MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Politie grijpt hard in na protesten Casablanca

14 maart 2011 | in Marokko | 13 Reacties

De Marokkaanse oproerpolitie greep zondag hard in tijdens een demonstratie in de stad Casablanca. Getuigen meldden dat tientallen mensen gewond raakten toen de politie het hoofdkwartier van de linkse partij PSU bestormde. Daar hadden veel demonstranten een veilig heenkomen gezocht nadat een vreedzame betoging voor hervormingen door de politie uiteengeslagen werd.

“Het was ongewoonlijk gewelddadig,” zei een Britse journalist. De journalist zegt gezien te hebben hoe een zwangere vrouw en een aantal jonge meisjes door de politie in elkaar werden geslagen.

Uiteindelijk belandden dertig mensen in het ziekenhuis. Tien van hen zijn er slecht aan toe.

Zie video op Youtube:

Er zijn 13 reacties

  1. Rachid
    14 maart 2011 om 09:05 uur.

    Zie hier de beeld en de omgang van de Marokkaanse Machthebbers met haar burgers.

    Wat is Marokko toch een ontwikelde land, fantastich

    bah

  2. adil
    14 maart 2011 om 09:15 uur.

    oproer politie..

    gestoorde kippen in uniform

  3. kritiek
    14 maart 2011 om 10:39 uur.

    moet je vooral niet tegen NAF en ko zeggen…

  4. Mourad
    14 maart 2011 om 11:15 uur.

    De protesten van 20 februari jl. waren zodanig uit de hand gelopen dat verkeerde personen gebruik maakte van deze protesten om dingen kapot te gaan maken, wat de mensen hebben ”opgebouwd” (o.a. auto’s van gewone burgers). Ik kan mij deze repressieve actie van de politie enigszins voorstellen, aan de andere kant heeft Marokko wel meer inspraak van het volk nodig in haar beleid!

  5. KRITIEK
    14 maart 2011 om 01:51 uur.

    @mourad.

    Ben jij naief zo? geloof je de staatspropaganda echt? De mensen die met de rwina beginnen tijdens zo’n demonstratie worden zowel direct als indirect door de staat geregisseerd..Zulke onlusten komen altijd uit de koker van de staat. Als een er veedzame demonstratie dreigt te worden georganiseerd, schakelt Ministrie van binnenlandse zaken onruststokers in met messen en stokken en zij betaalt die mensen nog riant ook. wanner er onruststokers actief beginnen te worden, heeft de ordedient gelijk een goed excuus om de demonstanten kort en klein te slaan. Andere mensen worden bang, en druven de volgende keer niet te domnstreren. Waarom denk je dat de MArokkaan bijna nooit demonstreert? hij vertrouwt het niet en is bang voor represailles. Heel veel mensen zijn onschuldig in de bak beland, tewrijl de onruststokers vrij rond lopen.

    Deze tactiek is eewenoud in Marokko en wordt ook in de andere Arabsichte staten gebruikt.

  6. loyaal
    15 maart 2011 om 10:27 uur.

    De beweiging Al3adl wa I7ssan had geen toesteming voor deze demonstratie en ze gingen expres de politie uitdagen dat zij kunnen zeggen O kijk wij hebben geen recht voor demonstraties. Weten jullie hoeveel betogingen zijn geweest in Marokko sinds 20 februari waarom nou in eens de politie grijpt hard.
    A.U.B niet meer dat woord democratie gebruiken voor alles en nog wat, want dat gebeurt overal laatst nog in groot Britanie, Frankrijk, Griekland, Spanje toen zijn gingen demonstreren tegen bezuining

  7. Tarik
    15 maart 2011 om 10:56 uur.

    het staat allemaal in bronnen die ik niet vertrouw ik geloof hier niks van ik geloof het pas tot er een betrouwbaren bron is met duidlijkheid hier geloof ik niks van ik zie veel fotos die ik in 2006 al gezien heb

  8. Tarik
    15 maart 2011 om 10:58 uur.

    KRITIEK er is ook een media propaganda en een polizario propaganda en een spaanse propaganda die valse fotos in de krant zitten ze zeiden dat dit in marokko is later blijk dit in gaza te zijn dit leide to woede van de palestijnen

  9. benali
    15 maart 2011 om 04:15 uur.

    tarik wat heb je tegen spanje

    laat de buren toch gerust

  10. Realist
    19 maart 2011 om 10:42 uur.

    Realist

  11. KRITIEK
    19 maart 2011 om 03:49 uur.

    @Tarik,

    Wat kom je steeds aanzetten met jou Polizarioa of Sapnje?? Welke Polisario en welke shit heb je het nou over? In mijn hele leven in MArokko ben ik niemand van Polizario tegengekomen.Allemaal propaganda vanuit onze Marokko, Polisario en regering van amrokko zijn een pot nat..

    Alleen domme mensen trappen in berichtgeving ”” OOHH Spanje en Polisario zijn onze vijand….”””…Dus wees niet zo dom en niet naief als een kleine kind..

  12. youssef
    19 maart 2011 om 08:00 uur.

    marokko heeft een islamitsche revolutie nodig

  13. Zayed
    19 maart 2011 om 09:07 uur.

    De meesten hier weten niet eens waarom die mensen demonstreren. Verdiep je eens in hun eisen..en je komt erachter dat ze niks goeds willen voor Marokko.

    De meesten mensen hier praten elkaar gewoon na