MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Racistische mails na zwemmen in burkini

11 december 2007 | in Maatschappij | 38 Reacties

BurkiniEnkele bezoekers van het Almelose zwembad Het Sportpark hebben zich beklaagd over een vrouw die vorige week geheel gekleed te water ging. De vrouw had zich daarvoor bij de balie gemeld en gevraagd of zij in een zogeheten burkini mocht zwemmen. Zij had deze burkini speciaal laten maken voor in het zwembad.

Zwembad-directeur Erik Busscher zag geen enkele reden om de vrouw geen toestemming te geven. Het pak voldeed aan alle criteria. Toch namen enkele bezoekers aanstoot aan de burkini. “Maar goede argumenten hebben ze eigenlijk niet”, aldus Busscher. “We vinden het in elk geval geen probleem. Dat het niet hygiënisch zou zijn, raakt kant noch wal. Wij laten hier in het zwembad wekelijks kinderen afzwemmen en die gaan volledig gekleed te water. We maken bovendien wel vaker uitzonderingen, ook voor Nederlanders. Mensen met eczeem kunnen bijvoorbeeld bij ons zwemmen met plastic handschoenen.”

De vrouw die in het bad in Vriezenveen heeft leren zwemmen, bezocht Het Sportpark als lid van een reïntegratieproject. “Ze neemt daarvoor zelf initiatieven”, weet Busscher. “Mensen zouden dat juist moeten respecteren. Een dag na haar bezoek kreeg ik al vervelende mails met racistische teksten.”

De vrouw zelf wil niet reageren. Zo meldt De Twentsche Courant Tubantia.

Er zijn 38 reacties

  1. Studente
    11 december 2007 om 09:16 uur.

    Ik vind de vrouw zkr stoer! 😉 En ze heeft absoluut gelijk.

  2. peter
    11 december 2007 om 12:24 uur.

    toont zo’n dame eigen intiatief. is t weer niet goed bij anderen. mooi idee toch een burkini wat een prachtwoord zeg en als je de topzwemmers van tegenwoordig ziet die hebben toch ook hun haaienpakken en zijn behoorlijk gekleed dan bijna van top tot teen.

    beste burkini dame zwem er maar lekker op los

  3. Saida
    11 december 2007 om 01:38 uur.

    Jeetje ik begin echt moe te worden van die rare opmerkingen , zwemt een vrouw van islamitische afkomst eens een keer dan word ze raar aangekeken

  4. kano
    11 december 2007 om 05:38 uur.

    Peter, ik ben volledig met je eens, en trouwens die rasisten zijn de Wilders vrienden die achterlijk zijn, er wordt wel gesproken over de vrijheid (godsdient, kleding, enz) maar het begint een beetje op een fasistisch land te lijken, en de Hollanders die bekent waren als een lief tollerant volk, beginnen hun goede naam te verliezen

  5. ghalil
    12 december 2007 om 11:17 uur.

    peter
    ben het met je eens
    het blijkt dat we weer eens zijn met elkaar
    ook al komt het voor dat we elkaar tegen spreken
    soms vraag ik me af hoe jij op sommige gedachtes komt
    komt denk ik omdat je van meerdere kanten kijkt
    maarja wat verwacht tegenwoordig van nederlanders
    waarom beginnen ze in nl dan niet moeilijk te doen over de nonnen
    die dragen toch ook donkerblauwe jurken en een witte doek over hun hoofd en sommige die dan ook nog is handschoenen erbij dragen
    waarom word er daar niet over gepraat

  6. mhamed
    12 december 2007 om 02:53 uur.

    als we nou met zijn alle onze dien/geloof sereuis nemen zullen we ver komen.
    wat heeft een islamitische vrouw met zoveel mannen in het zwembad te zoeken.
    er zijn genoeg plaatsen waar alleen vrouwen zwemmen.
    ik vindt juist de naam heel verkeerd burkini!!!!!!!

  7. marijnt
    12 december 2007 om 09:22 uur.

    mhamed,

    bullshit.

