MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marcouch wil eerste homocafé in Slotervaart

21 februari 2009 | in Maatschappij | 34 Reacties

Ahmed MarcouchEen homocafé en voorlichting op scholen over homoseksualiteit door heteroseksuelen. Dat wil stadsdeelvoorzitter van Slotervaart Ahmed Marcouch. Om het taboe rondom homoseksualiteit in de islamitische gemeenschap te doorbreken, ontwikkelt Slotervaart als eerste stadsdeel een homobeleid.

Zo moet er binnenkort naast de voorlichting van het COC door homoseksuelen ook voorlichting worden gegeven door heteroseksuelen met een islamitische achtergrond.

Ook de komst van een café voor homo’s in Slotervaart zou hij toejuichen. 17 Maart bespreekt Marcouch zijn plannen met het Dagelijks Bestuur.

Zie een nieuwsbericht hierover op de Amsterdamse tv-zender AT5.

Er zijn 34 reacties

  1. abdesss
    21 februari 2009 om 12:37 uur.

    hahaha grappermaker we weten dat je al naar de kloten bent wat je nu doet hmmmmmm helemaal naar de kloten

  2. karim
    21 februari 2009 om 02:05 uur.

    goed initiatief,want er zijn veel homo’s met een islamitische achtergrond.

  3. appo
    21 februari 2009 om 07:22 uur.

    is hij zelf homo ofzo. kijk binne de islam is homosexualiteit sowieso verboden. dan vraag k marcouch niet om t te verbieden(al zou dat wel mooi zijn) ofzo maar op zijn minst niet voor te lopen met zulke dingen

  4. dre
    22 februari 2009 om 10:37 uur.

    Kan wel verboden zijn omdat een boek van 1500 jaar oud dat zegt,maar je hebt nu eenmaal homos ook binnen de islamitische gemeenschap.
    En al ver voordat er uberhaupt iets bestond dat islam heette was er al homosexualiteit,dat is gewoon genetisch bepaald.
    Heeft gewoon met dna te maken,welkom in de nieuwe wereld.

  5. Henk el Makhloufi
    22 februari 2009 om 11:34 uur.

    Weer een van zijn proefballontjes?
    Deze man doet alles om in het nieuws te blijven,maar ik zie weinig concreets van hem!!
    Het had hem gesierd als hij dit goed had voorbereid en met een goed onderbouwd voorstel was gekomen:
    met lokatie/doelstellingen/opvang/begeleiding,maar een aantal loze kreten om iets bespreekbaar te maken c.q. aandacht te krijgen waar we nog vele tientallen jaren voor nodig zullen hebben is als het schieten met een luchtdrukgeweer op een ster aan de hemel.
    Er zullen voor en tegenstanders zijn maar laten we er eens een nette discussie van maken.zonder verwensingen en vervloekingen tegen bepaalde mensen.
    Wie begint?

  6. peter = de naam
    22 februari 2009 om 07:53 uur.

    @appo je valt wel door de mand met je opmerking dat t volgens jou wel mooi zou zijn om homosexualiteit te verbieden. Het is ook jouw discriminerende mening maar.

    Iemand moet/mag tenslotte beginnen als moslim zijnde om initiatief hierin te nemen. In dit geval het idee van een homocafe.

    Als moslims zoals jij blijven bij hun mening en als standpunt verkondigen dat homosexualiteit verboden zou moeten zijn, is er nog een hoop werk aan de winkel betreffende acceptatie van andere mensen.

    Jouw onverdraagzaamheid gebaseerd op jouw islam geloof, geeft duidelijk aan dat op dat punt de islam een achterhaalde godsdienst is. Op basis van die godsdienst pretendeer jij te spreken. Je verschuilen achter een boek.

    Wie ben jij om je te verheffen boven een homosexuele medemens?? Vertel me dat eens.

  7. Charif
    23 februari 2009 om 12:06 uur.

    peter hebben ze eindelijk een cafe voor je geopend!!

    Ben blij voor je.

    beter dan die fietsenstalling van je in de kou!!

