MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Film Jami stelt niks voor!

10 december 2008 | in Maatschappij | 29 Reacties

Ehsan JamiDe film ‘Interview met Mohammed’ is een krachteloos niemendalletje zonder heldere boodschap, of het moet zijn dat de koran moet worden gelezen in de context van de tijd waarin die is geschreven. En daar is ieder weldenkend mens het mee eens.

Dit zeggen meerdere moslimorganisaties na het bekijken van de film in een gezamenlijke reactie, meldt het Brabants Dagblad.

De film levert volgens de organisaties ,,geen bijdrage aan de discussie over gevoelige thema’s op het snijvlak van islam en samenleving”. Ze zagen dan ook geen aanleiding meer een eerder aangekondigde persconferentie in de Oemma moskee in Amsterdam te laten doorgaan. ,,Wij wensen Ehsan Jami verder veel succes met zijn carrière als filmmaker.”

De verklaring is ondertekend door het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland, het Landelijk Beraad Marokkanen, de Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland, de Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam, Polder Moskee Amsterdam en de Vereniging van Imams in Nederland.

Er zijn 29 reacties

  1. jamal
    10 december 2008 om 10:14 uur.

    De verklaring is ondertekend door Marokkanen dit, Marokkanen dat,…..Waarom voelen de Marokkanen zich altijd aangesproken? Wonen er geen andere moslims in dit land? …

  2. peter = de naam
    10 december 2008 om 11:49 uur.

    Een niemendalletje? Dat geld eerder voor de reactie van de organisaties. Ze moesten hun persconferentie al afblazen. De film zet aan tot nadenken over zaken in de islam die niet kloppen en verandering behoeven.

    Dus is de film wel degelijk nuttig. Niet voor de groep extremistische schreeuwers, maar voor mensen die gaan nadenken nu. En niet (meer) voor zich laten denken en beslissen. Een niet te stoppen ontwikkeling.

  3. Maghrebie
    10 december 2008 om 12:20 uur.

    Slimme actie reactie van de betrokken organisaties. Men heeft eindelijk door hoe het spelletje gespeeld dient te worden.

  4. mazouk
    10 december 2008 om 02:56 uur.

    Ik heb bewust niets gezien/gehoord van deze dwaze malloot. Deze jongen verkeert in volledige verwarring en is op zoek naar aandacht. Gewoon 100% negeren.

  5. mhamed
    10 december 2008 om 03:03 uur.

    we moeten ons nooit laten gaan met de spel van ongelovigen mensen.

  6. hassanhasson
    10 december 2008 om 03:47 uur.

    Glanse reactie op een achterlijke traditie…..

  7. Henk el Makhloufi
    10 december 2008 om 03:53 uur.

    Spreken is zilver
    Zwijgen is goud

  8. ZVA
    10 december 2008 om 03:59 uur.

    eindelijk.
    we(Marokkanen) hebben het door hoe het spelletje gespeeld wordt in de media(telegraaf) en politiek(pvv)
    complementen aan alle organisaties voor hun reactie.

    makaroe wa makara allah waina allaho khaijroe almaakerien

    vertaal dat maar eens.
    ha ha

  9. Abdars
    10 december 2008 om 05:36 uur.

    Jami,

    Ik ben het niet met je eens en vind het jammer dat jouw acties niet bijgedragen hebben aan de emancipatie en aceptatie van moslims in Nederland. Hopelijk maak je in de toekomst films die inhoudelijker zijn en niet zo oppervlakkig zijn.

    Misschien is het handig je aan te melden voor een studie sociologie alvorens je deze taak op je neemt, dit is blijkbaar niet voor jou weggelegd.

    Ik weet dat je het verschrikkelijk vind dat je als homo niet wordt gerespeceerd, accpeteren is aan niemand. Resepect en faam krijg je niet daar is namelijk echte moeite en zweet voor nodig!