    Een vrouw heeft het volste recht om te zwemmen. Ook in een omgeving met mannen. Islam mag geen belemmering zijn.

    Overal zijn mannen. Mhamed. Je bent hier namelijk in een land waar geen scheiding tussen seksen

  8. peter
    13 december 2007 om 01:50 uur.

    mahamed wat wil jij? beslissen bepalen wat die vrouw moet doen volgens jou? gaat ze zelf initiatief tonen en zwemt ze er lekker op los. is t weer niet goed bij jou. moet ze thuis blijven zitten?

    wat is er mis mee als ze tussen mannen zwemt? voor zover dat is gebeurt? raken die mannen op hol van een burkini? gaan ze kopje onder dan? haha. of moeten mannen zich dan ook in een sluitende burkini hullen?

    en ghalil wat betreft je opmerking over nonnen en kledij en hoofdbedekking nonnen hebben in de afgelopen eeuwen veel goed werk gedaan. bv ziekenhuizen bejaardenhuizen stichten en veel ander liefdevol werk. voor de medemens. dus hun kleding was en is vandaag de dag nog steeds om aan te geven dat ze tot een bepaalde orde uit een klooster bv of andere geloofsgemeenschap behoren. net zoals dat je mensen van het leger des heils aan hun uniform herkent. dat maakt t voor de mensen die geholpen worden makkelijker om te weten met wie ze te maken hebben

    ik vind bepaalde kledij bv bij moslims niks mis mee zolang t niet word gebruikt om mensen en veelal vrouwen buiten te sluiten. als je door t dragen van een niquab of andere geheel bedekkende kledij geen werk vind in nederland ga je volgens mij te ver.

    in zo’n zwembad heb ik zo iets van draag t maar als je niet wil dat je benen en armen bekeken worden. zoveel verschil is er toch niet met bv een badpak beetje meer textiel draag je maar in t dagelijks leven contact en werk vind ik een burka enzo weer onwenselijk. is de gewone (islamitische) kledij voldoende verhullend lijkt mij

    is dat dan weer cultuur bv bij somaliers dat vrouwen dat dragen? halen ze dat uit de koran dat voorschrift?

  9. ghalil
    13 december 2007 om 10:43 uur.

    peter
    dat is nou de fout bij de niet moslims
    de bekleding waar jij het over hebt is de cultuur
    de islam zegt niet bedek je helemaal
    precies zoals een non is bedekt hoort een islamitische vrouw ook
    handen en gezicht hoeven niet bedekt te worden
    je ziet er genoeg die hun hele lichaam bedekken zowel gezicht en handen erbij
    maar dat is de cultuur en de ik neem aan de keus van de man die haar daartoe dwingt
    wat zowiezo fout is
    en men hoeft niet een jelaba(jurk) te dragen of een forana (hoofddoek)
    als het maar van in je hart wel zo is is het genoeg
    je ziet genoeg moslimse vrouwen rond lopen die als elke nederlander gekleed zijn en het toch beter doen dan de moslimse die zich helemaal bedekken
    wat ik me dan ook afvraag is waarom worden de mannen dan weer niet onderdrukt
    je ziet ze toch ook in een jelaba (jurk) chachia (hoetje) rondlopen
    net zoals je ook de paus zo ziet rond lopen
    er zijn te veel dingen die verkeerd worden begrepen en dat word gebruikt om aandacht te vragen door mensen die aandacht te kort hebben

  10. mhamed
    13 december 2007 om 02:03 uur.

    marijnt….
    zolang jij niks weet over de islam neem ik jou ook niks kwalijk!!!
    peter…..
    ik wil niks en wil ook niks pepalen.ik zeg wat mijn relegie ons verplicht heeft.

  11. peter
    13 december 2007 om 03:50 uur.

    mhamed zeg jij dat of zegt je geloof of jou cultuur dat? vertel me eens waarop jij je mening baseert dat bv de islamitische vrouw niet tussen de mannen mag zwemmen? wat is dan “verplicht”? en wat niet?

