MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Geslagen Iraniër Ehsan Jami doet aangifte

07 augustus 2007 | in Politiek | 23 Reacties

Ehsan JamiHet 22-jarige raadslid van de PvdA in Leidschendam-Voorburg Ehsan Jami, oprichter van een comité voor ex-moslims, heeft aangifte gedaan van mishandeling nadat hij zaterdag op straat werd bedreigd en geslagen.

Volgens de Iraniër waren de mannen die hem aanvielen een Somaliër die hij van gezicht kende, en twee Marokkaanse mannen. Hij zou zijn uitgescholden en toen hij zich omdraaide zou hij klappen hebben gekregen. Na het vallen zou hij, naar eigen zeggen, in het gezicht zijn getrapt.

Een woordvoerder van de politie Haaglanden zegt dat de zaak serieus genomen wordt. Er zijn nog geen verdachten aangehouden, weten meerdere dagbladen te melden. Volgens Jami waren er zo’n zes getuigen, die door de politie worden gehoord.

Er zijn 23 reacties

  1. Maghrebie
    07 augustus 2007 om 09:15 uur.

    Hij zou de mannen die hem geslagen hebben erg dankbaar zijn voor de extra reclame die zijn partij hiermee krijgt. Ook zou dit nu zijn positie binnen de PVDA alleen maar versterken.
    In afwachting van het onderzoek door de politie, mocht het verhaal echt kloppen, dan verdienen deze mannen de maximale straf. Geweld is niet de oplossing.

  2. Youssef Ain Asserdoune
    07 augustus 2007 om 09:26 uur.

    Met zulke acties geef je zulke ongelovigen alleen maar kans om te hun ideén makkelijk te verspreiden.

  3. jansen
    07 augustus 2007 om 10:56 uur.

    het slaan van Ehsan Jami is inderdaad erg dom. het doet de weerzin tegen moslims alleen maar toenemen,

    natuurlijk heeft Ehsan een beetje zittten provoceren, en iedereen wist dat de moslims zouden gaan happen.

    de pvda is hier echter niet blij mee , want de pvda is steeds meer een moslimpartij geworden, en wordt door veel autochtonen gezien als landverraderspartij.

    de pvda is eerst de arbeider verloren als kiezer , en dreigt nu ook de moslim te verliezen als ze Jami teveel gaan steunen.!!

  4. Henk-Rotterdam
    07 augustus 2007 om 12:43 uur.

    Ik vraag me af of dit de PVDAwel goed doet.
    Ik ben bang dat het de partij veel stemmen gaat kosten,omdat men de kwestie met Hirsi nog niet vegeten is.
    Deze was ook binnegehaald door de PVDA en liep over naar de VVD en later trapte ze heel Nederland de grond in als dank voor de door haar vertelde onwaarheden waarbij ze was betrapt.
    Ook in deze kwestie ben ik van mening dat het opzetten van de doelen die de Jami nastreeft niet getuigt van enoige realiteitszin.
    Het bereiken van doelen via kwetsen en beledigen is verre van fatsoenlijk,en getuigt van weinig respect voor de gelovigen die hun overtuiging trouw wensen te blijven.
    Maar het gebruiken van geweld tegen hem zal alleen maar averrechts werken en hem straks bescherming gaan geven van een partij dit al compleet anti-moslim is.
    HIj vergeet even voor het gemak dat zijn houding de belastingbetaler weer enorm veel geld gaat kosten voor zijn beveiliging.

  5. mhamed
    07 augustus 2007 om 01:22 uur.

    jammer dat wij onze hoofden niet kunnen koelen door dialoog in plaats van rammen,
    inderdaad hij zal stijgen met zijn partij en met zijn gelul.
    wegens sommigen van ons. jammer.;

  6. marokkino
    07 augustus 2007 om 02:36 uur.

    Tuurlijk is hij vrij om geen moslim meer te zijn. Wij moeten niet over zo’n persoon oordelen. Laat dat maar aan iemand anders over.

    Maar! Waarom altijd die provocatie??? Waarom moet je gelijk weer allerlei dingen roepen over moslims en Mohammed shws.

    Als ik op tv en in alle kranten roep dat jezus een homo was. En dat hij met zijn moeder naar bed ging. En dat de bijbel een verzameling van leugens is.
    Of dat ik zeg dat de joden helemaal geen beloofde land hebben enz.

