MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Na televisieoptreden met dood bedreigd

04 juni 2009 | in Maatschappij | 18 Reacties

LaitiNa een optreden in het televisieprogramma Rondom Tien is de Utrechtse trainer weerbaarheid Nadia Laiti met de dood bedreigd op internetforum marokko.nl. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. Volgens de krant pleitte Laiti er in de uitzending onder meer voor om jongeren die hier veel ellende veroorzaken, in Marokko tot de orde te roepen, omdat ze in Nederland ‘klaarblijkelijk geen respect hebben voor het gezag’. In Marokko wel.

,,Direct na de uitzending waren er al heel veel andere gasten boos en beledigd. Dat mensen het niet met mij eens zijn, daar heb ik respect voor. Maar wat ik op internet over mij heen kreeg, is ongelooflijk.’’

Er zijn 18 reacties

  1. samadie
    04 juni 2009 om 12:06 uur.

    zullen we dan ook voortaan onze belastingen etc, aan marokko overmaken ? of wil men alleen de lusten en niet de lasten ?

  2. tb
    04 juni 2009 om 01:33 uur.

    ik geef haar gelijk .uit

  3. Brussel boy
    04 juni 2009 om 03:09 uur.

    Ik heb dat ook gezien op het nederlandse post
    wat was dat zeg zo’n uitzending zul je nooit te zien krijgen in Belgie ze durven dat helemaal niet e
    wat als nederland een stad heeft als Brussel dat is 100 erger dan utrecht of amsterdam he hahah

    Nederland is een rare land wlh geef mij nog maar frankrijk of Belgiei veel beter

    En die vrouw moet voor mij zelf naar marokko want daar kunnen ze haar ook een lesje leren , zo over ons volk praten , als je iets te zeggen hebt zegt het dat binnen ons cultuur , je gaat toch niet je belachelijk maken voor tv typsch marokkanen van nederland tfoe

  4. dre
    04 juni 2009 om 08:48 uur.

    Stoer man,een vrouw met de dood bedreigen.
    Simpel volk.

  5. Karim M.
    05 juni 2009 om 11:47 uur.

    DRE,

    stoer man, op internet zeggen dat je marokkanen simpel volk vindt…
    terwijl als je door het centrum loopt, je er met een hele grote bocht omheen loopt terwijl je naar de grond kijkt!!

  6. Tariq
    06 juni 2009 om 12:06 uur.

    Ja, er is marokkaanse overlast en dat kan niemand ontkennen, tenzij dat sommige dat niet willen zien als overlast, zo als het nu gaat is echt niet goed, marokkaanse jongeren moeten naar zich zelf gaan kijken. Een ding wij marokkaanen kunnen niet tegen kritiek en dat is ook probleem apart. als laatste help elkaar , spreek elkaar op het slecht gedrag en moedig elkaar op de goede pad te blijven. dank u .

  7. FAN
    06 juni 2009 om 12:52 uur.

    Dit bedoel ik dus mensen worden gediscrimineerd en bedreigd maar aangifte wordt niet serieus in behandeling genomen dus wordt er niks aan gedaan. Dus heeft het ook geen nut een aangifte te doen want het wordt toch niet serieus opgenomen!! Typisch marokko.nl-bezoekers stelletjes racisten bij elkaar!!

  8. Een echte Marokkaan
    06 juni 2009 om 03:03 uur.

    Ze heeft gewoon gelijk…

    klaarblijkelijk kunnen wij marokkanen niet tegen de waarheid…

    Wassalam

    Mo

  9. peter = de naam
    06 juni 2009 om 11:56 uur.

    @Tariq. Goed gesproken.

  10. Achmed
    07 juni 2009 om 09:57 uur.

    Ja ze heeft gelijk, ik heb het moslim geloof afgezworen en ben een christen geworden, ik schaam me voor mijn eigen bevolking. Ik heb mijn Marokkaanse paspoort verbrand, ik zal ook nooit meer dat achterlijke land binnengaan.
    Het is gewoon ziekelijk hoe jullie je hier gedragen, jullie vergeten 1 ding, jullie zijn nog steeds gast in Nederland.
    Jullie moesten je schamen .

  11. Syphax
    09 juni 2009 om 12:01 uur.

    Achmed

    degene die zich moet schamen ben jij wel.

    dat jij de islam agezworen hebt dat is fijn voor jou maar dat zegt dan weer genoeg over hoe jij kijkt naar de islam, namelijk via marokanen.

    dat jij je pasport verbrand dat is ook fijn voor jou.

    maar waarom praat je met de jullie-vorm? vallen alle marokanen onder de rotte appels?

    ik zou zeggen ga vooral door met je te laten hersenspoelen door de nederlandse racisten. Ik hoef maar een klein voorbeeld te geven om te laten zien dat de criminaliteit bij marokanen lang niet zo ernstig is dan bij nederlanders: kijk wie van de twee meer moorden en verkrachtigen pleegt en tel de score op.

    ga vooral door met blind achter je nederlandse kameraadjes aan te rennen zou ik zeggen.

    enne voor je het vergeet: je noemt jezelf achmed… en je zult nooit een jan zijn… tenzij je een kaaskop bent die hier komt stoken onder een islamitische naam

  12. Syphax
    09 juni 2009 om 12:08 uur.

    een echte marokkaan

    of ze gelijk heeft dat valt te betwijfelen. wat ook valt te betwijfelen is dat stel dat zij een kind heeft dat zich net zo gedraagd als die zogenaamde schoffies… zal ze dan nog steeds hetzelfde roepen en de daad bij het woord voegen?

    denk het niet.

