MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse vrouwen vaak in prostitutie terecht

12 juli 2007 | in Maatschappij | 58 Reacties

MarokkaansenDuizenden Marokkaanse jonge vrouwen vertrekken jaarlijks naar de Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië, Jordanië en andere Arabische staten om er te werken. Velen komen terecht in prostitutienetwerken. Marokkaanse ambassades hebben regelmatig te maken met meisjes die in paniek binnenrennen, soms in nachtjapon, en om hulp smeken.”

Dat blijkt uit een uitgebreid artikel in dagblad Metro van gisteren. Marokkaansen zijn zeer gewild. “Ze hebben de knowhow”, zegt migratie-expert Mohamed Khachani. “Op het gebied van taal – ze spreken behalve Arabisch vaak ook het lokale dialect – cultuur en andere vlakken.”

De populariteit van Marokkaanse ‘artiestes’ – de verzamelnaam voor alles wat amusement en nachtleven is – is desastreus voor het imago van elke Marokkaanse die om wat voor reden dan ook in de Golf verblijft.

Er zijn 58 reacties

  1. rafik
    12 juli 2007 om 05:33 uur.

    Tfoeeeeeeeeeee, het imago van dit type marokkaanse vrouw is lager dan die van een smerige hond. De vaders en broers van dit soort vrouwen zijn FLIKKERS dat ze dit toelaten…

    Ik stel voor dat de marokkaanse regering een wet instelt die het voor vrouwen verbiedt om zonder geldige reden marokko te verlaten.

    khebbbb!!!!!!!!

  2. kano
    12 juli 2007 om 06:57 uur.

    ze hebben geen eer, het is een schande, en wat denk je van die arabieren uit het middenoosten die vaak naar marokko gaan, alleen voor seks.

  3. rajaa
    12 juli 2007 om 09:23 uur.

    tfou tfou rot arabieren

  4. karim
    12 juli 2007 om 09:29 uur.

    ik studeer arabische op de hogeschool zuyd in maastricht.en ik moest dit jaar stage lopen in dubai en het klopt dat onze vrouwen worden gezien als de hoeren van alle arabische landen bij mekaar. en het komt niet alleen door de armoede, want in saudie arabie en jordanie zijn ze net zo arm. en dan heb ik het over de mensen de regering van saudie arabie is rijk. maar daar hebben ze net meer eer dan bij ons 2e punt is als je gaat kijken in nederland en je loopt eens langs in rotterdam, amsterdam, den haag of rotterdam dan zie je het aantal marokkaanse meiden wat afspreekt en sex heeft voor het huwelijk ook schrikbarend hoog is. terwijl ze hier niet arm zijn. in brussel in belgie dus, in brussel nord heb je de belgische wallen en die is in dezelfde straat gevesitigd als de straat waar de marokkaanen hun inkopen doen voor de zomer, dus spullen als thee, cadeautjes etc.en juist daar zie je een aantal marokkaanse meiden achter de ramen. waarschijnlijk komt dit allemaal door de opvoeding, of we hebben het gewoon geaccepteerd? ik weet het allemaal ook niet maar uhm feit is nu wel dat uhm marokko tot de top 5 landen behoort van prostitutie naast polen, tsechje, oekraine en thailand. er is nix ergers dan dat een saudie of iemand uit dubai of uit het westen naar marokko komt en onze zussen en nichten of sommige hun moeders meeneemt, om ze te gebruiken voor de prostitutie hier moet de marokkaanse regering kei en keihard tegen optreden.

  5. mhamed
    12 juli 2007 om 10:57 uur.

    het zijn arabieren terwijl ze marokkaanen zijn, dus laat ze elkaar voor de gek houden ,en dat is wat ik al vaak bedoel . wij moeten standvastig zijn aan onze geloof dan zal je zien dat dat soort gebeurtenissen niet meer zullen voorkomen.

  6. hassanhasson
    12 juli 2007 om 10:58 uur.

    Het gaar hier met name over le3robia uit het zuiden.
    Benaat CD………………..
    lang leve de vrijheid..

  7. anti israel
    12 juli 2007 om 11:25 uur.

    Die smeerlappen moeten van “onze” vrouwen afblijven. Laat ze hun eigen vrouwen maar gaan misbruiken als ze zo graag willen sexen. Ik ben het eens met de eerste reactie dat vrouwen niet zomaar alleen naar het buitenland moge gaan en dat de marokkaanse regering hier wat aan doet!!!!

  8. anti israel
    12 juli 2007 om 11:26 uur.

    Trouwens de pseudo die ik heb gebruikt heeft niets te maken met dit onderwerp. Ik zegt het maar alvast voordat ik daar weer commentaar over krijg.

  9. marijnt
    12 juli 2007 om 11:37 uur.

    Dat ze vaak in de prostitutie terecht komen gebeurt niet zomaar. Het gebeurt altijd met redenen.

