MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Nederlands leger werft onder racisten

03 maart 2008 | in Overheid | 20 Reacties

DiscriminatieHet Nederlands leger werft recruten te midden van humor die walmt van racisme. Dat zegt columnist Francisco van Jole van het TV programma ‘De leugen regeert‘. Defensie maakt bij de werving o.a. gebruik van de website ‘GeenStijl’. En één van de handelsmerken van deze rechts-populistische website is een afkeer van allochtonen, aldus Van Jole.

Deze week vroeg GeenStijl haar bezoekers middels een poll om een alternatief voor het woord ‘Allochtonen’. Winnaar werd met 30% van de 20.000 stemmen: ‘Parasieten’. Andere favorieten waren ‘Uitvreters’ en ‘Handophouders’. Defensie, maar ook andere grote organisaties hebben grote online campagnes draaien op GeenStijl.

Volgens GeenStijl is het natuurlijk maar een geintje. “Maar ja, het middel van de grap is dan ook een populaire methode om racisme te verpakken. Is het een goed idee om mensen met dit soort humor te werven voor het leger?” aldus de columnist. Het verbaast hem dat niemand er wat over zegt.

Er zijn 20 reacties

  1. Studente
    03 maart 2008 om 10:26 uur.

    Ja inderdaad, Ik zie de humor er niet van in.

  2. hassanhasson
    03 maart 2008 om 12:21 uur.

    des te meer de reden om bij Vrijheidstrijders Taliban aan te sluiten, om die relnichten huilend naar huis te sturen.

  3. Maghrebie
    03 maart 2008 om 03:34 uur.

    Sinds wanneer bestond het NL leger uit stelletjes beschaafden?
    Het leger moet het juist doen met dit soort gefrustreerde leeghoofden.

  4. Samir
    05 maart 2008 om 08:01 uur.

    Geenstijl is geen grappen site is een hele bekende populstische rechtse site en geniet veel aanhang onder rechtse exremisten. zit propvol met haatdragende opruiende articles en reacties.

  5. JAWAD
    06 maart 2008 om 12:51 uur.

    TAZZZZZZZZZZZZZ..

    het hele nederlandse leger is een grap

  6. Izem_midar
    06 maart 2008 om 07:25 uur.

    Samir zamer wat is jou probleem met die site geenstyl brengt goed nieuws en geen slechte artikels ik ben marokaan, arifi en trots op geen stijl!!! ze verdedigen hun land zoals wij dat ook doen tegen arabieren en zwart gespuis en dat is hun recht!!!! marokkaanse straatterroriste die zich ni wille aanpasse moeten het land uit!!!! vind je dat normaal dat jou moeder geen nederlands spreekt???? terwijl ze in holland woont?? dat is geen integratie a zamer hoe zou jij je voelen als er zoveel hollander wolen in Marokko en ze spreken geen woord berbers?????? die mensen hebben gelijk en durven het zeggen ik sta volledig achter geenstyl.nl WHITE DUTCHMEN AND WHITE RIFFIANS SAME STRUGGLE ! PRESERVE AND DEFEND THE ARYAN AND KAUKASIAN RACE AGAINST THE ISLAM AND ARABS!!!!

  7. ibrahim
    07 maart 2008 om 06:25 uur.

    Izam midar, je doet me denken aan die zwarte man die als rechts extremist naar een bijeenkomst ging in het geboorte dorp van musolini, dat is dus de vriend en bondgenoot van hitler en heeft veel aanhangers van skinhead in italie. Die zwarte werd dus half dood geslagen dus ik vraag je eens beleeft om eens ook zo een bijeenkomst bij te wonen en eerts te zien wat zij van je vinden als je het nog kan navertellen. Rifeinen hebben door de eeuwen heen gevochten tegen alle invallers van marokko ook de blanke romeinen en portugezen en spanjaarden. De romeinen hebben ons berbers genoemd afgeleid van het woord barbarus dus letterlijk barbaar dus eigenlijk ben je min of meer een leeghoofd die zijn eigen geschiedenis niet kent. groetjes…

  8. TALIBAN
    07 maart 2008 om 09:50 uur.

    Een Nederlandse rechtsextremistische berber die tegen de islam is.. volgens mij ben jij geen riffijn of berber je bent gewoon een flikker die ons uit elkaar wil laten drijven je bent gewoon een kut extreemrechtse flikker en geen hollander want niet alle hollanders zijn zo..

