MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen

01 maart 2008 | in Politiek | 17 Reacties

BalkenendePremier Jan Peter Balkenende maakt zich al geruime tijd ,,hele grote zorgen” over de gevolgen die de anti-Koranfilm van Geert Wilders kan hebben. Zijn zorgen zijn recentelijk verder toegenomen door berichten die de minister-president krijgt over zeer heftige reacties die op de film zullen volgen, ongeacht de inhoud.

Als voorbeeld noemde hij onder meer de dreiging van de Taliban om Nederlandse militairen in Afghanistan aan te vallen en stewardessen die niet meer op bepaalde vluchten durven te vliegen. Van alle signalen die het kabinet van inlichtingendiensten ontvangt, ,,word ik niet opgewekt”. Volgens de premier is er reden voor ,,grote bezorgdheid. Er zijn zeer serieuze signalen die wij ontvangen.”

Volgens het Algemeen Dagblad sluit de premier niet uit dat alle ophef mensenlevens zal kosten. ,,Op het ogenblik kunnen we niets uitsluiten. Als er sprake is van aanslagen, dan kan dat het gevolg zijn.”

Er zijn 17 reacties

  1. charloisss!!
    01 maart 2008 om 01:47 uur.

    en hij vergeet de relle;)

  2. fitna
    01 maart 2008 om 09:05 uur.

    Balk, heel Youtube staat vol met dreigende, bloedige en mensonteerende filmpjes getaped door (extreme) moslims zelf.
    Mooie filmpjes over brandhaarden staan er ook op, ook geschoten door de heren moslims zelf tot aan onthoofdingen toe.
    .
    Waarom zijn deze verontrustende filmpjes nooit besproken binnen de politiek? Waarom is toen nooit aan de autochtone bevolking begrip getoond voor de ontstane angst?
    .
    Dus Balk, waarom nu wél toespraken en verzoeken tot kalmte? Omdat één filmpje de wreedheden van de Islam bloot legt die toch al bekeken kan worden op Youtube?
    .
    Ongelofelijk om te zien hoezeer de politiek buigt voor de dreigementen van de zieke terroristen.
    Denemarken heeft tenminste lef en laat haar bevolking zien dat de limit is bereikt.
    In plaats daarvan wordt hier in Nederland de Islam met alle negativiteiten ons door de strot geduwd door een stelletje bange wezels.
    En dat durft zich een volksvertegenwoordiging te noemen.

  3. spartaan
    01 maart 2008 om 12:03 uur.

    fitna ik zou maar zeggen kom met de waarheid Als jij met wilders eens bent en denkt dat ik als Moslim opgeroepen word om jou als ongelovige te vermoorden dan heb je het helaas mis. Allah roept mij om jou juist rechtvaardig te handelen zolang jij mij niet verbiedt om de Enige God te aanbidden en mij uit mijn huis niet verdrijft de Koran 60:8. Allah verbiedt u niet degenen die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten noch u uit uw huizen hebben verdreven goed te doen en rechtvaardig te behandelen voorzeker Allah heeft de rechtvaardigen lief Zelfs al ben je vijandig en onvriendelijk en zegt leugens tegen de Islam, zolang jij mij niet verbiedt om de Enige God te aanbidden en mij niet uit mijn huis verdrijft word ik geroepen door mijn God om rechtvaardig te blijven.De Koran 41:34. Het goede en kwade zijn niet gelijk. daarom weerstaat (het kwade) door hetgeen best is. Dan ziet degene met wie u vijandschap heeft, hij zal als uw boezemvriend worden. Allah roept mij om met Joden en Christenen met een zachte toon te discuseren. En dat doe ik.de Koran 16:125. roep tot de weg van uw heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn waarnemer knoop dit heel goed tussen je oren. Als in de Koran had gestaan dat ik ongelovigen moet vermoorden. Zal jij niet langer leven. En zal geen enkele ongelovige op aarde vrij rond kunnen lopen