  12. achmet
    13 december 2007 om 08:21 uur.

    hahahahaha. burkini hoe verzingen ze het die benladen aanhangers. en wat voor nut heeft dat , in de zwembad zijn ze allemmaal half bloot, en wat zoekt een moslim dan daar?????????????????????????lhahahahahahahahahah

  13. ghalil
    14 december 2007 om 11:08 uur.

    mensen doen moeilijk zeg
    en al mag het of niet
    ik begrijp niet dat mensen praten over dat het niet mag want het staat ergens in de quran
    dan vraag ik me af waar dat staat want ik ken geen een sorah dat zegt dat dat niet mag
    of er word weer gezegd dat dat niet in de islam mag
    maar je men moet de islam van vroeger niet met die van nu gaan verglijken
    ook al is het de zelfde,maar we leven in een minder extreme tijd

  14. Saida
    14 december 2007 om 11:47 uur.

    sorry ik ben hier niet mee eens

    Mannen mogen niet zwemmen waar vrouwen zwemmen
    en vrouwen mogen niet zwemmen waar mannen zwemmen klaar is kees dat zijn de regels is geen cultuur maar de regel in de quran.

    mannen onderling en vrouwen onderling, als een vrouw daar niet aan houdt of een man dat zijn hun eigen keuze!

    Maar het geldt voor beide geslachten dat moeten jullie niet vergeten.

  15. Saida
    14 december 2007 om 11:48 uur.

    Ik vind het jammer dat mensen geloof verwarren met de cultuur een ware moslim weet precies wat wel en niet mag daarom is het belangrijk om kennis te vergaren en niet dingen roepen die niet waar zijn.

    En trouwens wat doen moslimmannen dan in de zwembad het geldt voor beide geslachten.

  16. mhamed
    14 december 2007 om 02:57 uur.

    peter ik zeg niks uit mijn mond wat ik niet gelezen heb in onze heilige quraan.
    het is geen menning peter!!!!!!
    wij moslims geloven ook nog in hadhit hoe onze profeet vzmh geleeft heeft.

    jij als onwetend mens over de ISLAM zeg ik verdiep eens in voor dat je een menning over hebt.

  17. Jan
    14 december 2007 om 03:42 uur.

    Goeiemorgen…… waar gaat dese onzin over

  18. ghalil
    14 december 2007 om 10:07 uur.

    saida
    en ik neem aan dat jij niks anders doet dan na school thuis zitten moeder helpen
    vader doet niks anders dan bidden en baas spelen en als je een broer of broertje hebt is het zeker een crimineel
    jij moet eerst kennis opnemen over de islam en dan komen praten

  19. ghalil
    15 december 2007 om 11:51 uur.

    mhamed
    in welk sorat staat dat wat jij zegt
    dan neem ik aan dat jij de quran net zo goed moet doorlezen als peter
    islam is geen geloof van dwang
    dat is wat jij en saida over laten komen
    is de islam niet een geloof van keus die jij maakt
    heeft allah swt niet ons de kans gegeven om keuses te maken
    of je iets wel of niet doet
    wie ben jij om te komen zeggen zij mag dat of niet
    laat alles maar op de dag des oordeels beordeeld worden door de gene die ons heeft gecrieerd

  20. am
    16 december 2007 om 02:37 uur.

    waar maak jullie druk over ga naar marokko kijken hoe vrouwen daar zwemmen

  21. bilal
    18 december 2007 om 07:02 uur.

    mhamed heeft gelijk mannen mogen niet zewemmen waar vrouwen en zwemmen een ook omgekeerd dat staat in de koran en peter je moet zomaar dingen gaan zeggen las je de hele koraan uit je hoofd kent dan moet je ons de lezen

  22. bilal
    18 december 2007 om 07:03 uur.

