MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Wilders is te vaak op Israëlische ambassade’

27 januari 2008 | in Politiek | 27 Reacties

Extremist WildersDe oproep van moslims om rustig te blijven na het uitkomen van de Wildersfilm, krijgt steun uit onverwachte hoek: van de extreem-rechtse Nederlandse Volks-Unie (NVU). Voorzitter Constant Kusters, die zo nu en dan in Rotterdam demonstraties leidt tegen de multiculturele samenleving, stelt dat Wilders uit is op een bloederige burgeroorlog tussen moslims en christenen.

Kusters: ,,Wilders wil deze twee groepen tegen elkaar uitspelen om in ons land een zionistische (joodse, red.) staat te stichten. De man is opvallend vaak te vinden op de Israëlische ambassade. Dat zegt mij genoeg.”

Kusters staat naar eigen zeggen een heel andere aanpak van de multiculti-problemen voor dan Wilders: ,,Wij zeggen: bevorder de remigratie, zet buitenlandse criminelen het land uit en sluit de grenzen. Maar om daarom nou te schoppen tegen de islam, nee. Als iemand de islam wil aanhangen, doet diegene dat maar in een islamitisch land.”

Het steekt de VNU-leider bovendien dat hij en wijlen Hans Janmaat in het verleden zijn veroordeeld voor uitspraken die veel minder erg waren dan die van Wilders. ,,Negeren dus, die man”, is Kusters devies in het Algemeen Dagblad.

Er zijn 27 reacties

  1. Toth
    27 januari 2008 om 10:48 uur.

    Kusters: ,,Wilders wil deze twee groepen tegen elkaar uitspelen om in ons land een zionistische (joodse, red.) staat te stichten. De man is opvallend vaak te vinden op de Israëlische ambassade. Dat zegt mij genoeg.”

    De even of zelfs nog gekkere tegenhanger van de samenzweringstheorie die de neoconservatieven, de neo-fascisten, populariseren (zoals bijv. via boeken van Giselle Litmann etc.) is dat alle islamitische immigranten samenzweren om niet-islamitische Europeanen te onderwerpen en slaven (dhimmies) te maken. In de paralelle wereld van paleo-fascisten zijn de Joden nog altijd deze rol toebedeeld.

    De realiteit is dat inderdaad Wilders een gewillige pion is in een groter politiek spel dat de neoconservatieven (zij zijn immers in de perswereld oververtegenwoordigd) hebben ontworpen, om wiggen te drijven tussen moslims en niet-moslims. Maar het doel is om de publieke opinie te managen door een negatieve grondhouding tegen moslims niet alleen acceptabel te maken, maar zelfs de norm, automatisch de keerzijde, nl. de sympathie voor Israel en Israelische acties tegen Palestijnen per associatie te vergroten.

    Of Wilders die rol bewust speelt of dat hij simpelweg een hekel heeft aan moslims door zijn zionisme en daarom vaak de Israelische ambassade raadpleegt is belangrijk voor de vraag of Wilders de facto een agent is van Israel. Ik ga ervan uit dat de Aivd zich deze belangrijke vraag ook stelt en daar een antwoord op tracht te vinden.

    Maar hoe dan ook, het werkt. Microfoon en camaramagneet Afshin Ellian in zijn column op Elsevier bijvoorbeeld ging onlangs bijna zover de VN te beschuldigen van antisemitisme, omdat het neigt zo nu en dan Israel wel eens op de vingers te tikken voordat het weggevetood wordt door de VS, terwijl hij de collectieve strafmaatregelen tegen de Gazanen die in strijd zijn met het Internationaal Recht en de Geneefse Conventies prees.

  2. ghalil
    27 januari 2008 om 11:20 uur.

    werd is tijd dat de extreem techtse hun mond even wijd open gingen trekken
    zelfs zij zien in dat wilders verkeerd bezig is
    waar zijn de rest van de nederlanders

  3. Laila
    27 januari 2008 om 04:45 uur.

    Bedankt meneer Kusters voor u advies

  4. JAWAD
    27 januari 2008 om 11:26 uur.

    Kusters staat naar eigen zeggen een heel andere aanpak van de multiculti-problemen voor dan Wilders: ,,Wij zeggen: bevorder de remigratie, zet buitenlandse criminelen het land uit en sluit de grenzen.

    aaa en de binnenlandse criminaliteit dan ?
    DEZE GASTE ZIJN ZWAAAAAR NAAR DE KLOTE

  5. Abdars
    28 januari 2008 om 12:30 uur.

    Toth, ik moet zeggen jij bent en scherpe rakker!

