MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Aminatou Haidar opgenomen in hospitaal

18 december 2009 | in Marokko | 24 Reacties

De activiste Aminatou Haidar, die sinds meer dan een maand in hongerstaking is, is donderdag opgenomen in het hospitaal. De activiste werd in een ziekenwagen naar het hospitaal overgebracht nadat ze erg misselijk werd. Dat meldde haar woordvoerder, volgens Metrotime.be.

Haar woordvoerder liet weten dat de strijdvaardige vrouw haar hongerstaking wel wilde verder zetten.

De 43-jarige Aminatou Haidar strijdt voor de onafhankelijkheid van de Westelijke Sahara en startte haar hongerstaking op 15 november op de luchthaven van het Spaanse eiland Lanzarote.

Er zijn 24 reacties

  1. benjaddi
    18 december 2009 om 02:01 uur.

    DIE BITCH DIE HARD,SAHRA IS EN BLIJFT VAN ONS.

  2. kano
    27 december 2009 om 07:38 uur.

    VAL DOOD VIEZE HAIDAR

  3. HINDUSTAN
    28 december 2009 om 01:04 uur.

    En maar het vingertje wijzen naar het westen, Joden en de rest van de wereld, en ondertussen zwijgen over de eigen dictatorspraktijken betreffende een gewelddadige annexatie van het Saharagebied, waarbij een deel van de bevolking spoorloos verdwenen is.

    Natuurlijk beginnen steeds meer niet-moslims wereldwijd de leugens, onwaarachtigheden, ontkenningen, goedpraterijen en beschuldigingen naar anderen te doorzien, die moslims dagelijks verspreiden om de aandacht maar van hun eigen schandalige gedrag af te leiden.

    Ga een mensenrechtenactiviste maar doodwensen, en de rest zwijgt. Maar als het om een Jood gaat, dan wil iedere moslim wat zeggen. Wah wah, wat een volk. En dat geeft commentaar op anderen, vretende uit de hand van de westerling.

  4. peter = de naam
    29 december 2009 om 11:53 uur.

    nog es info over de Marokkaanse berm

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_barri%C3%A8re

    Gaat Gretta Duisenberg ook in actie om de Marokkaanse muur ?!?

    De Marokkaanse barrière is een 2720 kilometer lang bouwwerk bestaande uit zandwallen, bunkers (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bunker_(verdedigingswerk)), prikkeldraadversperringen en mijnenvelden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Landmijn) dat hoofdzakelijk door de Westelijke Sahara (http://nl.wikipedia.org/wiki/Westelijke_Sahara) loopt. De barrière is langer dan de voormalige Berlijnse Muur (http://nl.wikipedia.org/wiki/Berlijnse_Muur) en de huidige Israëlische Westoeverbarrière (http://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlische_Westoeverbarri%C3%A8re). De barrière werd vanaf 1981 (http://nl.wikipedia.org/wiki/1981) gebouwd om de strijd tegen de guerrillabeweging (http://nl.wikipedia.org/wiki/Guerrilla) Polisario (http://nl.wikipedia.org/wiki/Polisario) te beslechten, die in de jaren daarvoor een groot deel van de Westelijke Sahara had veroverd. De muur dient om de strijders buiten het door Marokko (http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko) gecontroleerde deel van de woestijnregio te houden. De VN noemt de barrière in officiële documenten de Marokkaanse berm.

    Of is zij een hypocriet zoals velen ?

    http://nl.googlesightseeing.com/2009/03/24/de-marokkaanse-muur/

    http://brabosh.com/2009/03/07/waarom-de-ene-muur-de-andere-niet-is-veiligheidsmuur-van-israel/