    – Liefdeloze en instabiele familieomgeving
    – Verstoten door de ouders en familie
    – Armoede en uitzichtloosbestaan. (vooral alleenstaande moeders)

    Ik heb hier kort geleden een documentaire over gezien op televisie. Dus in plaats van dat men deze vrouwen verkettert. Zoals hierboven gebeurt zou men juist deze vrouwen en gezinnen moeten helpen. Dat is nou echt islamitisch gedrag. En niet wat jullie aan het doen zijn. (die vrouwen zijn ziek en moeten genezen worden. Jullie zijn daarvoor de aangewezenen pesonen.)

  10. marijnt
    12 juli 2007 om 11:40 uur.

    Ik heb een keer gelezen dat iraakse vrouwen in syrie de in grote getale de prostitutie induiken. Waarom geen toekomst perspectief. Hun leven is al een en al ellende en vaak hebben ze geen geld om in hun dagelijkse behoefte te voorzien. Sommige van hun zijn zelf vrome moslima’s. Wat heeft de profeet v.z.h.m. gezegd: Waar geen welvaart is is geen islam.

  11. kamal
    12 juli 2007 om 11:48 uur.

    Als de regering het niet doet, dan moet de bevolking maar iedere hond die het in zn hoofd haalt om marokkaanse vrouwen te misbruiken, gewoon oppakken en hem martelen tot hij niet meer kan lopen, praten en eten. Regering die doet hier toch niets aan die zijn zelf alleen maar bezig om hun zakken te vullen.

  12. PJD
    12 juli 2007 om 12:03 uur.

    Ik hoop dat de PJD aan de macht komt in Marokko bij de verkiezingen,want dan is het afgelopen met dit soort praktijken.

  13. SOUSSIE
    12 juli 2007 om 12:33 uur.

    de schuld ligt bij opvoeding van de ouders je ziet in deze tijd oudes gaan met hun dochter op jongen leeftijd naar strand en laten haar in een bekiennie lopen
    daaruit blijk dat het meisje op jonge leeftijd niet verlegen is om zig blood te stellen tegenover een grote groep mensen en zo gaat het stap voor stap verder en zo zie de basis is door de ouders veroorzaakt. Gelukkig bedenken sommige meiden zich noch op tijd dat ze verkeerd bezig zijn!!!!

  14. marijnt
    12 juli 2007 om 01:08 uur.

    Dit heeft te maken met hoe je je kinderen opvoedt.

    – Elke islamitische ouder is verplicht hun kinderen goed op te voeden. Hiermee bedoel ik niet opvoeden volgens het patroon: Geef je kinderen eten, een dak boven het hoofd en wallala. Je hebt je plicht gedaan.

    Ik bedoel hiermee opvoeden volgens de westerse methoden. (Deze methoden zijn identiek aan die van de islam)

    _ Het bieden van een liefdevolle, warme en veilige omgeving van je kinderen. (dus geen afstandelijkheid richting je kinderen). Kinderen moeten ongeacht hun leeftijd het gevoel dat ze twee ouders hebben die van hun houden, steunen, stimuleren, respecteren en voor hun door het vuur willen geven. (Hiermee bedoel ik opkomen, verdedigen tegen over de omgeving. Dus geen zwakheid tonen tegenover de gemeenschap.
    – Je kinderen vertrouwen en verantwoordelijkheden geven
    – Over alles (afhankelijk van leeftijd van je kinderen) praten. Dus ook de taboe onderwerpen(homosexualiteit, maagdelijkheid, seks en ga zomaar door
    – Als je kinderen vragen hebben die belangerijk voor hun zijn Stel je daarvoor open.
    – Communiceer rationeel over bepaalde onderwerpen
    – Doe dingen samen met je gezin. Je moet geen kinderen baren voor de kinderbijslag). Ga eens keer een weekendje weg. Ga lekker zwemmen met je kinderen. Of doe andere leukere dingen. Dus eigenlijk komt het erop neer dat je je gezin niet moet verwaarlozen.
    – Laat ze genieten van hun jeugd.
    – Breng ze tolerantie en respect bij voor iedereen ongeacht geloof, cultuur, ras en ga zo maar door.

  15. marijnt
    12 juli 2007 om 01:11 uur.

    Vergeet de dochters vooral niet:

    Een ontzettend belangerijke taak is hier weggelegd voor de moeder

    _ Ze moeten ervoor zorgen dat hun dochters een positief zelfbeeld over hun zelf hebben, zelfrespect, zelfvertrouwen en goed gevoel van eigenwaarde. Zij moeten het gevoel hebben dat ze met hun moeders over alle zaken kunnen praten. (zonder schaamte)

    – Als je dit allemaal doet. Dan zullen je kinderen minder snel foute beslissingen nemen)

  16. marijnt
    12 juli 2007 om 01:13 uur.

    Ten slotte is de opmerking van soussie. In een kort maar krachtig antwoord: bullshit.

    Dat de ouders met hun kinderen naar de strand gaan hoeft niet per definitie iets slecht zijn.

