MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marcouch: ‘verrader’ is geuzenaam voor mij

27 oktober 2007 | in Overheid, TV | 25 Reacties

Ahmed Marcouch“… als criminele jongens mij een verrader noemen is dat voor mij een geuzenaam…” Aldus Ahmed Marcouch die deze week één van de gasten is in het MTNL programma ‘de tafel van Babel’. Samen met Marcouch onderzoekt het programma de berichtgeving rondom stadsdeel Slotervaart. Waar ging het de afgelopen twee weken over in de media en waar had het over moeten gaan? Waarom maakte hij er een Marokkaans verhaal van? En wat is hij zelf eigenlijk… een stadsdeelvoorzitter of een beroepsmarokkaan?

In een tijdsbestek van nog geen week vonden er twee drama’s plaats. Op 11 oktober stak een 14 jarige scholier zijn 16 jarige medescholier scholier dood. Op 14 oktober springt een man over de balie van het politiebureau van Slotervaart, steekt twee agenten met een mes, waarop hij zelf wordt doodgeschoten. De volgende dag wordt bekend dat de dader een Marokkaan is en Bilal B. heet.

In de tafel van Babel maakt Tarik samen met een nieuwe generatie gasten zaken zichtbaar die niet altijd even zichtbaar zijn. De tafel van Babel is een programma van Multiculturele Televisie Nederland (Mtnl). Kijk voor meer informatie en uitzendtijden op www.detafelvanbabel.tv.

Er zijn 25 reacties

  1. maj
    27 oktober 2007 om 12:00 uur.

    ga zo door Marcouch, u doet goede werk, niks trekken van die criminelen.

  2. Selxi
    27 oktober 2007 om 12:14 uur.

    eikel

  3. azrou
    27 oktober 2007 om 02:55 uur.

    Ahmed Marcouch heeft de Marokkaanse vaders via de moskeeen gebruikt en misbruik om zijn politieke carrieren op rails te zetten. Zonder de stemmen van de Marokkaanse ouders zou Marcouch nooit dromen van de positie die hij nu heeft. Nu rekent hij met de Marokkaanse gemeenschap af. Wie de uitspraken van Marcouch voor de laatste gemeenteraadverkeizinnig – toen hij nog voorzitter van de unie Marokkaanse moskeeen in Amsterdam e.o – met die van nu kan alleen maar concluderen dan hij zijn koers totaal heeft vereanderd. Hij roept graag wat zijn bazen willen horen in de hoop dat hij verder kan klimmen. Dat Marcouch een kontdraaier is, is geen geheim meer onder de Marokkaanse gemeenschap.

  4. samadie
    27 oktober 2007 om 03:05 uur.

    hij is geen verrader maar meen een beroeps allochtoon en, daarvan zijn er teveel in dit land.

  5. Jamal
    27 oktober 2007 om 03:51 uur.

    Wat een reacties!

    Ik kan mijn ogen niet geloven, eindelijk iemand die iets voor de gemeenschap wil betekenen. Iemand die zijn best doet ( zoals Aboutaleb) en meteen die afgunstige Mocro`s weer met hum theorieën.

    Hun doen tenminste nog wat, wat doen jullie? Als zij hiervoor beloond worden SO WHAT! Is toch alleen maar goed , zij laten het goede voorbeeld zien en zijn onmisbaar voor onze groep.

    Mijn steun hebben zij volledig.

  6. marijnt
    27 oktober 2007 om 05:05 uur.

    Azrou,

    Typisch commentaar van iemand die weigert naar zichzelf te kijken. Je accepteert geen kritiek.

    Vind jij niet dat marcouch gelijk heeft dan. Je wilt natuurlijk dat hij de reten likt van de marokanen daar in amsterdam slotervaart.

    Ik vind het hartstikke goed dat hij de marokanen daar keihard aanpakt. Dat verdienen ze ook daar.

    Ik zal je 1 ding zeggen. Hij is niet gekozen door de marokanen maar door de gemeenschap daar in slotervaart. HIj zit er dus niet alleen voor jou.

    Ik vind dat hij verder moet gaan. Ik vind hem een held. Ik vind ook dat hij geen kontenlikker moet zijn. Maar dan meer niet de kontelikker van de marokanen.

    Jij vind dat de marokanen zelf totaal geen schuld hebben aan de problemen in Nederland. Ashabee als ik het voor het zeggen zou hebben. Zou ik je echt tot ongewenst vreemdeling verklaren en jou het land uitflikkeren.