  5. Naf
    29 december 2009 om 12:54 uur.

    @HINDOESTAN

    Een moslim is niet te vergelijken met een JOOD. Wij zijn geen dieren die andermans levens beroven voor een orgaan zoals laatst is bewezen. Dus vergelijk ons daar niet bij. Moslims zijn niet zo ziek en laag en zijn vooral niet bang voor de dood zoals de joden wel doen door andermans organen af te pakken zonder enige toestemming en daar gebruik van te maken. Het zal jou eens moeten overkomen kijken of je anders gaat piepen. Joden zijn rare wezen op aarde. Het zijn wel mensen maar mensen die Allah bespuugd heeft. Iedereen slaapt met elkaar ongeacht oom of tante dan ten eerste. Ten 2e in de Tora is een ziek boek. Heb je die wel eens gelezen. Heb je wel gezien wat daar allemaal in staat over joden en waar ze in geloven. Met alle respect voor alle geloven maar de media richt verhalen op moslims terwijl ze bij de joden moeten wezen. Jij weet ook dondersgoed dat niemand wat kan zeggen. De nederbezettingen in het middenoosten zonder toestemming, de levens afpakken van onschuldige burgers en organen afpakken en hun ogen dichtplakken met lijm. Ik bedoel over welke zieke en vieze en achterbakse volk spreek je hier. Je praat continu over vrijheid. Vrijheid is mensen de organen afpakken toch, dat is vrijheid in het westen. En die vrijheid hoeven wij islamieten niet wij zijn geen vieze mensen zoals de joden, amerikanen, en nederlandse kontenlikkers van Amerikanen die het spelletje wat al jaren aan de gang is dood gewoon leuk meespelen. En continu de moslims zwart maken in de media. Als je over recht en vrijheid wilt spreken. Wij moslims zijn niet te vergelijken met joden. Praat over het recht van de mens wat voor recht heeft een mens uberhaupt nog als er wezens op aarde zijn die niet berecht worden en zijn die organen afpakken van godverdomme levende mensen!!! Wat voor recht bestaat er volgens jou nog als er stil gezwegen wordt over dit soort feiten!! Denk je dan nog dat elk moslim op aarde nog de hoop heeft van zulke fucking tuig en vrede willen met dieren op aarde. Ik denk het niet. Moslims en joden zullen nooit in heel deze fucking leven vrede hebben met elkaar dat is iets wat jij niet ziet en alle moslims wel.

    Er zijn teveel dingen gebeurd in het midden oosten wat je als mens niet kan plaatsen in een normale catagorie gewoon ziek. Moet ik nog vertrouwen hebben in een jood. NEE NEVER NOOIT NIET!! Fuck die vrijheid van meningsuiting van jullie fuck die mensen rechten die niet bestaan fuck alles gewoon. Als er bij mij een jood in mijn buurt komt en mij wat doet zal ik nog erger doen dan me opblazen. No MERCI met die motherfuckers!! En dat is iets wat blijft voor altijd!!

    Dus dat je nu over een artikel lult die nergens over gaat. Ze is toch uiteindelijk terug in de sahara dus wat is het probleem het is opgelost. Het is overigens de Marokaanse sahara. Kijk dat zijn nou net dingen die ik bedoel die verkeerd worden geformuleerd in de media. Niet de westelijke sahara maar de Marokkaanse Sahara moet het zijn als titel. Dit bedoel ik met bijv marokkanen zwart maken in de media dankzij de joden die erachter zitten met hun poen die ze hebben maar als enige op de wereld leven zonder een land. Vandaar ze toen der tijd door de engelse eruit werden gekankerd. Islamieten geven ze tenminste eten en land waar ze kunnen leven maar die joden willen op onze hooft poepen door land af te pakken en te regeren over heel de wereld. Dat is iets wat jij niet begrijpt en ziet en wij moslims vechten net zo hard terug kosten wat het kost!!

    NO MERCI met die fucking joden!! geen genade never nooit niet.

  6. peter = de naam
    30 december 2009 om 01:13 uur.

    @NAF. Een erg zielig onzinnig overkomend verhaal van jou. Doorspekt met vooroordelen en onzin over joden die organen uit levende mensen halen . Een totaal onzinnig sprookje.

    Kom tot je positieven. Een tripje naar de marokkaanse muur welllicht? Kijk uit voor de mijnenvelden en artillerie v marokkaanse makelij.

  7. Animale
    30 december 2009 om 12:56 uur.

    Dit is dus hoe Nazi’s in de 2e WO praatten over Joden, en dan zijn sommige moslims verontwaardigd als de Koran vergeleken wordt met Mein Kampf?