  4. spartaan
    01 maart 2008 om 12:09 uur.

    immers in de bijbel zijn passages te vinden die heel gewelddadig zijn. babel weldra word je verwoest gelukkig hij die wraak zal nemen en jou doet wat jij ons hebt gedaan gelukkig hij die jouw kinderen grijpt en op de rotsen verplettert. (Psalmen 137: 8-9)

    wanneer in een van de steden die u van de heer uw God krijgt om u daar te vestigen het gerucht de ronde doet dat er onder uw volk nietswaardige figuren zijn opgestaan die de andere inwoners van hun stad tot ontrouw hebben aangezet en hen naar andere goden hebben laten overlopen goden die u onbekend zijn dan moet u navraag doen, een onderzoek instellen en de zaak tot op de bodem uitzoeken als blijkt dat het waar is als onomstotelijk vaststaat dat zoiets afschuwelijks bij u heeft plaatsgevonden dan moet u de inwoners van die stad TER DOOD BRENGEN DE HELE STAD iedereen die er woont (Deuteronomium 13: 13-17)

    Wanneer iemand uw volle broer uw zoon of uw dochter of de vrouw die u bemint of uw beste vriend u in het geheim probeert over te halen om andere goden te dienen goden die u nog niet kende en ook uw voorouders niet goden van de naburige volken vlakbij of ver weg of waar ook ter wereld luister dan niet naar zo iemand en geef niet toe; wees onverbiddelijk, heb geen medelijden met hem en houd hem niet de hand boven het hoofd u moet hem ter dood brengen; samen met uw volksgenoten moet u hem stenigen tot de dood erop volgt en zelf moet u de eerste steen werpen (Deuteronomium 13: 8-11)

  5. spartaan
    01 maart 2008 om 12:20 uur.

    De profeet Mohamed VZMH heeft gezegd dat er een tijd zal komen dat moslims gehaat worden. Dat is nu al aan de hand 10 jr geleden was alles nog koek en ei. Maar er zal ook een tijd van vrede komen

    Zelfs ongelovigen noemden profeet mohammed de betrouwbare hij was goed tegen iedereen ook al spugden de joden christenen atheisten en afgodendienaren op hem ook al scholden ze hem uit ook al gooiden ze stenen en afval op zijn huis ook al deze man vergaf en zei moge god jullie leiden dat was deze man met zijn boodschap hij liep naast een mierennest die in brand stond en zei alleen de schepper van het vuur mag met vuur straffen dus hij verbood zelfs het doden van miertjes zijn knien bloedden van de lange gebeden er ontonden kuilen op zijn wangen door zoveel huilen in zijn gebeden tot God totdat mensen zeiden Moet u niet wat rustiger aandoen o boodschapper van god Al uw zonden zijn al vergeven gij zei moet ik dan geen dankbare dienaar zijn? Kan zo’n man een leugenaar zijn? Vertel mijkan zo’n iemand een leugenaar zijn geweest? Wat is de reden dat hij zou liegen? Vertel het me dan fitna en mnr geertwilders

  6. tanja
    01 maart 2008 om 01:09 uur.

    die nederlandse militare zitten daar dankzij jou balkelende
    en dat die stewardessen niet meer willen/durven vliegen vind ik ook niet raar gezien de beveiliging op schiphol geen hol voorstelt hahahahaha
    en jij bak ellende hebt geen ballen.
    nog even en jij nodigd die osama nog uit voor een bakkie thee en een knuffel.

  7. drubu
    01 maart 2008 om 01:29 uur.

    Met scherp terug schieten dus.

  8. Henk -Rotterdam
    01 maart 2008 om 02:48 uur.

    Fitna,
    Die grijze rotzooi die onder je schedel zit zeker gekocht bij het slachthuis van een varken.