  17. Henk-Rotterdam
    12 juli 2007 om 01:18 uur.

    De Metro is een krant die wordt uitgegeven als onderdeel van de telegraaf,dus het waarheidsgehaltezal wel ver te zoeken zijn,
    En waarom alleen in deze krant?
    Er zal best iets aan de hand zijn,maar of het zo erg is als wordt omschreven?
    Zebereiken wel dat mensen weer tegen elkaar worden uitgespeeld en dat is wat ze willen.
    Als er gronden van waarheid aanwezig zijn is het vreselijk voor de vouwen die hier in terecht komen want dit doe je niet zo maar.
    Maar het is ook erg voor de vele vrouwen die er op aangezien worden en er totaal niets mee te maken hebben

  18. brother
    12 juli 2007 om 01:36 uur.

    Islam is in Marokko ver te zoeken, dus het verbaast me niets wat deze engerds allemaal in staat zijn voor een paar centen. Geloof je me niet? Rij deze zomer maar eens langs de Marokkaanse stranden.

  19. Arahma incha allah
    12 juli 2007 om 01:47 uur.

    Bismillah,
    1-Ten eerste ben ik verdrietig hierover en ik schaam me echt als deze onderwerp aan de order komt.
    Waar het aan ligt weet ik zelf niet ik zal wel proberen om het ene en andere duidelijk te maken, oorzaak gevolg, actie reactie dat is het leven licht donker en zo kan je verder.
    Dat ons vrouwen zover gaan om geld en status te krijgen is te danken aan de mannen.(Aridjaloe qwamoen 3la anisa)ayat.
    De mannen moet hen rol goed uit oefenen.
    Een meisje met hoofdoek mag werken tot laat in de nacht waarom om geld binnen te halen.
    2-Mensen worden (in Marokko) gerespecteerd omdat zij geld hebben, mooie auto ect….
    3-Mensen uit het westen helpen ook mee,het is vakantie tijd nu iedereen gaat weer showen met z’n wagentje en die paar eurotje.
    4-Bijna -ik generalissser niet- iedereen doet niet aan zakat…
    5-Uit de reacties komen wat oplossingen die de Islam heeft verplicht jegens vrouw reizen en werken.
    Ik ben maar een mens als ik verkeerds heb geschreven mijn excuses en ik wens de moslims en de marokkaanse volk veel begrip en Rahma.
    Salam oe3laikom.

  20. carpediem
    12 juli 2007 om 03:55 uur.

    marijnt mooi verwoord zeer kort en sterk

  21. studente
    12 juli 2007 om 06:22 uur.

    Marijnt.. ik ben het eigenlijk nooit met je eens. Maar deze keer wel.
    Bravo!

  22. mhamed
    12 juli 2007 om 07:14 uur.

    ik zal zeggen mensen kijk naar de marokkaanse vrouwen nu in het algemeen en oordeel zelf.
    de meeste marokkaanse vrouwen laten zich nemen door een wezen als turk of surinaamer voor een nieuwe tv of nieuwe schoenen!!!!!
    hoe zien de meeste marokkaanse vrouwen er uit als de dag als vandaag….uitdagend..,, sexy,, en hopeloos.!!!!
    ze zijn modere en ook onafhangkelijk!zeggen ze!!!!!!maar ze laten zich wel nemen voor een prikkie.
    ik schaam me dood en gelukkig zijn er meer goed moslim’s dan dat soort wezens op aarde.
    hopelijk raak ik hier mee alleen vrouwen die diep in hun harten de waarheid zien

  23. yassin
    12 juli 2007 om 07:19 uur.

    Ach dit is gewoon Zielig om over te praten .DE meeste vrouwen hebben een raar achtergrond.Vrouwen gaan niet zomaar van huis weg.Er zijn wel redenen voor dat de marokaanse vrouwen ze zich zo laag laten verlagen

  24. Rachid
    12 juli 2007 om 10:01 uur.

    mensen praten over seks alsof het een gunst is die vrouwen aan mannen geven.. maar je moet niet vergeten dat vrouwen ook verlangen

    wat deze prostutie betreft, dit is verschrikkelijk
    deze meiden zijn te kwetsbaar en moeten beschermd worden
    en niet door ze aan t ketting te leggen, want pas dan woren mensen echt vulgair als de ouders niet kijken. niet gezond gewoon

    daarbij raken ze zo de band met hun familie juist kwijt: als je maar hard genoeg aan een touw trekt, dan breekt het vanzelf.
    je kan ideologieen en principes niet opleggen
    maar ouders moeten hun kinderen leren hoe ze zichzelf kunnen beschermen

    dit kan alleen door openheid en respect. maar in marokko zijn er veel taboes Te veel mensen zijn echt gefrustreerd en das niet zo goed.

    de marokkaanse meiden moeten trots zijn op wie ze zijn en zich niet zomaar inlaten met die vieze stinkende profiteurs met hun stinkende geld
    en de broeders hier mogen ook wel wat meer respect tonen

  25. Good Girls
    12 juli 2007 om 10:11 uur.

    Nou we hebben het allemaal over de vrouwen, maar je kan geen khaba worden zonder een man de mannen spelen net zo grote rol, de mannen moeten de vrouwen leren respecteren, want als alle mannen goed waren dan zijn de vrouwen out of busnis.

