MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Weer incident met Marokkanen in ziekenhuis

14 februari 2010 | in Politiek | 17 Reacties

ZiekenhuisFred Teeven, Tweede Kamerlid voor de VVD, wil opheldering na berichten dat opnieuw ziekenhuispersoneel, ditmaal in Harderwijk, is bedreigd. De VVD’er vindt dat minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) moet ingrijpen.

De VVD reageert op het bericht over het Sint Jansdalziekenhuis in Harderwijk waar familieleden van een overleden man zich tegen het personeel keerden omdat ze niet bij het lichaam van hun naaste mochten. Eerder werd er personeel bedreigd in Bergen op Zoom, terwijl in Nijmegen twee jongeren zich misdroegen op de eerstehulpafdeling van het ziekenhuis nadat ze betrokken waren geweest bij een verkeersongeluk waarbij een man overleed.

,,Dit kan niet meer”, vindt Teeven volgens het Algemeen Dagblad. ,,Ziekenhuispersoneel voelt zich zo bedreigd door zo’n overvalcommando van Marokkanen dat zij niet eens meer aangifte durven doen.” Hij wil dat de minister met ziekenhuisbestuurders gaat praten hoe in dit soort gevallen eenvoudiger aangifte kan worden gedaan. Bijvoorbeeld door anoniem aangifte doen mogelijk te maken of door werkgevers namens hun personeel aangifte te laten doen.

Er zijn 17 reacties

  1. Karim
    14 februari 2010 om 01:38 uur.

    ga lekker zo door marokkanen, jullie zijn weer lekker bezig..
    strak willen zelfs ziekenhuizen geen enkel marokkaan meer helpen…

    Alweer gratis reklame voor Wilders

  2. Choukri
    14 februari 2010 om 08:53 uur.

    Wat moet ik hiervan zeggen. Ze blazen alles op om te kunnen scoren.
    Heeel goedkoop vind ik dat.

  3. Adil
    16 februari 2010 om 03:10 uur.

    Opblazen is het zeker Shoukri, absoluut!
    Punt is alleen dat “wij” BIJNA ze iedere keer opnieuw in de kaart spelen.
    Zo wordt het wel heel makkelijk om marokkaantjes te veroordelen.

    Maar ach…….als een gemeente als Gouda wat geld verstrekt aan jongeren of stadsdeel de Baarsjes (A’dam West) een leuke reis organiseerd naar het buitenland dan zitten de PVV-ERS met hun neus er boven op.
    Diezelfde PVV-ERS maken zich geen moer druk om het feit dat als bv Ajax – Feijenoord speelt (risicowedstrijd) dat dat alleen maar miljoenen kost PER wedstrijd zowat! Enig idee mensen hoeveel geld er verloren gaat aan risicowedstrijden???????

    Wollah…..al zouden de Marokkanen en Turken 100 jaar in Nederland hebben geleefd dan NOG zouden ZIJ Nederland NIET zoveel geld hebben gekost als de vergelijking maakt met de “autochtonen” nederlanders die er lekker op los rellen tijdens voetbalwedstrijden. Als je al die “gesneuvelde”bedragen bij elkaar op zou tellen (door de TIENTALLEN JAREN HEEN)…….ik denk dat we voorzichtig mogen gaan denken in MILJARDEN EURO’S…TRIEST HE?

    MAAR JA…….DAAR KLEPT GEEN PVV-ER OVER OF WEL SOMS????
    Wat een lef om dan ook nog te bedenken dat de PVV wou checken hoeveel de “buitenlanders” nederland geld hebben gekost sinds de jaren 60!

    PVV……ga wat doen aan die Hooligans, die kosten de staat miljoenen op jaarbasis en NEE HOOR….Hoek van Holland waren GEEN marokkanen of wel soms? Allahi n3el dien m’koum ya ouled el 97ab!

  4. gast
    17 februari 2010 om 09:37 uur.

    Het is tijd dat een paar slimme en rijke marokkanen op staan om een eigen ziekenhuis te openen waar alleen moslims terecht kunnen…

    de helft van de nederlanders wil liever geen moslims in dit land ook als ze er nog nooit een hebben gezien! Het zit ze in het bloed, nederlanders kicken er op om te zien hoe bevoelkingsgeroepen worden gedeporteerd…

  5. Souhaila
    17 februari 2010 om 07:28 uur.

    Mooi rekensommetje Adil maar wat ‘Nederlandse’ hooligans doen heeft natuurlijk niks te maken met Marokkaanse etters die zich misdragen in een ziekenhuis. Dat er geen Marokkanen bij waren bij Hoek van Holland heeft er ook al niks mee te maken. Je praat alsof de Marokkanen een schouderklopje moeten krijgen omdat ze een keer ergens niks mee te maken hebben maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. En daarnaast is het logisch dat Nederland meer geld uitgeeft aan Nederlanders dan aan buitenlanders. Ik denk dat het negatieve beeld dat Nederlanders hebben over Marokkanen, deels schuld heeft aan types zoals jij die altijd het vingertje naar een ander wijst.