  9. am
    01 maart 2008 om 04:40 uur.

    fitna jullie zijn erger dan moslims,

  10. Rebel
    01 maart 2008 om 06:23 uur.

    Ik moet altijd zo lachen als het om uitspraken van politici gaat.

    Het kan de regering en alle leiders over de hele wereld helemaal niets schelen of er wel of geen rellen gaan komen.
    Of of er wel of geen doden zullen vallen nadat de film van Wilders is vertoond.
    Doden of geen doden.So what?
    Zij en hun kinderen zijn toch veilig.de politiek in zijn gegaan en

    Wat ik in de loop der jaren bij alle politici heb opgemerkt is dat de PRIMAIRE reden waarom zij de politiek in zijn gegaan en ‘officieel’ het land willen regeren is uit EIGEN belang.
    En ten 2e (om geen argwaan bij de burgers te wekken)ook iets voor het land te doen.
    Ga maar na, voor het salaris moet je niet de politiek ingaan want dat betaalt geen reet.
    Maar wel voor de contacten.

    Bijvoorbeeld:
    De broer van Balkenende,Roland, is in opdracht van Shell om in Afghanistan een enorm netwerk van oliepijpleidingen aan te leggen.
    Via Turkmenistan, Azerbedjan,Georgie,Roemenie moet zo de olie het Rijke Westen binnenstromen.
    bron: tenaris.com

    Misschien snappen jullie nu waarom de EU ,Roemenie en al die andere om coprruptie bekend staande ex-Sovjet Staten,graag tot de Unie ziet toetreden.

    En… misschien snappen jullie nu ook waarom de Nederlandse overheid ZO graag het leven van haar onderdanen(soldaten en alle andere betrokkenen)op het spel zet om zogenaamd die arme Afghaantjes te verlossen van de Taliban en een democratie te stichten.

    Gisteren,1maart.

    Wat zat ik me toch te op te winden nadat ik,ik geloof op NOVA of Netwerk of zo mr Marcouch en die Iraanse Hond zag ‘lullen’ over allerlei zaken zoals de toespraak van Bak Ellende,de Wildersfilm ,vrijheid van meningsuiting etc. etc.
    Wat een dombo,wat een drama die Marcouch.
    Als de presentator hem wat vroeg ,zei hij iedere keer”:
    ,,Wilders mag gebruik maken van de vrijheid om zijn mening te uiten”
    tot 6 ,7 keer aan toe.
    Die man had totaal geen inbreng in een discussie.
    Wat kwam ie daar doen?
    Voor de gratis thee?
    Nee,die wou goed voor de dag komen in de ogen van de rascisten en naievelingen die op Wilders en Verdonk hebben gestemd.
    Die zat daar puur om de toekomst van ZIJN kinderen te garanderen.

    Mr.Marcouch,aangezien ALLE politici zo redeneren geef ik je in dit geval groot gelijk.
    Ga zo door!

  11. kano
    01 maart 2008 om 06:36 uur.

    Door vertoning van die film gaat nederland economisch achteruit, veelbedrijven die zaken doen met de Islamitische wereld (er zijn heel hoop) gaan kappot, werkloosheid zal toenemen en natuurlijk de armoede ook, dan moet die psychopaat de wilde wildes ervoor zorgen dat die bedrijven bljven draain n de mensen niet onder de armoede gaan leiden.wat de Denemarken betreft die doet weni zaken met de Islamitische wereld en ze kunnen dat niet in hun portemonnee voelen. laten we hopen dat het niet zo ver komt, want er is een verliezer en dat is Holland.

  12. fatima
    01 maart 2008 om 07:30 uur.

    @Fitna…..oftewel wildersaanhanger, als het al niet wilders zelf is die dat stukje heeft geschreven….. :-S…ik heb echt een hele mond vol van wat ik jou nu zou willen aanpraten, maar jammer genoeg heb ik er dit keer(integendeel van normaal gesproken)…geen zin in….al wil ik wel het volgende zeggen…..probeer eens effe buiten een frisse neusje te halen en ga vervolgends al je woorden die je hebt ziten typen , kritisch bekijken……..tip: je zult een hoop onzin tegen komen……!!