    Want do you think????

  26. ali
    12 juli 2007 om 11:46 uur.

    marijnt ,bemoei er niet mee!

  27. mhamed
    13 juli 2007 om 10:46 uur.

    zoals ik al zei mijn beroep was portier 16 jaar jang.geloof me de grotste hoeren groep was marokkaanse meiden!!!!!!
    ik heb een hoop gezien en hoop mee gemaakt wat betreft marokkaanse meiden,wat bij mij altijd bij zal blijven is dat zij heel onschuldig en naief voor doen,maar het zijn echte beesten die mogen grazen!!!!!
    en wat ik ook heel vaak heb mee gemaakt is dat zij marokkaanse mannen voor de slechte dag licht brengen,zovan zij deugen niet en zijn niet moder genoeg enz enz!!!!!!!!
    zo als ik zei turken genieten van het vlees die betaald wordt door hereoune geld.
    een turk die niet uitziet wel met een nieuwste bmw onder zijn kont naast een bloed mooie meid uit mnarokko zegt al genoeg en dan hoef ik niet meer door te gaan.
    aALHAMDOELILLH zijn er meer moslima’s dan dat soort schande vrowen op aarde.

  28. choukri
    13 juli 2007 om 01:20 uur.

    Worden wij tegenwoordig marokkaansen genoemd

  29. Khalid
    13 juli 2007 om 02:44 uur.

    Good Girl,

    Dus als een man een vrouw niet respecteert moet ze maar de hoer gaan uithangen, en omgekeerd dan, moet de man dan ook een mannehoer worden?

  30. Khalid
    13 juli 2007 om 02:45 uur.

    Tsja, als de berbes regeerden dan hadden die smerige arabieren geen kans gehad, maar de arabieren bezetten marokko helaas en hebben alles in de uitverkoop gedaan, zelfs jullie arabische zusters.

  31. Rachid
    13 juli 2007 om 04:10 uur.

    Khalid, je praat te makkelijk
    heeft niks te maken met berbers of arabisch.
    maroc is veel meer dan dat. mixen wordt al
    zo lang gedaan en ratten heb je overal

  32. Nadia
    13 juli 2007 om 07:12 uur.

    Even een reactie voor soussie,
    Het klopt niet wat je zegt want, ik heb ook een westerse/nederlandse opvoeding gehad met maar een ouder (mijn moeder) en ben vrij in het doen en laten wat ik wil terwijl ik van marokkaanse komaf ben.
    Ik ben nu 22 en ook nog een meisje als je snapt wat ik bedoel.

  33. Nadia
    13 juli 2007 om 07:14 uur.

    Marijnt ben je marokkaans of arabisch dat je je weet te verplaatsen in ons cultuur en ik ben het vaak met je eens.
    ga zo door!!!!!!

  34. Larby
    13 juli 2007 om 07:32 uur.

    Tja, wat een nieuws! eerst zag je allerei berichten over marokkaanse mannen die niet deugen en niet nu zijn marokaanse vrouwen aan de beurt. geloof me ze deugen niet allemaal maar laat je niet van de wijs brengen.

    thalla

  35. mansour
    13 juli 2007 om 07:57 uur.

    salam brothers sisters,

    we kunnen schrijven tot we een ons wegen maar: de oorzaak van dit alles ligt allemaal in de kolonisatie van marokko door frankrijk en door hun ingevoerde bars , boites en cabarets en de vrijelijke vloeien van alcohol.

    Door de aanwezigheid van duizenden franse soldaten werden er ook hierdoor bordelen geopend oa. in de atlas-streek ( khenifra, azrou .e.D). Na de onafhankelijkheid ( wat heet onafhankelijk: in feite is marokko nog steeds economisch het schoothondje van frankrijk) is dit gewoon doorgegaan.

    De verkoop van alcohol ging en gaat gewoon door, alhoewel die bordelen de laatste jaren wel zijn gesloten in de atlas dan wel te verstaan.( angst voor aids). Dus wie is er verantwoordelijk: DE OVERHEID, maar dat zijn allemaal alcoholisten en hoerenlopers dus ja nogal wiedes dat alles blijft zoals het is.

    Enige remedie hiertegen: capabele en strenge overheid en eerlijke verdeling van onze welvaart. Hoe uit te voeren: alcohol verbieden, zwaar straffen van hoererij en corruptie ook.

