MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

TomTom breidt uit naar Marokko

10 februari 2010 | in Economie | 9 Reacties

De producent van navigatie-apparatuur TomTom gaat de Marokkaanse markt betreden. Eind februari zijn de TomTom XL en de TomTom Start beschikbaar via distributeur MCI. Dat maakte TomTom dinsdag bekend.

,,Met meer dan twee miljoen auto’s dagelijks op de weg, is Marokko een land met grote potentie voor ons. Het is een logische stap in onze expansiestrategie naar Noord-Afrika”, aldus een TomTom-vertegenwoordiger voor de regio, volgens BNR Nieuwsradio.

Er zijn 9 reacties

  1. marokkaan
    12 februari 2010 om 01:19 uur.

    het is erg goed dat tom tom naar marokko uitbreidt ben er zeer tevreden mee hoop wel dat door dit iniciatief marokko meer aan zijn wegen gaat doen dus niet alleen de grote steden maar ook de kleinere steden en dorpen en natuurlijk het gebergte want daar hebben we nog allemaal heel erg last van wegen die uiterst onveilig zijn en vele doden per jaar opeisen

  2. Badr H
    12 februari 2010 om 11:08 uur.

    “hoop wel dat door dit iniciatief marokko meer aan zijn wegen gaat doen” ???

    Wat is dit nu voor uitspraak? Je laat hiermee zien dat je absoluut niet op de hoogte bent van Marokko, jou thuisland.

    Dom dom voor jou i.p.v. Tom Tom.

    Marokko moet eigenlijk Tom Tom eruit kniekeren uit Marokko want de Marokkaanse onderdanen worden zeer slecht behandeld in Nederland !!

    Marokko kan beter zaken doen met Japan of USA i.p.v. van de dutchies!!

    Mijn mening!

  3. gewoon
    13 februari 2010 om 01:05 uur.

    hahahahha

    leuke reacties moet ik zeggen!!!
    meer zeg ik niet!

  4. tarik
    13 februari 2010 om 01:02 uur.

    marokko heeft all goeden wegen maar niet in rif en in marokko hebben ze al lang gps hoor Ndrive is daar er al lang tom tom komt er gewoon bij en das wel mooi

  5. Choukri
    13 februari 2010 om 02:54 uur.

    BADR H sorry dat ik dat moet zeggen, maar je praat echt onzin en weet je zelf zeker niet waar het over gaat. Als je het gevoel hebt, dat je slecht behandeld wordt, dan verhuis je toch lekker naar Marokko.

    Voor jou zeker een DOM DOM

    ze3ma Japan en USA zijn betere alternatieven die Marokkanen zo GOED behandelen, Denk eerst na voordat je iets onzinnigs zegt.

  6. Khalid
    13 februari 2010 om 11:15 uur.

    Ik denk dat dit een hele vooruitgang is voor marokko.
    Op deze manier maak je marokko aantrekelijker voor mensen om meerdere delen te zien,in feite zonder dat je arabisch hoeft te kennen maar tja marokko moet dan wel iets aan haar wegen doen want dit schiet niet op in de kleine gebieden in ieder geval en gebergte in de grote steden zijn de wegen goed.

  7. Sektiou Chamakhboy22
    14 februari 2010 om 04:58 uur.

    Hmm, ik denk dat ze eerst beginnen met een aantal grote steden in marokko, en lang maar zeker gaan uitbredien naar de rest van het land. Dit proces kan jaren in beslag nemen,

    In Tetouan bijv. is een groot van de straten en steegjes zonder naam nog, In mijn buurt, worden de namen om de haverklap gewijzigd. Zelfs huisnummers veranderen vaak. Ik heb verschillende adressen gehad, terwijl ik niet verhuisd ben 🙂 Wordt wel altijd updaten als je een adres zoekt op TomTom

    Maar goed, Ik denk ze gewoon een proef gaan draaien in enkele wijken in de grote steden, en na enkele jaren wordt een groot deel van Marokko in tom Tom opgenomen, en NA 4 jaar is Tom Tom in Marokko van hetzelfde nivo als hier in NL (dus bibliotheken, scholen, cafe, restaurant, en dergelijke in Tom Tom opzoeken)

  8. Choukri
    14 februari 2010 om 08:51 uur.

    Tarik, waar heb je het over met je marokko heeft al goede wegen
    Met een paar snelwegen alleen kom je er niet. Marokko heeft echt een hoop in te halen, wat infrastructuur betreft. Er moet echt nog een hoop gebeuren.

    En wat GPS betreft. Overal ter wereld kan je GPS ontvangen. Dat is het probleem niet. Het probleem zit hem in het feit dat je als je wegennet op kaart moet hebben en niet alleen de grote wegen, maar ook de straatjes (zowel grote als kleine steden) en natuurlijk snap ik wel dat je geen 100% dekking hoeft te hebben.

    En die kaarten moeten ook nog eens kloppen, anders heb je er ook niet veel aan. Maar ik ben in ieder geval wel blij met het initiatief. Beter iets dan niks.

  9. thirli
    10 oktober 2010 om 10:30 uur.

    TT in Al Maghrieb gebruikt dit jaar, ben net terug, mijn mening is dat we niet zoveel tegelijk willen hebben en alles zijn beloop moeten laten. TT heeft een eerste stap gezet in Marokko en Marokko op zijn beurt is een weg in geslagen die veel toekomst heeft inshallah. ipv te klagen moeten we hier aan mee helpen en onze kansen pakken.

    Ik heb in ieder geval veel aan TT gehad in Marokko, zeker als je binnen Cassa zonder te vragen de meeste hoogte punten hebt gezien. Maar goed ieder zo zijn ervaring en zijn mening.