MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Moskeeën doen niet mee aan “unfair” debat

24 april 2008 | in Politiek | 23 Reacties

Lafaard Geert WildersDe Marokkaanse moskeeën in Gouda en omgeving zien af van een debat op 16 mei in Waddinxveen met Geert Wilders. Dat heeft woordvoerder Yassin Abouyaala van de Marokkaanse Moskeeën Unie Midden-Holland en omgeving woensdag gezegd.

Om te komen tot ,,een evenwichtig, zo objectief mogelijk en fair debat” stelden zij voor dat zij samen met de PVV-leider een onafhankelijke voorzitter kiezen, agendapunten opstellen en afspraken maken over de omvang van de delegaties van beide partijen. De PVV-leider wilde daarmee echter niet instemmen, meldt het Algemeen Dagblad.

Er zijn 23 reacties

  1. Henk el Makhloufi
    24 april 2008 om 09:01 uur.

    Er is toch niemand die serieus nam dat die peroxidekop een echt debat wilde met respect voor een ander.
    Hij komt nu ook nog met andere eisen en zaken om te voorkomen dat het debat doorgaat.

  2. Maghrebie
    24 april 2008 om 09:37 uur.

    We weten toch wat hij wilt…………….een stel VMBO niveauers die hij de les voorleest en op de achterbank een hoede pers……….

    Klasse voor de Marokkanen in Gouda.

  3. Mustapha
    24 april 2008 om 11:45 uur.

    …….let op je woorden beste Maghrebi …shoukran…..niveauers is trouwens geen ABN

  4. Peter = de naam
    24 april 2008 om 03:29 uur.

    @Henk. Jij misschien gelooft t niet maar anderen weer wel Dat de debatten doorgaan. Die zaal komt toch wel vol. Waarom ga jij er niet heen? Het is in jouw buurt. Kun je in echt doen wat je vanachter je pc doet. Hem bestrijden. Durf je dat in t openbaar? Ga je m dan ook uitschelden met al die woorden die je hier gebruikte? Of kun je normaal respectvol discusieeren met Wilders?

  5. debat
    24 april 2008 om 06:12 uur.

    waarom moeten er regels bij. wat hebbrn ze te verschuilen ik zie het gewoon het als een manier om het debat te ontwijken over bepaalde aspecten van islam,die ze liever niet willen horen en niet willen debateren. zoals is de koran wel het letterlijk woord van god ..etc.

    gewoon komen en spontaan in debat gaan over welk onderwerp er ook maar op de vloer wordt gegooit. anders wordt het weer een standaard welles nietes debat.

    misschien wel een scheidsrechtertje erbij om de boel op orde te houden.

  6. yaser
    24 april 2008 om 11:02 uur.

    daar zijn die moskeeen te bang, ze zijn bang voor de waarheid

  7. Henk el Makhloufi
    25 april 2008 om 09:19 uur.

    Het probleem is dat er met deze hoop ellende niet te discussiëren valt,hij heeft een vooringenomen mening en daar kan men geen verandering in brengen.
    De onmachtige kortzichtigheid van dit figuur is zo verblindend dat er geen enkel fatsoenlijk debat met hem gevoerd gaat en kan worden.
    niog beter gezegd er komt in het geheel geen debat,want dat wil die mediageile dwaas gewoon niet en hij zal alles er aan doen om het te voorkomen.
    Het oproepen van de drie “radicale imams met de voorwaarden die hij stelt zijn zo’n stunt met de uitkomts vooraf te voorspellen.
    Als men alle “eisen” van hem inwilligt zal hij weer een reden bedenken om niet te komen.
    Verder is de inhoud van je posting wederom net zo stompzinnig als de gehele aanhang van hem waar je bij hoort.
    Trouwens doe wat aan je aardrijkskunde in verband met je opmerking dat Waddixveen bij mij in de buurt is,niet allleen politiek gezien ben je de weg kwijt ook geografisch gezien schijnbaar.
    Waarom ga je trouwens jouw standpunten over de slechte behandeling van joden in het miden oosten niet daar te berde brengen en zit je daar altijd achter je PC veilig hier over te zeuren?

  8. WAR
    25 april 2008 om 11:00 uur.

    de gene die in discussie gaat met Wilders is net zo zielig als Wilders… je gaat toch niet met een leugenaar in discussie hij liegt alles bij elkaar met mensen zoals Wilders wil ik niet eens gezien worden op deze Aarde al krijg ik er geld bij uit……

  9. Peter = de naam
    25 april 2008 om 11:12 uur.

    @Henk. Even geografisch lesje . Circa 25 km uit jouw buurt, Rotterdam, dus dichtbij. Prima verbindingen of OV? Kun je je vrij reizen van AOW ook weer eens gebruiken.