    Marokko verdient ZOVEEL beter.
    PS: Marokko is EEN zowel berber als arabier> verdeeldheid brengt weinig op : see IRAQ

  36. magic
    13 juli 2007 om 09:36 uur.

    selaam allemaal

    Ik ben een vrouw van marokkaanse afkomst, ik heb een tijdje gewerkt (woningen in dubai hier in nederland makelaars voor vinden)voor een dubai man. Ik moet je wel zeggen dat hij indruk op mij probeerde te maken met zijn geld, en hij wou ook dat ik met hem ging afspreken. Een keer zij die tegen mij of ik mee wilde gaan naar dubai om de huizen te zien zodat ik wist wat ik aan het verkopen was, ik zei dat moet ik eerst thuis vragen of ze dat goed vinden. hij zij maakt niet uit laat je ouders maar op kantoor komen. Ik wist dat mijn ouders het nooit goed zouden keuren, maar wat ik hem wou laten zien is dat ik ondanks dat ik 25 jaar ben ik nog steeds mijn ouders respecteer en mijn eer en zelfrespect heb. Mijn ouders keurden het af. Ik wou daar ook niet meer werken, hij probeerde mij op allerlei manier in te palmen zodat ik mij aan hem zou toegeven. vervolgens begon hij te vertellen hoezeer hij mij respecteerde en dat hij met mij wou trouwen en of we elkaar beter konden leren kennen etc. Ik ben elhamduallah niet achtelijk en ik wist in zijn mail te komen en van alles waardoor ik wist dat het een getrouwde man was en door aan zijn computer te zitten zonder natuurlijk dat hij hier achterkwam wist is wat voor fotos hij had en welke pagina’s hij bezochte etc. het was in ieder geval geen man om een toekomst mee te bouwen. Ik heb beetje bij beetje afstand van hem genomen. Wat ik met dit verhaal wil zeggen is dat ik vooral met marijnt eens ben, Stel je voor dat ik iemand was die op geld uit was, aandacht geen goede thuisvasis had, ik durf te wedden dat ik er ingetrapt was en dat ik wel ergens in dubai kon belanden als een prostituee. Ik meen het. maar elhamduallah.

  37. kano
    14 juli 2007 om 01:39 uur.

    magic jij bent een top van een meid en ook een goede voorbeeld.

  38. aisatti kiest voor marokko
    14 juli 2007 om 06:51 uur.

    en nog iets het zijn niet alleen ararbieren

  39. Karima
    15 juli 2007 om 11:59 uur.

    Salaam,

    Als je goed leest staat er in artikel het volgende:
    “Marokkaanse ambassades hebben regelmatig te maken met meisjes die in paniek binnenrennen, soms in nachtjapon, en om hulp smeken.”

    Dat wil zeggen dat sommige van deze meiden dit tegen hun wil doen en ik ken dat ook uit marokko. Meisjes in Marokko die een kapersdiploma of visagistendiploma etc hebben worden vaak uitgenodigd om in het middenoosten deze functies te voltooien, maar helaas wordt hetgeen wat hen belooft is niet waargemaakt en belanden in de prostitutie. Meestal zijn dit meiden uit een arm gezin die hun goude kansen zien in zulke landen en de ouders ook, waardoor de ouders hen toelaten. En je kan alleen maar in zo’n circuit belanden als je sociaal/emotioneel of psychische beperkingen hebt, dus laten we deze meiden niets verwijten, maar hen help bieden, want diep in hen hart willen ze dit niet, ze willen alleen maar overleven en snakken naar liefde die ze vaak vanuit hun omgeving niet krijgen.

    Het is echt triest. De marokkaanse overheid moet met het middenoosten hierover onderhandelen en tot noodzakelijke oplossingen komen. De mannen daar zijn ook niet 100%, wat geldzucht allemaal niet met je doet! Maar de marokkaanse mannen kunnen der zelf ook heel veel van….
    Het probleem ligt bij de maatschappij waarin men leeft en laten we niet alle meiden onder een kam scheren, want dat is zonde. Er zijn vele meiden die er zelf voor kiezen, maar ja ieder zijn eigen graf. Maar velen zijn echt slachtoffer!

    Wat betreft de marokkaanse meiden in Nederland is ook best triest. Ik loop stage op een middelbareschool en ik moet zeggen dat ik al bij hele jonge meiden al symptomen zie van depressie en onzekerheid, waardoor ze zwak ogen en makkelijk in te palmen zijn door hongerige jongens/ mannen.

    Ik word er kotsmisselijk van als ik hoor dat sommige het verwijten aan het arabisch zijn en dat marokkaanse meiden hoeren zijn. In het rifgebied gebeurt het net zo goed, geloof me, alleen wat stiekemer. Prostitutie heb je overal!

    Samen kunnen we eruit komen!

    Groetjes,

  40. izzem
    15 juli 2007 om 03:48 uur.

    arabieren zien marokko als een slavenkamp .mag alles doen met marokkaanse vrouwen

  41. marijnt
    15 juli 2007 om 08:06 uur.

    Karima,

    Mooi verwoord. Ik ben het helemaal met jou eens

  42. berkane
    15 juli 2007 om 09:43 uur.

    tfoe he3la khebb ze zetten het marokkaanse volk verschut

    ik zeg je een ding de regering moet hard zijn op zulke dingen

  43. mhamed
    17 juli 2007 om 10:57 uur.

    karima,,,,
    we hebben het over hoeren die uit marokko komen en niet uit rif.

  44. karima
    17 juli 2007 om 03:12 uur.

