MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaan verstopt zich in benzinetank

04 januari 2008 | in Maatschappij | 12 Reacties

Marokko-SpanjeDe politie van de Spaanse enclave Ceuta heeft in Noord-Afrika een Marokkaanse jongen gevonden, die verstopt in de geprepareerde benzinetank van een Mercedes ongemerkt Spanje wilde binnenkomen. De Marokkaanse jongen en de twee Spanjaarden die ook in de auto zaten, werden gearresteerd nadat politiehonden de verstekeling bij de grensovergang hadden ontdekt, zei Alfonso Cruzado van de Guardia Civil.

De benzinetank was geleegd en van een luik voorzien, zodat de jongen vanuit de achterbank in zijn verstoppplaats kon kruipen. De benzine werd opgeslagen in een provisorische tank, schrijft De Pers.

Cruzado verklaarde dat hij oneindig veel meer anekdotes paraat had over wanhopige mensen die Ceuta binnen willen komen, zoals mannen die verstopt in matrassen op het dak van de auto worden gebonden.

Er zijn 12 reacties

  1. tarik
    04 januari 2008 om 12:10 uur.

    is tie wel helemaal gek die man hij zo iets doet

  2. WAR
    04 januari 2008 om 07:32 uur.

    damn

  3. mocrogirl
    04 januari 2008 om 08:18 uur.

    Het kan toch niet gekker worden met die marokkaanse jongeren die naar Eur0pa willen komen!!!

  4. schaapie
    04 januari 2008 om 09:24 uur.

    wat een drama reacties!! nogal logisch met het klote leven dat ze daar leiden!! doe maar lekker uit de hoogte .. arrogantjes lekker eten hier en zorgverzekering oe koelsie kattfella taz

  5. Youni
    05 januari 2008 om 12:36 uur.

    Om de grens over te steken kan je beter een Geert Wilders vermoming aantrekken, en dan moet je gewoon stijf achterin de auto gaan liggen, de spaanse politie denken dan gewoon dat je z’n marokkaanse bezem bent ofzo. Wie heeft andere suggesties voor onze broeders in Marokko ??

  6. mocrogirl
    05 januari 2008 om 03:26 uur.

    Schaapie ik weet nie waar jij woont, maar het leven daar in Marokko is stukken beter dan hier ho0r! Hiero alleen maar stress etc.
    Als het aan mij lag was ik allaaaaang al trug gegaan

  7. kariat arkmaneboy
    06 januari 2008 om 03:01 uur.

    moest die ma na kariat arkmane bij nador daaro genoeg speedboten ma moest die wel 9duizendeuro betale om mee genome te worde

  8. ghalil
    06 januari 2008 om 11:02 uur.

    mocrogirl

    helaas weet jij zo te zien niet echt veel over maroc
    je moet niet denken dat wat je in de zomer ziet zo altijd is
    ga een keer in de winter richting maroc
    en blijf een tijdje dan zul je een ander beeld krijgen
    ga niet richting de mooie buurte van maroc
    ga richting grotendeels van het land
    kijk hoe de mensen leven en wat zij moeten doen om te overleven
    ga naar de mensen kijken die op straat leven en ik bedoel niet de mensen die te lui zijn om te werken maar de mensen die geen keus hebben
    en dan komen praten
    jij hebt de beeld van de jongeren die naar europa niet in je hoofd je moet ze wel eerst begrijpen voordat je gaat praten

  9. Choukri
    06 januari 2008 om 01:47 uur.

    Marocgirl volgens mij ben je nooit in marokko voor een periode langer dan 5 weken geweest en zeker niet in de winter. Dus dat verhaal van dat het daar beter is is gewoon onzin. Mensen werken daar de hele dag (zwaar werk meestal, bouw) voor 50 tot 100 DH en van dat geld moeten ze meestal ook nog een gezin met meestal ook nog de ouders onderhouden. Dus zo beter hebben ze het ook niet.

    Je ken het hier zo moeilijk voor je zelf maken als je wilt en als je stress hebt ga dan iets anders doen, waar je geen stress bij krijgt. deze keuze heb je wel en daar juist niet.

    Voortaan goed nadenken vordat je wat zegt.

    Het heeft ook geen zin om tegen die mensen die de overtocht proberen te maken te vertellen dat het hier zo slecht is, want een mens wil iets zelf wel zien dan denkt ie van wat doe je daar als het zo slecht is

  10. monador
    06 januari 2008 om 09:17 uur.

    schaapie woon je in de sahara ofzo leven in marokko is veel beter er dan hier tzzz hle eskem

  11. skery_vanuit_marocco