MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Nederland en Marokko sluiten verdrag

20 september 2010 | in Marokko | 18 Reacties

Nederland en Marokko gaan elkaar meer helpen op het gebied van justitie. In Marokko sluit minister Hirsch Ballin daarover vandaag een verdrag. Hij zegt dat het een doorbraak is in de strafrechtelijke samenwerking.

Met het verdrag wordt het eenvoudiger om bijvoorbeeld bewijsmateriaal op te vragen of getuigen te horen. Ook kan Nederland Marokko vragen om verdachten te berechten en andersom. Verder kan er gemakkelijker beslag op crimineel geld worden gelegd.

Per jaar zijn er honderden vragen om hulp, vooral over zaken als drugshandel, witwassen, geweldsdelicten en terreur. Zo meldt de NOS vandaag.

Er zijn 18 reacties

  1. Henk Rotterdam VolksPartij Delfshaven
    20 september 2010 om 06:17 uur.

    Oke
    Prima,maar wel de afspraak dat ALLE opgepakte Nederlanders met 1 paspoort wel daar blijven!!!!!

  2. NAF
    22 september 2010 om 09:42 uur.

    Nederlanders worden ook niet uitgeleverd aan Nederland om hun straf in Nederland uit te zitten doen ze nu niet moeten ze straks ook niet doen. Ik sluit me aan bij de antwoord van Henk ook hollanders met 1 paspoort straf laten uitzitten in marokko.

    Marokko zegt wel mee te werken 99% van de marokkaanse politie is corrupt als hij een mooi bedrag krijgt van de crimineel denk je toch niet dat hij de Nederlandse overheid hierbij gaat betrekken. Nederland weet zolang nog niet wat de marokkaanse corrupte agenten inhouden. Wij uit nederland kunnen meepraten. Je geeft ze 2 euro en ze laten je vrij, een crimineel heeft miljoenen die maakt m makkelijk blij als is het maar 20 euro dan is het nog mooi meegenomen voor de agent.

    Agenten in marokko verdienen niet meer als 350 euro per maand, daarmee moet hij huren, eten, slapen, kinderen opvoeden. Wie komt er nou rond van 350 euro per maand. Het probleem in marokko zit hogerop. Ipv dat ze daar eerst het probleem gaan oplossen en de agenten een normale salaris geven, zodat de corruptie verminderd. Maar Nederland vergeet de samenwerking maar. Jullie zullen er niet beter van worden die agenten worden rijker van de criminelen die het zich kunnen permiteren. Dus laten ze zich omkopen. Ik heb niks anders gezien in marokko afgelopen jaar.

  3. tark
    22 september 2010 om 02:44 uur.

    naf 99% van de marokkaanse politie is corrupt waar heb jij deze shit vandaan gehaald man marokkanen zo als jij verzinnen er gewoon op los omg man ik schaam me bijna om marokkaan te zijn met dit soort marokkanen zo als jij ik heb er zelf heel veel getest en die waren geen corrupt tuurlijk zijn er corrupten maar echt geen 99% dan overdrijf je als een gek

  4. tark
    22 september 2010 om 02:47 uur.

    en naf nog iets die corrupt laten je alleen vrij voor verkeer boeten maar echt niet voor een misdaat ik zal zeggen probeer maar vermoord iemand daar en geef maar 2 euro dan ga jij zien of voor terrorist en geef dan 2 euro aan de gheime dienst of vervoer drugs laat je betrappen en geef dan 2 euro dan ga je zien raar dat er ook andere menssen zijn die dit deden en genoeg geld hadden en geen cent hebben gegeven hmm naf je overdrijft echt

  5. tark
    22 september 2010 om 02:55 uur.

    naf ze verdienen 800 euro als je het wist de koning heeft hun salaris naar 800 euro (8000 dh)verhoogd en er zijn ook crimineelen die in marokko zijn gepakt omdat nederland ze niet kon pakken dus ik weet niet wat jij lult en zo zijn er nog veel meer dingen

  6. Rachid
    22 september 2010 om 06:57 uur.

    Tbarkallah aalik a moulay Tark, Naf lult maar hoor
    Ik denk dat hij in marokko anders praat.