  7. kano
    27 oktober 2007 om 06:15 uur.

    de criminelen keihard aanpakken want die hebben het verpest voor de rest van de marokkanen in dit land. ik zou ook de politie bellen als ik zie dat een Marokkaan bij mijn Hollandse buren gaat inbreken. in deze situatie betekent niet dat ik een verrader ben, in de islam moet je dat doen juist, als je dat niet doet dan heb je (sajeaat),

  8. Mostafa
    27 oktober 2007 om 07:11 uur.

    Als Marokkaan wilde ik graag de ex-politie agent Ahmed Marcouch als commisaris van de politie zien (Hij is toch intelligent genoeg) en niet als een hollende politicus .
    Politiek is in mijn ogen ,een markt van handel in principes en standpunten. Als Marcouch ging door met zijn eigen werk en liet die klote
    misdadigers aan de autoriteiten over (die moeten zij opsporen en bestraffen.), dan hebben de Marokkanen nu geen last van alle dat
    onnodig gezeik, en die criminelen zijn nu in de CEL.
    zij waren toch met 40. waar zijn zij nu?

  9. Berkany
    27 oktober 2007 om 08:00 uur.

    Ik ben trots op jou Macrouch,niets aantrekken van die vreemde mensen ga zo door

  10. azrou
    27 oktober 2007 om 08:50 uur.

    wat heeft Marcouch goed gedaan voor de Marokkaanse gemeenschap. Hij zit alleen maar te roepen dat de Marokkaanse jongeren hard aangepakt moeten worden. De inhoud van zijn boodschap verschilt niet van die van Wilders en de VVD’ers. Waarom praat hij niet over de discriminatie van Marokkaanse jongeren op de arbeidsmarkt? Er zijn genoeg onderzoeken die , dit bewijzen. Waarom zegt Marcouch niets over de problemen van de Marokkaanse jongeren bij het vinden van een stageplaats? Waarom kom hij niet met concrete oplossingen voor de problemen van Marokkaanse jongeren in plaats van dreigen met de eizere hand? Marcouch heeft geen lef om over de oorzaken van de problemen van de Marokkaanse jongeren te praten en beperkt zich tot de gevolgen.

  11. andere Marokkaan
    27 oktober 2007 om 08:56 uur.

    Je kan zeggen wat je wel deze man is positief bezig.
    Beter dan:
    -Auto’s in brand steken
    – buiten rondhangen
    – loverboys
    – Radicalisme
    – Oude vrouwtjes beroven
    – Buurten/wijken onveilig maken
    – Marokkanse gemeenschap en de islam slechte naam bezorgen
    – Voetbal stadions kort en klein maken( gelukkig mogen ze 5 jaar lang niet mee doen)

    Meneer Markouch heeft mijn steun volledig.

    asalam oelaikom

  12. ghalil
    27 oktober 2007 om 09:09 uur.

    hij is nu een konte likker
    later als hij naar boven is geklommen
    dan zul je zien wat de konte likker zal gaan doen
    nu laat hem konten likken en voeten kussen

  13. yassin k
    28 oktober 2007 om 03:09 uur.

    ach wat maakt het nou uit of hij het zegt of een hollander.het word gewoon tijd dat iedreen maar aan zich zelf moet werken als we dat me zijn allen doen zou er meer hoop in de toekomst zijn.maar helaas leven wij in een tijd waar 1000 mensen een mening over hebben vertel mij bu welke gek van de 1000 de waarheid in handen heeft.of heeft gekregen.met andere woorden een beter mileu begint bij je zelf .en nog 1 ding niet iedereen kan met vrijheid omgaan sta daar eens bij stil.gelukkig verschillen we van mening en niet van elkaar wij mensen blijven onwetend al hoewel er veel kenis op tafel ligt komt er een tijd dat wij als oermensen zullen leven en elkaar bestrijden uit eindelijk worden we allemaal apen.

  14. imen
    28 oktober 2007 om 03:14 uur.

    helemaal gelijk voor jou ‘andere marokkaan’, duidelijker kan je t niet vertellen. hij is in ieder geval WEL goed bezig

  15. Jamal
    28 oktober 2007 om 11:54 uur.

    OK ik ga proberen te zoeken naar de oorzaak van de meningsverschillen.

    Ik denk dat die genen die overlast veroorzaken en dit gedrag goed praten door ons te wijzen op hun achtergestelde postie op de arbeidsmarkt etc en hun mindere kansen in de samenleving.

    Deze jongens begrijpen zien bepaalde dingen over het hoofd. Zo weten zij weinig van de Nederlandse werk mentaliteit af, doordat zij geen autochtone Nederlandsers kennen.

    Diegenen die op deze topic deze jongeren zo aanvallen zij de “welgestelden” meestal succesvolle Marokkanenen die wel een goed beeld hebben van de Nderlandse werk cultuur. Deze Marokkanen verdedigen Markouch en zien Helaas over het hoofd dat deze jongeren geen besef hebben van de Nederlandse cultuur. Hierdoor onstaat een miscomminicatie.

    De Nederlandse werk mentaliteit.

    Je moet altijd je best doen om succesvol te zijn. Je moet je niet bij de eerste de beste tegenslag je acties na het zoeken van werk of stage staken.
    Mensen recht in de ogen aankijken en eerlijk en weloverwogen zeggen wat je vind op een respectvolle manier. Jezelf voorstellen en hierbij in de ogen aankijken en iets kort over jezelf vertellen. Je niet schamen om je minder goede kanten te belichten, maar wellaten zien dat je eraan werkt.

