MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marcouch tegen jongetje: ‘Mond dicht’

29 november 2007 | in Politiek | 25 Reacties

Ahmed MarcouchDe PvdA werkt in het lokaal bestuur en in de regering aan betere wijken. In Amsterdam Slotervaart gaat stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch aan de slag met de mensen die problemen veroorzaken. Een goede aanpak is volgens hem door naast overlastveroorzakers streng aan te pakken, ook te investeren in goede voorzieningen.

‘Direct ingrijpen maar de mensen ook perspectief bieden’, zegt de stadsdeelvoorzitter. Marcouch vindt het belangrijk burgers direct te confronteren met hun wangedrag. En dat brengt hij meteen in praktijk..

Een jongetje dat niet gefilmd wil worden en een grote mond geeft, krijgt meteen met Marcouch te maken: ‘Hallo doe effe normaal. Mond dicht!’

Zie het filmpje.

Er zijn 25 reacties

  1. Khalid
    29 november 2007 om 03:35 uur.

    Haha, dat jongetje 1meter groot en wilde de cameraman naar de keel springen! Juist gehandeld, het zou beter zijn geweest als die hem een bitchslap had verkocht, dat zal hem leren

  2. brother
    29 november 2007 om 08:40 uur.

    Slecht begin Marcouch, je bent net zo slecht bezig als dat jongetje van 8 jaar. Van dat jongetje kunnen we het begrijpen aangezien zijn leeftijd.

    Tip aan Marcouch: Vraag volgende keer eerst wat ze dwarszit voordat je aggresief tekeer gaat want op deze manier maak je jezelf niet beter dan ze!

  3. ifran
    29 november 2007 om 10:29 uur.

    Goed zo . Zo moet omgaan met marokkaantjes.

  4. hassanhasson
    29 november 2007 om 11:42 uur.

    gedrag van de jongetje is ook bizzar!

  5. said
    29 november 2007 om 12:00 uur.

    Beste Brother,

    De maat is vol, vandaar dat Marcouch zo reageert op die etterbakken. Een hard aanpak is de enige manier om te redden wat er nog te redden valt. Die etterbakken beschouw ik erger dan mensen zoals Wilders of andere racisten. Eerst een hardklap en dan vragen wat hen dwarszit. Marcouch moet naast die etterbakken ook de ouders op hun vinger tikken.

    Ik Marokko klagen wij altijd bij de ouders als een kind iets op straat heeft geflikt. Waarschuw die ouders. Helpt dat niet, dan moet je die ouders dwingen om een opvoedcursus te gaan volgen.

  6. ghalil
    29 november 2007 om 01:47 uur.

    marcouch goeie marokkaan
    werd is tijd dat de jeugd van tegenwoordig word aangepakt

  7. mhamed
    29 november 2007 om 04:53 uur.

    en jij ifran denkt dat dat juist een goede aanpak is?????

  8. Maghrebie
    29 november 2007 om 05:59 uur.

    Brother, kun jij ons vertellen wat een jongetje van acht dwars ligt.
    Die gaat naar school, hoeft zich nog nergens te solliciteren, gaat ook niet in het weekend uit om geweigerd te worden….wat is zijn probleem?
    Of heeft hij toch een slechte opvoeding genoten?

  9. mohamed - den haag
    29 november 2007 om 06:54 uur.

    said
    goed gesproken!!
    niks aan toe t e voegen

  10. mo van belgie
    29 november 2007 om 07:26 uur.

    eindelijk iemand die opkomt voor de marokkanen die het goed bedoelen.

  11. mohammed
    29 november 2007 om 08:36 uur.

    als ik het was geweest had ik dat jongetje naar zijn vader gebracht en hem vertelen dat ie zijn kind in de gaten moeten houden,want zo beginnen ze en daarna gaan ze auto’s in fik steken.

    Marcouch goed gehandeld Go.

  12. crazyy me
    29 november 2007 om 11:27 uur.

    1 goed gehandeld naar dat jochie toch wel ff respect tonen wil je dat niet ga je even weg
    2 wat die vrouw zei.. tjah ik ken nederlanders die doen alsof ze problemen hebben meegemaakt, maar dat terwijl ze nog nooit wat hebben meegemaakt en toch zeggen dat ze zijn aangevallen of derg. soms vertrouw ik die reacties niet van die nl. ze kunnen alles bleren en roepen en marcouch die gaat er achter aan .. met alle respect

  13. ghalil
    30 november 2007 om 12:47 uur.