    Nou moet je maar opletten hoe snel actie tegen mij word ondernomen.

    Geweld is niet goed te praten zeker niet!

    Maar provoceren is accepteren.

    Als jij alleen erop uit bent dat je iedereen wil provoceren dan moet je ook kunnen accepteren dat men boos en woedend over je wordt.

  7. jansen
    07 augustus 2007 om 03:28 uur.

    citaat van Marokkino:
    Als ik op tv en in alle kranten roep dat jezus een homo was. En dat hij met zijn moeder naar bed ging. En dat de bijbel een verzameling van leugens is.
    Of dat ik zeg dat de joden helemaal geen beloofde land hebben enz.
    einde citaat.

    Dit mag je rustig zeggen in nederland, niemand zal daar aanstoot aan nemen, en zeker zal niemand hiermee naar de politie lopen.

    de nederlanders zullen je wel een hele zielige figuur vinden!

  8. brother
    07 augustus 2007 om 03:56 uur.

    Marokkino, pas op wat je schrijft, ook als “als”.

    Jezus (Isa) is een profeet en zijn moeder Maria (Mariam) is een rechtschapen persoon beiden zeer geliefde personen bij Moslims. Als je Jezus niet erkend ben je geen Moslim. Dan heb ik het niet over “Jezus” die gekruisigd was, want dat was geen Jezus!

  9. saalh
    07 augustus 2007 om 04:37 uur.

    laat die iranier toch zeggen wat ie wil,iran is een hele andere land dan bijvoorbeel marokko.trouwens als hij geen moslim meer wil zijn ,dan moet
    hij de gewone moslim wel met rust laten, deze aziel zoeker heeft helemaal geen besef waar hij mee bezig is. ik kan mij niet voorstellen dat hij ook een moslim was. dus ik zou zeggen laat hem toch blaffen, want ik denk dat zijn straf nog komt.

  10. omar
    07 augustus 2007 om 06:00 uur.

    als je geen moslim wil zijn moet je dat zelf weeten moet daar nou een comite voor exmoslins oprichten of is het een slime jongen die denkt dat als ik over moslims heb ik meschien veel aandachd trek van iedereen ik wel de aandacht krijg net als wilders en hersali anders wordens ik niet bekend en volges mij is die jongen nooit moslim geweesd en is hij bezig om bekend te worden over de ruggen van al die moslins in nederland als iemand geen moslim meer wil zijn moet hij dat zelf
    weten daar hep je geen comete voor nodig of aandacht .

  11. omar
    07 augustus 2007 om 06:00 uur.

    ps ik ben bij dat ik moslim ben

  12. kano
    07 augustus 2007 om 06:03 uur.

    Nederland is een land waar veel koeien leven (o.a. de bevolking) waar de azielzoekers met hun leugens heel ver kunnen komen (hun slag kunnen slaan), iedereen wil graag makkelijk beroemd worden. in de andere Europeese landen lukt het hun niet daarom kiezen ze voor Nederland ( waar veel domme wezens leven die alles geloven )

  13. mohamed-Den Haag
    07 augustus 2007 om 09:06 uur.

    Iran is geen (soennitische) moslimland en dus de Iraniërs (meerderheid) zijn ook geen moslims.
    Hoe kan hij zich “ex moslim” noemen terwijl hij dat nooit is geweest.
    Welke moslims vertegenwoordigt hij hier in Nederland?! Madhhab – Ibadisme – Sjiisme – Soefisme – Soennisme????……….
    Want ik voel mij niet aangesproken en hij heeft mijn geloof niet verlaten! Maar verliet zijn geloof!
    Ik zie zijn geloof (sjiieten) niet als zuiver islam. In tegendeel is deze vorm van geloof net zo ver als hindoeïsme en andere geloven in de wereld. Maar desondanks heb ik er respect voor eenieder welke geloof dan ook hij/zij aanhangt.

    Logische dat hij van dit geloof afkeert, want het is inderdaad en geloof met veel vrouwen onderdrukking en beperking van vrijheden in alle opzichten ……kijk naar Iran vb.