    Allah Alwatan Almalik.

  7. moena
    22 september 2010 om 10:26 uur.

    helemaal mee eens tarik ik weet ook niet hoe die @$#!$@ aan die informatie komt, wat weet zij van marokko, ze woont in het noord oost een klein vilagge die pas in aanbouw is en verarabiseerd is die onze konning pas heeft ondekt. Omdat die gasten meer algerijns zijn en algerijnse zenders kijken dan elmaghreb anders hadden ze wel gezien dat onze konning kortemetten maakt met corrupt, dat ze daar in die dorp en haar soort corrupt is hoef ze niet hele marokannen over één kam te scheren, neem van mij aan als marokko een afspraak maakt dat ie echt wel na komt, kijk naar terroristen en drugs hoe hij op hun nek zit,ze worden echt opgepakt, sochtens gevolgd savonds opgepakt ze doen echt geen jaren overheen, BEK HOUDEN NAF je bent nooit in elgharb geweest en dat stuurt heel maghreb niet je dorp saidie praat niet over dingen waar je geen verstand van heb. eg @$#!$@

  8. Naf
    23 september 2010 om 09:19 uur.

    @IEDEREEN

    Zijn jullie nou echt zo dom. Ik heb alles van dichtbij gezien en ik weet hoe corrupt het in marokko is. Enige wat marokko goed geregeld heeft is aanpak van terreur, zware criminelen die geld hebben kunnen zich vrij komen, zware dealers die gepakt worden met honderden kilo’s kunnen zich vrij kopen. ik ken iemand die langer als 10 jaar zou zitten, binnen 3 dagen was hij op vrije voeten in marokko. Marokko is zo corrupt als maar kan. Het enige wie een oog in het zeil houden in het systeemverbondenheid tussen geheel marokko en rabat. Ik doel dus als mensen staan aangegeven bij de douane kom je niet er niet onderuit hoe graag je het ook wil. Waarom niet?? omdat ze ingeschreven staan in een landelijke systeem als iemand zijn la cart nummer intikt ziet de geheime dienst van rabat wie het is. Dus ja gepakt wordt je altijd. Dat is wel wat ik weet.

    Maar ik heb zo vaak politie gezien die geld aannemen al is het maar 2 euro en je weer vrij laten, bij aanhoudingen van snel rijden, dus boetes, als je op de strand zit en je heb een chicha is het verboden, ik zag iemand die dit jaar hiervoor meegenomen was, 2 minuten later vrij geld gegeven. Ik vroeg het hem en hij zei heb m 6 euro gegeven. Zo gaat dat in marokko. De staat verdient niks en krijgt niks binnen omdat de corrupte agentena alles zelf innen. Vandaar het land geen vooruitgang boekt door dit soort corruptie de rijker worden rijker en de armen worden armer en kunnen niet voor hun recht opkomen omdat ze het niet kunnen betalen. Wat voor mensenrechten zijn er dan als je als arme je recht niet kan innen omdat je geen advocaat kan betalen. Dat vind ik triest.

  9. WTF
    23 september 2010 om 11:13 uur.

    Hir is rachid zoals we hem kennen soms imam soms agent van de geheime dienst van Marokko die hier is om de regering volledig op te hemele en elke kritiek de mond te snoeren.

  10. Karim
    24 september 2010 om 08:43 uur.

    NAF, je hebt helemaal gelijk…Laat Rashid en anderen maar lekker lullen…
    Moena, Tarik en Rashid..jullie komen zeker uit een ander planeet ?