    Maar wat houd je nu nog tegen? De confrontatie met een slimme man? Zelfs in de Tweede Kamer weten ze hem niet onder de tafel te lullen,. Kun jij dat wel zonder scheldwoorden? Als je nou eens inhoudelijk reageert op Wilders standpunten. Maar dat doe je niet of kun je niet of wil je niet? Het enige wat je lijkt te kunnen is schelden, op de man spelen en op zijn uiterljik en voorkomen. Kom op laat je stem nu eens horen, man.En ga naar die avond toe ipv thuis naar het behang te zitten stinken en tv kassie kijken.

    Succes. Enne ik ben benieuwd jouw verslag van de avond hier te lezen.

  10. Henk el Makhloufi
    26 april 2008 om 07:07 uur.

    Peter = de naam,
    je geeft aan dat het met je kennis wel heel slecht gesteld is en zeker ook met je politiek inzichten door hier te stellen dat ze hem in de 2e kamer niet onder de tafel weten te lullen volgens jou beperkte inzichten.
    Maar als je de debatten in de kamer volgt had je gezien hoe vaak hij en zijn trawantenbende op de preekstoel uitgeluld zijn in het debat met de kamerleden en in bijna geen enkele zaak inhoudelijke onderbouwing van hun standpunten kunnen aangeven of aantonen.
    Elk betoog tot nu toe zijn alleen maar loze kreten en onbeschofte verdachtmakingen geweest,punten aanvoeren die grondwetttelijk niet uitvoerbaar zijn of zich op de meest onbeschofte wijze uit laten over de vele medelanders in dit land.
    Inhoudelijk is er ook niet op in te gaan omdat hij en zijn cs geen onderbouwing van de feiten geven of kunnen geven.
    Zich continu alleen maar bezig houden met het schofferen van en bepaald gedeelte van de inwoners in ons land en het op laag bij de grondse wijze natrappen van alles wat dit zooitje niet welgevalig is
    dat jij hem een slimme mnman vindt geeft duidleijk aan op wat voor niveau je zit, laag en ondoordacht.
    maar waarschijnlijk zal je zelf wel pogen op die aviond aanwezig te zijn om jou groet voorbeeld te steuemnne ne te volgen,maar troost je er is geen debat daar en ik ben er bijn a van overtuigd dat er geen debat komt met dat zooitje van de PVV.daar zijn ze gewoon te laf voor
    Ze zoeken allerlei uitvluchten om het tegen te gaan,maar well zoals gewoonlijk de aandcht vragen,blokkeren en dan de Moslims de schuld geven,net als jij hier altijd werkt..
    Nu het is tijd om op te staan in de varkensstal waar je verblijft en wat frisse lucht te gaan halen,want de stank is zelfs op de maasvlakte te ruiken

  11. Henk el Makhloufi
    26 april 2008 om 08:22 uur.

    P.S ik heb geen AOw ,dus weer een miskleun van je,maar gratis openbaar vervoer zal je zelf wel hebben in het kader van de uitkering.
    Want dat je het beroep doet wat toenmalig suggereerde en voorgaf in een discussie over discriminatie bij de politie in Gelderland lijkt me stug want daar is toch wel niveau voor nodig en zou je jezelf absoluut niet op deze site bevinden.
    Trouwens,je zou nooit door de test in Slotervaart heen zijn gekomen.

  12. Laila
    26 april 2008 om 12:19 uur.

    Peter DE Naam volgens mij heb jij niets te doen allen maar allochtonen kraken .dat jij wilders een slimme man noemt!!.. dat zegt genoeg over jou niveau.laaaaaaaaaaaaggggggg..ondertussen de meedelanders de schuld geven van alles. jou soort negeer ik gewoon dat zijn hollanders die aandacht zoeken en geen leven hebben.allen maar klagen over marokkanen……
    of heb jij toevalig je piltje niet op!?….in plaats om een open dialoog in te gaan ga jij allen maar negatief uiten .
    laat ik hier stoppen.ik geloof niet dat zulke verklaringen de woorden begrijpelijker maken.ook in de zin dat ze de driften in hun breed spectrum als thema hebben.HET GAAT JE GOED PETER dE NAAM

  13. moena
    26 april 2008 om 01:53 uur.