  13. jaco
    01 maart 2008 om 09:06 uur.
  14. Rebel
    01 maart 2008 om 10:13 uur.

    Jaco
    Ik weet waarom je geen Iraanse toestanden hier wilt hebben.
    Omdat jij ook uit een pedofiele bent en dus opkomt voor verkrachters en kindermoordenaars.
    Hier in NL is pedofielie en incest de gewoonste zaak,in Iran en Saudie Arabie niet.
    He Jaco,zag je jezelf al bungelen aan dat touw?
    hahahahahah
    Ga je op mijn kosten mee naar Iran?

  15. kano
    02 maart 2008 om 03:08 uur.

    jaco

    Zoiets of erger nog doen ook je broes Zionisten in Palestina tegen de Palestijnen er worden dagelijks kinderen en vrouwen vermoord.

  16. Toth
    03 maart 2008 om 05:24 uur.

    @ Jaco.

    Balkenende wil dat natuurlijk niet in Nederland. Hij heeft dat desgevraagd nog uitvoerig uitgelegd toen hij het samen met vele Westerse regeringsleiders en opiniemakers bij het ophangen van Saddam Hussein de vreugde niet kon onderdrukken en bijkans applaudiseerde.

    Hij legde zijn filosofie uit dat doodstraf eigenlijk niet hoort, maar dat het in sommige gevallen eigenlijk goed past. Het Nederlandse publiek genoot met volle teugen van de filmpjes en de foto’s van het lynchen van hun Emmanuel Goldstein. Was Jaco wèl tegen het hangen van Hussein?

    Het is dezelfde filosofie die denk ik de meeste Nederlandse journalisten ook aanhangen. Want als ze met warme belangstelling informeren naar de Iraakse mening bij steevast steeds dezelfde Koerdische nationalist over het lynchen van voormalige favorieten van het Westen is er veel begrip voor het inruilen van rechtspraak voor wraakoefening. Vandaag was er bijzonder veel begrip voor het ophangen van Ali “Chemicali” bij het journaille. Maar een kritische noot ontbrak zeker niet, samen met de Koerdische nationalist betreurde men dat er naar verwachting niet veel politieke winst uit het hangen te trekken viel. Zou Jaco tegen deze lynchpartij zijn?

    Misschien dat sommige mensen in Iran een soortgelijk houding ten aanzien van de doodstraf hanteren als de helft van alle Nederlanders en graag bereid zijn om Рnet als Balkenende Рde principes tijdelijk even aan de kapstok hangen voor andere gelegenheden. Men redeneert vast net als hem dat het niet zo vreselijk erg is om een kinderverkrachter en moordenaar van 22 kinderen op te hangen. Is Jaco hier w̬l voorbeeldig tegen de doodstraf?

    Maar hoe sympathiek en passend Balkenende sommige uitzonderingen ten aanzien van de doodstraf vind in andere landen, hij is resoluut in zijn standpunt dat het in Nederland niet hoort. Daarin vond hij in 2002 echter bijna de helft van alle Nederlanders en in meerderheid bij rechtse partijen, tegenover zich die voor onmiddellijke herinvoering van de doodstraf waren. De denktank van de voormalig liberale partij VVD, in die tijd de coalitiepartner van Balkenende, pleitte bij monde van directeur van Schie eveneens voor onmiddellijke herinvoering van de doodstraf. Zij zouden niet aarzelen deze taferelen wèl naar Nederland te halen. Zou Jaco bij nader inzien toch niet zo erg tegen de doodstraf zijn en misschien wel minder tegen nog dan Balkenende?

  17. kano
    03 maart 2008 om 05:53 uur.

    Toth @

    perfect