MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Kadhafi bedreigt landen Middellandse Zee

20 maart 2011 | in Maatschappij | 10 Reacties

De Libische leider Moammar Kadhafi dreigt met aanvallen op militaire en burgerdoelen in landen rond de Middellandse Zee. Hij spreekt van vergelding voor de ‘barbaarse, ongerechtvaardigde’ aanvallen die westerse landen zaterdag zijn begonnen. In een toespraak op de staatstelevisie zaterdagavond laat gaf Kadhafi zijn eerste reactie op de bombardementen.

Volgens Kadhafi zijn Noord-Afrika en het Middellandse Zeegebied door de aanval veranderd in een slagveld. De Libische wapendepots zijn geopend voor het volk, zodat zij ‘de onafhankelijkheid, eenheid en eer’ van het land kunnen verdedigen tegen de ‘koloniale kruisvaarders’, aldus Kadhafi volgens de Volkskrant.

Er zijn 10 reacties

  1. adil
    20 maart 2011 om 12:05 uur.

    het is nu afgelopen meneer kaddafie, begrijp dat dan!!!

  2. adil
    20 maart 2011 om 12:07 uur.

    jij voldoet niet meer
    aan de westerse en amerikaanse maatstaffen
    dus veld ruimen voor een andere die wel daar aanvoldoet zodat de kraan weer open gaat

    in vrede en stabiliteit

    oh!! de bevolking!!!?? daar is geen perioliteit..

  3. NAF
    21 maart 2011 om 08:55 uur.

    Deze vent spoort m echt niet. Ik hoop dat ze hem nog erger zullen behandelen dan Sadam Houssein. Van mij mag zijn kop eraf en in de prullebak ermee…

    Zware dictator die zijn eigen burgers afmaakt. Gestoord mens. Je moet hem horen praten dat alleen al. Echt een verschrikkelijk mens.

    Eigen burgers honger laten lijden, maar ondertussen wel 50 cent tonnen betalen om even op te treden voor zijn familie.

  4. KRITIEK
    21 maart 2011 om 10:52 uur.

    Marokko gaat ook op de een/andere manier bijdragen aan de aanvallen op kaddafi, net als Jordanie..Qatar is de enige tot nu toe van de Arabische landen die hier openlijk heeft verklaard deel te nemen. Er waren ook andere Arabische landen die meededen/zouden meedoen, maar dat wordt door die landen zelf bekend gemaakt (dat is wat die Amerikaan tenminste zei)..Ik verwacht dat marokko en jordanie die landen zijn.

    Nogmaals het is bekend dat Arabische alnden mee zouden doen

    1) Qatar heeft zelf al toegegeven van seconde 1
    2) marokko hoogstwaarschijnlijk (kans 80%)
    3) Jordanie ook een kans (50%)
    4) Egypte, maar die kans is dan wel heel minimaal (15%^)

    Aan de ander kant, landen die de aanvallen nooit steunen, en die ook de Arabische Liga dwars zaten:

    1) Algerije
    2) Syrie
    3) Jemen

    PS: dit zeg ik met grote voorzichtigheid, maar ik meende in 1986 dat Hassan 2 ook toen logistieke en politieke steun ga aan de Amerikaanse bombardementen op Kaddafi met name. Politiek vanwege de kwestie Sahara, en logistiek doen allerlei verhalen de rondte in. Nogmaals, ik weet dit niet meer zeker hoe dat toen precies in elkaar zat. Dus moeten we niet opeens heel gek gaan opkijken als MArokko op de een/andere manier meedoet.

  5. youssef
    22 maart 2011 om 03:01 uur.

    de koning van marokko maakt moslims ook af stiekem in de geheime gevangenissen
    alle arabische leiders zijn allemaal zelfde
    ze zijn de tawagheet
    onze leider Sheikh Abu Musab Abdul Wadud had gisteren gesproken

  6. Zayed
    22 maart 2011 om 03:45 uur.

    Youssef als je praatjes hebt..ga zelf meevechten dan i.p.v. commentaar te leveren.

  7. bou
    22 maart 2011 om 09:25 uur.

    who the fuck is :Sheikh Abu Musab Abdul Wadud !!!!

  8. youssef
    23 maart 2011 om 01:39 uur.

    ik wil dat ook doen a broeder

  9. mimounnadori