    Beste Mhamed,

    Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar het is toch een feit dat de Rif in Marokko zelf te vinden is. Het gaat er niet om of je berbers of Arabisch bent. Ik hoor net zo goed ook pittige verhalen over meiden die in de rifgebergte hun lichaam verkopen voor hun maaltijd en die van hen famillie. In agadir gebeurt het ook veel, overal in marokko en buiten marokko. Zelfs in Iran “een streng islamitisch land” heb je prostitutie. Mannen schelden deze vrouwen uit terwijl ze net zo goed mee doen. Daardoor neemt het probleem alleen maar toe. Veel verwijten en achteraf niks doen en zelf er van genieten, dat is de arabische mentaliteit helaas.

  45. karima
    17 juli 2007 om 03:13 uur.

    Thanx Marijnt, ben het ook met jou eens…

  46. fazal
    18 juli 2007 om 03:45 uur.

    Lieve broeders en zusters, wat jullie meschien nog niet weten is dat tegenwoordig marokkaanse vrouwen op vrijwellige manier gewoon in porno films spelen en nog met( hoofddoeken vooral in frankrijk) waar gaat dit naar toe wij zijn toch moslims of heb ik het verkeert, en hou de eer voor je geloof.

  47. Azidan
    18 juli 2007 om 04:21 uur.

    Het is een feit dat moest de Marokko geregeerd worden door Imazighen en met name de Imazighen van de Rif, dan zouden deze wantoestanden miniem zijn omdat Irifien en met name de Aith Wayagher , zich vasthouden aan de Sjariha, de Koran en de Soennah,

    Het komt vaak voor dat in de Rif, een jongen vermoord wordt omdat hij een meisje wou versieren, en het komt vaak voor dat een Agent doodgeslagen wordt omdat hij een Tarifest wou versieren,

    Maar de Fransmannen hebben buiten het bouwen van bordelen en cabarets ook nog de macht gegeven aan de Arabieren en Arabofiele berbertjes, waardoor dit ontstaan is, Arabieren zijn van nature laks, en gemakkelijk vatboor voor omkoperij, terwijl Imazighen van nature hard en streng zijn,

    We weten niet wat de toekomst ons nog brengt, ik denk dat AIDS zal stijgen in marokko,

    En waar ik me echt aan erger zijn de mannelijke familieleden van sommige meisjes, je ziet ze op straat lopen met spannende jeansbroek, losse hare, hoge hakken, parfumeerd, extreem geschminkt, de broers zeggen niets, de vaders zeggen niets, en de moeders dragen jelaaba en hoofddoek en lopen zo met hun dochters rond,

    Onze Profeet vzmh was heel duidelijk hierover gij zei : “Ik heb de Hel gezien en het Paradijs gezien: en ik heb gezien dat de meerderheid van de Hel vrouwen waren”

    Verder nog zei hij “twee personen zullen het Paradijs niet binnengaan noch ruiken terwwijl de Paradijs van zo’n afstand te ruiken is en daarmee bedoelde hij een verre afstand -de Mannen met zwepen en -Vrouwen die gekleed zijn en toch naakd zijn en zich bewegend zwaaaiend met hun heupen zoals kamelen

  48. Azidan
    18 juli 2007 om 04:29 uur.

    En zelfs meisjes die hoofddoek dragen dragen nog spannende hemdjes en spannende broekjes, dat is geen Islam dat,

    Ik heb zelfs gevallen gezien van meisjes die overdag op strand in bikini waren en savonds met hoofddoek rondlopen, dit is schandalig,

    De Islam schrijft de Vrouwen vrouwen dat zij zich volledig bedekken en dat zij geen “spannende” kleren dragen die hun achterwerk en boezem accentueren.

    Het fenomeen van meisjes die modern gekleed zijn, is geexplodeerd, het zit overal op het straatbeeld,

    met modern gekleed bedoel ik “spannende broek, waardoor je de kont zien, heupen, spannende truitjes, soms rokjes tot de knieen waardoor je de enkels en de kuiten kunt zien, losse haren”

  49. Azidan
    18 juli 2007 om 04:35 uur.

    Het feit dat vele berberse meisjes voor een Arabische jongen kiezen omdat deze hen meer loslaat en hen meer vrijeid geeft en hen niet opdraagt om een hoofddoek zoals sommige Berberse mannen doen, zegt toch genoeg over de geloofsbeleving van bepaalde marokkaanse meisjes,

    Maar el hamdoelilah, je hebt tegenwoordig ook heel veel praktizerende meisjes, en ook bekeerde meisjes, die er zijn voor de praktizerende broeders,

    En ik herhaal : een niet-praktizerende moslims is geen moslim en dient zo vlug mogelijk berouw te tonen voor dat de dood hem treft

  50. ROMEO28
    18 juli 2007 om 10:06 uur.

    halllllllllllooooo hebben jullie wel en besef dat wat je nu al gezien en gelezen hebt dat het de verlichting van deze tijd is het is zo dat marokkaan en nu het heeft aanvaardt dat we niet meer achter uit maaar vooruit moeten gaan en we hebben het al aanvaardt al in grote maten dat en marokkaanse vrouw recht heeft op haar vrijheid die gelijkgesteld is aan de man . en ik ben er trots op dat vrouwen nu eindelijk ook is en cariere kunnen opbouwen in het buitenland daaar moeten we trots op zijn maar spijtig genoeg dat veel mensen in de arabische wereld het zien als afvallige hoeren ………. hopelijk gaat er eens verandering komen dan zijn we er vanaf.