    kijk velen zijn nu blij dat er eindelijk uitbarting is en juigen het toe en door hun woede zelfs op verkeerde politiek partijen wordt gestemd. dus de geschiedenis herhaalt zich er is altijd een reden om naar een zondebok te zoeken wanneer het slecht gaat met economie zal je altijd meer haat vinden onderling en onverdraagzaamheid tegenover elkaar,in deze tijd vind men zwaare extreme menningsuiting,kwetsen mag, onverdraagzaamheid mag,constant met vingers wijzen mag en respectloos,hoe heftig hoe beter alleen de zondebok moet , heb niks te willen.Maar waar het naar toe gaat daar hou ik mijn hart vast, ik ben bang dat wij op deze manier van hoe wij met elkaar omgaan verkeerd gaat lopen, dalijk krijgen we hier tweede kongo gedoe etnische toestanden elkaar met kap messen te lijf, dit is echt geen fantasie, laat we dit voorkomen door terug te gaan naar hoe het moet.Met respect,verdraagzaamheid met elkaar rekenning houden, naar elkaar luisteren in plaats je conclustie trekken voor dat men zijn mond open heeft getrokken en als men zich misdraagt daar hem je gelukkig de wet voor. Ik ken veel nederlanders en werk alleen met Nederlanders en hebben het vaak over hoe het aan toe gaat en ik ken echt mensen die geen kinderen willen omdat ze de wereld helemaal niks meer vinden,omdat er zo veel ellende op de wereld is.

  14. Henk el Makhloufi
    26 april 2008 om 02:29 uur.

    LET OP LET OP
    Kijk even op de site van de partij vloekende viswijven en zie de oproep voor het debat van mei in Waddinxveen.
    deelname is mogelijk via de aanmelding bij de PVV.
    Dus is het goed mogelijk dat het vrije debat waar men over praat wel eens niet zo heel vrij kan zijn als 1 partij de plaatsen verdeeld.
    Het zal dus een debat worden met 145 man aanhang PVV en de rest Islamitisch.
    Het was te verwachten.

  15. Peter = de naam
    26 april 2008 om 09:10 uur.

    laila volgens mij kun je niet tegen opbouwende kritiek daar zijn cursussen voor hoor om dat te leren. om daar mee om te gaan

  16. Peter = de naam
    26 april 2008 om 09:12 uur.

    henk je reacties worden steeds lager en giftiger. jammer voor jou.

  17. moena
    27 april 2008 om 01:11 uur.

    is het bij jouw altijd zo Peter wanneer iemand die niet met je eens is gelijk komt met van dat ie niet tegen kritiek kan. ik lees hoog uit dat iemand een menning heeft gegeven over jou denkwijze.Het recht heeft die persoon en ik zie alleen dat jij eigenlijk geen antwoord op heb op die menning.Volgens mij heb jij maanden op zo een cursus gezeten voor dat je hierdeel aan durf te nemen.,Je bent net een ballon die steeds leger leeger raakt maar waar het gaatje zit in de ballon kan je zelf niet vinden ,je begint echt een zwaks schakel te worden geen inhoud meer.ik vind dat de islamitische mensen niet naar die debat moeten, het heeft toch geen zin die mensen hebben hun conclusie toch algetrokken denk je now echt dat die gasten na die debat niet op die pvv gaan stemen of zo ik zo zeggen LEKKER BELANGRIJK wat ze van ons vinden over een tijdje is er weer een ander lied een HIT vandaag frans bauer morgen Gorden of ali b zo is het met politiek ook het zal waaien waar het waaien moet en die debat maak geen moer uit kijk naar Peter = de naam denk je dat je die op een ander denkwijze zal brengen. Nee dat bedoel ik.En trouwens ik vind Frans bauer top hij zingt tenminste gezellig liedjes Hahahahahahh.

  18. Henk el Makhloufi
    27 april 2008 om 08:59 uur.

    Mijn reacties worden giftiger en lager zeg je,
    Prachtig misschien gaan eens je ogen open om te zien hoe de boel belazerd en gemanipuleerd wordt
    Trouwens je stelling die regelmatig te voorschijn komt is dat andere deelnemers niet tegen kritiek kunnen die jij poneert, en dan adviseer je vele om maar een cursus te gaan volgen in deze.
    Zonder dat je mensen kent of hebt ontmoet ga je af op het geschrevene en trekt daat uit conclusies.
    Dat is nogal hoogdravend en aanmatigend en op zijn zachts gezegd gewoon schofferend,laagdunkend en toch wel kwetsend tegen over de voor jou onbekende deelnemer..
    Ik zal je een verhaaltje vertellen.
    Afgelopen vrijdagavond ben ik met een aantal oud leerlingen van me wezen eten in de stad,in een restaurantje ‘De Bazr”
    We hebben ons uitstekend vermaakt en alle verhalen uitgewisseld omdat we elkaar al een poosje na de opleiding niet meer als groep hadden gezien.
    \Weet je Peter = de naam als ik daar zit met al de Marokkkonen van onze organisatie ben ik niet trors op Nederland,maar ben ik trots op MIJN MAROKKANEN, voor wat de gasten hebben bereikt en waargemaakt en dat geeft me kracht om figuren zoals jij te blijven bestrijden/verweren,figuren als die preoxidekop politiek te blijven bestrijden wat ik doe op correct poitieke wijze,het geeft me kracht om me in te zetten voor een samenlevng waar in voor beiden plaats is en geen ruimte dient te zijn voor idioten de staan te schreeuwen over het verbranden van heilige boeken.
    De Marokkanen horen gewoon bij ons in ons land of men dit nu leuk vindt of niet,maar het is een feit,een gegeven en leer daar maar me leven