    SAID
    ben het helemaal met je eens
    mischien dat het nog wat zal worden met de marokkanen die wat met hun leven aan het doen zijn

    Maghrebie
    wat zal brother daarop moeten zeggen
    er valt geen antwoord op te geven tenzij zoals je al zij het een kind is die van geboorte af verkeerde manier word opgevoed

  14. MaghrebiE
    30 november 2007 om 04:05 uur.

    Crazy me,
    Wat je bedoelt te zeggen is dat niet alle verhalen waar zijn?!?!
    OIedere vorm van criminaliteit of (straat) terreur moet bestreden worden of dat nou in Amsterdamse Slotervaart of Groningen plaats vindt.

    Wij hebben toch geen nederlanders nodig die ons moeten vertellen dat veel van onze jeugd criminele gedrag vertonen?? Vind je het aantal Marokkaanse crimineeltjes wel meevallen?
    Met alle respect maar iedere criminele marokkaan is voor mij een te veel.

    We moeten het benoemen en er wat tegen doen. Door maar te schuilen achter de bekende woorden als het is maar een kleine groep en slijmen, daar lossen wij in eerste instantie niks mee op.

  15. Laila
    30 november 2007 om 06:53 uur.

    ik vind dat de heer Marcouch heel goed bezig is in amsterdam
    pak die marokkantjes hard aan,of geef ze straf.anders een boete

  16. Mostafa
    30 november 2007 om 07:15 uur.

    Mond dicht ? wij zijn niet in Congo!Halloooooooo!
    Kan Marcouch ons vertelen waarom hij de Politie werk had verlaten?!!
    Aanpaken van de criminaliteit is het werk van de Politie en justitie en niet van de kikkers. Vandaag hier morgen daaaar!!

  17. ghalil
    01 december 2007 om 11:25 uur.

    mostafa
    als politie of justitie daar wat aan deed dan zou het nooit zo ver gekomen zijn
    van mij mag marcouch door gaan met wat hij bezig is
    en al zijn het marokkanen zoals wij dan nog
    laat ze aangepakt worden door een meghrabi li ma radich yhcham
    hsan ma 1 chmata mn ras fermaj

  18. Berkany
    01 december 2007 om 01:44 uur.

    Door steeds te schelden of slaan krijg je reactie , marcouch: je moet beter met de jongens praten en ook de ouders.

  19. achmet
    01 december 2007 om 07:26 uur.

    weet je waarom de meeste marokkaanen (niet allemaal) achterlijk zijn en ze hun kinderen niet kunnen opvoeden en dat ze maar een richtingsverkeer kunnen. nou

    omdat ze van jongs af aan gehersenspoelt worden de imams (binladen figuren) en de marokaanse regering vindt het prima zo, lang ze maar profijt aan hebben. en die domme marokkaanen (niet allemaal ) denken maar dat ze in paradijs komen . hahahaha. wordt toch eens wakker

  20. Maghrebie
    01 december 2007 om 07:58 uur.

    Berkany,
    Dat is het probleem die wij in NL hebben, er wordt meer gepraat met zowel de jongeren als met de ouders……Deze jongeren missen hier juist de harde aanpak.

    Mocht het mogelijk zijn om de Marokkaanse politie uit Marokko in NL te kunnen plaatsen in dit soort buurten, dan verzeker ik je dat het Marokkaanse drama binnen een jaar tijd opgelost is. Zonder bemoeienis van jongerenwerkers of psychologen.
    Maar jah, wij in Nl blijven maar praten.

  21. ghalil
    02 december 2007 om 12:24 uur.

    Maghrebie

    binnen een jaar is wel overdrijvend
    ik zeg binnen een maand tot maximaal 6 maanden

  22. ghalil
    02 december 2007 om 12:36 uur.

    Maghrebie

    je hebt wel erg overdreven he
    1jaar is wel erg lang
    ik zeg minimaal 1 maand tot 6 maanden maximaal en hun zullen braaf geworden zijn
    maar nederland wilt alleen praten zoals je al zij
    het is tijd dat nederland is een keer naast de wet gaat zitten
    inplaats van alleen de wet dit de wet dat

  23. kano
    02 december 2007 om 03:50 uur.

    In Marokko heb je de dzg.LEMGAZNIA soort politiemensen die overal te vinden zijn zowel in de marokkaanse steden als in de dorpen die altijd een houten stokje bijzich hebben en opzoek zijn naar de etterjes die geen manieren hebben, en vooral mensen met een grote mond, een paar klapjes op zn hoofd dan gaat hij weer de goede kant op, zoiets moet ook hier gebeuren .

  24. mhamed
    04 december 2007 om 01:06 uur.

    MENSEN HET PROBLEEN IS OPVOEDEN.

  25. ghalil
    05 december 2007 om 01:41 uur.

    MHAMED
    ik denk eerder het probleem is dat ze aandacht vragen op een verkeerde manier