  51. karima
    18 juli 2007 om 01:47 uur.

    Azidan,

    Makkelijk he, anderen de schuld geven in plaats van naar een oplossing zoeken. Precies hoe de marokkaanse overheid dat doet, verwijten en maar niks doen..

    Wat een blaaaaa zeg….imazighen zijn standvastiger in hun geloof dan arabieren?. Open je ogen en kijk breder!!!!

  52. marijnt
    18 juli 2007 om 02:04 uur.

    azidan,

    Mooi betoog, maar je slaat de plank finaal mis.

    Omdat een meid toevallig zo rondloopt hoeft niet te betekenen dat zij geen normen en waarden heeft. Zij is geen slet, en geen hoer ja maar een mens die erg gesteld is op haar vrijheid. Wie zegt dat deze meisjes geen moslims zijn.
    Vroomheid zit van binnen en niet van buiten.

    Jij doet net voorkomen alsof arabische marokanen geen goede moslims zijn en dat die mensen die geen normen en waarden hebben. Dit is in mijn ogen pure discriminatie. Ik ben weleens in een gebied geweest waar alleen maar riffrijnen wonen en geen arabieren. Ik heb nog nooit zoveel riffrijnen zien zondigen dus hou op met te suggeren dat riffrijnen de beste moslims zijn en dat als hun het voor het zeggen hadden marokko niet in deze toestand zou verkeren.

    De tijden zijn veranderd vriend. De vrouwen mogen kleden zoals ze willen binnen de fatsoensgrenzen wel natuurlijk (marokko moet geen iran, afghanistan of saudi arabie worden) Als ze geen hoofdoek willen dragen moeten ze dat zelf weten. Als ze graag gepafumeerd wil lopen moet ze dat zelf weten. Als ze graag een zonnebril willen dragen moet ze dat zelf weten. Als ze graag wil gaan stappen moet ze dat zelf weten. Dat onderdanige gedrag puur gebasseerd op het begrip schaamte is voorbij vriend. We leven nu in 2007 en niet meer in de middelleeuwen. Je moet mensen niet beoordelen op hun kleding of uiterlijk maar op hun innerlijk.

    .

    Deze problemen hebben een veel diepere oorzaak

    – ongelijkheid in marokko. Nog steeds zijn er heel veel gezinnen die het erg slecht hebben economisch gezien. Ze lijden honger en hebben geen geld om eten en drinken te kopen. Sommige gezinnen besluiten zelf om hun dochters te verkopen. Als je geld hebt dan heb je een mooi leven in marokko. Heb je dat niet dan mag je doodvallen. Je moet zelfs tegewoordig een dokter betalen zodat je kan behandelen. Het gevolg hiervan is dat mensen bezig zijn om te overleven en niet meer bezig zijn met hun geloof. Alle het werk wat ze kunnen doen doen ze ook. (jongens gaan handelen in drugs en worden prostituee). (Meisjes gaan werken in nachtclubs en worden eveneens prostituee. Mijn broertje die op vakantie is geweest naar marokko bevestigde mijn woorden)

    – Gezinnen verwaarlozen hun kinderen. Vooral de arme gezinnen. De kinderen worden met harde hand opgevoed. Waarbij geen liefde, genegenheid bij komt kijken. Gevolg hiervan is dat de kinderen het buiten de deur gaan zoeken. Ze komen mensen tegen die hierop inspelen.

    Kortom het probleem ligt heel erg diep. Ik zou graag eens willen dat meer marokanen eens hier naar gaan kijken en niet zo snel makkelijk gaan oordelen over mensen.

  53. marijnt
    18 juli 2007 om 02:14 uur.

    Mannen hebben ook een verantwoordelijkheid. Zij schijnen dat nog weleens te vergeten. Als er in marokko een meid verkracht zal worden. Denken ze eigen schuld had ze maar niet zo moeten lopen. Zij denken niet van. Zij heeft het recht zich te kleden zoals ze wilt. Die man moet met zijn gore poten van haar afblijven.

    Mannen hebben de grootste mond over dat soort vrouwen. maar ik zou ze niet graag de kost willen geven hoeveel van die kerels getrouwd en wel vol verlangen naar dit soort vrouwen zit te loeren. Hieruit spreekt de ongelofelijke hypocrisie en dubbele moraal van hen.

    bevalt het niet wat je ziet kijk dan de andere kant op.

