MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Spanje vraagt om Marokkaanse seizoenwerkers

13 oktober 2010 | in Economie | 16 Reacties

Bij de aardbeienteelt die in de Spaanse provincie Huelva gaat beginnen met het uitplanten van de aardbeienplanten zullen ondanks een campagne voor de werving en opleiding van locale arbeidskrachten ook buitenlandse werknemers nodig zijn.

De overheid in Huelva heeft aangekondigd dat na overleg met de migratiecommissie, de Andalusische federatie van gemeentes en provincies, werkgevers en vakbonden er een quotum van bijna 1000 contracten is afgesloten. De seizoenwerkers, 700 Marokkaanse vrouwen, zullen naar Huelva afreizen zodra ze nodig zijn voor het planten van aardbeien terwijl er daarnaast ook nog 264 Marokkaanse vrouwen naar Huelva zullen afreizen voor de oogst van frambozen die de komende weken zal beginnen.

Door de economische crisis en de hoge werkeloosheid in Andalusië zou je denken dat de 9000 mensen die nodig zijn voor de teelt van 6.500 hectare aardbeien ter plaatse zouden kunnen worden gevonden. Maar de aardbeientelers zijn niet van plan om risico’s te nemen, schrijft de website AGF.nl.

Er zijn 16 reacties

  1. Naf
    13 oktober 2010 om 02:12 uur.

    Goh met de crisis moesten de marokkanen weg en nu vragen ze naar de marokkanen. Jullie kunnen toch niet zonder he, en het zijn de marokkanen die jullie vuile werk moeten verrichten, maar je ziet geen marokkaanse agent in spanje, of een marokkaanse secretaresse bijvoorbeeld. De marokkaanse mensen worden gebruikt om het vuile werk die de spanjaarden niet zelf op te knappen. Ik hekel spanje en spanjaarden, vanwege hun racistische gedrag en houding jegens de marokkanen in spanje. Ik zou zeggen ruim jullie vuile troep zelf maar op, toen het crisis was moesten de marokkanen weg en werden ze zwaar gedumpt nu is het ook niet meer nodig zou ik zeggen ruim jullie troep zelf op of zoek het uit.!!

  2. tarik
    14 oktober 2010 om 12:36 uur.

    idd NAF en dan ook nog protesteren tegen import het marokko nee dank je ik ga nog liever dood dan ik dat voor hun doe het moet maar eens afgelopen zijn sukkels

  3. FAN
    14 oktober 2010 om 03:30 uur.

    Wat een huichelaarij hoe kan een zware racistische Berberhater als jij nog over racisme spreken, vergeleken met jou is de ergste spaanse racist een pussycatje. Je bent een zeer bevooroordeelde berberhaatster, sterker nog jij bent de grootste berberhaatster op het hele internet. Zelfs Hasna el maroudi kan van jou leren en Geert Wilders. Jij hebt helemaal geen recht om over racisten te spreken aangezien jij een zéér grote raciste bent. Begin eerst bij jezelf zou ik zeggen want vergeleken met jou haat voor Berbers is Hitler een scoutsjongetje. Je bent erg meid, erg zeg ik je. Ziek in je kopje, dat ben je!!!!!!!!!
    Reactie hierboven is pure Huichelaarij en hypocrisie en spreken met een gespleten tong!!! Jij komt zeghma nu op voor Marokkanen terwijl je de autochtone Marokkanen diep en diep haat, je zou je moeten schamen om het woord Marokkaan en racist te durven gebruiken in 1 zin. De lef!!!! JIj komt niet op voor Marokkanen je haat je eigen broerders en zusters, je eigen landgenoten de Berbers en je eigen Berberoots en bloed dat haat je allemaal dus zwijg aub over Marokkanen want we hebben jou niet nodig om voor ons op te komen schijnheilige racist dat je bent. MENSEN PAS OP MET NAF ZE IS EEN GROTE BERBERHAATSTER LEES HAAR REACTIES TERUG OF TYP NAF en BERBERS en MAGHREB.NL als ZOEKTERM OP GOOGLE EN LEES EN HUIVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bslema!!!!!!