    Sluit je aan bij een vereniging( sport,hobbie etc) . Ga niet alleen met Mocro`s om! Klinkt misschien raar maar kleed je een beetje representatief en doe dat Petje af! Wees altijd beleefd ook al benje BOOS! en LAST BUT NOT LEAST, KOM OP TIJD OF BEL JE AFSPRAAK AF!

    De Mocro`s die de bovenstaande kennis over de Nederlandse cultuur niet kennen zullen daar ook niet van kunnen profiteren!

  16. kano
    28 oktober 2007 om 08:17 uur.

    @azrou

    wat is nou de reden dat elleen wij marokkanen, geen stageplek kunnen vinden, moeilijk aan werk te komen, gedicrimineerd voelen enz.? waarom bijvoorbeeld de turken en andere minderheden niet, het antwoord is logisch, en duidelijk ,sommigen van ons hebben het verpest voor de rest.

  17. Maghrebie
    29 oktober 2007 om 10:38 uur.

    Azrou, je bent ook niets meer dan een zielige etter die met afgunst naar iedereen kijkt die maar succes en positieve aandacht geniet.

    Jouw soort doet niets anders dan letten wat een ander doet en dan vervolgens vanuit je luie stoel je kritiek door middel van een paar tikken op je toetsenbord overgeeft…..Of je bent zo’n subsidietrekker die had gehoopt dat Marcouch een zakgeld op je stoep langs komt brengen wanneer hij gekozen zou worden.

    Doe iets nuttigs, en als je vind dat Marcouch het niet goed doet, laat dan zien dat jij het beter doet.

    Ahmed Marcouch, let niet op deze zielige gasten. Ik weet dat jij het heel zwaar te verduren hebt met dit soort tuig, maar weet dat een hele grote groep Marokkaanse jongeren 100% achter je staat.

  18. said
    29 oktober 2007 om 01:44 uur.

    Wat een onzin allemaal. In plaats dat men praat praten over de straatterroristen, krijgt degene die ze hard wil aanpakken van alles te horen. Marcouch moet doorgaan met wat hij bezig is. Niet luisteren naar de hypocrieten die de schuld geven aan de anderen in plaats zelf iets aan de problemen doen. Je mag Ahmed van alles noemen, hij probeert op welke manier dan ook een positieve bijdrage te leveren.

    Als ik hem was zou ik nog harder optreden tegen die kut, vuile, vieze, irritante ratten die iedereen ziek maken. Het is zelfs nodig de ouders aan te pakken van die criminelen. Die moeten meewerken. Als ze niet in staat zijn hun kinderen in de gatten te houden, dan moeten ze verplicht aanmelden voor een cursus hoe ze moeten opvoeden. Ze moeten zelf voor hulp gaan zoeken.

  19. mootje
    29 oktober 2007 om 03:09 uur.

    Deze man is niets meer dan een kontenlikker en een verrader!

  20. Mostafa
    29 oktober 2007 om 03:16 uur.

    Said,

    U begreept niet over het gaat.

  21. Selxi
    31 oktober 2007 om 12:26 uur.

    zegt het weer EIKEL

  22. Maghrebie
    31 oktober 2007 om 01:50 uur.

    Mootje,

    Klasse, een goed en helder onderbouwde betoog. Je hebt ons verrijkt met je argumenten en analyses. Jij bent de juiste voorbeeld die wij zo hard nodig hebben in deze samenleving.

    PS. hoor jij tot een van die tuig waar de marokkaanse gemeenschap zich van distantieert?

  23. mootje
    20 november 2007 om 01:12 uur.

    haha ga niet zo stoer praten met je dure woorden achter je pc a hersenloze arabier!
    die man is een verrader en als je hem steunt ben je niets minder waard dan die aap van een wezel!

  24. mhamed
    21 november 2007 om 05:45 uur.

    kunnen wij nou niet normaal reageren op elkaar!!!!!!!
    denken nou sommigen van hier dat zij met hun wartaal iets kunnen betekenen!!!!
    ik zeg liever niks hier over want er zijn genoeg mensen die juist dom willen behaldelen en dat wil ik niet.

  25. soldier
    21 december 2007 om 03:53 uur.

    ik vind, mij mening, waar ik recht op heb in het vrije land

    over marcouch hij heeft gelijk criminelen moet je aanpakken
    ze zijn niet crimineel geboren crimineel worden ze
    en hoe weet een agent of de ene marokkaan nou crimineel is of nou niet
    want hun gaan de straat op en hebben gehoord door marcouch marokkaanse
    criminelen dus die beeld hebbe over iedereen
    en niet elke chiller is een crimineel maar die beeld word wel geschets
    dus worden wij door de harde aanpak van die goeie verradende marcouch aangepakt en dat is geen internet praatjes dit zijn feiten die niet alleen ik meemaak maar meerdere jongens

    nou marcouch dank je wel voor de harde aanpak en laat de politie maar komen hoor kweek meer haat en plaats jou stadsdeel maar in de negatieve daglicht