  6. kano
    18 februari 2010 om 04:18 uur.

    Waarom weer die ziekenhuizengeweld door de Marokkanen een hyp geworden waarom hoorden we zoiets nooit en nu opeens wel, ik zit aan zoiets te twijfelen ????????????????????????????????????????

  7. moena
    18 februari 2010 om 07:39 uur.

    souhaila je moest je eerst verdiepen in de problemen voor dat je je bek open trekt muts oorzaak heeft een gevolg, de bodem onderzoeken waarom men zo wordt en zich gedraagt, wij zijn nu de boeman hoe vaak zie ik op het nieuws als een man schoten op iemand aflost nooit erbij zeggen wat van nationaliteit hij heeft, maar zodra het een marokaan is melden ze het gelijk Het gaat om een marokaanse relschoppers of het gaat om marokaanse gezin enz ik dacht vroeger precies als jij maar nu minder.

  8. Souhaila
    19 februari 2010 om 01:25 uur.

    Moena, jij zou je eerst moeten verdiepen in de Nederlandse taal voordat jij je verhaal post. Maargoed, ik zou graag van jou willen horen waar jij het niet mee eens bent van wat ik heb gepost. Je gaat niet op mijn post in, je hebt het over de media terwijl je mij nooit hebt horen zeggen dat de media geen rol speelt in de discriminatie in Nederland jegens Marokkanen. Ik vind het dus jammer dat je wel blaft om mijn post en er niet op in gaat maar over een heel ander onderwerp begint. Ook jammer dat je gelijk zegt dat ik een bek heb en dat je me voor muts uitmaakt. Iemand zoals jij is weer zo’n typisch voorbeeld van wat de door jou zo geliefde media laat zien, niemand kan z’n mening meer geven als het om Marokkanen gaat zonder per direct een onfatsoenlijke reactie te krijgen. Daarnaast wil ik ook van jou horen wat jij tot het op bodempje hebt onderzocht en waarom jij denkt dat Marokkanen zich zo gedragen en worden. Is het omdat ze zich constant gediscrimineerd voelen? Misschien komt het omdat ik een vrouw ben of omdat ik me altijd netjes gedraag en me aan de wet hou, maar ik heb daar totaal geen last van. Veel moslims roepen om gelijkheid (daar ben ik het helemaal mee eens) maar dan wel ziekenhuizen en begraafplaatsen willen alleen voor moslims. Waar is die gelijkheid dan die iedereen zo graag zou willen? Het zal maar eens gebeuren dat Nederlanders een ziekenhuis hebben alleen voor Nederlanders, dan staan we wel allemaal te gillen en te springen.

    Moena, iedereen in Nederland heeft zich te houden aan de wetten die hier in Nederland zijn opgemaakt. En kan jij je daar niet aan houden of bevallen die wetten je niet, dan ga je maar weg. Bevallen de Nederlanders zelf jou niet, dan moet je heel snel stoppen met klagen en zeuren. Ga dan per direct maar naar Schiphol waar je een enkeltje Marokko kan kopen.

  9. moena
    20 februari 2010 om 10:30 uur.

    meisje over me taal is oud liedje maar uit je lang verhaal heb je alles begrepen, ik kan misschien je moeder zijn je gaat ouwehoeren over wetten, regels,normen en waarden deze zijn bij mij bijna aangeboren schat dit zijn dingen die standaard bij een normaal mens horen ik ben het zat dat wij de enige volk is die alléén over elkaar kunnen zeiken om in plaats eénheid te vormen en vuist maken en wat doen aan deze probleem, de probleem ligt bij vaders die er nooit zijn voor hun kinderen, ze zitten of in club huizen,koffie shops of voor nep naar moskee, kinderen zijn slachtoffers van deze kloot vaders die niet eens weten hoe oud hun kinderen zijn,hun vrouwen zijn psygisch gemaakt door die kloot mannen door om hun te verbieden je mag niet naar buiten je mag niet werken je mag niet naar school ze mogen alleé’n achter het aanricht enz ik heb meer dan 15 jaar een vaste baan en ik ben in die dertig jaar nooit gediscrimineerd en kijk wat je menning zegt zelfs een Nederlander zal niet zo snel in zijn mond nemen een enkeltje marokko snap je waarom ik zo reageer omdat je eigen soort je ergste vijand kan zijn en van je eigen soort moet je het hebben, ik ga je uitleggen waarom me taal niet zo in schrift goed is maar ik praat het vloeiend ik heb één jaar basis school gedaan groep 8 één jaar ISK wat nu taal school is en 4 jaar mavo 3 jaar MBO en gelijk gaan werken geen tijd verspilt, weinig school maar veel bereikt, ik ben van de tijd van Ahmed Aboetalib. gegroet meid excuus voor me grove woorden.