    En dit heb jij niet laten zien, ik voel een plaatsvervangende schaamte als ik jou soms toevallig hoor in de media, dan denk ik wie zijn die advisuers van hem toch? Wat een white`s man burden die jij onnodig draagt.

    Misschien is het effectiever je in te zetten voor de mensenrechten in Iran waar je vandaan komt ik denk dat je hier veel beter tot je recht komt dan je druk te maken over de marokkaanse moslims in Nederland. Jij en jouw leermeester Asfin Alian zouden en mooi duo vormen hiervoor.

    Het zou je sieren zoals Chippih tot inkeer te komen, ik vraag me af hoe lang je dat theater spel van je kan verkopen, die Hollanders worden wel wakker een keer zoals bij onze getraumatiseerde Hirschi Megan Ali.

  10. Joop
    10 december 2008 om 06:48 uur.

    Laat gaan,laat gaan
    Joop Essaouira

  11. Abderrahim
    10 december 2008 om 11:32 uur.

    @ Jamal

    Haha, wollah jij hebt gelijk. Marokkanen dit Marokkanen dat. Turken laten niks van zich horen. Zo te zien zijn wij de enige moslims in dit land.

  12. videofilm
    11 december 2008 om 12:21 uur.

    goeiendag,

    deze homo noemt zich een afvallige, Maar dan vraag ik me af voor wie
    Hij is namelijk een sjiiet,
    Als men beetje kennis heeft weet hij of zij wel wat sjiietische inhoud en waar ze mee bezig zijn

  13. tb
    11 december 2008 om 02:29 uur.

    salam
    wat marokkanen dat marokkanen dat je moet voor je geloof komen de eer die veel mensen niet hebben en als je geen eer hebt gooi je zelf voor de trein meer niet simpel doooooei

  14. Henk el Makhloufi
    11 december 2008 om 03:09 uur.

    Hallo hallo
    We zijn al wakker!!!!!!!
    Niemand in ons land heeft behoefte aan deze mislukkeling.
    Laat barsten met zijn fantasieleventje.
    Is misschien gewoon jaloers op zijn “grote voorbeeld Wilders”en hoopt ook op rondombeveiling per dag.
    Denkt dat hij dan wat voorstelt.
    Maar het is en blijft een mislukkeling!!!!!

  15. peter = de naam
    11 december 2008 om 05:19 uur.

    @Henk el Makhloufi
    Spreken is zilver
    Zwijgen is goud

    december 10th, 2008 om 3:53 pm

    En deze meneer uit Rotterdam “schreeuwde” een paar weken geleden op dit forum dat de film van Jami verboden zou moeten worden en dat ie maar moest oprotten naar Iran omdat ie een gevaar zou zijn voor de staatsveilgheid. En nog wat scheldwoorden erbij gevoegd jegens Jami..

    Het spreekwoord ; spreken is zilver, zwijgen is goud; geldt in dit geval zeker voor Henk el…h. .

  16. kano
    11 december 2008 om 05:38 uur.

    Het wordt tijd dat die jami en wilders door een psycholoog onderzocht worden

  17. Henk el Makhloufi
    12 december 2008 om 11:27 uur.

    Sprak de zielepoot zonder inbreng in de maatschappij,de geboren verliezer die zich alleen maar uit kan spreken via een site en daar zelfs nog hulp bij nodig heeft.
    Ik blijf er bij dat er voor dit soort idioterie van Jami geen plaats is in ons land en dat hij de boel maar moet gaan proberen in zijn land van herkomst op stelten te zetten.
    Dat hij nu met een wanproduct komt is te vermakelijer omdat hij zich nu voorgoed voor lul heeft gezet.
    Net als jij trouwens al heel lang doet !!
    Einde discussie met P de Z.!!!!

  18. Henk el Makhloufi
    12 december 2008 om 11:28 uur.

    Kano
    Niet alleen onderzocht maar ook langdurig behandeld,net als bepaalde andere figuren!!

  19. peter = de naam
    12 december 2008 om 02:47 uur.