    Goed geïnformeerd…………of het de taak is van de aivd om het vemoeden dat Wilders groepen tegen elkaar ophitst in opdracht van de Mossad is de vraag die we kunnen stellen.

    Maar hoe en of je ooit hier achter zak komen is een nog grotere vraag, en hoe te handelen als die vermoedens bevestigd worden? Wat zegt dit over zijn loyaliteit jegens de Nederlandse rechtsstaat als palementariër? I don`t know!

    Ik heb zoiets niet eerder meegemaakt zeker niet van zo`n publieke figuur in Nederland.

    Misschien een taak voor een nog scherpere parlemtariër te richten tijdens het publieke vragenuurtje in de Tweede kamer aan de Minister van Binnenlandse zaken over het vermeende gevaar voor de Nederlandse rechtsstaat inzake zijn vermoedelijke banden met de Israelische staat?

    Ik ben benieuwd hoe de neo-conservatieve pers dit gaat afwimpelen als een conpiracy theorie?

  6. skery_vanuit_marokko
    28 januari 2008 om 12:57 uur.

    jawad die zijn in de minderheid 😉

    ghalil het mocht ff tijd worden

    waarheid komt altijd bovenwater ik las ergens dat oom van geert in israel woont

  7. Toth
    28 januari 2008 om 07:25 uur.

    Dat zijn er nou al 3 die òf niet helemaal in de gaten hebben waar Kusters en zijn club vol gezelligerds voor staan òf zo subtiel in hun sarcasme zijn dat het langs mij heen gaat.

  8. Henk -Rotterdam
    28 januari 2008 om 11:35 uur.

    Wie Kusters in de openbaarheid heeft gezien zal ook hebben gezien dat dit shitfiguur zijn uiterlijk gelijk heeft gemaakt aan Adolf Hitler en zijn ideeen niet anders zijn dan deze oorlogsmisdadiger ze had.
    Zijn opmerking van dat de Islamiten hun geloof in hun eigen land moeten belijden bewijzen zijn rascistische/fascistische stellingen en inslag.
    Steun uit deze hoek heeft de Moslimgemeenschap in ons land niet nodig.
    Deze landverrader in het kwadraat is uit op een superieur ras van blanke en nergens anders op.
    Men is schijnbaar vergeten dat deze kaalkoppen bende rechtstreeks samenspant met Blood en Honour en met nog meer dergelijk gespuis.
    Over de flm van die idioot het volgende.
    Ik ben er bijna van overtuigd dat deze film niet in Nederland wordt opgenomen zo er al een film is.
    Als dit zo zou zijn dat lekte het gegarandeerd uit waar het gebeurde en zou men het wel te weten komen.
    Maar gelet op zijn zionistische inslag en liefde voor het kwetsen,beledigen,vertrappen/onderdrukken van mensen die hem en zijn Israelische vrienden niet welgevallig zijn kijk ik er niet van op als deze opname worden gemaakt in Israel,vandaar zijn regelmatige bezoeken aan deze zionistische staat en de ambassade.
    Ghalil,de steun van dit tuig is niet nodig,want de aanhang van die idioot is kleiner als men denkt en verwacht,
    Maar de media(Telegraaf) manipuleert de mensen en laat alleen maar mensen aan het woord die pro Wilders zijn,daardoor lijkt het heel veel.
    maar zijn werkelijke aanhang is nog kleiner dan 10 % van de inwoners.
    De reden dat dit tuig hun mond opentrekt is alleen maar een poging om zelf steun te krijgen voor hun fascitische doelstellingen en daar zitten jij,Skerry en ik niet op te wachten.
    We redden het samen wel in ONS land.

  9. Maghrebie
    28 januari 2008 om 03:45 uur.

    Goed verwoordt Toth

  10. skery_vanuit_marocco
    29 januari 2008 om 02:02 uur.

    henk- rotterdam

    wat las ik nou op het net nederland staat op scherp wegens geert-film hihihihihi echt ik ben blij dat ik niet meer in nederland woon

  11. dre
    29 januari 2008 om 09:07 uur.

    Henk,je spoort echt niet helemaal en je bent vrij antisemitisch bezig ook.
    Niet zo geforceerd een bruine arm proberen te halen bij de moslimgemeenschap,staat zo kwijlerig.
    Of zullen we het hebben over de dagelijkse anti westerse en anti joodse propaganda die de arabische zenders uitspuien via de schotels.

