MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Etnische scheiding in jongerencentrum

21 november 2007 | in Maatschappij | 9 Reacties

Feisal en WimIn het Wateringse jongerencentrum De Watereend komen Marokkaanse en autochtone jongeren elkaar niet tegen. Op donderdag is er een Marokkaanse avond en dinsdag een Nederlandse. Tijdens een debat onlangs in Naaldwijk, onderdeel van het Multicultureel Festival, zeiden Marokkaanse jongeren dit jammer te vinden schrijft Het Algemeen Dagblad.

De situatie blijkt onbedoeld te zijn ontstaan. Jongerenwerk Westland heeft niet bewust gescheiden avonden voor verschillende etnische groepen ingesteld. „De donderdagavond is voor alle jongeren uit Wateringen,’’ zegt jongerenwerker Jessha Mahboeb. „Het maakt niet uit of ze in het Rifgebergte zijn geboren of in Westland.’’ De scheiding kan komen doordat de dinsdag is gereserveerd voor jongeren uit Kwintsheul, denkt hij. „Dan zien we alleen autochtonen.’’

Rachid El Majjoui vindt de gescheiden avonden in de Watereend niet van deze tijd

Er zijn 9 reacties

  1. mo zonder cabrio
    21 november 2007 om 09:30 uur.

    jah dat is toch beter.
    gewoon lekker met je eigen soort hangen:d

  2. ghalil
    21 november 2007 om 04:00 uur.

    wel beter om met je eigen soort rond te hangen
    je kent je eigen soort
    kunt praten in wat voor taal dan ook, maar onstaan er zo geen problemen?
    is het niet beter om gemengd met andere soorten te zitten onder elkaar dan apart of zie ik het verkeerd

  3. studente
    21 november 2007 om 08:49 uur.

    Ik weet niet.. alleen met Nederlanders hangen zie ik ook niet zitten.
    Maar goed.. ik merk gewoon dat het veel gezelliger, leerzamer is als je met verschillende soorten mensen omgaat. Dat doe ik ook 😉

  4. ghalil
    22 november 2007 om 01:17 uur.

    studente

    ben het met je eens,maar het is soms ook beter om alleen met je eigen soort te kunnen zitten
    maarja wat er ook word gedaan de haat zal altijd blijven
    omdat er te veel mensen zijn die de ene niet begrijpen en het verkeerd zien en de ander het zelfde weer

  5. Maastricht
    23 november 2007 om 02:52 uur.

    Ghalil… je komt bijdehand, en slijmerig over vriend.
    je leeft in je eigen wereldje heb ik zo de indruk, of je hebt een trauma.
    Heb je een nare jeugd gehad soms?? Ze hebbe je vroeger thuis vast hard gemept op je achterhoofd yek??
    Ga snel hulp zoeken ah sahbe,

    groetjes . straatpsycholoog

  6. crazyy me
    25 november 2007 om 01:00 uur.

    ga zo ie zo niet hangen .. en geloof me nederlanders als ze echt met je in contact willen komen dan zullen ze verschijnen ook.. kijk maar naar de belastingdienst etc etc 😛

  7. Jaouad Batata
    26 november 2007 om 09:32 uur.

    Hai Hai Hai, jongens niet zo bekrompen reageren.. We weten wel beter toch?
    Ik zeg weg met die gescheiden avonden. Waarom gescheiden, het buurthuis is toch een “hangplek”(zonder dat je een boete krijgt) voor iedereen? t’maakt niet uit op wat voor dag!

  8. samira
    27 november 2007 om 10:19 uur.

    ai ai ai,
    k begrijp wel dat je eerder je eigen soort op zoekt omdat er meer een klik is.
    maar aan de andere kant ben ik wel voor een mix.

  9. ghalil
    27 november 2007 om 01:33 uur.

    Maastricht
    laat me niet lachen
    jij bent zeker een straat shmaykri dan een straatpsycholoog a shmata
    ik hoef geen witte voetjes te halen
    ik zeg wat ik vind
    omdat ik vind dat mensen beter onder elkaar met verschillende soorten om moeten gaan heb ik dus volgens jou een nare jeugd gehad
    denk eerder dat ze jou te hard hebben aangepakt toen je nog jong was of mischien doen ze het nog
    boeit me niet en intreseert me niet
    ik zeg wat ik vind en kom daar voor uit
    ene kant is het wel goed om met alleen je eigen soort te kunnen zijn
    aan de andere kant omdat het een buurthuis is,is het beter om gewoon door elkaar te zitten