MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Kindbruid dood door verkrachting

10 april 2010 | in Maatschappij | 19 Reacties

Een 13-jarig meisje uit Jemen, dat kort na haar huwelijksvoltrekking overleed blijkt door haar echtgenoot te zijn vastgebonden en verkracht. Dat heeft de moeder van het meisje vrijdag gezegd.

Nijma Ahmed (50) vertelde hoe haar dochter vlak voor zij het bewustzijn verloor had beschreven dat haar 23-jarige echtgenoot haar had vastgebonden en zich aan haar had vergrepen. Het meisje bloedde enkele uren later dood. Autopsie wees uit dat haar vagina en rectum waren uitgescheurd, waardoor zware bloedingen waren ontstaan. Het voorval vond plaats op 2 april, vier dagen na haar huwelijk, schrijft website Nieuws.nl.

Het uithuwelijken van jonge meisjes is een wijdverspreid verschijnsel in Jemen. Traditionele gezinnen hebben een voorkeur voor jonge bruiden, terwijl arme gezinnen het vooruitzicht op een bruidsschat van honderden euro’s vaak niet kunnen weerstaan. Volgens Unicef trouwt een op de drie meisjes in Jemen onder de 18 jaar.

Er zijn 19 reacties

  1. karim
    11 april 2010 om 12:41 uur.

    Stelletjes barbaren zijn die mensen daar in het midden oosten
    wat ben ik toch blij dat ik een marokkaan ben

  2. amira
    11 april 2010 om 03:05 uur.

    kk zieke mensen
    ze moesten die lullen amputeren,

  3. said
    11 april 2010 om 11:47 uur.

    Ik vind dat een verbod moet komen tegen deze barbarische ideeen.

    Een meisje van 13 kom op zeg!

    Ik dacht uithuwelijken uit was?

    smeerigehonden.Echt geen woorden.

  4. Fouad
    12 april 2010 om 04:33 uur.

    @KArim

    Prietsers hier in het westen zijn ook barbaren 🙂

    @ Amira en die moeten ze ook castereren he 😉

  5. anti
    12 april 2010 om 02:07 uur.

    Achterlijk volk, gatverdamme…klojo’s!!

  6. Barbare
    12 april 2010 om 04:19 uur.

    amira jij bent vast geen moslima of je hebt geen eer en trots, kijk hoe jij praat bazzz. ngeen opvoeding.

  7. gewoon
    12 april 2010 om 09:10 uur.

    Dit wordt weer toegeschreven aan de islam
    Geloof me
    Die geit van Hirsi Ali had eerst de problemen daar moeten oplossen, vrouwen besnijdenissen, kinderen verkrachten en dat soort huwelijken, dan had ze pas de reis naar Europa moeten maken en nu in Amerika
    tfoe

  8. Fouad
    13 april 2010 om 02:53 uur.

    @ gewoon

    Je hebt gelijk man….ik hoor niemand meer praten over die pedo-priesters of die Christen ”militanten” in Amerika die een agent wouden vermooden en dan op zn begraafenis een bomaanslag plegen om meer slachtoffers te maken omdat ze denken dat het einde van de werld is.

  9. ravinder
    13 april 2010 om 12:49 uur.

    ayaan heeft zich hiervoor iig ingespannen, om nu te gaan zeuren dat ze dat eerder of in een ander land had moeten doen… trouwens kreeg ze hier dat debat niet fatsoenlijk omgezet in beleid, iets wat ze pragmatisch probeerde te bereiken met zelfbeschikkingsrecht voor jongeren. (verdrag) mede doordat enkele marokkanen en turken helemaal tekeer gingen tegen haar kritieken op besnijdenis en het belachelijk wilden maken haalden ze jongensbesnijdenis erbij (waarbij ayaan juridisch maar consequent bleef, maar duidelijk verschillen in gevolg aangaf) en daagden ze haar uit om aan te tonen dat hier sprake van was in marokko en turkije. (herinner me wdb nog die achterlijke halalmeiden) ayaan legde wel een verband met islamitische culturen, maar betrok het op andere regio’s. (met name moslims uit andere landen zijn hiervan de dupe) door deze aanvallen op haar initiatieven is hier weinig van terechtgekomen. dan denk ik bij mezelf: broederschap/zusterschap.. nah…

  10. ravinder
    13 april 2010 om 12:51 uur.

    helaas vind de meerderheid van de huwelijken plaats via onderhandelingen tussen ouders, maar je merkt gelukkig dat jongeren steeds meer pogen daar hun eigen weg in te gaan.