  10. Aya
    21 februari 2010 om 02:38 uur.

    Souhaila,

    Ik ben het helemaal met je eens!
    Over de klagers over dit land wil het het volgende kwijt:

    “heel” waarschijnlijk lopen jullie er in dit land mooi (lees: in merkkleding) en warm (lees: huis met dak boven je hoofd en CV) bij, en welgevoed bij.
    Dit zou niet het geval zijn als, in de meeste gevallen, onze vaders niet het besluit ooit hadden genomen om hier naar toe te komen.
    En dan gaan jullie nou alleen maar lopen afgeven op dit land dat je wel al deze kanzen heeft geboden? Want wees nou eens eerlijk, zouden de meesten van ons (gestudeerd of niet) in Marokko een heel andere toekomst hebben gehad?
    De meerderheid van de klagers zou nu ergens schapen lopen hoeden, of langs de weg brandstof, groente of fruit zitten te verkopen, of in de stad of in het dorp zijn brood proberen te verdienen en zodra de politie in zicht is moeten maken dat je wegkomt, omdat ze anders alles in beslag nemen.

    Het is onze nasieb om in dit land te leven, dus laten we gewoon normaal doen zoals een mens hoort te doen. In Marokko heb je je ook aan regels en wetten te houden, zoals overal op de wereld.

    Een ECHTE Marokkaan is juist te trots om zich in te laten met zaken die verboden zijn (door Allah en door wetten en regels waar je ook woont). Er is een groep dat zich, sorry voor het woord, als beesten gedraagd. Ik schaam me echt niet voor deze groep. Ik ben hier dan wel geboren en getogen, maar ben toch 100% Marokkaans zonder me ooit gediscrimineerd of buitengesloten te voelen.

    O ja, nog zoiets hypocriets van bepaalde Marokkanen. Zelf alles doen wat Allah (of een wet) verboden heeft, bv. drugsdealen, loverboys, vandalisme, inbraak, diefstal, geweld, maar als een niet moslim dan wat over ons geloof roept zijn zij weer de eersten die zogenaamd voor de Islam opkomen. Hypocriet of niet?!
    Laten degene die zich aangesproken voelen eerst eens in de spiegel kijken voordat ze zichzelf weer eens te kijk zetten.
    Marokko is hen, net als een bepaalde groep Nederlanders, ook liever kwijt dan rijk!

    Zo, dat moest ik even kwijt!

    Allah yahdy el jami3 en yjib la3kal el li ma3andoch Inchallah!

  11. IreneV
    22 februari 2010 om 07:57 uur.

    te trots? O vandaar dat ik telkens voor HOER wordt uitgescholden door die Marokkaanse jongens en ze telkens aan me zitten!Luister ik ben een nette nldse meid en heb ALTIJD WEER LAST VAN DIE MAROKKAANSE JONGENS. respect voor allah, maar wel mij schoppen op straat, me uitschelden en vervelen, voordringen in de rij en noem maar op!?schij toch uit zeg!ik heb er genoeg van weetje dat, een marokkaanse jongen wilde laatst mijnvriendin slaan omdat ze vroeg of hij rustig wilde doen omdat hij ergens naar binenn wilde dringen, hij wilde mijn vriendin meppen en ik ga voor haar staan ter bescherming en krijg een trap in mijn maag en d epolitie doet niks?!?!WAAR GAAT DIT HEEN MENSEN??!!? Ik heb allerlei vrienden turkse, antiliaanse, marokkaanse , surinaamse noem maar op maar ik en mijn vriendinnen worden A L T I J D lastig gevallen door marokkaanse jongens!jullie marokkaanse meisjes zullen daar geen last van hebben nee, een nederlandse jongen zal ook niet snel naar jullie ‘hoer’ noemen of wel?!?!

  12. TITWANI
    22 februari 2010 om 10:27 uur.

    Ik ben het grotendeels met jullie eens, Aya en Souhaila!

    verstandige woorden en goede reacties MashaAllah.Helemaal niks op af te dingen. Jullie en jullie soort zou eigenlijk meer op het nieuws komen, want jullie kunnen heel veel betekenen voor juliie zlef, familie, enz. Dit soort Marokkaanen zouden graag gezien moeten worden. Alleen NLsers willen ze niet zien. In elke geval,het grootste deel wil ze niet zien. Nlsers zijn een klaagvolk bij uitstek, daar kan geen enkel volk aan tippen.