    Preserve people like you and defend youre ass by getting fucked by de PVV bitaaaaaaaacht

    fuck die haterssssssssssssssss

  9. Izem_midar
    08 maart 2008 om 12:05 uur.

    Ka kowed a zwamer. Ik ken de geschiedenis van Arif hoor ik heb geen onzin nodig. Berbers hebben ook tegen de Islam gevochten en wij hebben gekozen voor een Joodse Kahina als leidster!!!! Romeinen, portugezen hebben wij allemaal verjaagd! Maar vandaag hebben we een gemeenschappelijke vijand!! En dat zijn de Arabieren en de Islam en zwarten!! Ik zie meer bondgenootschap met Rechtsextermisten en ook Israeliers omdat wij dezelfde vijand hebben nl arabieren, negers etc!! Je zou je moeten schamen hoe zou jij reageren als jij in marokko westerlingen ziet komen die geen woord nederlands leren?? is dat integratie?? Zelfs mijn oma spreekt nu nederlands omdat ik dat haar heb aangeleerd ajamzamriw. Marokkanen MOETEN zich aanpassen of moeten hier niet komen in de eerste plaats!! jullie vinden het zo stoer om analfabeten te blijven tazzzz zelfs de islam zegt dat je jou moet aanpassen in jou gastland en de wetten en regels moet respecteren!! ik blijf erbij MAROKKAANSE STRAATTERRORISTEN MOETEN HET LAND UIT !!! aanpassen of wegwezen!!

    PAN ARYAN BERBERIST TILL I DIE !!!

  10. moena
    08 maart 2008 om 12:45 uur.

    izem- midar ik ben rifia en altijd trots op hoewel ik al 25 jaar midar niet heb gezien jou mening heeft me gekwetst, wat heeft islam jou aangedaan.als mensen elkaar onrecht aandoen of hoger op ten koste van een ander, je weet toch dat het los staat van islam er wordt constant misbruik gemaakt van onze geloof. ik ben trots op mijn geloof omdat ik alleen positief er inzie hetzelfde als( tien geboden) bv heb respect wie is iemand om over een ander te beoordelen , help een mens, niet stelen,heb je naasten lief, wees zeer geduldig,niet rodelen ,werk voor je centjes met halal,pas je aan in een land waar je woont, voed je kinderen goed op,geen agressie en woede, in koran staat toch niet voor niets bid twee rek3aat als je boosheid,spanning en agressie en woede voelt op komen. En vrede (selam het woord zegt het al)als alle moslims dit naar voren zouden brengen dan zouden nederlanders ons echt beter begrepen, maar wat doen we iedereen roept maar wat ken je het na gaan dat nederlands in de war raken. maar wat doen moslims(niet iedereen op een kam scheren)maar het tegenovergestelde van wat ik hier genoemd heb wat de islam zegt.dus alstublieft mijn broeders en zusters riafa omdat wij in meerderheid zijn en alle handen aan ons wordt geveegt zeg ik jullie gedraag je heb geduld ga niet rondhangen in groepen dat maakt mensen angstig praat niet hard en vooral sommige meiden hebben hooftdoek op maar kouwen kauwgum als of hun leven er van af hangt belletjes blazen en keihard klapen en hard muziek dan zie ik mensen ergens anders gaan zitten,agressie,schreeuwen en GA Leren eerst vers uit koren is LEER(LEES)en niet zegen ik krijg toch geen baan leer is goed voor je ontwikkeling jullie hebben alle mogelijkheid,jullie hebben geen idee hoeveel pijn jullie moeders heeft geleden om jullie te baren ik weet waar ik over praat ik heb er drie als jullie je moeder lief heeft bespaar hun die ellende en verdriet wij moeten nu van het negatieve af zoals toen eerst surinamer toen turken O en trouwens een hoofddoek is je visite kaartje voor je geloof (rein).neem jullie me niet kwalijk ik bedoel het goed.

  11. moena
    08 maart 2008 om 01:09 uur.

    maar izem midar met alle respect waar geloof je dan in want in die tijd was islam onbekent en daarom verzet men zich hevig en kahina is niet iemand om als voorbeeld te nemen kahina is een arabisch woord voor siher( Zwarte magie)haar naam was dihia door onwetendheid ging men zich verzeten, later was bijna iedereen bekeerd tot islam.ik hoop dat je me met respect aanspreekt ik ben een nette getrouwde vrouw.arabische mensen zijn ook zoals irifien je hebt hebt goei en je hebt slechte zo als ieder ander.

  12. Rebel
    09 maart 2008 om 12:17 uur.

    Sorry hoor,maar ik snap deze gefrustreerde maar tegelijkertijd ook zielige mr/mevr Izem Midar niet zo.Wat een domheid,wat een haat!!!
    Onder welke steen ben je uitgekruipt?
    Ben je ooit door een Arabier of Jood sexueel misbruikt,of zo?
    Dan zou ik me eventueel jouw afkeer tegenover hen wel kunnen indenken.
    Maar anders,is mijn advies aan jou: ,,Het is tijd om hulp te zoeken!”

