MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Experts: Wilders manipuleert

05 februari 2010 | in Maatschappij | 9 Reacties

Zes experts op het gebied van de Koran, de islam en het recht stellen dat Geert Wilders zich ”suggestief en misleidend” uitlaat. De PVV-voorman hakt Koranverzen in twee stukken. Het vreedzame stukje verstopt hij, menen ze, volgens NU.nl.

De professoren, Fred Leemhuis (arabist en bekende Koranvertaler), Jan Michiel (recht, sharia), Gerard Wiegers (religiestudies), Pieter Sjoerd van Koningsveld (islamologie), Ruud Peters (Arabische taal en cultuur) en Marlies ter Borg (Koran en Bijbel) schrijven dit in een brief aan de rechtbank in Amsterdam, het Openbaar Ministerie en de advocaat van Wilders, Bram Moszkowicz.

De rechtbank in Amsterdam behandelt het proces tegen Geert Wilders, die wordt vervolgd voor haatzaaien, aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging. Wegens uitlatingen die Wilders de afgelopen jaren in diverse media heeft gedaan, wordt hij nu berecht.

De brief is een reactie op het verzoek van de PVV-voorman aan de rechtbank. Hij wilde verschillende deskundigen opvoeren om aan te tonen dat zijn uitspraken op waarheid berusten. De experts in de brief beweren nu het tegendeel om ”het evenwicht te herstellen”, schrijft NU.nl.

Er zijn 9 reacties

  1. FOUAD
    05 februari 2010 om 03:22 uur.

    Wilders neemt texten en verzen uit de Koran uit context om haat tegen moslims te zaaien.

    ”Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.”

    Klinkt dit geweldadig??
    Klinkt het ook als iets wat je uit context kunt halen??
    O en die vers heb ik niet uit de koran….die heb ik uit de Bijbel Mattheüs 10:34-39 😉

    zie je…je kunt het met alle relegies doen.

  2. Naf
    05 februari 2010 om 09:49 uur.

    Lekker voor hem. Ik hoop dat hij goed gestraft wordt. Eindelijk ziet men de waarheid. Nu hoor je het ook nog eens van deskundigen en geleerden. Je stamt van een joodse kant vandaar je zo tegen de islam bent. En dat is iets wat iedereen weet. Ik hoop dat Wilders goed gestraft wordt voor alle ellende die hij heeft aangezet jegens de islam en Marokkanen voornamelijk. Maar ja zo weet je dat je met je tengels van de Koran moet afblijven. En geloof ons Allah bestaat. Schijt nu maar goed in je broek Wilders!! Jij en die Bram zijn alle 2 joden. En joden hebben altijd al iets tegen moslims gehad. Nu op naar de volgende ronde. Inshallah zal wilders goed gestraft worden!! Dom van je!! De vreedzame stukje verstopt hij hoe dom kan je zijn. We hebben al om je gelachen nu lachen we je vet uit. Op naar de volgende ronde. Ben benieuwd!!

  3. tarik
    05 februari 2010 om 04:10 uur.

    momentje wilders word zo weer kwaad zo als altijd EVEN GEDUKD A.U.B hij is zo weer kwaad want hij kan niet tegen de waarheid

  4. C L O S E R » Blog Archive » Open brief en factsheet 1 kritische islamwetenschappers – ‘Wilders manipuleert Koranteksten’
    06 februari 2010 om 05:05 uur.

    […] ook de reacties her en der op internet: Maghreb Magazine Volkskrant Hans Jansen op Hoeiboei Contradicere Hababam […]

  5. moena
    06 februari 2010 om 11:28 uur.

