witwassen van geld is volgens mij uitgevonden door en in de VS met zijn “bondgenoten”.
    Het volgende wat ze zeker willen is een ” vooruit geschoven basis” in Marokko om te helpen de problemen op te lossen.
    Maar de geschiedenis heeft geleerd waar dat toe zal leiden.

  5. Marok_kaan
    02 juli 2007 om 03:03 uur.

    tevreden tevreden alleen al de manier waarop jullie t brengen
    alsjeblieft alsof wij die mensen tevreden moeten stellen

    en nu wij dit gelezen hebben moeten we nu een feestje houde?

    is er dan totaal geen belangrijker nieuws? er sterven honderd duizenden over heel de wereld en jullie komen met deze onzin.

  6. brother
    02 juli 2007 om 03:27 uur.

    Slijmerds, cowboys

  7. Maktab
    02 juli 2007 om 05:52 uur.

    Moet Amerika zich er weer mee bemoeien. Moeten zij weer aangeven wie er goed bezig is en wie niet. Ik kan me daar zo kwaad over maken. Laat alle landen zelf alles regelen en bemoei je met je eigen zieke land. Ze doen alsof er niets aan de hand is in Amerika maar ondertussen…

  8. Jamal
    03 juli 2007 om 02:25 uur.

    We hebben die Amerikanen nodig om de hegemonie van Algerije in de Maghreb in te dammen.

    Dit is politiek bedrijven wat US en Marokko doen, zij willen een gematigde maghreb, en tja who can blaim them!

  9. Jilali
    03 juli 2007 om 01:44 uur.

    Het wordt tijd dat marokko een militair,politiek, en een economisch zwaar gewicht gaat worden in de wereld.
    dan behoren deze zogenaamde bezoeken tot verleden tijd.

  10. Trab
    03 juli 2007 om 04:02 uur.

    @ Jamal,

    Jij spoort echt niet!!! Het zijn juist de Amerikanen die moslimlanden bezet houden. Maar daar kom je later wel achter……………..

  11. Jamal
    04 juli 2007 om 02:38 uur.

    Bij mij staat de eenheid van de Maghreb landen primair, we moeten alle instabilitiet van de Maghreb weren. Hetzij Algerijnse hegemonie, hetzij Amerikkaans imprialisme. We kunnen beter matigen met buitenlande krachten in de Maghreb om meer eenheid te creëren binnen de Maghreb.

    Een Maghreb, een eenheid. Laten wij ons hopelijk nooit meer verdelen.

  12. kano
    04 juli 2007 om 10:44 uur.

    het wordt niets met die maghreb landen ze zijn allemaal dictators, corupt enz. marokko kan betere banden hebben met andere landen,

  13. kxn
    04 juli 2007 om 10:47 uur.

    De verdeeldheid in de Maghreb is de schuld van vooral Algerije!!!

  14. Jamal
    05 juli 2007 om 10:39 uur.

    Agerije is later onafhankelijk geworden dan Marokko en zij zijn een getraumatiseedr volk die erg veel heeft moeten leiden onder de Franse bezetting. Op http://www.stichting-metalsa.nl onder de link media >>documantaires staan stukjes film over het verzet van Algiers! Erg wat daar is gebeurt.

    Wij zijn een volk in de Maghreb met verschillende culturen.

    @ Kano, jij helpt de zaak ook niet door alleen pessimistich te zijn! je weet klaarblijkelijk niet veel over de Maghreb of blijft haken in de koude oorlog mentaliteit.! Dus jouw bijdrage mag je voortaan voor jezelf bewaren.

    Er is een gezegde in de Rif dat de Algerijnse mentaliteit een beetje verklaard.

    Lìsta3mar an Fransa zonn ssem thigh ur an ssen. De Franse bezetters hebben gif gezaaid in hun harten ( van de Algerijnen).

    Europa heeft ons verdeeld in het verleden en probeerde ons succesvol uit te spelen tegenover elkaar daarna was het in de 2 polen wereld Amerika en de Sovjet-Unie die de Maghreb wist te verdelen.

    Wij laten ons dit niet meer gebeuren! Lang leven de Maghreb!!!!

  15. Jamal
    05 juli 2007 om 10:46 uur.

    Voor stukjes film over de Europese bezetting van de Maghreb door Frankrijk in Algerije, Spanje in Marokko, Italië in Libië etc.

    Kijk en zie wat verdeeldheid heeft gedaan met ons in de Maghrenb.

    http://www.stichting-metalsa.nl/films_documentaire.htm

  16. Abdars
    05 juli 2007 om 10:51 uur.

    http://www.maghrebarabe.org/ar/

    De site is er al nu nog de overheden!

  17. mhamed
    05 juli 2007 om 12:42 uur.

    jamal………
    zijn jouw ouders van amerikaans of zo?
    wat lul jij nou weer man!
    jij zegt;;WE HEBBEN DIE AMERIKAANEN NODIG OM DE HARMONIE VAN ALGERIJE IN TE DAMMEN;
    wat de amerikaanen komen zeggen in marokko zeggen ze het zelfde ook in algerije zodat hun weeer wapens kunnen verkopen om rijker te worden .
    99% van de maghreb mensen willen juist niks met die tuig te maken hebben wat overgens wel juist is.
    en jij lult zomaar uit je nek.