    Charif

  8. Henk el Makhloufi
    23 februari 2009 om 08:18 uur.

    Het enigste wat P de Zuiger in de fietsenstalling weet te krijgen zijn de ezels van de kinderboerderij!!
    Hij voelt zich verheven boven alles wat geen gelijke gedachte heeft als hij.
    Wat derhalve weer duidelijk aangeeft dat er sprake is van onbehandelbare schizofrene verborgen homofiele instelling/gevoelens.
    Als hij mastrubeert voor de spiegel dan praat hij er bij,en denkt dat een ander dat bij hem doet.

  9. joop van laarhoven
    23 februari 2009 om 01:29 uur.

    Appo,
    Homosexualitet is in de Islam verboden!!!
    Wel eens als alleengaande man in Maroc rondgelopen?

    Joop Essaouira

  10. Henk el Makhloufi
    23 februari 2009 om 01:58 uur.

    Dre, is terzake deskundige!!!!!
    En voor die idioten die maar blijven denken en vertellen dat het HOMO zijn alleen in de Islamitisch wereld is verboden tel ook even het aantal niet moslims.cq. Islamitische landen na waar het HOMO zijn ook is verboden.
    Zal je verbazen om hoeveel landen het gaat met hele moderne opvattingen,.
    Of ga even vragen bij die paljas van het Derde Reich die in Rome zit en zich nu de plaatsvervanger van Petrus op aarde durft te noemen,wat zijn moderne opvattingen er over zijn.
    Behalve als het zijn personeelsleden betreft die kerkjongens inwijden in de sexualiteit van het leven stiekem achter het gordijn of in de pastorie,dan is het wat anders.
    Voor alle duidelijkheid, het gaat er niet om wie je bent of wat je bent maar hoe je in het leven staat en dat volbrengt.

  11. mAGHREBIE
    23 februari 2009 om 02:56 uur.

    Marcouch begeeft zich de laatste tijd te veel op glad ijs….Ik zou Marcouch willen adviseren goed na te denken alvorens je naar de media toestapt….je bent al bij een groot deel van je achterban tussen de voeten gaan lopen. Wellicht zul je denken dat jij de Marokkanen niet meer nodig hebt bij je verdere carriere, maar besef en leer van het lot van onze Ayaan Ali…op eens heeft heel rechts Nederland haar als een blok laten vallen.

    Ik begrijp heel goed dat iemand in jouw positie met hoge verantwoordelijkheden ernaar streeft om overal een oplossing voor te vinden….Maar gezien onze stadsdeel de Slotervaart, geen tekort heeft aan problemen en het niemand zal lukken om al deze problemen voorgoed op te lossen, lijkt het mij zinvoller om de aandacht hierop te focussen.
    Een café voor een dergelijke doelgroep hoort meer in een uitgaansgelegenheid plaats te krijgen en niet midden in een woonwijk, waar relatief veel moslims wonen.
    Omdat je een moslim bent, hoef je geen beleid te maken tegen alles wat Haram is, want jij bent uiteindelijk ook een wetsdienaar, maar van een extreem rechtse stadsdeelvoorzitter hoef je ook geen moslimcafé in zijn stadsdeel te verwachten.

    Je hebt genoeg hete kolen, zorg maar eerst voor dat je daar je handen niet aan brandt. Nog meer hete kolen aan toe voegen, zal je zaak niet goed doen.

  12. naf
    23 februari 2009 om 02:57 uur.

    Markouch toch volgns mij is hij ook een homo en houdt hij ervan om van achter genomen te worden..waarom open je ook geen homo cafe in Marokko..of durf je dat niet echt weer zo een marokkaan die graag in de media verschijnt en niet eens nogmaal uit zijn woorden kan komen..En daarbij wat vindt je vader ervan dat je een homo cafe wil openen? lekkere opvoeding..heeft je vader niet gezegd dat je je broek moet uitdoen daar en je kont moet geven..

    hahahahahah

  13. peter = de naam
    23 februari 2009 om 04:47 uur.