    Maar ik weet de achterliggende gedachte van hem niet zo? waarom hij zo een comité wil oprichten.
    Is het vanwege sensatie, bekendheid, heeft hij door dat het op dit moment een gat in de markt is als je over de islam negatief uitlaat?
    Tja!!! ik weet het niet !! maar gezien zijn leeftijd (22 jaar) ben ik ervan overtuigd dat hij net zo min weet over de ware islam en de geschiedenis eromheen als een boer ergens in het land.
    Dus ik denk meer dat hij alleen maar uit is op provocaties en sensatie en misschien carrière weten te maken in de politiek, op ruggen van onwetende Hollanders die op hem straks gaan stemmen en op ruggen van die criminele die hem hebben geslagen.

    Mijn geloof de zuivere islam (soenniet) is mij de barmhartige en de zuivere geloof die ik nooit zal verlaten tot ik Allah (god) zal ontmoeten.
    Ik beleef mijn geloof met alle liefde en heb mijn naaste lief ondanks hun achtergrond, religie en verschillen.
    Ik probeer goed voor iedereen te zijn, zeer behulpzaam en ook voor me zelf probeer ik goed te zijn. ons lichaam is bij ons in bruikleen en daar moeten ik heel zuinig op zijn: sport graag, drink nooit, rook nooit, en eet geen ongezonde voedsel. Studeer graag! werk graag! en ga lekker op vakanties en leef gezond en gelukkig dit allemaal dankzij mijn geloof die ik goed probeer te volgen en daar ik ook mijn energie weten uit te putten voor dit allemaal.
    Moet hij hiervoor dan en comité opstellen.!!!!?????
    Moet hij 1 miljard moslims in de wereld wijs maken dat zij 1400 eeuw lang verkeerd zitten!!???
    Als hij zich afkeert zoals honderden Iraniër waar ik een aantal van hen ken, dan moet hij dat vooral doen, maar ons niet lastig gaan vallen met onwaarheden en de onwetenden (Hollanders) hiermee wijs te maken .

    Buiten dat mijn geloof met een duidelijk structuur is, mag je als gelovigen nooit zo maar iemand in elkaar slaan en nooit de wereld terroriseren zoals meneer Osama Ben laden dat doet, ook weer zo iemand die de islam totaal verkeerd heeft geïnterpreteerd. En probeert de wereld te vernietigen zoals vele van hun (Amerika hiroshima en nu afganistan, irak)
    En nog veel meer……

    Dat soort lui osama of Jami zijn uit om haat te zaaien door hun partijen en comités.

    Echter ben ik benieuwd wie allemaal achter hem schuilt dan bedoel ik de zogenaamde ex moslims

    Tot slot vind ik bovendien dat het juist goed is dat steeds meer sjiieten zich afkeer van dat geloof
    Want het is alleen maar goed voor de ware geloof en vordert eenheid i p v verdeeldheid
    Dan maar liever een Atheïst worden die zijn in het algemeen aardige mensen en geen haat zaaiers

  14. mohamed-Den Haag
    07 augustus 2007 om 09:10 uur.

    oala- ho ahlem
    god weet meer

  15. bibi
    08 augustus 2007 om 08:32 uur.

    Waarom vinden ze het waard om hem aan te raken… dat snap ik echt niet. Je moet hem niet maar je raakt hem wel aan, ook al zijn het klappen. Wie weet draagt hij iets over aan jou, een enge ziekte. Ik zou hem of een junk een lesbie een zwerver niet aan willen raken, laat ze allemaal in hun waarde maar moet er verder niks van hebben!

  16. nadia
    08 augustus 2007 om 01:16 uur.

    god straft, niet wij

  17. Arahma incha allah
    08 augustus 2007 om 02:22 uur.

    De meeste Alkoefar gebruiken de Islam als middel om hen eigen doelen te bereiken.Ayan Jima of die Wilders en ga zo door.
    Mijn advies aan alle moslims en ook aan niet moslims wij als mensen kunnen elkaar niet beoordelen wat betreft geloof.
    Wie het geluk heeft en ziet het licht in het leven zou gelukkig leven wie anders willen leven laat hem aan zijn keuze over.Daarom is De dag Des Oordeels een feit.
    Salam Oe3laikom

  18. Oesssie
    08 augustus 2007 om 03:49 uur.

    mohamed-Den Haag , bedoel je mischien:

    Allahoe Allam.

  19. Fikri
    09 augustus 2007 om 01:08 uur.

    mohamed-Den Haag, Dat je al begint over het onderwerp dat Sjiisme geen zuiver geloof is.
    Dat is ieder voorzich, Ik vind een moslim is een moslim, sjiet, soeniet maakt allemaal niet uit..Er zullen zeker verschillen zijn..maar om te zeggen dat ze niet zuiver zijn is bullshit. Door dit soort dingen worden er duizenden mensen vermoord in Irak! Terwijl iedereen uiteindelijk in ALLAH gelooft.