    Nee natuurlijk NAF, de verontwaardiging van de moslim is zo groot richting die arme Palestijnen he?
    Zodra Joden de moslims die de hele dag ondanks diverse waarschuwingen raketjes blijven afschieten, en een lesje krijgen in wie er de baas is.
    Je krijgt wat je verdient van de Joden, NAF
    Want Joden zijn de baas over de hele Moslims in de hele wereld NAF, dat is wat jullie steekt.
    ALLAH is niet met de moslim, maar voor Israël.
    Al vanaf haar oprichting tot en met nu tot en met forever, NAF. De moslimlanden rondom Israel storten nog eerder in elkaar dan Israël zelf, dat kan je boven je bed hangen vanaf nu 😉

    Oei oei wat een verontwaardiging toch he?

    Maar als in Darfur, AFRIKA (jouw werelddeel) in 5 jaar 300.000 zwarte Moslims vermoord worden door een moslimdictator, dan ben je stil. Dan zijn alle moslims opeens stil Dan hoor je de moslim niet verontwaardigd zijn, he?
    Als in Pakistan, Afghanistan, Jemen, Saoudi Arabië, waar dan ook, moslims andere moslims doden en elkaar moskee’s opblazen, dagelijks, dan bij jij stil he? Dan is men opeens niet verontwaardigd, nee, dan gaat men het bagatelliseren en zelfs goedpraten!

    Behalve als de Jood in het verhaal voorkomt, ojee, dan zijn we boos.

    Weet je NAF, het verhaaltje wordt steeds duidelijker bij steeds meer niet-Moslims, wat denk je. Dat je je hier kan blijven verstoppen?
    Jij en de rest van je volk, bestaande uit een hele, hele hoop Jodenhatende Moslimnazi’s, moest zich kapotschamen, met die zogenaamde selectieve broedersaamhorigheid

    En reken maar, reken maar dat er in de moslimgelederen zich al een heleboel jongere en oudere moslims zich stiekem kapotschamen voor hun geloof, de Islam, die jij hier uitdraagt.
    De Jodenhatende Moslimnazi-islam.

  8. moena
    30 december 2009 om 04:44 uur.

    hindoestaan je moet nu even dimmen doe niet net of jij blank bent en beter bent je land is ook nog ver van wat rechtvaardig is. jullie leven nog in klassen weet ik het allemaal laag klassen, midden klassen, hoog klassen, of kasten genoemd, jullie discrimineren eigen soort zo erg en leven als ongedierte, jij en Peter praten over zaken die jouw en peter niet aan gaan en totaal niet weten hoe het zit, het is politiek. En die Sahara is bevrijd door marokannen die lopend van uit het noorden,oosten,westen enz zonder wapens op blotevoeten, Jullie hebben wel te ouwehoeren over één persoon die vrijwillig in hongerstaking is gegaan, maar duizenden palestijnen die al 60 jaar in ellende leven en honger lijden waarvoor ze niet omgevraagd hebben kijken jullie weg, rot toch op met jullie rechtvaardig bulshit. Men vindt dat palestijnen moeten opkrassen naar hun arabische buurlanden omdat jullie het willen en zo rechtvaardig zijn, Jullie hadden de Isreales de DDR moeten geven in Duitsland en tenslot het waren de moffen die de joden onrecht heeft aangedaan niet de moslims, in tegen deel moslims heeft ze geholpen jullie zijn goed in muren bouwen als het jullie uitkomt, In DDR daar moest de muur weg dat hoort niet maar om Palestina wordt wel een muur gebouwd jajajaj ter bescherming je pikt een land van iemand in, gaat een muur bouwen en palestijnen mogen geen kik geven want anders zijn het de moslims die het gedaan hebben, geen werk geen medicijn,geen eten geen vrijheid maar owee als we klagen, Palestijnen met en muur omheen heel de wereld kijkt.Ze zijn levend begraven maar OOO wat is het westen rechtvaardig en OOO wat zijn de moslims slecht. tenminste wat jullie konden doen als jullie zo rechtvaardig waren ondanks alles het land eerlijk verdelen, dat mag want jullie maken uit wanneer jullie iets rechtvaardig vinden wanneer niet, Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar het goede komt van jullie en het slechte van jullie, want jullie het westen heeft het hier op deze wereld voor het zeggen,want als jullie niet zouden willen verdiennen aan wapen zou ook geen oorlogen zijn want die mensen kunnen amper een gat in een naald maken en als jullie geen eten die hier in overvloed is weg gooien omdat jullie hier aan verdiennen dan zouden de mensen in Afrika geen honger hebben en wie weet misschien is mexicaanse griep gekweekt om weer aan te verdiennen door vaccin’s.