  13. naf
    10 juni 2009 om 09:17 uur.

    Beste Achmed,

    Leuk voor je dat je je geloof heb afgezworden maar geloof en cultuur zijn 2 verschillende dingen.

    Ik kan best begrijpen dat je door het gedrag van marokkanen boos word maar ik kan niet begrijpen dat je je eigen geloof afgezworen heb vanwege de cultuur en gedrag van marokkanen. Wat ik bij jou proef is woede van de marokkaanse bevolking > voornamelijk de lastige marokkanen. Het blijft natuurlijk je eigen beslissing wat je ermee doet maar ik kan niet begrijpen dat islamieten zich bekeren naar een ander geloof. De Koran is overigens een prachtig boek het geloof is mooi maar er zijn mensen die moeite hebben te leven tussen 2 verschillende culturen terwijl het niet eens zo moeilijk is.

    Daarnaast alle respect voor je hoor daar niet van maar ik kan niet begrijpen dat men de islam veranderd voor christen en of katholiek of wat dan ook.

    Ik zou het nooit kunnen tenminste. Ik ben een geboren islamiet en niet eens een praktiserende moslim maar als het er op aan komt om te zeggen ik ga effe van geloof veranderen dat zou ik nooit kunnen.

  14. syscrol
    10 juni 2009 om 11:04 uur.

    Oke alle respect voor mensen die het met haar eens zijn en de mensen die het niet eens zijn.

    Wat gaat u doen , u die het niet eens is met haar kritiek die gebaseerd is op feiten.
    Wilt u maar blijven zeggen : Niet iedereen over 1 kam scheren.
    M.a.w de schuld blijven afschuiven naar die paar rot jochies en zelf blijven slapen.
    Moet Nederland dit Marokkaanse probleem oplossen?
    Waarom bezorgen de chinezen geen overlast?
    Waarom parkeren de chinezen hun auto niet zomaar midden op de straat?
    Waarom roept een chinees niet naar een meisje : hee bitch?

    Wat gaat u doen?
    Interesseert u het niet dat wij al 40 jaar hier zijn en niets hebben bereikt.
    U dwingt de Nederlander om een multicultureel samenleving te accepteren.
    Wat doet u om een mooi multicultureel samenleving te hebben ?

    Waarom kan een oude Nederlandse vrouw die hier zich rot heeft gewerkt niet alleen over straat na 9 uur?
    Waarom stemmen Nederlanders op PVV nu, terwijl zij jaren geleden gespuugt hebben op Jan Maat en u beschermt?

    Beste Marokkanen Als u een jochie ziet dat zich niet gedraagt , leer hem een les pak hem bij zijn oor en breng hem naar zijn vader.
    Wij moeten dit probleem oplossen, wij moeten het samen doen!
    Wij zijn hier niet om de Nederlanders uit te buiten.
    Wij zijn hier om met hun samen van Nederland een mooi land te maken.

    Kritiek is welkom.

  15. nadia
    11 juni 2009 om 10:42 uur.

    je hebt helemaal gelijk!!! we moeten elkaar op ons gedrag aanspreken, en niet onze kop in het zand steken. we bereiken meer met de waarheid onder ogen te zien, dan er voor weglopen. door te provoceren komen we er niet. maar benoem het foute gedrag van die rel jongeren en laten we er voor pleiten dat het niet mag en kan!!!!!!!!!!! NADIA LAITI

  16. Arabischmeisje
    11 juni 2009 om 04:03 uur.

    Nadia heeft gewoon gelijk en ze heeft het lef om te zeggen waar het op staat.
    Ik vind het kinderachtig dat er dan gelijk gezegd word dat ze een nekschot verdient. Er zijn niet veel mensen zoals haar die de waarheid durven te zeggen en bereid zijn om oplossingen te vinden.
    Ik denk niet dat zij het leuk vind dat marokkaanse mensen in het negatief daglicht staan.
    Maar is het niet de schuld van de marokkanen zelf? Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar cijfers liegen niet. En de mensen die alleen maar roepen ja maar we zijn niet allemaal zo, doe er dan wat aan en kijk ook eens naar je zelf.

  17. tetouania
    15 juni 2009 om 07:58 uur.

    ik ken nadia persoonlijk, en ja ze is getrouwd met een surinamer,die bekeerd is tot de islam. nadia heeft de islam nooit de rug toegekeerd het is haar geloof, en zowel haar man en als zij bidden. men moet de islam(geloof)niet gaan vergelijken met wat zij uitgesproken heeft. zij heeft enkel en alleen gezegd HARDE AANPAK VOOR DIE KLEINE GROEP RELJONGEREN!!!!!!!!en gelijk heeft ze.ik weet zeker dat veel mensen die ook in het programma aanwezig waren, er precies zo over denken, alleen het lef niet hadden om het uit te spreken. een dikke pluim voor nadia dat zij wel die lef had!!!!!!ik ben trots op haar!

  18. tetouania
    15 juni 2009 om 07:59 uur.

    echter nog, haar man robin heet trouwens ook bilal en zijn vader is ook moslim!!!!!!!!!