  11. SAID
    13 april 2010 om 10:43 uur.

    TAZZZZZZZZZZZZZZZ’.

    bIJNA IEDEREEN HEEFT HET OVER DE OPVOEDING
    A’S OF WIJ ALLEMAAL EEN GOEDE OPVOEDING KRIJGEN
    SCHEI TOCH EENS UIT MENSEN.
    WANT ER WORDT HIER OUDERS BIJGETROKEN.
    EN ZO HOORT HET NIET

  12. SAID
    13 april 2010 om 10:48 uur.

    PRIESTERS HEBBEN GEEN GOEDE OPVOEDING GEKRIJGEN.

    ZULK MENSEN MOGEN GEEN PRIESTERS WORDEN .
    SCHEINHEILIG ZIJN DIE MA THER FU CKERS DIE PRIESTERS

    AAN DE BEL VAN DE KERK OPHANGEN

  13. Henk el Makhloufi
    14 april 2010 om 11:39 uur.

    Said ,vriend
    Bedoel je aan de klepel van de klok bij zijn ballen ophangen en dan de klok gaan luiden tot hij het lekker gaat vinden ?
    Klokken genoeg en geestelijke die de vieze klauwen niet kunnen thuis ook.
    Hoe diep is iemand gezonken als hij met zijn smerige klauwen niet eens van gehandicapte kinderen kan afblijven ?
    Of zijn ballen op een ijzeren plaat leggen en dan met een voorhamer plat slaan ?

  14. Said
    15 april 2010 om 12:13 uur.

    Best Henk:

    Dat is precies wat ik bedoel,en ze moeten nog meer van dat soort kerken bouwen want er lopen nog meer pidofiellen rond .

  15. Khalid
    15 april 2010 om 03:01 uur.

    Wat een barbare,viezerikken iell gatverdamme.
    Die priesters iel echt een stelletje viezerikken die pedos in de kerk.
    Paus had er nog mee te maken ook !!!
    Hun hoogste geestelijk !!
    I love the islam for live for ever.
    Als iedereen zich zou houden aan de koran zou het een wereld vol vrede zijn helaas mensen praten over de islam terwijl ze niet een weten wat er in de koran staat.!!!!!

  16. Darih
    19 april 2010 om 10:30 uur.

    Ik snap nou niet wat ze daar nou nog allemaal doen. Die mensen daar hebben een zwaar achterstand en worden bewust achtergesteld. Hier word je toch moedeloos van!!
    Genoeg excusses om oorlog te starten maar een wat bedenken hoe jet het land het beste kan herbouwen meer infrastructuur etc. ho maar!! ISlam is een bedreiging, het zal wel. Het is maar goed dat de islam in de middeleeuwen geen isseu was anders hadden ze ons toenertijd geprobeerd uit te roeien.

    Laat ze daar wat geld doneren in plaats van alle sterren samen een gezellig benifiet houden en wat bij elkaar zingen voor Haiti. Is ook erg maar get real. Er zijn delen in de wereld die volgens mij niet eens weten of er een soort gelijke Big Ben wordt gebouwt…

    Help de mensen wij zijn geen bedreiging!!

  17. bullbox
    20 april 2010 om 05:51 uur.

    On Topic:
    het lijkt mij dat de rijke arabische oliestaten en saoedi-arabie wat aan dit immorele pedogedrag kan doen. toch? Geloof en politiek moeten gescheiden blijven, maar dat zal nog wel een paar eeuwen duren voordat men dat doorkrijgt i.p.v. imperialistisch geloofsgedrag afdwingen. Waar blijft het respect voor alle geloven bij islamieten? er is nog een lange weg te gaan.

    bulbbox

  18. peter = de naam
    21 april 2010 om 11:31 uur.

    http://www.gewoongezeik.nl/?p=296

    Een interessant artikel.

  19. ravinder
    21 april 2010 om 02:23 uur.

    rijke arabische oliestaten en saoedi-arabie hebben er een belang bij om het volk dom en economisch minder sterk te houden, zo kan de elite zelf beter in staat blijven de macht te behouden.