  9. Animale
    30 december 2009 om 04:49 uur.

    De organenkwestie.
    Die het waren niet alleen Palestijnen, maar ook Israëliërs, en verder iedereen die maar voorhanden was, in wiens organen werden gehandeld.
    Je kakelt als een kip zonder kop Naf.

    Maar geen woord over de moslims die de gouden tanden trekken uit de schedels van de massaal vermoorde en verkrachte slachtoffers in Darfur, geen woord over borsten die afgesneden worden van moeders zodat ze haar kind geen melk meer kan geven zodat iedereen zo langzaam en pijnlijk mogelijk uitsterft. Voor en door moslims, in AFRIKA.

    De hele Arabische en moslimwereld trekt zijn handen AF van Palestina. Grenzen dicht, NIEMAND wilt ze hebben.
    Misschien wil jij ze wel helpen, Marokko heeft toch vast wel een plekje vrij voor een relatief klein groepje als de Palestijnen?
    Waarom helpt Marokko ze niet?
    Waarom laat de hele moslimwereld de Palestijnen in de steek?

    Omdat het de Jodenhatende moslimnazi helemaal niet om de Palestijnen gaat. Het gaat Jodenhatende moslimnazi puur en alleen om de haat tegen de Joden.
    Dat heb jij, NAF, wel weer even laten zien hierboven.

    De Joden, die de meerdere van de moslim zijn op ELK gebied, over de HELE wereld.
    Allah is voor Israël, dat is sinds haar ontstaan wel 1 ding wat heel duidelijk is, niet dan? 😉

  10. moena
    30 december 2009 om 06:10 uur.

    leuk Peter om zo iets te laten lezen je doet alles om jullie muur goed te praten, Als in Sahara deze muur is gebouwd dan is het ten bescherming van eigen land en polisario wordt gesteund door Algerijne die 600000 marokannen het land heeft uitgezet en laat me niet zeggen hoe.

  11. BEKEND
    30 december 2009 om 07:16 uur.

    De koran leert moslims dat ze joden en christenen moeten respecteren, behalve als die de moslims kwaad doen. U schrijft alsof alle joden moslims kwaad doen. Uw bijdrage aan dit forum is strafbaar racisme. Doe niet aan anderen wat u niet wil dat aan uzelf wordt gedaan.

  12. moena
    01 januari 2010 om 10:48 uur.

    animal en peter wie zegt dat god deze mensen van moslim landen lief heeft of dat ie vind dat ze goed bezig zijn of uberhaupt dat deze mensen hun godsdienst uitvoeren zoals het moet, wij hebben evenveel kritiek op hun als jullie,maar laat mijn allah / Godsdienst met rust zoals ie zegt vrede zij met u, hou mijn geloof er buiten, dat jullie kritiek hebben op deze mensen ben ik volkomen met jullie eens maar hou ALLAH er buiten, als jullie fout zitten geef ik de bijbel en tora ook niet de schuld het is de mens die iets slechts in zich heeft. God heeft iedereen hersenen gegeven om na te denken om goed en kwaad te onderscheiden.Dat jullie mijn koran mein kampf noemen vind ik nergens opslaan en niet juist en neemt het jullie zeer kwalijk, als iemand deze benaming verdient en heel ze leven mee draagt dan zijn jullie het wel en de geschiedenis boeken zijn het bewijs van, omdat jullie mein kampf zelf hebben gesticht, ontdekt en uitgevoerd tenslot zijn jullie die in constratie kampen miljoenen joden hebben vermoord en de Serviers duizenden moslim mannen van hun vrouwen en kinderen hebben gescheiden en vermoord en wat er nog erger was JULLIE STONDEN ERBIJ EN KEKEN ER NAAR met geweren in jullie handen en hebben het niet tegen gehouden.
    en nog steeds hebben jullie haat tegen mijn Godsdienst en mijn GOD die ons het verbied zulke ideeén, gedachten te hebben laten staan uitvoeren dan heb ik het niet over mensen die misbruik maken van mijn Godsdienst.