  18. kano
    05 juli 2007 om 09:44 uur.

    Jamal , ik wil je een ding zeggen. mijn moeder is in algerije geboren en getogen, mijn vader was 5 jaar toen hij naar algerije geimigreerd en hij is daar opgegroeid, mijn 3 broers zijn daar geboren, en heb nog steeds familie daar wonen, mijn opa oma mijn vader moeder en broeds die daar geboren waren, zijn in het jaar 1966 teruggekeerd naar marokko, in dat jaar is mijn vader naar holland geimigreerd,jongen als naar je verhaal lees dan ben helemaal niet met je eens, waarom? na de onafhankelijkheid van algerije werden de marokkanen die daar woonden en naast de algerijnen als broeders hebben geleeft en ook mijn ouders en familie gediscrimineerd, mijn ouders en oma vertellen mij dat de marokkanen door de algerijnen werden uitgescholden, ze zeggen bijvoorbeeld we hebben de grote stenen opgeruimd(bedoelen daarmee de fransen) en nu nog de kleine steentjes wegpleuren(bedoelen ze mee wij marokkanen),mijn ouders waren het zat en zijn naar marokko teruggeimigreerd, later in het 1976 hebben de algerijnen de 40000 marokkanen het land uitgezet en dat was korte tijd na de slachtfeest, ze lieten hun schapen nog hangend achter en alle bezitingen, mijn opa oma van moederskant en aantal ooms en tantes zijn ook het land uitgezet, en de rest van familie die algerijnse nationaliteid hebben zijn achtergebleven, na korte tijd is mijn oma in marokko overleden (dat komt natuurlijk door die allende die mee hebben gemaakt) en mijn opa die meegeholpen heeft met de bevreiding van algelije hij was (MOJAHID) en hij is door de fransen vaak gemarteld in dzg. deuziem bureau (bekend in algerije als martel plaats) en hij heeft de rest van zn leven in marokko doorgebracht met allerlei Psychische klachten, en heb nog meer te vertellen dit is denk ik genoeg.ik wil je een ding zeggen de berbers van algerije die zijn wel goeie mensen maar die zijn ook onderdrukt door die andere lafaarts die wel de macht in handen hebben kijk bijvoorbeeld naar die president van algerije( Boutaflikha) hij heeft al een tijdje in marokko geleeft dat was in de tijd van de bezeting, en later toen hij minister van buitenlansezaken in de tijd van boumedjen toen de president was hebbenze samen de marokkanen het land uitgezet.dus conclusie is duidelijk die mensen zijn niet te vertrouwen.

  19. Abdars
    06 juli 2007 om 12:48 uur.

    Jongens ik gebgrijp jullie goed, kijk ik ben geen voorstander van landen buiten de Maghreb die binnen de maghreb militair overgewicht hebben. Dit is niet goed voor de stabiliteit.

    @ Kano ik ken die verhalen ook van de Algerijnen, en ik vind het heel erg voor wat die mensen hebben moeten doorstaan. Ik vind ook dat deze mensen gecompenseedr moeten worden door Algerije voor hun emotionele schade en bezittingen die zij hebben verloren.

    Nationalisten zijn de oorzaak van ellende in Algerije! Deze mensen hebben weinig ook voor de culturele diversiteit en zijn puur vor hun eigen belang aan demacht. Dit is een kleine elite groep van families die ook de zaken wereld beheersen.

    Weg met nationalisme, laat de volkeren van de Maghreb verbroederen en PAS op voor de nationalisten die ons willen verblinden dat wij geen broeders zijn dit zijn wij namenlijk zeker wel.

    Alle leed dient gecopenseerd te worden! We kunne een handetekeningen actie beginnen en aanleveren aan de Alegrijnse ambassade zoadat het bekender wordt.

  20. Jamal
    06 juli 2007 om 12:53 uur.

    @ Mhmed.

    Je hebt gelijk ik heb me vergist. Militair overgewicht van buitenlandse landen is niet goed voor de Maghreb Unie hetzij Amerikaans of whatever.

    p.s. Wil je de volgende keer mijn ouders der buiten laten vriend?

  21. Good Girls
    06 juli 2007 om 09:53 uur.

    @ jamal jij bent een goede moslim want jij kan excuses aanbieden echt netjes.

    @mhamed ji zegt dingen ok maar hou het netjes en aardig zeg niet lul ma lul niet leuk.

  22. mhamed
    08 juli 2007 om 01:28 uur.

    good girls,,,,,,,,je heb gelijk het is zeker niet leuk om bepaalde woorden te zeggen.
    ik voel me gedwongen soms dingen te zeggen .

    mijn exccus voor de mensen die ik beledigt heb.dat is niet mijn bedoeling.

  23. Good Girls
    08 juli 2007 om 09:57 uur.

    Wauw mhamed Allah ie hatik asaha dank je wel zo moeten we allemaal wezen elkaar helpen te begrijpen en als we wat verkeerd hebben gezegt excuse aanbieden we zijn te slote mensen we zullen fouten maken geloof me ik begrijp wat je bedoelt dat je soms gedwongen voelt, wij macro’s moeten voor elkaar opkomen wallah met alles