    mhamed heeft gelijk mannen mogen niet zewemmen waar vrouwen en zwemmen een ook omgekeerd dat staat in de koran en peter je moet niet zomaar dingen gaan zeggen als je de hele koraan uit je hoofd kent dan moet je ons de les lezen

  23. Maktab
    19 december 2007 om 08:34 uur.

    Als een ieder zich met zijn eigen zaken bemoeide en zijn leven invulling zou geven zoals hij/ zij dat wil, zouden we veel beter met elkaar overweg kunnen. Maar helaas. De aard van de mens staat dat niet toe. Altijd maar onze neus in andermans zaken stoppen…

  24. sjonnie
    19 december 2007 om 10:40 uur.

    ben zelf moslim en mijn vriendin ook. wij gaan gewoon zwemmen in het zwembad hoor. het bekijken door andere mensen valt reuze mee hoor. en mijn vriendin draagt ook nog eens een bikini. niet alle moslims zijn zo streng.

  25. sjonnie
    19 december 2007 om 10:43 uur.

    bilal als het in de koran staat, ken je dan even de soera aangeven waar het beschreven staat. dan lees ik het even na. en als het er niet in staat begin dan je mond te houden. je mag niet iets beweren wat niet waar is, zeker niet wat de koran betreft.

  26. sjonnie
    19 december 2007 om 10:50 uur.

    ghalil,

    sterker nog jezus had ook een baard en maria droeg ook een hoofd doek.

    wat betreft de islam alles is gebaseerd op vrije keuze. volg je de adviezen dan word je beloond, doe je dit niet dan word je gestraft. niemand op aarde kan een ander tot iets verplichten. en wij moslims moeten juist het goede voorbeeld aan de niet-moslims laten zien want wij hebben dit met de openbaring mee gekregen.

  27. marijnt
    19 december 2007 om 12:21 uur.

    bilal,

    wat een mooie naam heb jij. Ik zou zeggen droom lekker verder

  28. Sjaak
    19 december 2007 om 02:06 uur.

    Mensen doe maar niet zo schijnheilig. Meer dan 75% van Moslimensen
    doet dingen die eigenlijk niet mogen van de Koran.
    Ik ken genoeg moslims en de meesten hebben al sex gehad voor het huwelijk en sommige roken en drinken daarbij nog en niemand die het iets kan schelen behalfe hun conservatieve ouders.
    Dat je een hoofdoek draagt of een Burkini (leuke naam speling) wil niet zeggen dat je heilig bent.
    Kom doet niet iedereen wel eens iets wat niet mag ? Doe gewoon wat goed voelt en wees een goed mens
    Mannen onder ons Zwemmen jullie toevallig soms met vrouwen in het zelfde zwembad of de zee ? Hoe a.u.b op met dat hypocriete gedoe. Als je ook echt heilig bent dan mag je praten. Maar niet op een aspect of regel in gaan en verder overal schijt aan hebben.
    Bijvoorbeeld: Hallo ik ben Jamal ik eet geen varkens vlees! Ik drink niet! Ik rook niet! maar.. ik heb wel een gestolen en ik neem regelmatig een bezoekje bij een prostitue

  29. ghalil
    19 december 2007 om 02:35 uur.

    bilal
    laat mij de soeraat zien waar staat dat vrouwen niet met mannen mogen zwemmen of andersom
    je moet zelf wel eerst kunnen lezen wat er staat voordat je over andere gaat oordelen
    ik vraag me af of jullie de quran wel kunnen lezen

  30. mhamed
    19 december 2007 om 03:50 uur.

    ghalil waar heb jij het over mens,en je noemt jezelf een moslim!!!!!!!!!!
    waarom moeten mensen dingen voor je uitzoeken terwijl jij niet weet waar jij over het hebt!!!!!!