  54. ali
    18 juli 2007 om 11:28 uur.

    nou het klopt wel dat vooral vrouwen uit het midden en zuiden van marokko in de prostitutie komen. dat is een vaststaand feit. kijk maar naar agadir,casablanca en marakech. ik denk dat het niet alleen met armoede te maken heeft. want in het noorden is de armoede misschien nog groter.

    Wat ik hiermee wil zeggen is dat armoede geen goede excusees is om je lichaam te gaan verkopen. de marokkaanse politie zal het probleem van de prostitutie ook alleen maar verergeren i.p.v. te verminderen. de reden hiervoor is dat die politieagenten vaak de grootste klanten zijn van die hoertjes.+ dat politieagenten hieraan verdienen. als ze een marokkaan met een hoertje zien rijden willen ze geld van hem hebben zodat ze hun ogen dichtknijpen.

    oplossing is meer islamitiche onderwijs aan de mensen. en zwaardere straffen voor prostitutie. in de tijd van koning hassan had je dit soort problemen niet.

  55. marlene
    10 oktober 2008 om 03:07 uur.

    ik ben een Marokkaans Berberse vrouw van 23 jaar en mijn familie is totaal niet van islam en hoofdoeken enzo.
    Wij zijn allemaal heel modern en ik ben zelf werkzaam als prostituee en mijn familie weet het en heeft daar geen moeite mee, hun zeggen gewoon tegen mij het is jou leven je doet er maar mee wat je wilt.
    Elk ander Marokkaans meisje zou allang al verbannen zijn uit de familie maar bij mij is dat niet zo.
    Ik ben prostituee omdat ik gewoon veel van sex hou en omdat mannen alleen maar aan sex denken en alleen maar sex willen, dus dan kunnen ze mooi bij mij terecht want zelf vind ik het ook heerlijk en als ik er ook nog eens voor betaald krijg? nou waarom niet?
    En het is dus echt niet zo dat wij Berbers meer met islam bezig zijn dan Arabieren, dat ligt gewoon per persoon, kijk maar naar mij en naar mijn familie.
    De meesten van mijn familie gelooft gewoon in God en daar blijft het bij, want we gaan nooit naar de moskee en bidden nooit en doen niet aan ramadan en hoofdoeken en dat soort onzin.
    En je moet eens kijken hoeveel meisjes met hoofdoeken stiekem met de buurjongen in de flat in bed liggen en hoeveel jongens wel niet elke dag een ander hebben. en we moeten toch allemaal maagd zijn tot het huwelijk?
    Wees toch niet zo hypocriet.
    Ondertussen lopen veel Marokkanen van alles te flikken als je kijkt naar de media, (noem je dat nou islam??? laat me niet lachen) dat vind ik pas een schande, prostituee zijn is géén schande want daar doe je niemand kwaad mee.
    Ik schaam me altijd zo erg voor Marokkanen dat als mensen vragen wat mijn afkomst is dat ik altijd maar zeg dat ik Spaans ben.
    Ikzelf geloof ook in God maar ik vind dat ik niemand kwaad doe met mijn baan als prostituee.
    Ik geniet gewoon van het leven en verdien mijn geld met het krachtigste en mooiste gevoel ter wereld, – sex.

  56. Alex
    08 december 2009 om 09:19 uur.

    Tja ik weet het,eigenlijk is dit niet mijn terrein omdat ik een Ras echte Belg ben en geen Marokkaan.Maar ik ben wel goed vertrouwd met de Marokkaanse gewoonte,omdat ik veel Marokkaanse vrienden heb.En het doet pijn in mijn hart om artikels te lezen zoals deze.Ikzelf vind Marokkaanse mensen heel goede en lieve mensen.Dus ik vind het echt heel spijtig dat dit gebeurd met Marokkaanse meiskes.Ze verdienen beter.
    Het artikel verteld
    “Marokkaanse ambassades hebben regelmatig te maken met meisjes die in paniek binnenrennen, soms in nachtjapon, en om hulp smeken.”
    Dus wil het zeggen dat veel van die meisjes niet weten waar ze aan beginnen,juist ?? Dus ik denk dat het best zou zijn als men in de Ambassades inlichtingen zouden verschaffen aan meisjes die naar de Arabische staten willen vertrekken.Zodat ze toch ten minste goed ingelicht zijn vooralleer ze vertrekken,en dan maar hopen dat ze er eerst goed over nadenken voor ze de stap wagen in die richting..
    Maar persoonlijk vind ik dat Marokkaanse meisjes meer respect verdienen,Want het zijn stuk voor stuk goede vrouwen,dat is toch waar of niet !! En geloof me NIEMAND is perfect.Dus slecht praten over Marokkaanse meisjes vind ik niet gepast,het is beter te zoeken naar oplossingen die waar gemaakt kunnen worden.

  57. jk
    11 september 2012 om 01:26 uur.

    marokaanse vrouwen zijn echt bekend met prostitutie.ook hun oudrs zijn echt blij.als deze vrouwen geld verdienen.voor geld marokaanse vrouwen alles mag.ook getrouwde vrouwen ….morokko is thailande geworden…

  58. jk