    Ik praat het bovenstaande niet goed, maar NLsers zijn wel hypocrieten, en eingelijk verdienen ze geen brave medeburgers, Je hoort ze nooit wanneer het goed bij de allochtonen en wanneer een NLer slecht bezig is. Je hoort ze alleen k.keren. Meer niet. De situatie waarin NL nu verkeert, is voor de grootste deel hun schuld, zij hebben ditzelf gecreeerd. Als je naar de peilingen kijkt, dan zie je wat voor mensen het zijn. zij verdienen criminilatieit en tuig, daar doen zij zelf ook aan meee, kijk maar naar de buitenlandse gevangenissen waaar het krioelt van blanke Nlers…en hier een beetje schijnheilig zitten vooral doen…
    Een tijd geleden heeft een Nler in amsterdam een verplger geslagen, waar was die sukkel van Teeevn?

  13. Henk el Makhloufi
    23 februari 2010 om 01:50 uur.

    Irenev, kan je jou tijd niet beter besteden aan het verbeteren van je Nederlandse taal i.p.v.met die knullen te “spelen”?
    Je verhaal is gewoon een LUL verhaal,raakt kant noch wal en is rechtstreeks uit je duim gezogen.
    Nu snel terug naar de klas en goed opletten misschien kan je nog wat onthouden voor hij “weer naar binnen glijd “.

  14. moena
    24 februari 2010 om 01:19 uur.

    Irenev ik vind het heel vervelend voor je, ik weet dat het gebeurd maar neem die incidenten op of een vriendin als bewijs materiaal en hoop dan dat politie die klootzakken op pakt. Op deze manier ga je alle marokannen haten, dat kan ik me voorstellen.

  15. ourlin
    25 februari 2010 om 02:37 uur.

    luister dit sort verhalen over marokkanen zullen jullie de komende 4 maanden
    horen het is weer tyd om naar de stem bus te gaan nederlanders zyn gewon haatdragers en de politiek gebruikt dit

  16. Cees van hoogduinen
    17 juni 2010 om 02:15 uur.

    Zouden de moslims nu eens een spiegel voor kunnen houden en zoals ik al zei met 100.00 eens de straat opgaan ik heb zoals ik al zei een antilliaanse vrouw en een mooie…en de taal die ze krijgt van dat straatuig staat zeker in de koran???
    Ik vertaal het hier niet eens..En 5 jaar disco,s in amsterdam gewerkt daar liepen de meisjes die op maandag tot vrijdag met doekje op en in weekend niet..???vraag het alleen maar..En als deze gemeenschap eens dit zou doen de straat op gaan met de imams voorop zodat idereen een sziet dat het de minderheid is ..maar als de politie al zegt dat het in nederland om 20.000!! vervelende marokkaantjes gaat.
    Nou ze luisteren maar naar een ding dat is is dienstplicht.en verplicht studeren heb mij heel veel opgeleverd maar ja klagen en de hand ophouden en zeggen dat er geen banen zijn…nou banen zat hier..gewoon teveel verwend door de partij van de Arabieren..Sta op marcouch en vertel de homohaters en joden haters eens hoe het moet..dan zullen we alleemaal weer links stemmen.ps de eerste moslim die mijn vrouw nog uitscheld (met zijn5 tegelijk) laffer kan niet..die zoals een marokaantje gister een joodse vrouw van 70 bedreigde met de woorden vieze jood over paar jaar zijn jullie allemaal vermoord.snij je varkens hart eruit…jaja giaster op radio 1 en bnr..maar ja zal wel weer incident zijn toch????

  17. Cees van hoogduinen
    17 juni 2010 om 02:23 uur.

    Wij geven aan subsidie aan moslimgemeenschappen en moskeen per jaar 1,4 miljard..zou ik ook in de politieke partijen kunnen zitten in Marokko als ik me daar vestig als christen of homo…en als ik dan in zo een partij kom mag ik dan een kerk bouwen….hahahah 4 jaar gevangenis straf op in moslimlanden christenen mogen niet moslims bekeren…vreemd hier doen de moslims niet anders..geen probleem mee hoor echt niet maar wel vreemd dat wij zoveel geld uitgeven en dan klagen jullie in dit land wat jullie voorzag in goede tijden voor werk en een paspoort…en daarn aheel veel uitkeringen…zijn die r ook in Marokko en Turkije…nee…dus.
    Dus luister nu eens elke dag naar radio 1 en bnr linkser kan het niet maar wel vaak de keiharde waarheid inplaats van gelijk die lange tenen.laten we nu eerlijk wezen en geloof en kerk en staat gescheiden houden dat is wat de grondwet zegt dus geen katholiek en moslim die zich meer bemoeit wat de staat uitvreet..Doe je ook niet in marookko want dan krijg je gratis vakantie daar voor rest van je leven