  13. Soraya
    03 januari 2010 om 01:30 uur.

    @Animale

    dat is nou de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.
    De enige partij in dit conflict die duidelijk te vergelijken is met de nazis zijn de zionistische Israelis, De zionisten gebruiken de holocaust graag als excuus om hun onderdrukking, mishandelingen, bloedbaden en de nieuwe concentratiekamp dat Gaza is goed te praten. Wel meneer de zionist dat is op geen enkele manier goed te praten, het doden van meer dan 1500 mensen waarvan meer dan de helft vrouwen en kinderen, is een onmenselijke daad, die alleen een zionistische jood zonder schuldgevoel kan goedkeuren !!! Marokko moet helemaal niets, Palestijnen hebben hun land, die momenteel grotendeels bezet is, maar de dag waarbij Palestijns land wordt teruggewonnen komt nog wel. hahaha God aan Zionistisch Israelisch zijde, dat is echt wel lachwekkend. God staat niet aan de zijde van onderdrukkers, moordenaars , bezetters en nog veel meer onmenselijkheid.

    Ik zal zeker niet meer reageren op zo’n zionistische uitspraken, maar omdat niemand het nog had gedaan, doe ik het snel even. Veel plezier in zionistisch dromenland!!!!!!!!!!!!!

  14. HINDUSTAN
    03 januari 2010 om 10:09 uur.

    Ik zal maar niet op geschiedenisfeiten ingaan, want dan komt er geen einde aan de gewelddadige feiten van Christenen en Moslims.

    Het gaat helemaal niet om elkaar de schuld geven van iets, het gaat om het kritisch naar je eigen misdaden kunnen kijken.

    Het verschil in levenskwaliteit tussen vrije economiëen en dicatoriale regimes is niet te ontkennen Moena, daarom zit jij ook hier.

  15. moena
    04 januari 2010 om 05:49 uur.

    hindustaan ik heb er niet om gevraagt hoor dat ik hier zit, Nederlanders zijn zelf naar marokko gegaan en bergen goud belooft wat achteraf bergen shit blijk te zijn, jullie denken dat marokannen die hier zijn gekomen arm waren en niks te eten hadden wat niet het geval is.Het waren hard werkende boeren, wat mijn opa bezat wil je niet weten, mijn opa had zelf meer dan 50 werknemers die op het land werkten, hij had olijfbomen,ik weet niet hoeveel grond met graan, appel bomen, sinasappelsbomen,enz alles wat een boer kan wensen,tot een bouw bedrijf al zijn kinderen mijn vader en zijn broers met leeftijd tussen 15 en 25 hierheen zijn gehaald en alles werd voor hun geregeld ik mag niet ontkennen dat ze op handen werden gedragen en hard werkten, terwijl ze daar alleen op hun arabische paarden rond rijden en de werknemers in de gaten houden en van hun land genieten. mijn opa is met verdriet achter gebleven en zijn land de helft van zijn land is door iedereen ingenomen en mijn vader weet niet eens wat hun land is. als ik daar was opgegroeit en daar getrouwd en 12 kinderen hahahh had en ook op het land werkte en paar koeien was ik ook heel gelukkig daar heb je tenminste niet zo een brieven bus die je alleen acceptgirokaarten versturen hier werk je suf aleen om rekennig te betalen daar leef je met weinig maar ook zonder strech en gelukkiger, als ik dit land niet ken zou ik het ook niet missen elders was ik misschien gelukkiger dan hoef ik dit gezeik ook niet te horen moslim dit moslim dat.

  16. moena
    04 januari 2010 om 09:44 uur.

    ik vind dat marokko (konning) zeer goed bezig is en streeft naar democratie en het is zichtbaar. En als er herrieschoppers zijn die de orde verstoren mag de overheid keihard toe slaan, als het terecht is. je hebt bepaalde bevolkings groepen die met een straf in de hoek niet helpt, deze mogen met een pak slaag kennis maken als het helpt hahahhaha

  17. HINDUSTAN
    09 januari 2010 om 01:50 uur.

    Soraya, Nazi’s hebben geen democratie, Israël wel.