  31. MB
    20 december 2007 om 02:09 uur.

    Geachte dames en heren,

    Deze discussie toont aan hoe weinig we van de Islam af weten.
    We moeten een aantal dingen onderscheiden. Op het moment, dat je in een islamitische land geboren wordt/leeft/afkomstig bent van een islamitsche land, dan ben je in de meeste gevallen een moslim, omdat 90% van de bevolking die vorm van relegie aanhangt. Dit wil niet zeggen je een mo”mien bent.
    Mo”mien is iemand die voldoende kennis heeft van de Islam en er ook naar handelt. Aangezien wij mischien maar 10% van deze kennis beschikken Hoe kunnen wij verwachten van de westerse maatschappij, dat zij ons begrijpen. Daarom adviseer ik iedereen om zoveel mogelijk kennis te vergaren..Het is ook belangrijk om de bijbel/thora te lezen. Op die manier kan je met vergelijken en met tegenargumenten komen. Als we met z’n allen dingen roepen, omdat we het een keer gehoord hebben is niet voldoende. Enige verificatie is een vereiste. Die kan je alleen vinden in de koran en/of hadieth.

    Dit zijn de Soerat’s, die uitleg geven m.b.t. het tonen/bedekken van het lichaam/lichaamsdelen van de vrouw.

    Allah (swt) zegt in de koran bij Soerat El-Ahzaab 33 – vers 33:
    “Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; leeft het gebed na, en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt God en Zijn boodschapper. O huisgenoten, God wenst alleen onreinheid van u te verwijderen, en u schoon en zuiver te maken.”

    Verder zegt Allah (swt) ook nog het volgende in Soerat El-Noer 24 – vers 31:
    “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.”

    Dit fenomeen is gecatalogeerd onder ‘Awrah van de Moslimvrouw onder Moslimvrouwen’ vertaald door Abu Aqeela.

    Betekenis van de bovenstaande ayah: benadrukt onder de gelovende vrouwen toelaatbaar is om hun adorments (die gebieden van adorments b.v. houdt van het gezicht, het haar, de hals, de voorarm & lagere shin) te openbaren onder het geloven van vrouwen, of vrouwelijke slaven of kinderen die geen betekenis van zelfde of geslacht hebben.

  32. achmet
    20 december 2007 om 11:09 uur.

    hallo, meneer MB.

    als je denkt dat je 100% aan de regels van de islam wilt leven dan adviseer ik je ga dan terug naar je eigen land ( wegverrestang) en ga maar lekker bidden met de massa mordenaar Benladen. want in dit landt zie je overal bloot en dat is ook haram. doie

  33. ghalil
    20 december 2007 om 01:43 uur.

    mhamed

    houd toch je bek dicht met zulke opmerkingen
    je weet zo te zien niks over het islam
    je moet niet komen praten met wat je ouders jou hebben aangeleerd
    een mooie voorbeeld is wat MB heeft neergezet
    maa rin andere woorden doet deze meid dus niks verkeerd
    alles wat niet gezien mag worden is bedekt
    dus leg mij is uit mhamed wat zij dan hier verkeerd heeft gedaan

  34. ghalil
    20 december 2007 om 01:45 uur.

    mhamed
    mensen hoeven voor mij niks uit te zoeken
    mensen zijn hier aan het praten net zoals jij zonder enige kennis over de islam en maar onzin blijven roepen
    daarom zeg ik ga eerst lezen en mij laten zien dat ergens staat dat deze meid wat verkeerd heeft gedaan
    het probleem is dat zij niks verkeerd heeft gedaan en dat men hier alleen praat over wat ze thuis hebben geleerd
    moeder moet thuis zitten eten maken mag huis niet uit
    vader doet 5x per dag bidden
    dochter helpt moeder zoon is crimineel
    en de ouders weten denken zelf dan nog eens niet wat hun kinderen doen of op wat voor school zitten of wat voor opleiding ze volgen

  35. MB
    25 december 2007 om 11:18 uur.

    Beste Achmet,

    Uit je reactie blijkt weer, dat je het niet verder hebt geschopt, dan de kleuterklas.
    Begrijpend lezen is moeilijk, al kan ik het in jouw geval wel begrijpen.
    Ten eerste 100% moslim zijn, Christen of wat voor religie dan ook. Dat lukt geen enkel mens. Dat zou betekenen, dat we profeten/God zijn.
    Enig uitleg en motivatie om het begrijpend te maken voor jou, dit zou veel tijd kosten en aangezien het niet mogelijk is plaatjes te tekenen, kan je het beter gewoon van mij aannemen.
    By the way: Het zou jou sieren, als je een spellingscontrole gebruikt, voordat je je reactie plaats. om het je helemaal makkelijk te maken. Het is het programma word en de functie F7. Excuses dat ik het niet in plaatjes kan tekenen.