  11. Naf
    24 september 2010 om 01:05 uur.

    @MOUNA

    Saidia is geen dorp even voor de domme onder ons. Saidia is een provincie van Berkane BOERIN!! Jij weet blijkbaar niks van marokko. Kom mij niks vertellen ik heb alle kanten van marokko gezien. Onze dorpelingen wonen tenminste in normale huizen kan ik niet van die stelletjes uit Elghalb zeggen die nog in ZANK (ijzeren metalen hutjes wonen) Wach wakt e zank. Jij moet mij echt niks vertellen. Ik heb in casa gezien hoe die mensen leven, nou dan leven wij in het nooroosten in een hemel vergeleken met de hutjes in het zuiden hahahahahahaha….

    Jij heb jou verstand zo ver in je reet zitten niet normaal. Jij ben zo dom he domme koe uit bergnummer 6 die mij uitlacht. Jij bent een rifia wat al van nature achtergesteld is. Kom met betere argumenten als je wilt praten tegen een moderne arabische die al veel verder is dan jij met je stomme lelijke achtergestelde niveau 1Nederlandse spelling in geschrift dus laatstaan mondeling je te kunnen verwoorden hahahahah moet je die spelfouten toch zien.Iedereen maakt weleens fouten maar jou fouten zijn veel te laag voor mijn niveau.

    Dus ga mensen zoeken van jou niveau en ga die lastigvallen !@#$#@. Je bent gewoon een vieze rifia kom daar gewoon mee vooruit waarom moet je liegen over je oorsprong. Met wat denk je beter te zijn dan mij dan nou kom dan op met argumenten die gebasseerd zijn op feiten. Jij praat onzin er komt ook niks zinnigs uit je mond! Beter hou jij me bek dicht, want je kan er niet tegen dat je gewoon een achtelijke rifia bent die in lgherb woont, betekent nog altijd niet dat je een gharbia bent, siri !@#$#@

    !@#$#@!@#$#@ Saidia is wel een van de beste plekken in marokko kan in niet zeggen van die zank waar je ouders in hebben gewoont in elgherb oe rif. Jullie zijn nog ver achter en denken echt dat jullie het voor te zeggen hebben. !@#$#@. Wat hebben jullie daar. Alles wat je dagelijks at aan groenten en fruit en wat je uitpoepte kwam uit mijn stad bled elghier oe bled e limoun, !@#$#@.!@#$#@, Je weet wat ze zeggen

    !@#$#@!@#$#@!@#$#@

    Helaas ken ik geen 1 berkani of berkania of bent wella weld a saidia die verhuist is naar een ander stad weet je waarom niet, omdat wij als enige in heekl marokko trots zijn op onze roots en daar niet weg gaan hoe graag je het ook wilt. SAIDIA bleddie oe ard jdeddie oe moutie ye rifia

    !@#$#@!@#$#@

    !@#$#@!@#$#@

    !@#$#@!@#$#@!@#$#@

  12. Naf
    24 september 2010 om 01:11 uur.

    @ Mouna

    Je wilt praten over marokkanen je bent zogezegd trots op je marokkaans zijn, meid het is een schande dat je het woord MAROKKANEN niet eens kan spellen hoe kan je er zo trots op zijn als je het woord niet eens kan schrijven.

    marokannen = dubbel K en niet dubbel N domme #@$!@

  13. WTF
    24 september 2010 om 07:12 uur.

    Naf je bent tegen blinde regeringlovers bezig, wat hun betreft gaat alles goed in Marokko is er geen corrupte, lonen worden goed uitbetaald, alles gaat netjes en goed. Ze dromen omdat ze willen dromen en willen blijven dromen, ik zou zegge laat ze dromen wakker worden staat niet in hun agenda. Marokko hoort in de top vd meest corrupte landen en dat zeggen de regeringskranten zelf, dit is gewoon zielig.

  14. WTF
    24 september 2010 om 07:13 uur.

    Het feit dat de eerste minister die de verkiezing heeft gewonnen en aangesteld is door de Koning himself nl meneer Abbas El Fassi hoofdbetrokkene is in meer dan 6 grote” schandalen waaronder “L’affaire annajath” zegt meer dan genoeg over de corruptiegraad van Marokko, maar zoals ik al zei laat ze dromen ik laat het hier..

  15. AMAZIGH