    Dus je vergelijking gaat mank en je hebt ongelijk: de Islam lijkt het meeste op een nazistische leer.
    Tevens op een sekte.

    Weet jij wat de definities zijn van het nazisme en een sekte, of wil je dat ik ze even voor je opnoem en naast de definities van de leer van de Islam leg?

    Want HINDUSTAN zegt nooit, nooit zomaar iets wat Hij niet kan aantonen;)

  18. HINDUSTAN
    09 januari 2010 om 02:02 uur.

    Moena: ik ben ook een allochtoon, ik heb ook genoeg discriminatie meegemaakt toen ik hier kwam, ik merk ook dat ik nog steeds op bepaalde gebieden gediscrimineerd wordt, vooral als ik niet meeslijm met de zich superieur voelende blanke autochtoon, maar ze een grote bek teruggeef.
    Want ik geef iedereen een grote bek.

    Dit verhaal geldt voor meer buitenlanders.

    Maar het feit dat je ‘Marokkanen dit, Marokkanen dat’ hoort, is niet de schuld van al die andere buitenlanders, ook niet van racistische Nederlanders die graag Marokkaantjes willen pesten door ze in het nieuws te zetten.
    Dat probleem – en dat probeer ik hier al 1000x duidelijk te maken- ontstaat als je zelf wel van alles wilt eisen, maar zelf niks wilt toegeven.

    En dat werkte lange tijd in NL, ook voor andere buitenlanders hoor. Lekker uitkering vangen en profiteren van die ‘domme Nederlanders’, die niks doorhebben.
    Maar men heeft het door hoor.

    Die taktiek is nu uitgewerkt.
    Nu ligt de focus op jezelf, en de Marokkanen in het bijzonder.
    Want zij zijn degenen die zo lang mogelijk wilden doorgaan met het ontkennen van eigen fouten en het zoveel mogelijk met de vinger wijzen naar anderen.
    Met een ongelooflijk gevoel van zelfoverschatting:
    “wij zitten in NL, wij worden beschermd door de wet, niemand kan ons wat maken”.

    En vervolgens ga je lachen en dansen als de Twin Towers worden platgelegd, en de daden van terroristen goedkeuren, om Hollandertje te pesten.

    Iedere buitenlander weet dat je zoiets nooit moet doen omdat je geheid een slecht beeld krijgt, maar nee hoor, niet Marokkaanse, sommige Turkse e.a. moslims.
    En dit is maar 1 van de vele kleine voorbeelden dat het nu ‘Marokkanen dit, Marokkanen dat’ is.
    Onze ouders leerden ons vroeger dat we als buitenlanders dubbel moeten oppassen omdat wij gewoon niet die dingen kunnen maken zoals autochtonen, hoe oneerlijk het ook is, zo werkt het.
    Maar dat hebben de ouders van mensen die hier graag Hollandertje pesten nog nooit aan hun kinderen verteld, en nu zit je met de problemen van ‘Marokkaantje dit, Marokkaantje dat’.

    WAt denk je. Je zit in hun land.
    Als je denkt spelletjes te spelen met Hollanders op hun terrein, ga je ALTIJD verliezen.
    De ‘tegenstander’ onderschatten door te denken ‘domme Hollander’ is de grootste fout die je kan maken.
    Want hier wordt het spel op zijn Nederlands gespeeld, en je moet als een Nederlander kunnen denken om mee te kunnen doen.
    Wil je dat niet, kies je daar niet voor, ja, dan heb je een probleem.

  19. HINDUSTAN
    09 januari 2010 om 02:13 uur.

    @Soraya:

    Het doden van 1500 Palestijnen is een onmenselijke daad?

    Hoezo, ze waren toch zeer duidelijk gewaarschuwd om geen raketten meer willekeurig op Israëlische burgers te droppen?

    Alsof dat niet onmenselijk is.

    Joden zijn geen slappe Nederlanders hoor? Die alleen maar blijven praten en te bang zijn om wat te doen?
    Je wordt door de Joden even keihard en wreed gestraft als welke Moslim dan ook die denkt dat hij keihard en wreed zijn vijanden tegemoet zal treden.

    Het zou me wat zijn zeg, stel dat Algerijë eventjes zomaar raketjes op Marokko afschiet, de wereld zou te klein zijn voor de wraak!!