  12. am
    29 januari 2008 om 11:51 uur.

    dre
    gas vissen kerel zeker een jood die op zijn teen is getrapt

  13. skery_vanuit_marocco
    30 januari 2008 om 01:20 uur.

    hey dre jij wil zeker nederland 2e isreal van maken zeker net als geert wilders van mij mag je ik woon toch niet meer in nederland

  14. Henk -Rotterdam
    30 januari 2008 om 07:18 uur.

    Skerry,
    Valt wel mee.
    Zal die idioot niet lukken wat hij wil,maar hij heeft wel aanhang van figuren zoals Dre,maar die weten niet beter.
    Kijk maar naar haar onbeholpen reactie’s op de waarheid en de werkelijkheid.

  15. said
    30 januari 2008 om 11:23 uur.

    Het is al lang bekend dat Geertje vaak bezoekjes brengt aan de Israëlische ambassade. AIVD is op de hoogte hiervan. Ze hebben zelfs aangeven dat ze de mogelijkheid niet hebben om Geert binnen de muren van de ambassade te volgen. Maar in ieder geval, zelfs als Geert een spion is, zullen wij nooit erachter komen.

    Wat ik me afvraag is waarom men zich zorgen maakt om de film van Wilders? Ik zie juist voordelen daarin om discussies los te krijgen. Wat wilders naar voren wil brengen is dat de koran aanzet tot geweld. Dat illustreert hij aan de hand van beelden van terroristen die hun slachtoffer slachten. Deze beelden heeft hij in de Koran verwerkt. Iedereen weet dat moslims afstand hebben genomen van deze terroristen. Geert zal heel graag zien dat er rellen ontstaan. Dat zal alleen maar zijn vermoedens bevestigen.

  16. ghalil
    30 januari 2008 om 02:25 uur.

    dre

    zeker zoals elke extreem rechtse groepen die tegen wilders zijn
    zitten zeker ook te slijmen bij de moslims

  17. am
    30 januari 2008 om 03:20 uur.

    dre
    arabisch zenders geven allen aan hoe brutaal is esrael tegen palestijnen
    en hoe een land het gebied terroriseert,geloff mij alle ellende in wereld is te danken aan joden,ik ben niet tegen joden maar want6 die wonen ook in marokko zij worden altyd gerespecteerd ,als iets negatiefs wordt gezegd over joden wortd je meteen bestampeld als antisimitisch
    ik denk dat veel mensen in ouropa weten hoe alles zit,hoe wil je respe t krijgen als jij geen respet geeft aan anderen

  18. peter
    30 januari 2008 om 07:06 uur.

    @AM Je praat als de spreekwoordelijke kip zonder kop.

    quote van jou; ,geloff mij alle ellende in wereld is te danken aan joden,ik ben niet tegen joden maar …………!!!!!!!!!

    Maar ondertussen spreek je jezelf tegen.

    Hoe kom je daarbij? Vertel daar eens meer over please. Waarom jij denkt dat de joden de ellende op de wereld veroorzaken?

  19. skery_vanuit_marocco
    30 januari 2008 om 10:31 uur.

    peter

    Moslims worden met de dag beledigd en er komt nota bene weer een haatzaaiende film uit. Maar als er een kaart van Boomerang komt waarop joden benadeeld worden dan is het meteen kabaal in Nederland en moet het meteen gestopt worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. am
    31 januari 2008 om 07:15 uur.

    peter

    kijk om je heen waarom is die oorlog in irak en waarom word iran weer in beeld gebracht terwijl esrael zelf die wapens heeft,maar nee hoor niemend
    zeg iets en kijk ook wat gebeurt in palestijns gebieden .amerika wortd bestuurd door zionisme,als joden vrede wouden was allang vrede
    zoals ik zei ik heb niets tegen vreedzam joden ,want die hebben naast mij gewoond.joden hebben overaal hand in wat niet deugd

  21. peter
    01 februari 2008 om 06:25 uur.

    Skery en AM. Het valt me op zodra er iets word geschreven over joden, dat jullie vaak direct geirriteerd reageren. Reageren op een manier zoals Wilders doet!!

    Wilders geeft vaak een bevolkingsgroep of geloofsrichting de schuld en geeft er op af. Jullie zijn met sommige anderen op dezelfde manier bezg. Tegen de Joden. Het lijkt wel of alles wat met Israel en joodse zaken te maken heeft, dan bij voorbaat fout negatief is.

    Wilders geeft een bepaalde categorie mensen in nederland te vaak de schuld van problemen

    Aantal marokkanen vooral geven vooral joden de schuld van problemen in Nederland en wereldwijd

    In beide gevallen een verontrustende manier van omgaan met andere mensen/gelovigen

    Als jullie als Marokkaan je in een bepaalde hoek voelt neergezet, bedenk dat Joden ook in een bepaalde hoek worden neergezet. En belachelijk worden gemaakt. Joden en moslims zijn vanaf Abraham en Ismael “gescheiden” en toch ook onlosmakelijk verbonden als broeders met elkaar. Grotendeels levend in hetzelfde werelddeel.