    @henk. Jouw reactie ; Er zullen voor en tegenstanders zijn maar laten we er eens een nette discussie van maken.zonder verwensingen en vervloekingen tegen bepaalde mensen.
    Wie begint?

    Jij dus duidelijk niet!! Met je smerige uitlatingen. Dat is wel duidelijk!!

  14. appo
    23 februari 2009 om 05:20 uur.

    hey peter homosexualiteit is een ziekte. en er is geen onomstotelijk bewijs dat het genetisch bepaald is. Tot die tijd is het een zieke gedachte en ideologie. Vind je t gek dat nederland vergrijst

  15. Appie
    23 februari 2009 om 08:59 uur.

    Hij is waarschijnlijk zelf ook HOMO.
    Wat denken jullie?

  16. Mostafa
    23 februari 2009 om 09:11 uur.

    Waneer begint hij een vibrators en nep vagina’s gebruikers cafe?

  17. Bilal
    23 februari 2009 om 10:04 uur.

    Marcouch is helemaal verkaast tfoee homocafe in een buurt met alleen allochtonen en vooral moslims dat gaat nooit goed als dat cafe er komt komen der ook gelijk rellen ik zelf vind dat islamitsche homos zichzelf geen moslim mogen noemen tfoee 3laa marcouch en ben het helemaal eens met appo verbieden die zbel tofe

    en PETER GEFELICTEERD je zoals charif al zei ze hebben een cafe voor je geopend HOMO !

  18. barbare
    24 februari 2009 om 10:38 uur.

    Ach jah weer een mafkees die niet weet waar ze hond staat….

  19. peter = de naam
    24 februari 2009 om 12:14 uur.

    @apoo hoe bedoel je, vergrijzen?

    Het Verschil

    Er was iets aan een man wat God niet beviel, daarom schiep hij een homofiel.

    Een man van buiten, maar net iets anders van binnen,

    hij zou nooit iets met een vrouw beginnen.

    Hij was zachtaardiger en anders dan een “echte” man en dat is iets wat voor een ander niet kan,

    want hoe aardig en hoe lief hij ook was, hij liep aardig uit de pas.

    Dat hij niet door de mensen wordt geaccepteerd

    heeft God zich te laat gerealiseerd.

    Maar dat heeft hem er niet van weerhouden om zelf wel van hem te houden.

    En om te laten zien dat ze er echt bijhoren, wordt er telkens weer één geboren

  20. abdesss
    24 februari 2009 om 01:44 uur.

    Ik vraag dan af wanneer ze een marokkaanse cafe gaan open waar veel van die skinheads wonen og hangen kijken hoe dan mensen gaan reageren

  21. Henk el Makhloufi
    25 februari 2009 om 08:44 uur.

    Aha,dus Peter erkent dat hij anders geaard is.,geen probleem dat kan en mag ook nog in ons land
    Maar om nu GOD de schuld te geven ……….geeft weer de zwakheid aan van zijn geaardheid.
    Wees een “vent” en roep ik ben geen lul ,maar maak van je anus een schuifpui met dat spul
    Maar beter homofiel,dan mijnen leggen met hekken er onder en bij het Palstijnse volk.
    Maar waarom een Homofiel en geen Homosexueeel ten berde gehaald.
    Nu Peter je heb thans een onderkomen bij Markouch,maar vergeet de vaseline niet!!!!

  22. gelovige
    25 februari 2009 om 03:00 uur.

    wat een vies eng ding is die marcouch zeg.
    hij heeft ze3ma eenbeetje aandacht gekregen
    wanhopig iemand dat ie is tfoeoe…..
    Allah jesgate3liek a marcouch bojiezan

  23. kano
    26 februari 2009 om 02:29 uur.

    Als politicus en naar de top wilt klimmen dan moet je de homos accepteren en hun rechten geven en dat probeert nu meneer Markouch te doen dus op de rug van de homos naar de top klimmen

  24. joop van laarhoven
    27 februari 2009 om 12:55 uur.