    Kom hier dus niet schijnheilig doen met je anti-Jodenpraat Soraya.
    De geïndoctrineerde, antisemitische Jodenhaat op nazi-basis van de moslim is inmiddels bekend, en wie niet horen wilt moet voelen.

    DAt heeft niks met Zionisme te maken, maar met ‘wie niet horen wilt, moet voelen’.
    Ik zeg het je nogmaals: de haat van de Moslim t.o.v. de Jood is de stille acceptatie van het feit dat ze weten dat de Jood superieur is aan de moslim, in de hele wereld.
    Het Jodendom is superieur aan de Islam, het Christendom is superieur aan de Islam, het Hindoeïsme is superieur aan de Islam, en dáárom willen hele legers moslims de hele wereld verbranden.
    Het is blinde haat t.o.v. alles en iedereen, en het gaat nergens over.

    Want je kan niet serieus menen dat je denkt dat je (ooit) de wereld zal domineren.
    Iedereen die dat denkt, moslim of geen moslim, is knéttergek!:)

  20. moena
    12 januari 2010 om 04:01 uur.

    even een vraagje hindustaan, als iemand je huisje met een hijskraan of weet ik veel met wat wordt afgebroken en met de grond gelijk gemaakt zodat een ander eigen huizen gaan bouwen en nog uitbereiden ten koste van mede mens. Vind je dit rechtvaardig?ze hebben vaak toegekeken en huilend met hun 9 kinderen zittend op een rots en toegekeken, heeft iemand gezegd van HÉ dat is onrechtvaardig, Nee zou je dan niet met wat dan ook terug willen slaan al is het een misgevormde rakketje die 9 van de 10 keer amper aankomt en dat de tegen partij staat tejuigen om een reden te hebben om meer te verwoesten en om meer bezette gebieden te maken wat zijn die raketjes van jaren nul vergelijken met wat die ander bezit wat naar jouw menning goed gekeurd was door iedereen. Waarom wel tegen sadam in Irak en talibaan in afganistaan en waarom die ander (Isreal) niet, naar jouw mening zijn ze toch rechtvaardig snap je dat wij dan niet van rechtvaardig kunnen spreken, is dan dit democraat, wat verschil dat dan met dictators behaalf dat ze hun eigen volk niet veel vrijheid hebben, Al ze echt rechtvaardig zijn moeten ze de druk opzetten om die land eerlijk in twéén te verdelen desnoods met grens bewaking van zowel de navo als arabische landen, ik ben zo menselijk dat ik zeg ze hebben allebei recht op het land omdat ze van oorsprong daar vandaan komen en half broers zijn.en niks mee te maken van die wil dit niet en die wil dat niet, dit moet zo besloten worden en dit is democratisch en rechtvaardig, als je over Irak en afganistaan kan beslissen moet men hierover ook over kunnen beslissen klaar,ik wil niks horen van mijn eigen soort van ik ben niet mee eens of zo wat willen jullie dan als de palestijnen niks hebben. Marokaanse spreekwoord als een ander hele brood heeft moet je blij zijn met kwart maar omdat ze zo democratisch /rechtvaardig zijn gaan we vanuit dat ze ook half geven hoewel het land voor 1947 geheel van palestijnen was, snap jullie het allemaal, iets wat van jouw geheel is en je wil nu alleen de helft en je krijgt het niet, omdat de tegen partij en het westen zo democratisch en rechtvaardig en voor rechten van mensen over de hele wereld op komen gaan we van uit dat palesijnen ook een deel krijgt. het ligt aan mij ik ben gek hahahhah ÓOOOOOO wéé als je een ander meinning hebt dan ben je gelijk de boosdoener

  21. HINDUSTAN
    14 januari 2010 om 06:54 uur.

    ‘hoewel het land voor 1947 geheel van Palestijnen was’

    Wrong.

    Zolang mensen (moslims, niet-moslims) niet op de hoogte zijn van de feitelijke geschiedenis (met data) en alleen maar datgene willen geloven wat zij willen geloven, blijven ze zich verontgelijkt voelen, over ieder onderwerp.

    Ieder zijn mening. Maar baseer die dan wel op feitelijke juistheden, niet op kreten die waar vandaan komen?