  4. moena
    14 oktober 2010 om 08:40 uur.

    dank je Fan klaar taal,naf moet omdat ze one be arab wil zijn naar haar eigen shit arabieren in saudiearbie,koweit enz kijken waar ik ook een deel van uitmaak, deze shit arabieren die zich moslims noemen vrouwen niet eens de vrijheid geven om auto te rijden hoe dom en onwetend zijn deze domme volk,ze zien vrouw als last,bedorven iets, naf moet naar eigen kijken, zij wil toch zo graag wan be arabier zijn. waar ze vrouwen opblazen als ze haar hoofddoek afdoen of niet eens misschien alleen goed zetten, vrouwen die verkracht worden en achteraf deze arme meisjes de schuld voor krijgen en bestenigd of afgeschoten worden en meer naar eer kijken dan hun vrouwen beschermen,terwijl deze klote arabieren die voor het zeggen hebben wel ontelbaar vrouwen hebben en hoe jonger hoe beter. Wisten jullie dat in DUBAI een wijk is waar alleen marokaanse prostituées wonnen(werken) maar owee als eentje verkracht wordt dan is het een schande HOE HYPOCRIET EN SCHIJNHEILLIG IS DIT HOE ZO IS NAF OOK ZO rarara.Ik ben in ieder geval iemand die eerst naar mezelf kijk voor ik veroordeel ALS IK VEROORDEEL. ze spoor niet één keer is ze leila ander keer naf enz ze heb niet eens lef om zich zelf te zijn, zulk zieke mensen hebben geen medicijn gewoon boycotten die shit

  5. BenAbdelkrim
    14 oktober 2010 om 09:58 uur.

    Ik denk dat ik stappen zal ondernemen om Naf aan te klagen bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme. Ik heb enkele uitspraken gelezen die niet door de beugel gaan ik ga in ieder geval mijn advocaat contacteren en zien hoe we haar kunnen aanklagen bij een rechtbank. Ook uitspraken op het internet zijn strafbaar dat moet ze ook weten. Ik ben geschokt door de racistische aard van haar uitspraken. Dit moet aangepakt worden.

  6. tarik
    15 oktober 2010 om 11:22 uur.

    moena doe niet alof dat je marokkaan ben nederlander ga maar naar spanje dan ga je zien hoe ze zijn er zijn berberse messen door de spaanse police geslaagen omdat ze een marokkanse vlag hadden hou maar op met dat arabieren Vs berber shit zo zitten we ons alleen maar voor paal

  7. tarik
    15 oktober 2010 om 11:23 uur.

    oh ja als je arabieren zo haat zal ik zeggen STEUN ISRAEL

  8. thamurt
    15 oktober 2010 om 11:59 uur.

    hi , NAF wees eens blij voor die arbeiders dat ze uberhaupt een baan hebben
    want in marocco , is het armoede geblazen ,

  9. Azidan
    16 oktober 2010 om 10:09 uur.

    Naf, alstublieft eh #@$$#!, wat kom je hier je vuile mond, gebruiken

    Ga terug naar Arabie, en ga een zankasteel bouwen eh #@$$#

    Waarom spreek je over Spanje, Spanje was van ons Imazighen, Wij Imazighen, met Tarikq Ibn Ziyad hebben zeer hard gestreden, om Spanje te veroveren, de oorlogsbuit dat de Imazighen toekwam werd afgenomen door de Arabieren, zehma Moslimbroeders,

    Spanje is kafir geworden door toedoen van de Arabische leiders die in Spanje woonden,

    Eh #@$$#, eh afstammelinge van de bedouine Arabieren, die uit honger geemigreerd waren naar Marokko, ga weg van hier, ga weg van Nederland,

    Waarom praat je eh #@$$#??? Heb je dan Marokko niet gezien eh #@$$#? Wij staan hier niet te wachten op je mening eh #@$$#, eh #@$$#,

    Marokko dat alles heeft om een welvarende land te zijn, maar toch worden daar mensen behandeld als stront, is dat Arabisme ?????

    Marokko heeft alles, vissen, fosfaten, een goede klimaat, aardolie, toerisme, drugs, geld dat gestuurd wordt vanuit Europa, actieve en jonge bevolking, een sterke landbouwsector, EN TOCH KEER OP KEER VRAAG IK ME AF WAAROM ALS IK NAAR MAROKKO GA ZIE IK ALTIJD HETZELFDE OMDAT ARABIEREN ZIJN EEUWIGE DIEVEN

    Waarom praat je over anderen, begin bij jezelf eh gearabiseerde zielloze dier,

  10. Azidan
    16 oktober 2010 om 10:20 uur.

    Tamazight is een zaak dat ALLE MAROKKANEN AANBELANGT

    Zowel Arabier of Amazigh.

