MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Helft Nederlanders wil verbod halalvlees

18 april 2011 | in Maatschappij | 15 Reacties

slachtfeest, (schaap slachten)Een meerderheid van de Nederlanders is voorstander van een invoerverbod voor vlees van dieren die in het buitenland onverdoofd ritueel zijn geslacht. Ruim de helft (55 procent) is voor zo’n verbod. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.

Vooral aanhangers van de PVV en de SP willen een dergelijk verbod, meldt Nu.nl. Respectievelijk 82 en 69 procent is voor. De helft van de CDA-stemmers vindt dat ritueel geslacht vlees wel mag worden ingevoerd.
De Tweede Kamer besprak afgelopen week een wetsvoorstel van de Partij voor de Dieren waardoor onverdoofd ritueel slachten wordt verboden.

Hiervoor tekent zich een meerderheid af. De christelijke partijen CDA, ChristenUnie en SGP kregen voor elkaar dat er een hoorzitting komt voordat over de wet wordt gestemd.

Zeven op de tien Nederlanders staan achter het verbod op onverdoofd ritueel slachten, zo blijkt verder uit de peiling. Een even groot aantal vindt dit geen aantasting van de vrijheid van godsdienst.

Er zijn 15 reacties

  1. NAF
    18 april 2011 om 12:10 uur.

    Nee tuurlijk is het geen aantasting van de vrijheid van godsdienst. Waar doen we het dan voor, voor de lol soms!!!

    Oh jammer dan. Ik hou het wel lekker op halal vlees. En een verbod kan er toch niet van komen want moslims eten niks anders dan halal vlees. Dus verbiedt het of niet wij eten toch halal vlees. Of hollanders het leuk vinden of niet. Niks te doen zeker in de politiek. Alles wat met moslims te maken heeft moet verboden worden. Ik zou zeggen hou je lekker bezig met de grote voornamelijke problemen die opgelost moeten worden, en niet alleen moslims proberen te pesten. Overigens gaat het toch niet lukken, want genoeg marokkaanse slagers met halal vlees. Desnoods slachten moslims het desnoods zelf. Zolang het maar ritueel geslacht is en het bloed eruit stroomt.

    HALAL VLEES DIENT UITGEBLOED VLEES TE ZIJN VAN BEPERKTE AANTAL DIEREN. De Koran stelt dat eten van vlees gedood in naam van iets anders dan Allah niet toegestaan is!!!

    dus ik zou zeggen tegen dit soort politikelingen zoek een leven en ga je bezig houden met andere soort problemen die opgelost moeten worden dan je bezig te houden met het leven proberen zuur te maken van MOSLIMS!!

    GET A FUCKING LIFE!!

  2. yassin
    19 april 2011 om 09:46 uur.

    Enne heeft onze vriend M. de Hond ook een onderzoek gedaan naar wat de “Nederlanders’ vinden van Kosher vlees? OF is dat niet van toepassing?

    Deze wet zal nooit uitgevoerd worden, omdat in tegenstelling tot ons(moslims) de joodse bevolking wel als 1 blok protest heeft aangetekend. Enne we weten allemaal dat zij goed kunnen lobbyen.

  3. youssef
    19 april 2011 om 12:41 uur.

    we moeten de taghoet verwerpen dat is onze plicht in de koran
    we moeten hier de shariah opeisen
    de taghoet voeren oorlog tegen islam

  4. Tarik
    19 april 2011 om 07:16 uur.

    ok ok ok Als ze Geven om dieren zullen we maar dan ook beginnen met een verbod op bond?

  5. adil
    22 april 2011 om 09:45 uur.

    het verbod komt er nooit, zolang er joden nog bestaan. Want dankzij de joden kunne de moslims gewoon ongestoord hun stukje halal vlees nuttigen.
    Maar stel voor dat alle joden zijn uitgestorven. Dan zal het moeilijk zijn. Dus de moslims moeten de joden heel erg bedanken!!
    Aanhangers van PPV!! Laat me niet lachen. Dat zijn goed gefrustreerde analfabeten en voetbal hooligans, die nergens verstand van hebben behalve bier drinken en kroketten inde snakbar vreten.
    Wetenschappelijk is keihard bewezen dat het slachten van dieren op de wijze hoe de joden en moslims het doen , zowel voor het dier als voor de consument gunstig is.
    Want al het bloed stroomt uit, als men langere tijd vlees met bloed eet is de kans zeer groot dat er kanker ontstaat en is ook een verband tussen Alzheimer. ( waar de meeste Nederlanders aan lijden)
    Voor het dier is het gunstig want de pijn voelt hij niet meer op het moment dat de adders gesneden worden,
    Maar omdat het dier heen en weer stouterd en wappert denken vele dat hij pijn lijd, grootste onzin dat zijn reactie vanuit het lichaam en niet van uit het gevoel of geest.
    Daarnaast zijn er veel voorschriften op een rij om tot een goeden slachting te komen o.a. de mes moet zeer scherp zijn zodat er binnen 1 seconde beiden aders opengesneden worden, dan voelt het dier geen pijn meer.
    Het dier mag niet het gevoel krijgen dat het geslacht wordt dus messen goed verbergen
    En als laatste, het dier moet altijd goed verzorgd zijn , ten tijden van het leven, goed gegeten te hebben een en goed verzorging geen stress.. In tegen stelling van de bio-industrie.
    En als laatste heeft god het dier geschonken tbv de mens. Met dien verstand dat de voorwaarden dat het dier in naam van hem geslacht mag worden, omdat hij de schepper is van het dier en je vraagt als het waren toestemming van de schepper om het dier te doden voor consumptie.
    Dus kort samengevat voor het slachten van dier zijn 2 aspecten belangrijk:
    Dat je het doet met toestemming van de schepper
    En dat het niet verdooft met chemicaliën waardoor het bloed nog in het lichaam verbleef waardoor het dier na slachting echt pijn voelt in het lichaam omdat er bloed nog stroomt.