  22. mosjedajan
    28 mei 2012 om 01:30 uur.

    Hindustain ik ben een autochtoon en gediscrimineerd door kutkankermarroks die mijn vrouw voor hoer uitdchelden en mijn hond onrein vinden en mij een christenhond vinden en daardoor mijzelf aangevallen voeilt.Het duurt niet zolang meer dat ik mijn ware gezicht laat zien.

  23. mhamed
    30 mei 2012 om 10:36 uur.

    mosjedajan

    jij bent zo dom en zo hipocriet als ik weet niet wat……..wat een onzin en zwaar gelul kraam jij uit zeg…….
    jij bent gewoon een jood die net als de rest niet deugt en helaas heeft men jou voorouders niet ontdenkt.

  24. rachid17
    30 mei 2012 om 07:18 uur.

    Hindustan, en mnr: mosjedajan.
    Ga eens zelf even verdiepen wat de islam is en kom dan terug.
    En over dat de andere geloven superieur zin dan de ISLAM , hahaaahha sorry hindustan.Volgens mij zijn je hersens aangebrandt of je hebt je geen hersens.
    De ISLAM(KORAN) is het laatste wat is gestuurd door de ALMACHTIGE GOD (ALLAH ) , en heb gelijk een vraag aan jou , waarom heten veel hindoes singh van de achter naam ????.
    En zoek gelijk hoeveel soorten moslims er zijn. Aftakkingen van de islam.
    Zelfs in de boeken van de hindoes staat er dat de profeet MOHAMMED ( VZMH) zou komen , en dat is al 3000 duizend jaar geleden , als de joden of christendom, hindoesme , zo perfect waren dan hadden we de dag van vandaag geen moslims geheten , Oja sorry hindoes aanbidden meer dan 1 god , laat mij maar lekker ALLAH aanbidden , veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter. En het mooie van dat de joden veel kunnen is een test van god , en toch als je elke keer terug kijkt woorden ze elke keer gestraft , je hebt goeie joden en slechte joden , en je hebt goeie moslims en slechte moslims , en je hebt goeie christen en slechte christen.
    Oja nog een vraag waarom houden de moslims meer van ISA ( VZMH) ( jezus) voor de nederlandse taal. Dan dat de joden of christen doen , kijk en zoek eens mat:26:39 dan zie je staan dat jezus(vzmh) naar de grond ging met ze gezicht naar de grond en niet zoals tegenwoordig op een bankje zitten en alles wat in de meeste films komen over ISA(vzmh) is echt gebeurdt ga maar kijken en goed lezen , hoop dat je hersens goed werken en dan zie je het zelf dat hij en alle andere profeten GOD aanbidden en niet beelden of wat dan ook .
    En voor de rest wees bewust dat de dajjaal zal komen en veel mensen zullen met hem meegaan , ook op de deze forum zoals hindu en mosje en zelfs die p=naam.
    Doe je ding voor dat het te laat is broeders en zussters, denk aan de ENE en aanbid alleen de ENE , ALLAH subhantallah . Doe goed en spreek goed leef of het vandaag de laaste dag is . ALLAH = goed, goed+ALLAH. shaitan=slecht, slecht is shaitan.

    Mosjedajan: Wat jij meemaakt is niet leuk, en een echte moslim zou dat niet tegen je vrouw zeggen en dan heb ik het over een echte MOSLIM.
    En zelf maak ik het elke dag mee met me werk , alleen zijn het de nederlanders die het doen , dus wat ga je doen .
    Dit is een advies voor jou , ga naar een moskee en ga je daar naar de imam toe en vraag of je met hem kan praten, en je zegt je verhaal en met godszege gaat die imam met je mee , op een of andere dag naar die jongens of naar de ouders van die jongen en je gaat zelf veranderingen zien in je omgeving, als je echte christen vloek je niet broer ongeacht je afkomst en geloof , ik zelf hou heel van ISA (jezus) hij was bezonder voor de moslims , 1miljoen winnen is mooi , maar god aanbidden en de profeten erkennen en de engellen ook , dan ben je pas rijk heeeeeeeeeeeeeeeeel rijk. Hoop dat je de duivel niet in je hart binnen laat broeder .