    O jongens maak je niet druk de meeste mensen die op Wilders stemmen zijn laag geschoold,kunnen amper lezen of schrijven en zijn laag begaafd gewoon domme kudde,hebben jullie het niet gezien toen een journalist aan één van die wilders aanhanger vroeg waarom hij voor Wilders was hij zei al die donker mensen hier maar hij zei er niet bij al die blanken in Zuid Afrika die apartheid hebben gesticht in een land wat niet van hun is, zaggen jullie die negerin die Wilders aanhangt en zei van ik zou hier niet staan als Wilders zou discrimineren hij is alleen voor menninguiting O god hoe dom kan je zijn en hoe diep kan men zinken.

  6. Aziz
    07 februari 2010 om 10:55 uur.

    Moena. Ik wou dat ik je gelijk kon geven. De aanhang van Wilders komt uit alle lagen van de bevolking. Zowel laag- als hoogopgeleiden. En trouwens wat zijn domme mensen. Bij domme mensen is men geneigd om aan laagopgeleiden te denken. Domheid heeft meer te maken met moraliteit en het gebrek om iets te willen doorzien/onderzoeken te maken dan met intelligentie of opleidingsniveau. Als het zo simpel was, dan was Bram Mozkowicz ook niet de advocaat van Wilders geweest. We kunnen nu niet van deze advocaat zeggen dat het een “laagopgeleide” man is of gebrek heeft aan intellect om dingen te onderzoeken. Men zal eerder de sympathie en de steun van Bram zoeken in de overeenkomstige belangen die deze twee hebben. Beiden zijn zionisten en felle verdedigers van de bezettingspolitiek van de Joodse staat. Felle verdedigers van de Joodse staat hebben vaak als kenmerk om het verzet wat uit Islamitische hoek komt tegen deze bezettingspolitiek af te schilderen als een kwaad manifesteren van de Islam. Dat er ook verzet uit Christelijk Palestijnse hoek ook komt zwijgt men daar angsvallig over.
    Al te vaak is men wel degelijk bewust dat iets niet gebaseerd is op logica en feiten, maar wordt toch als waarheid aangenomen, omdat dit strookt met het belang, verlangen of instinct van een bepaalde persoon of groep. Onderschat vooral niet het onderzoeksvermogen van zelfs de laagopgeleide man of vrouw niet. Alleen komen laagopgeleide mensen “dommer” over, omdat zij dingen eerder zeggen en zaken scherper en harder benoemen. Een goed geformuleerde uitspraak van een hoogopgeleide hoeft niet minder harder te zijn. Men gaat er voorbij als het gaat om het onderzoeken wat het beste is voor de “laag opgeleiden” men dingen zeer goed kan onderzoeken. Denk maar aan het uitkiezen van een hypotheek, lening, verzekering. Maar als het gaat om negatieve dingen in de media over allochtonen deze klakkeloos aanneemt. Dat heeft niets met domheid te maken, maar men wil deze dingen gewoon graag geloven. Omgekeerd is men wel geneigd als het gaat om groepen of personen waar men positief tegenoverover staat negatieve berichtten over deze personen of groepen uiterst kritisch te bekijken.

  7. kano
    07 februari 2010 om 05:35 uur.

    Hij is gewoon een dictator hij wil altijd dat hij zijn zin krijgt, en hij doet wat hij wil en hij beslist alles binnen de partij en niemand mag lid worden van die partij, dus conclusie hij is een kleine dictatortje

  8. kano
    07 februari 2010 om 05:40 uur.

    MOUNA die negerin wordt gebruikt om zijn propaganda succes te maken, zulke mensen kun je uit de straat plukken en wat money geven en ze staan aan je kant.

  9. moena
    08 februari 2010 om 02:30 uur.

    ojongens wat een gedoe ik probeer met de tijd mee te gaan maar alles veranderd zo snel en ik hou helemaal niet van verandering laatstaan van het extreem,haat enz ik ben hier niet opgewassen. in mijn (jong) tijd was alles vredig,vriendelijk,behulpzaam,die oude tijd zal nooit terug komen ik heb medelijden met jongeren van nu vooral mijn zonen die zo knokken voor de goei richting die sommige nooit zullen zien omdat ze hun conclusie al getrokken hebben.