    Maar ik moet Julie vertellen>> het gaat niet om het dier maar temeer omdat het woordje islam er voorkomt willen ze gewoon dit bestrijden. Want ze weten dondersgoed dat het fabeltjes zijn.

    Er zijn ergere dingen in de maatschappij die aandacht vereiste.
    Kinder p.. pedofilie.. zomaar mensen in het wild vermoorden.. depressiviteit, en ga zo maar door…. Vraag dhr. Wilders of hij hiervoor oplossingen kan bedenken en niet leeghoofden gek maken met zijn populisme en eenzijdige berichtgeving.

  6. yassin
    22 april 2011 om 05:41 uur.

    ADIL goed gesproken

  7. adil
    23 april 2011 om 08:20 uur.

    thanks!

  8. Nabil
    23 april 2011 om 09:28 uur.

    Ok, als we dierenleed gaan aanpakken, dan ook de dierentuinen sluiten. De dieren daar lijden vanaf hun geboorte tot hun dood. Constant rondjes draaien in een te klein hok. Dat is pas lijden!!!

  9. Realist
    23 april 2011 om 11:13 uur.

    veel om alles te noemen

    vrijheid maar achter de schermen mensne laten vermorden door hu ideen
    dimocratie maar het land vernielen en gaos veroorzaken en in de steek laten
    ontwikkelingssamnewerking in tuseen het land leegzogen
    israel zijn helden en palastijne zijn teroristen

    en ga zo maar door

  10. Nostradamus
    10 juni 2011 om 07:23 uur.

    Bij de reguliere slacht worden met een pin alleen de hersenen uitgeschakeld die het bewustzijn en daarmee de pijnprikkels aansturen.. Het hersendeel wat de hartfunctie aanstuurt blijft intact, waardoor het hart ook gewoon het bloed naar buiten pomp. Dit leegbloeden gebeurt dus ook bij de reguliere slacht en technisch gesproken is het dier alleen verdoofd, maar is de verdoving wel onomkeerbaar.

    De dieren voor de islamitische slachthuizen komen ook gewoon uit de bio-industrie.

  11. schaap
    22 augustus 2011 om 06:27 uur.

    T gaat over de verdoving, niet over het slachten in het algemeen. We kunnen ook schapen slachten op dezelfde manier, maar dan met verdoving.

  12. mhamed
    23 augustus 2011 om 11:39 uur.

    al moet ik elke dag vis eten mij zal je echt geen vies vlees eten met bloed er in.
    die geven wij aan de zwijnnen .

  13. hoofdoekkmeisje
    22 september 2011 om 07:29 uur.

    nu is het zo dat je halal vlees een verbod krijgt, dus alle slagerijen in crisis gaan, omdat geen een moslim of jood die hier fanatiek aan meedoet koopt het niet, gewoon niet!en mischien zijn de helft van de kopers van het vlees zo.maar dan is het natuurlijk ook zo dat het via turkije illegaal naar nederland word gebracht, of illegaal hier geslacht, in de grondwet staat dat een geloof mag uiten dit en dat, nou dat zien we eerst willen ze een verbot op boerka´s(heel mischien is dit begrijpelijk, fout maar begrijpenlijk.)maar toch halal vlees verbieden?omdat het zielig is ofzoo ritueel geslacht? waar slaat dat op JODEN en MOSLIMS eten dan geen vleesmeer, en trouwens, denk eens even aan rihanna had laatst een heel leuk jurk aan, het is gemaakt van echte struisvogel veren.. die op gruwlijke wijzen er worden afgetrokken.. daar word alleen maar pers erop af maar met 100 lange jaren mischien langer komen ze nu pas achter dat het zielig zou zijn voor die beesten.. ze worden toch gedoood doe je de kop links om of rechts voor draaien maakt niet uit! HIJ WORD GEDOOODD KLAAR!

  14. kim
    30 januari 2012 om 08:19 uur.

    Jullie moslims weten helemaal niet waar jullie het over hebben. Moeten we jullie een de strot doorsnijden en dood laten bloedde jullie zijn onmenselijk. Je kan een dier ook eerst verdoven dan voelt die niet dat die dood bloed nu stikt ie letterlijk in zijn eigen bloed. Je moet maar eens op youtube kijken. En je bent een echte als je het filmpje kan afkijken.
    Een dier heeft ook gevoel. En en het bloed verdwijnt ook als die al het bloed kwijt is.
    Ik stem voor!!!! Jullie willen in nederland wonen moeten jullie zich maar aanpassen en anders na je eigen land gaan waar met dieren wordt omgegaan of het vuil is!

  15. mhamed
    30 januari 2012 om 11:00 uur.

    kim…

    jij praat met het woordje jullie….wat overgens bekrompen over komt.
    zelfs jij als nederlandse kan je niet over eigen land spreken want het land is niet van jou das een.
    twee wij moeten helemaal niks wen er maar aan.
    over vuil gesproken………er is geen volk op aarde hehalve nederlanders die een hoop volken als vuil hebben behandeld dus waar heb jij het over.zo te merken weet jij niet waar je over praat.stukje vuil