    Appo,
    Dan zijn er veel zieke moslims.
    Joop Essaouira

  25. Henk el Makhloufi
    27 februari 2009 om 12:56 uur.

    Kano,
    Juist dat op hun rug klimmen is het hele punt voor de samenleving!

  26. kano
    28 februari 2009 om 03:08 uur.

    joop van laarhoven

    Er zijn sommige moslims die door de armoede (daar in Marokko of in een andere islamitische land) zich als een homo gaat gedragen zodat hij wat geld kan verdienen met die westerse homos en pedofielen daar. Jij ziet hun als een homo maar meestal is hij het niet hij pakt een fransman of een nederlander van achteren alleen om hij wat geld wil verdienen.

  27. joop van laarhoven
    01 maart 2009 om 07:39 uur.

    Peter,
    Aardig stuk (wat je geschreven hebt bedoel ik).
    Joop Essaouira

  28. peter = de naam
    02 maart 2009 om 01:36 uur.

    @Joop. Dankje

  29. peter = de naam
    02 maart 2009 om 03:42 uur.

    @kano. Er zijn sommige westerlingen die door de rijkdom hier in Europa of ander westers land zich als een homo gaan gedragen, zodat ze wat geld kunnen uitgeven aan sommige maroc-homo’s. Jij ziet de westerlingen als homo, maar dat zijn ze meestal niet. Hij laat zich pakken door een maroc bv van achteren alleen omdat hij wat geld wil uitgeven.

    Een beetje cynisch zot overkomende reactie op jou verrhaal waarin je hardnekkig probeert een verklaring te geven om het bestaan van homosexualiteit maar zoveel mogelijk te ontkennen. En een evt schuld daarvan bij het westen te leggen.

    Als er gemiddeld 2 tot 5 % van de bevolking van een land homosexueel is, is dat in marokko een aantal van zo’n 850.00 tot 1.7 miljoen homosexuele mannen/vrouwen. Bevolking van zo’n 34 miljoen mensen waarvan 2 tot 5 % dus homosexueel is/kan zijn.

  30. hassan
    02 maart 2009 om 04:56 uur.

    marcouch is niets meer dan een kontelikkende sukkeltje

  31. Charif
    02 maart 2009 om 07:29 uur.

    zegt peter de mega relnicht…de oppperhomo onder de homo`s

    heb je nou eigenlijk wel eens door dat je onzin zit te verkondigen.

    Charif

  32. peter = de naam
    02 maart 2009 om 09:21 uur.

    Nee hoor charif. Gewoon onderbouwde cijfers waarop jij niet inhoudelijk wilt of kunt ingaan en daarom noem je het maar onzin. De onzin komt in dit geval dus uit jouw lege inhoudsloze reactie.

  33. Henk el Makhloufi
    03 maart 2009 om 11:31 uur.

    Charif,
    P de Z een opperhomo/
    Een relnicht?
    Hij heeft het “rugracen”zelf uitgevonden!!!!
    Maar aangezien de zuigende geen verschil kan tussen Homsexueel en Homofiel zijn( voor hem is al goed als het maar beweegt) zijn de insteken van hem ook totaal waardeloos,net als hij zelf.
    Zijn anus is een schuifpui geworden omdat hij er continu een in wil hebben

  34. Moslim
    18 maart 2010 om 12:49 uur.

    Wat heeft Marcouch of zijn collega Abou Taleb toegevoegd aan de integratie van moslims in Nederland. Zij zitten in de politiek alleen maar voor hen eigen belangen. Zij zijn te blank geworden en zij lieten hen achterban opzij liggen. Ik snap ook niet dat ze zichzelf ook moslims noemen. Hoe komen jullie erbij dat je moslim bent mr Marcouch en Abou Taleb. Omdat je in een Islamische gezin ben geboren en opgegrooid of omdat een getint huidskleur hebt. Ga toch weg met die stomme kop van je, ik heb zo hekel aan jullie. Vecht met ons mee tegen de vooroordelingen en de negativiteit en de onrecht die ons is aangedaan en laat je zien dat je moslim bent, hou aan de regels, bid tenminste op tijd als je moslim beweert te zijn.