  19. Henk el Makhloufi
    27 april 2008 om 11:39 uur.

    Let op;
    Op de site http://www.geertwilders.nl geeft men aan op 16 mei in Waddinxveen de afrap te zullen geven voor de zo langbeloofde debatten.
    Op de agenda van het debat staan de volgende onderwerpen;
    1 de film flopna.
    2 De islam in Nederland en de gevolgen daarvan voor Gouda.

    Het debat zal worden gevoerd door de PVV met aanhang en de bewoners van Gouda en omgeving ook aanhangers en met vertegenwoordigers van de lokale Islamitische organisaties.
    Kaarten voor deelname aan dit spectaculaire verhaal voor inburgerring kan men verkrijgen via de website:
    http://www.pvv.nl
    Mocht het debat goed verlopen dat gaat men het land in.
    wat ze daarmede bedoelen ?????????????
    Wel even het volgende ;
    1 men wil een debat voor alle partijen aanvaardbaar,maar:
    – zonder overleg met de andere partijen stelt men de agenda vast
    – de deelnemer worden beperkt en geweerd door voorinschrijving
    – als het goed gaat wil men het land in.

    Wie durft er hier nog te spreken van een eerlijk en open debat!!!!!!!!
    Wie durft nu nog te beweren dat de oprechtheid van de pVV geen enorme comedy is,
    Waar is de eerlijke verdeling van de toegangsbewijzen,
    Wie zijn de sprekers van de PVV,
    welk beveilingsmaatregelen worden er genomen en wie betaald deze,
    Wie garandeert de beveiliging van de islamitische geestelijke als deze komen tegen dolgedraaide figuren en aanhang van de PVV?
    Waarom geen integer en open debat zonder agenda en vaststellingen vooraf?Dit debat is gereguleerd en wordt gestuurd naar een uitkomst dieal vast staat..
    En na afloop kunnen we dan klagen dat de islamitische organisaties niet meewerken en daarmede aangeven ver buiten de samenleving te staan.
    want dat is wat men horen wil en daar zal men het bij een evt debat op aan laten komen.
    Zo er al een debat komt want dat betwijfel ik nog steeds.
    Wie gelooft er wel van onze gemeenschap in dit debat en ziet het als een positieve vooruitgang in onze samenlevnng
    Ik hoor hier graag je eerlijke open mening!!!!!!!!
    Kom op!!!!!!
    Laat horen!!!!!!

  20. nora
    27 april 2008 om 03:26 uur.

    eerlijk is eerlijk. Natuurlijk moeten de imams zich ook voorbereiden over het debat, natuurlijk moeten ze ook weten wat de agenda-punten zijn. Niet alleen die varken moet voorbereid zijn maar ook de imans.

  21. Brahim
    28 april 2008 om 01:41 uur.

    Wat denkt die aandachts’junk’ van een wilders wel niet.
    Hij is meerdere malen uitgenodigd voor andere debatten maar was te laf om op te dagen, en nu hij er een wilt gaan houden verwacht hij gelijk dat iedereen zijn zin gaat geven en naar zijn broekspijpen danst. Die man moet echt eens met de billen bloot gaan en een paar kletsen op zn bilpartij krijgen.

  22. kano
    30 april 2008 om 07:26 uur.

    een debat moet op tv komen met deskundigen erbij dat is pas democratie, een debat die wilders zelf gaat organiseren, dus dan weet je gelijk dat hij van te voren ratte plannen heeft gepland

  23. JAja
    02 mei 2008 om 09:15 uur.

    brahim, denk je nu dat die andere debatten wel eerlijk waren geweest. denk het ook niet.

    hij nodigt nu organisatie uit om mee te debatteren. en daarnaast kunnen er individuen komen als ze dat willen.

    het gaat niet alleen om wat wilders denkt en gaat ook erom hoe de individu die er op afkomt denkt. dus het moet niet een debat worden tussen wilders en de zogenaamde woordvoeders van moslims in nederland. maar tussen het gewone volk.