    Het is algemeen bekend dat meer dan de helft van de Marokkanen die zich nu identificeren als Arabieren, voor zeker 65 percent bestaan uit recent gearabiseerde Berbers.

    Zoals de Tangawa en Tetuani’s, de Berkani’s, de Fessi’s, de Meknessi’s, zelfs Casa Blanco bestaat uit een impsante en enorme meerderheid van pas-gearabiseerde Imazighen, dus Tamazight is een zaak dat alle Marokkanen aanbelangt, elke Marokkaan dient mee te doen aan de bescherming en behoud van het Tamazight.

  11. Azidan
    16 oktober 2010 om 10:32 uur.

    Tarik, wanneer ga je begrijpen, dat Israel nauw samenwerkt met de Arabische landen,

    Sharon en de Arabische leiders, zijn handen op één buik, ik denk zelfs dat de Saoudische koning (met zijn kleedjes) de persoonlijke vriendin is van Bush en Sharon

    Arabieren en Joden zijn éééééén volk, zij hangen aan elkaar, Imazighen hebben niets maar dan echt niets te maken met Joden en Arabieren, wij zijn jullie semitisch gedoe, spuugzat, het zou best zijn om Joden en Arabieren te deporteren naar de Zuidpool dan kunnen zij daar hun vete uitvechten,

  12. moena
    16 oktober 2010 om 07:57 uur.

    tarik ik zeg alleen dat men een ander niet moet bekritiseren als bij je zelf ook een hoop shit lig, meer niet. Naf zegt dingen over berbers waar van ik van denk, dom mens je scheld je zelf uit. vind dat ze zelf er één van is.Wist je dat de oma van Hitler ook joods was en toch had hij bloed hekel aan ze,Wilders opa is uit indonesie waar heel veel moslims wonen en heeft hekel aan moslims dat is precies het zelfde met Naf die heeft hekel aan BERBERS OMDAT ZE ZELF ER ÉÉN ER VAN IS. Iedereen weet dat waar zij vandaan komt niks voorstelt en niet eens een eeuw geleden verarabiseerd dus zij heeft haat aan haar eigen, Ik ken veel mensen uit het middenoosten en ik weet wat er speelt dus iedereen die hier haat zaait moet zijn bek houden. wie niet voor éénheid en vrede kiest zal ik zeggen hoe het zit tot ie inziet waar hij/zij mee bezig is.

  13. moena
    18 oktober 2010 om 08:38 uur.

    de WORTEL van MARROKKO is ÉÉNMAAL AMAZIGH dan VERARABISERING(arabisch) voor de ISLAM.Dus :
    1 AMAZIGH
    2 ARABISCH
    3 ISLAM
    als ik eerlijk mag zijn moest ik niets van imazighen hebben vroeger, maar dat komt door onwetendheid, een taal die je niet kent klinkt dreigend, nu niet meer gelukkig niks engs aan en het zijn zelfde soort mensen alleen zij zijn (sommige) nog PUUUR.

  14. Syphax
    19 oktober 2010 om 08:43 uur.

    @Moena

    De wortel van Marokko is 1 en geen 3. Zoals geheel Noord Afrika kent het zijn wortels bij Imazighen. De Islam komt bij alle moslims op nummer 1 als het gaat om religie. Maar afkomst is 1: Amazigh. Er wonen geen Arabieren in Marokko behalve gearabiseerden. Ookal zou er maar 1 persoon uit Saoedie Arabie afkomstig wonen dan nog is hij geen Arabier meer, want hij heeft zich dan geintegreerd bij het volk van Marokko: Imazighen. Zo niet dan blijft hij altijd een buitenlander… dus geen echte Marokkaan.

  15. Syphax
    19 oktober 2010 om 08:49 uur.

    En als we het over Islam hebben dan moeten we ook erkennen dat er voor de profeet Mohammed, vrede zij met hem, moslims waren onder de Imazighen. Velen volgden namelijk of Jezus of Mozes terwijl de echte Arabieren toendertijd polytheisten waren. Dus de Arabieren hebben de Islam niet gebracht maar God heeft deze gebracht aan de hand van vele Islamitische profeten. Islam is namelijk niet begonnen bij Mohammed.

    En als de Islam oproept tot Arabisme… waarom hebben de Imazighen die Jezus en Mozes volgden voor de profeet Mohammed dan hun identiteit niet veranderd? Waarom is dit wel gebeurd in het geval van Mohammed?

  16. aiii boy
    20 oktober 2010 om 06:53 uur.