  13. moena
    09 maart 2008 om 03:19 uur.

    beste rebel
    ik probeer ook alleen maar achter te komen van waar die haat wat hem mankeert ik heb geen begrip voor zijn houding maar dan is het alleen te hopen dat je men tot het nadenken zet en het kan alleen als de ene wat rustiger reageert , want als we allemaal zo respectloos en gefrustreert gaan reageren zoals hem dan zijn we gelijk aan hem en daarom moet men met geduld en ander helft van hersenen gebruiken .Want bij sommige zoals je ziet is de verbinding gebroken daarmee (draadje geknakt),en je kan ze onmogelijk op een ander gedachten brengen. (ogen kleppen op) hoewel ik het wel probeer,maar sommige willen ook dat men ook tekeer gaat zodat zij dan hun stress en woede afreageren en zo makelijk therapie gun ik hun niet.ze moeten die hersenen goed trainen en gebruiken, men heeft ze ze niet voor niks gekregen we hebben er twee delen en niet enkel een deel dus men moet na denken voor dat men gaat vooroordelen en alle mensen op een kam te scheren.

  14. moena
    13 maart 2008 om 12:38 uur.

    izem midar ik zei met respect, dat neem ik terug ik vind dat iedereen je moet boycotten. ik heb gelezen wat je allemaal schreef nergen kan ik iets zinnigs vinden waar jij respect verdient. ik heb medelijden . jij schrikt mensen af met je denk wijze jongen.denk even na.

  15. mhamed
    13 maart 2008 om 02:09 uur.

    IZEN MIDAR…….als jij beweerd dat je berber bent wordt ik vanddaag nog flikker!!!!
    hoe kan een berber zo gedragen, dat ben je niet en zal je nooit worden ook.
    maar jezelf belachelijk in plaats van een trotse volk.
    ibrahiem………..JEMOET NIET DE BOEKEN LEZEN DIE JOUW SOORT ZELF GESCHREVEN HEEFT MAAR IEMAND ANDERS WANT HET NIET WAAR WAT JIJ BEWEERD.

  16. Tangawi
    13 maart 2008 om 05:02 uur.

    Hahahahahahahaha die rechtse berber Izem Midar doet denken aan die andere rechtse rifie “Marokkaan” die op Stormfront post hahaha of die andere rechtse berbers op Pan Aryan Front forum hahahaha jullie rjafa zijn echt een ziek ziek volk.!! Arische ras zegt ie hahahhahahahahaahh pan aryan berberist haaaaaaaaaaahahahahahahhahaahha wolah ik kom niet meer bij!!! zeehma blanke superioriteit hahahaha awilie waar gaan de rjefas toch naar toe?? hahaha jullie hebben alleen nog een riffie FUHRER nodig hahahaha!!!!!

  17. moena
    13 maart 2008 om 09:59 uur.

    tanjawi jij bent even ziek,dat je iemand aanspreekt op zijn gedrag oke maar als je denkt dat omdat izem midar niet spoort dat alle rjafa ziek (hele volk ziek is)jij bent even gestoort alleen een jebli (lejro)hond als jij ontbreekte now is hele marokko stamen compleet now gaan jullie gang maar, maak jullie mekaar zo belachelijk tot jullie dat in de botten voelen ik spuug op jullie, zo als jullie het voor het zeggen hadden dan was dit het resultaat.Dan had ik 5 paspoorten nodig om mijn famillie over het hele land te bezoeken.Nederlanders kijk en lees en kom niet bij van het lachen dit is het resultaten van marokannen onderling,jaren geleden was er een ruzie op markt tussen twee buitenlanders toen zei een Nederlander van laat ze mekaar af maken dan hoeven we het zelf niet te doen dit bedoelde hij dus Respect is bij jullie ver gezocht.

  18. Tangawi
    14 maart 2008 om 09:56 uur.

    Je noemt jbala honden?? zehma jij als kutrifia bent beter ofwa?? ik merk het in tanger al die sletjes die streng opgevoed worden in rkampoe worden daar ineens los alle hoertjes in tanger zijn rifiats allemaal lkhab uit chafae tfoe ik spuug op jullie jullie hebbe onze mooie stad vervuild met jullie homos, hoeren en drugsdealers ik spuug op jullie ja a lklab min jbal a arif a awbach!!!

  19. moena
    16 maart 2008 om 09:43 uur.

    ik zei hond alleen tegen jou ga nog een keer lezen mijn tante is ok jeblia en heb respect voor hun maar niet voor jouw jij heb gewoon geen manieren kijk wat er uit je mond kom totaal geen respect en vind je jezelf beter dan riaffa now sorry tanja is niet van jouw voor de duizendste keer.ga beschaaving leren.

  20. hasnea
    25 juni 2009 om 09:47 uur.

    hadkowedde zwammers