  36. ilyas
    07 januari 2008 om 11:01 uur.

    Wat zegt de koran over het dragen van een bedekkingsgedeelte van de vrouw?
    De Confreranten (Soerat Al-Ahzaab) 33/59:
    O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevolle.
    Het Licht (Soerat An-Noer) 24/31:
    En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
    De hoofddoek is geen religieus symbool dat onnodig is, maar het is een goddeljke verplichting, verplicht in de Koran. Niemand heeft het recht om de vrouw dit persoonlijke recht te ontnemen. Sommige uitnodigers tot vernieuwing zeggen dat de hoofdoek een vorm is van achterstand en dat het de vrouw tegenoudt om carriere op te doen en deel te nemen aan de emancipatie. Dit is een beredenering die de rechten van een vrouw misbruikt worden, want wat is de relatie tussen de hoofddoek en de technologische vooruitgang? Wat wil men met deze innovatietechnieken (uitnodigers buiten de Islam eisen vernieuwingen) doen?
    De hidjaab moet aan enkele eisen voldoen:
    Een Hijaab dient de lichaamsdelen van het lichaam te bedekken, die tot de ‘awrah behoren. Het woord ‘awrah betekent: de lichaamsdelen die niet getoond mogen worden.
    De Hijaab van de vrouw dient geen versiering te zijn.
    De hijjaab van de vrouw dient dik te zijn (vermijd door schijningen).
    De Hijaab dient losjes te zijn, zodat het geen lichaamsdeel accentueert.
    De Hijaab dient niet geparfumeerd te worden met bakhoer of een geurtje.
    De Hijaab dient niet te lijken op mannelijke kledij
    De Hijaab dient niet op de kledij van de ongelovige vrouwen te lijken
    Het dient geen kledingstuk van faam en ijdelheid te zijn.

    ik snap niet dat jullie hier over nog discutierenalles staat klaar en duidlijk in de koran ik ben niet perfect niemand is perfect degene die zegt dat m perfect iis liegt want allah heeft gezegd alle kinderen van adam maken foeten en de beste zijn de ge die berouw tonen

  37. peter
    08 januari 2008 om 11:09 uur.

    EN waar zijn de regels voor mannen? Want dat zijn degene die de vrouwen beloeren en lastig vallen dus. Laat de mannen voortaan maar geheel bedekt en gesluierd rondgaan lopen. Haha. Als sommige moslim jongeren mannen eens respectvoller zouden omgaan met vrouwen, zouden al die naar mijn idee achterhaalde kledingvoorschriften niet nodig zijn.

    Ik heb wel eens gezien hoe een groep jonge marocs een groep meiden bejegende. Met uiteindelijk uitschelden voor hoer enzo. Echt niet goed opgevoede jongeren dus.

    Dus de mannen voortaan ook een grote hobbezak om.

  38. Maghreb.NL » Blog Archive » ‘Boerkini goed voor integratie in sport’
    12 januari 2008 om 02:12 uur.

    […] Staatssecretaris Jet Bussemaker (Sport) antwoordt dit vrijdag op vragen van PVV-Kamerlid Fleur Agema, die deze vorm van badmode juist ziet als islamisering van de sport. Ze stelde hij vragen nadat in een zwembad in Almelo enige zwemmers vreemd opkeken van een zwemster in boerkini, waarna racistische mails naar de directeur van het zwembad zijn gestuurd. […]