MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Mekkagangers zijn dupe van faillissement

05 november 2008 | in Economie | 11 Reacties

mekkaTientallen Amsterdamse moslims zijn gedupeerd door het faillissement van een reisbureau. Het bureau, Marinas, verkocht vliegtickets naar de heilige stad Mekka. Vlak voor de reis, was het plotseling failliet gegaan.

De winkel aan de Bos en Lommerweg is sinds maandagmiddag gesloten. Voor de deur stond dinsdag een lange rij gedupeerde reizigers.

Het is niet duidelijk of het reisbureau ooit nog open gaat. De gedupeerden zijn hun geld waarschijnkijk kwijt. De eigenaar van het reisbureau was dinsdag niet bereikbaar voor commentaar, meldt de Amsterdamse tv-zender AT5.

Er zijn 11 reacties

  1. peter - de naam
    05 november 2008 om 12:43 uur.

    En was het reisbureau ANVR aangesloten? Zoniet? Dan erg onverstandig om bij zo’n bureau te boeken.

  2. mhamed
    05 november 2008 om 10:46 uur.

    dan nog is het triets voor de mensen die lang hebben gspaardt vcoor de reis.

  3. peter
    05 november 2008 om 11:32 uur.

    extra detail, het reisbureau was van Mohammed Boulnouar, de ex van Malika Karoum die de laatste tijd nogal in het nieuws was

  4. peter
    05 november 2008 om 11:33 uur.

    http://pasteurella.blogspot.com/2008/11/overval-of-faillissement-meer-modder.html

    ik zou aan de titel zelfs toewillen voegen: oplichting of faillissement?

  5. fatima
    06 november 2008 om 12:43 uur.

    Volgens vele geruchten de ik hoor om me heen, gaat het niet om een faillisement, maar om beroving. (en wie het geld heeft gestolen dat hangt een beetje in de lucht.)

  6. Joop
    07 november 2008 om 12:43 uur.

    Vaak hoor je dat turse ef marokkaanse reisburo failit gaan en hun eigen landgenoten zijn de dupe.Lekker stel Joop

  7. Soufyen
    08 november 2008 om 09:44 uur.

    Mijn ouders boeken daar jarenlang bij de zelfde Reisbureau zowel voor de Marokko reizen als de umrah en de hadj. Nog nooit hebben wij met dhr. Boulnouar problemen meegehad. Het is geen nieuwe reisbureau hij draait al 16 jaar en heeft een goeie naam opgebouwd. Mensen suggureren nu van alles maar de waarheid zal uiteindelijk boven water komen.

  8. Mostafa
    09 november 2008 om 12:36 uur.

    Soufian,

    Een boef heeft altijd gedult!

  9. Mandara
    11 november 2008 om 11:11 uur.

    De rechtbank in Amsterdam wees in mei het voogdijschap toe aan haar ex-man, maar Malika verzet zich daar hevig tegen. Haar advocate heeft verzocht om een herziening van het vonnis van mei 2008. Die rechtszaak vindt plaats op 1 december. (Bron: http://www.revu.nl/12430.)

    Even ter zijde of Mohammed B. slachtoffer of dader is: wat er met het reisbureau is gebeurd bevordert het winnen van de voogdijzaak niet bepaald voor Mohammed B. Ik kan me voorstellen dat deze gebeurtenis en de financiële ellende dientengevolge Malika K. wel goed uitkomt. Ze kan in de juridische procedure goed verdedigen dat haar ex-man hierdoor niet in staat is voor het kind te zorgen. Financieel niet, maar psychisch ook niet.

    Als ik Mohammed B. was en als ik uit zou zijn op het geld van de Mekkagangers, dan zou ik ze nog niet nu van hun geld beroven. Nee, ik zou op z’n minst wachten tot de rechtzaak voorbij is. Ik zou ze dan in 2009 of in 2010 beroven. Mekkaklanten heeft hij immers elk jaar, maar hij heeft maar 1 zoon.

    Ik baseer mijn speculaties op googlebare info. Allah weet wat er echt gebeurd is.

  10. Maghreb Magazine » “Keurmerk voor hadj-reisbureau’s”
    27 november 2008 om 12:41 uur.

    […] Amsterdam zijn afgelopen maand ruim 300 Hadj-gangers gedupeerd, omdat de eigenaar van reisburo Marinas er (hoogstwaarschijnlijk) met het geld vandoor is […]

  11. Hakim
    18 december 2008 om 12:39 uur.

    De geruchten worden steeds sterker dat Boulnouar een vorstelijk leven heeft in Marokko. Hij schijnt via Duitsland naar Marokko vertrokken te zijn en daar van zijn gestolen geld te genieten.