    Jullie bestempelen bijna elke kritiek op islam door Wilders als rascistisch

  22. peter
    01 februari 2008 om 06:32 uur.

    Vvervolg Helaas soms ook rascistisch van toon. Wilders schiet door. Hij mag van mij op een opbouwende manier kritiek geven, maar dan moet ie ook goede dingen durven benoemen. Die zijn er ook vanuit Moslim geloof cultuur enzo.

    En of Wilders nou te vaak in Israel komt? So what? Als je elk jaar in Mekka of Medina komt, is toch ook niet verkeerd. Wilders op de Olijfberg en jullie op de berg Ararat. Hihi. Allebei blij en tevreden naar ik hoop op bedevaart, vakantie of werkbezoek. .

    Shaloom

  23. skery_vanuit_marocco
    03 februari 2008 om 03:01 uur.

    peter

    wat kan jij liegen ben je zo opgevoed met leugens?? dat denk ik teminste
    wie zegt dat ik haat joden ik haat? ik haat niemaand zo ben ik opgevoed
    ik heb niemaand gehaat ofzo somige mensen mag ik gewoon niet maar om te haten nee dankje peter jij zit vooooooooooool met haat ga je kinderen niet zo opvoeden dan geef je alleen slechte voorbeeld net als wilders

  24. NSEI
    16 mei 2009 om 04:12 uur.

    Van: nsei@almond.co.il

    Alle tapkamer en afluister apparatuur wat de NL politie gebruikt alsmede de inlichtingen diensten in NL zijn van Israelische afkomst. Ook alle bank, internet en telefoon factuur applicaties is van Israelische afkomst. Alle verbale ophef is fake, het is niet meer dan sociaal engineerings werk van inlichtingendiensten welke actief zijn in NL. Op deze wijze weet men welke informatie van waar komt en uit welke hoek. Reageren betekend niet meer dan je zelf in de piceture zetten.

  25. peter = de naam
    17 mei 2009 om 09:12 uur.

    @NSEI. Zelfs je toetsenbord van je pc en de software is grotendeels van Israelische makelij. Het sms-en mobiel bellen is ook grotendeels in en door Israel uitgevonden/ontwikkeld.

    Grote kans dat veel medische apparatuur en uitvindingen voor de gezondheid van de wereldbevolking ook uit Israel komen.

    Dat is iets om dankbaar voor te zijn.

    Shaloom voor een ieder weer

  26. Denis
    23 april 2010 om 11:03 uur.

    Geert Wilders heeft kritiek op de politieke stroming binnen de islam die zich beroept op het superieur zijn aan andere mensen op aarde vanwege hun religie en geen andere religies respecteert.Ook Wilders wordt nog steeds bedreigd. Door wie?Wie in welke vorm dan ook kritiek heeft op de Islam loopt kans op klappen of de dood. Wie kritiek heeft op Wilders loopt geen gevaar. De Islam is geen geloof maar een haatzaaiende ideologie die haaks staat tegenover vrijwel alles in de Westerse samenleving.Wilders waarschuwt voor de opkomende Islam, die onze vrijheid en samenleving bedreigt.Overigens worden ongelovigen in de Koran aangeduid als ‘zwijnen, apen en ezels’. Een soera zegt over ongelovigen: ‘Dood hen waar ge hen maar aantreft’. Deze geperverteerde “godsdienst”is over de hele wereld oorlog aan het voeren.Kijk af en toe naar het Journaal voor het bewijs.
    Echter zijn mensen het meestal met Wilders oneens omdat ze de situatie zelf niet goed kunnen omvatten en Wilders meteen als ‘discrimineerd’ en ‘populistisch’ zien.

  27. moena
    24 april 2010 om 11:34 uur.

    Denis welk groeiende islam 70% van die hang marokannen waar jullie zo’n hekel aan hebben zijn ongelovig als ik weet niet wat, ze doen alles wat God verboden heeft, ze drinken even erg als jij, weten niet welk kant men moet bidden zoals jij,vasten niet zoals jij en gaan op versier toer achter meisjes ieder weekend als jij, opzich heb ik geen probleem mee wat men doet, men moet zelf weten maar ik meld je alleen dat angst voor de islam in Nederland is op onwaarheid gebaseerd, ik maak me juist zorgen over onze klein klein kinderen de generaties erna die niet zullen weten wie ALLAH is dat is pas de waarheid, wij horen ons zorgen te maken ik weet niet hoeveel kinderen in ieder geval veel kinderen kunnen geen één koran vers uit hun hoofd laatstaan.