  20. mohamed
    09 augustus 2007 om 11:56 uur.

    ik word gek van de media.waarom gaat de media niet naar het meisje die was met jami .ik weet niet of hij de waarheid verteld of niet.hoe weet hij dat drie jongens een is een somalie en twee marokanen zijn.hij wil graag geld verdienen en carriere maken over de rug van moslims en de marokanen dank zij de media en de overheid omdat de media is gefokst over marokanen .dat soort akiefjes hebben gezien ook in belgie over een pool heeft een belg dood gestoken op de media riep iedreen dat een marokaan is later blikt dat een pool is

  21. Henk-Rotterdam
    09 augustus 2007 om 06:07 uur.

    Ik wil er het volgende nog over kwijt.
    Niemand heeft het recht om hem te mishandelen of aan te pakken vanwege zijjn afkeer van het geloof.
    Dat is een zaak die tussen hem en de Almachtige en waar wij mensen moeten buiten blijven.
    Het is echter wel te gek voor woorden dat iemand die in ons land is opgenomen en de kans krijgt om zich te ontwikkelen op zowel maatschappelijk als politiek gebied meent op deze wijze de medemens van het geloof waaruit hij is ontsproten te moeten kwetsen en beledigen in casu de beledigingen aan de Profeet.
    Het verkrijgen van de vrijheid van meningsuiting heeft nog altijd niet tot doel om maar te zeggen wat jou uitkomt en je moet dan ook niet vreemd opkijken als de reacties fel zullen zijn.
    De gevolgen zijn wederom weer dat er veel geld moet worden neergelegd voor zijn beveiliging en hij het risico loopt van een fatwa uit een ander land,wat weer poltieke gevolgen zal hebben voor ons land.
    Dat zal tot gevolg hebben dat alle moslims in ons land er op worden aangekeken en de samenleving weer terug gezet gaat worden.
    Dit tesamen met de ellende veroorzaakt door de PVV leider kan alleen maar leiden tot een ernstige verstoring van de verhoudingen die toch al zo broos zijn vanwege het wangedrag van enkele en de constant hetze van uit de politiek extreem rechtse hoek.
    Wel zal eerst moeten worden bewezen wie de daders waren van de aanval op Jami en niet zo maar aannemen wat er gezegd wordt.
    In de tussentijd moet iedereen er voor zorgen dat hem geen haargekrenkt wordt want dan hebben de tegenstanders van de samenleving hun zin en zal men nog harder gaan roepen om wraak en dat zal alleen maar leiden tot escalatie.
    Voorkom dat en bid tot de Almachtige om kracht om de beproevingen te doorstaan

  22. kano
    09 augustus 2007 om 09:45 uur.

    hij al die beveiliging (de kosten, belastinggeld ) van ons het Nederlandse volk niet waard, die kosten moeten aan iets nuttigs besteed worden.

  23. Puck darlington
    10 augustus 2007 om 05:22 uur.

    Ik denk dat iedere vorm van profocatie in deze tijd slecht is..mensen lopen al op hun tenen en voelen zich niet meer gewaardeerd en vaak alleen.
    Door als Iranier hier in Nederland de moslim gemeenschap te veroordelen is hetzelfde als zeggen dat iran een verdelievend land is en lief is voor zijn burgers.
    Deze jongen is 22 jaar en heeft nog geen levens ervaring en gaat waarschijlijk om met nederlanders die een pest hekel hebben aan buitelanders met een moslim geloof..deze jongen heeft geen idee waar hij mee speelt en is slechts een puppet on a string..een poppetje die aan touwtjes hangt..want meer kan hij niet zijn..hij heeft immers O ervaring laatstaan RESPECT!

    Het willen oprichten van een comte voor ex moslims zie ik als openlijk zeggen Muslim geloof kom je niet vanaf en als je ervan af wilt dan heb je bescherming nodig.

    Ik ben geen christen en geen muslim of wat dan ook ..ik geloof in de 4de Demensie en daar wil ik naartoe..ik ben de natuur en ik ben u en u bent mij.
    Vrede met u allen en vergeef zij die niet beter weten..concentreer u maar weer op uw eigen leven en zorgen..
    P E A CE 4 ALL