MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ehsan Jami gaat door

08 augustus 2007 | in Politiek | 17 Reacties

Ehsan JamiDe Iraniër Ehsan Jami, voorzitter van het comité voor ex-moslims, is niet van plan het kalmer aan te gaan doen, nadat hij zaterdag werd mishandeld. ,,Dit soort incidenten maakt me sterker om door te gaan”, zei het 22-jarige PvdA-gemeenteraadslid uit Voorburg in het tv-programma Netwerk.

Na provocaties via de media, heeft hij nu aangekondigd om binnenkort naar moskeeën te gaan om daar ‘de dialoog’ aan te gaan met gelovigen.

Maandag kreeg hij extra beveiliging. Eerdere bedreigingen aan zijn adres heeft justitie, volgens hem, te lichtvaardig opgenomen: ,,Justitie heeft dit absoluut niet goed ingeschat.”

Er zijn 17 reacties

  1. mhamed
    08 augustus 2007 om 02:21 uur.

    je was moslim nu wil je niet meer zijn……………
    ga door met je leven en volg de weg die je wilt……………
    zorg wel dat je geen last bent van de moslims……………
    laat je gaan in de wereld van fantasie………zorg wel dat jij ook geen prooi wordt..
    waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarom moet je dan de ISLAM zwart willen maken???
    ehsan het zal jou en wie dan ook nooit lukken om de ISLAM klein te krijgen.
    zoals jij nu in elkaar werd geslagen waardoor jij stijgt met bekendheid zo zal DE ISLAM groot blijven.

    doe iets ruttig met ex moslim in plaats van DE ISLAM zwart et willen maken.

  2. ...
    08 augustus 2007 om 03:53 uur.

    Geweigerd.nl in elke Moskee van Nederland, Hij kan beter naar een homobar gaan en daar ‘de dialoog’ aan gaan met andere ‘ex-moslims’

  3. Sou
    08 augustus 2007 om 03:59 uur.

    een ding.. Ehsan hoeft geen beveiliging te krijgen, hij zorgt er zelf voor dat mensen hem gaan bedreigen..dus waarom die moeite. En als je op het begin je mond opent dan weet je vanzelf sprekend dat je zeker wat terug gaat krijgen..maar hij moet wel weten dat de moslims hem zeker nog achterna gaan.. reken daar maar op

  4. mhamed
    08 augustus 2007 om 05:02 uur.

    slechte ervaringen hoeven niet jouw leven te beinvloeden!!!!

  5. Studente
    09 augustus 2007 om 04:01 uur.

    Ik vind het alleen triest dat er een comite voor ex-moslims opgzet zou moeten worden.. bestaat er ook zoiets als een comite voor ex-christenen dan..?

    Very, very sad! Sommige verspillen hun tijd, anderen vullen hun tijd nuttig in.
    Ehsan get a life!

  6. kano
    09 augustus 2007 om 06:59 uur.

    de islam, de profeet zijn zoals de ouders (vader, moeder) heel heilig bij de moslims , je moet ze niet gaan vernederen, en als je dat toch doet dan zoek je grote problemen,wij moslims horen ons geloof te verdedigen.

  7. florent
    09 augustus 2007 om 09:28 uur.

    Studente ,

    Een comité voor ex-christenen heeft geen reden van bestaan ; in Nederland kun je van geloof veranderen of afvallig worden zonder door iemand bedreigd te worden.Dat is een heikel punt in de Islam ; de straf die er staat op afvalligheid of bekering tot een ander geloof.
    Ben je het met me eens , studente, dat er in het geloof geen dwang is?

  8. tim
    09 augustus 2007 om 09:55 uur.

    ehsan heeft t recht om zijn mening ik herhaal zijn mening wat hij vind te verkondigen ben je t er niet mee eens oke maar ga dan niet roepen dat de islam beledigd word schiet toch op de islam godsdienst kan wel tegen een stootje en kritiek we leven in een land met vrijheid van meningsuiting dus ook voor ehsan ben je t er niet mee eens ? stap naar de rechter.

    op t punt van geloofsafval dwz mensen die het geloof in dit geval de islam willen velaten zijn de islamieten erg achtergebleven vind ik. iemand die dus de islam afzweert ligt er dus uit. hoe bedoel je een vrije godsdienst? erg benauwd komt t me over met al die eng overkomende sociale controles en tradities. op dat punt moet islam vergeleken met andere godsdiensten nog een inhaalslag maken

    laat die man zijn mening verkondigen als ik hier sommige reacties lees kunnen dat ook mensen zijn die in staat zijn om ehsan in elkaar te slaan en dat vind ik behoorlijk eng hoor!!! vind je t gek dat veel heel veel nederlanders de islam bedreigend vinden? denk daar es over na beste moslim gelovigen!!!!

  9. skizz
    09 augustus 2007 om 10:24 uur.

    Ik heb pas geleden de bijbel gelezen en was eigenlijk geschrokken door de hoeveelheid geweld. Dat is, denk ik, niet anders bij de Koran. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik wel heb geprobeerd om de Koran te lezen en er zullen best goede passages in staan, maar het zijn toch oude boeken, die we in die tijd moeten plaatsen, geloof ik. Ik kwam er niet doorheen.
    Ik kan me voorstellen, dat, wanneer iemand echt last heeft gehad van zijn opvoeding, dat hij of zij daar fel op reageert. Er gebeuren toch nare dingen in naam van een godsdienst, of het nou het christendom is of de islam. Toch?