    @henkie el hypocrieto. Einde discussie?? Omdat je met een andere mening geconfronteerd word en daarmee niet kunt omgaan!! Tegenover jouw mening dus. Maar dat principe begrijp je niet. Vandaar dat je persoonlijk word en gaat schelden. Helaas typeert dat jouw onvermogen en iq. Punt..

    Gegroet weer

  20. Jamal
    12 december 2008 om 03:20 uur.

    Marokanen zijn met andere zaken bezig zoals, werk, sparen voor vakantie Marokko, feesten, relaxen, ramadan, suikerfeest, offerfeest, etc… als iemand films wil maken, ga je gang…. ik kijk toch nooit NL televisie, wel naar RTM 1 en 2.

    viva Maroc

  21. kano
    12 december 2008 om 06:48 uur.

    Ik zeg tegen die Jami probeer de situatie in je vaderland Iran te verbeteren en niet hier in dit land want in dit land hebben wij als moslims hard gewerkt om dit land welvaard te maken, jij bent pas hier als een zwervende azielzoeker die een onderdak had gekregen en wil je op de ruggen van de Moslims beroemd worden. ha ha ha ha ha

  22. hou je mond
    12 december 2008 om 10:26 uur.

    ZIELIG VENTJE

  23. Henk el Makhloufi
    13 december 2008 om 02:04 uur.

    Kano
    Goede duidelijke uitspraak !!!!!!

  24. hassanhasson
    14 december 2008 om 09:44 uur.

    Is hij een homo? waarschijnliljk is hij in Iran stiekem tussen de politie door gegelipt anders hing hij, met een vinger in zijn *, heel hoog aan de hijskraan. Heel treurig, dit gun ik niemand anders!
    zijn moeder is christen geworden, las ik! misschien was dat voor het verkrijgen van verblijfsverguning. Ik kan me namelijk niets anders voorstellen.
    Nieuw-testament leest net zo lekker als pamflat!

  25. Joop
    14 december 2008 om 03:05 uur.

    Jamal,welke marokkanen bedoel jij? die werken en sparen?

    Henk El. dan weet ik er nog wel een paar die jullie Nederland uit moeten zetten!
    naar hun land van herkomst.

    Goed feest gehad allemaal?

    Joop Essaouira

  26. lola
    14 december 2008 om 06:46 uur.

    Jamie, wees nou eens heel eerlijk,wat vond je zelf van de film. Ik zou me diep schamen om zo’n film te maken en er trots op te zijn. Ik wist niet wat ik zag een man met een masker voor zijn gezicht,dat de profeet moest voorstellen. ik lag wallah helemaal in een deuk. Triest dat zo’n manneke dat een film noemt. ik schaam mezelf inplaats van ehsan jamie. Dat de media zich niet schaamt om zoiets te laten zien. Hoe zal het buitenland gaan denken over iq van Nederlanders ,ik vond de film heel kinderachtig en stelde helemaal niets voor.
    Jamie in Iran hebben ze jou meschien heel hard nodig,ga daar maar problematiseren,nee daar durf je niet he. wat een held op sokken zeg, jij bent nooit een moslim geweest. Als jij een moslim was geweest en je wilt niets meer met de islam te maken hebben kan toch,maar waarom op deze manier.
    het antwoord is jij wilt beroemd worden over de ruggen van de moslims. ik durf te wedden met ehsan jamie nooit de top zal bereiken.

  27. Andy
    15 december 2008 om 01:07 uur.

    ik een bijbel van een vriend gekregen die hij uit Amerika had gehaalt……

    You must kill those who worship another god. Exodus 22:20

    Kill any friends or family that worship a god that is different than your own. Deuteronomy 13:6-10

    Kill all the inhabitants of any city where you find people that worship differently than you. Deuteronomy 13:12-16

    Kill everyone who has religious views that are different than your own. Deuteronomy 17:2-7

    Kill anyone who refuses to listen to a priest. Deuteronomy 17:12-13

    HAHAH think again Jami

  28. ravinder