  10. iliass
    09 augustus 2007 om 11:27 uur.

    weetje wat t belangrijkste is, je moet t zo denken: ik geloof in de Islam, ik geloof in Allah (swth), en ik geloof dat mohamed (shws) een dienaar was van allah (swth), en bid 5 x per dag…

    dan kan niks jou kapot maken, niet de media, geen haters zoals Wilders en deze iranees

  11. Rare wereld
    10 augustus 2007 om 11:42 uur.

    Skizz,

    Maar wij slaan geen mensen in elkaar en schieten geen mede mens neer in naam van God. En daar ligt het verschil tussen de bijbel en de koran.
    En verder zou ik graag eens antwoord hebben op deze vraag (die schijnbaar niemand durft te stellen: WAAROM als het je niet bevalt hier in Nederland en je het niet eens bent met de gang van zaken, ga je dan niet terug naar of het land waar je vandaan komt of naar een land waar iedereen zo denkt als jou over je geloof?????

  12. Fritz the cat
    10 augustus 2007 om 11:44 uur.

    Moslims zijn achtergesteld! Veel te aggressief…. en waarvoor? Jullie lopen gewoon enkele honderden jaren achter wat betreft beschaving, jullie doen nu precies wat die idiote christenen in de middeleeuwen deden, ketters moesten toen ook worden vermoord. Waar is dit goed voor?
    God bestaat niet
    Allah bestaat niet
    Buddah bestaat niet…. it’s all in the crazy heads of human beings…
    arggh, wanneer zullen we het nou eens leren

    Schaf religie af en deze wereld is een stuk vreedzamer….

  13. Danny
    10 augustus 2007 om 02:13 uur.

    Ilias,

    Het is inderdaad belangrijk en gunstig dat u voldoening kan halen uit uw geloof. Bidden helpt u hierbij, dit vormt op zichzelf geen gevaar. Bedreigingen daarentegen wel. Waar deze discussie om gaat, zijn de bedreigingen naar het adres van Ehsan omdat deze de mindere kanten van de islam durft te belichten en het opneemt voor diegenen die van geloof willen veranderen.

    De moslimgemeenschap zou het initiatief van Ehsan moeten steunen, i.p.v. met als excuus het moeten ‘verdedigen van de islam’, zoals KANO dat verwoord, Ehsan bedreigen en aanvallen. De agressieve, primaire en intolerante reactie vanuit delen van de moslimgemeenschap jegens Ehsan bewijst wederom dat een ex-moslim comité juist nodig is.

    Al houdt u van uw geloof, dan is dit smetje op de Islam, ook een smetje op u.

  14. mhamed
    10 augustus 2007 om 03:20 uur.

    TIM,,,,,,,,,,,
    geef jij nou maar een goed punt waarom iemand een ander expres moet beleideigen?
    dan zullen we verder praten.

  15. Studente
    10 augustus 2007 om 04:34 uur.

    Beste Florent

    Een comité voor ex-christenen heeft geen reden van bestaan. Misschien willen zij ook hun ideeen verkondigen toch.. Over het kinder-misbruik dat plaats vindt in kerken of misschien over het feit dat het Christendom zwaar vertegenwoordigd wordt in Nederland. Wat ik wil zeggen is dat ik sowieso zo’n comitee een verspilling van je tijd en moeite is.

    Je zegt: ‘in Nederland kun je van geloof veranderen of afvallig worden zonder door iemand bedreigd te worden.Dat is een heikel punt in de Islam ; de straf die er staat op afvalligheid of bekering tot een ander geloof;. Daar ben ik het niet mee ens. Doordat er zulke figuren rondlopen betekent niet dat het in de Islam zo is. het is juist dat we zelf het geloof moeten praktiseren en eventueeel daarnaast mensen informeren over het geloof. Thats it!
    Wil je geen moslim zijn.. dan is dat ook prima! Dus maw er is geen dwang in de islam. Dit is uit eigen vrije wil. De Islam bestaat uit geloof en logica.

    Jammer dat mensen snel oordelen voordat ze de Koran ooit hebben gelezen. Sommigen lezen enkele passages en denken een mastersgraad in de Islamologie te hebben behaald. Probeer gewoon met een imam te praten die verstand heeft van deze zaken. Dus een imam die zijn master/doctoraal in het buitenland behaald heeft. Zij bestuderen de koran al vanaf kindsaf aan. En weten er alles vanaf. Don’t judge a book by its cover!

  16. Je-zus
    04 september 2007 om 09:54 uur.

    Er is er maar 1, en dat is niet allaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf

  17. turk
    04 oktober 2007 om 12:01 uur.

    als je maar iets tegen de islam heb in nederland,, zoals schelden,, beledigen,, kleineren,, dan ben je ”the man”!! je bent dan overal welkom zoals politieke partijen,,media,,voorpagina”s ,,filmpjes maken, al ben je n analfabeet.
    maar dan moet je niet alleen n exmoslim zijn,maar een ex moslim die heel de islam uitscheld. zo is het nederlandse beleid nu eenmaal na 11september…
    dus moslimbroeders trek hier niks van aan,, als er niks aan de hand is en 1 hond blaft,dan blaffen alle honden mee…