MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Student in actie voor ritueel slachten

15 juni 2011 | in Maatschappij | 12 Reacties

Een Rotterdamse student heeft dinsdagmiddag in de Tweede Kamer duizenden handtekeningen aangeboden tegen het verbod op onverdoofd ritueel slachten. Hij riep de Kamer op om tegen het voorstel van de Partij voor de Dieren te stemmen.

Volgens de student Youssef el Hachioui staat de godsdienstvrijheid van moslims op het spel en is de islamitische gemeenschap verbijsterd, meldt RTV Rijnmond.

De Tweede Kamer houdt donderdag een hoorzitting over het voorstel om de rituele slacht te verbieden. Een van de gasten is de opperrabbijn van het Verenigd Koninkrijk Jonathan Sacks. Ook in de joodse gemeenschap is veel weerstand tegen het slachtverbod.

Er zijn 12 reacties

  1. naf
    15 juni 2011 om 11:46 uur.

    Lekkere vrijheid van geloofsovertuiging in dit KUTLAND!!!! Ik eet halah en blijf halah eten en daarmee heb ik schijt aan deze fucking politiek of de 2e kamer of hun moeder en oma en hun hele fucking stam. Niemand maakt toch uit wat ik wil eten fuck you all! Wie zijn jullie fuck jullie en jullie fucking parij voor dieren.

  2. mo@hotmail.nl
    15 juni 2011 om 05:44 uur.

    er komt niks van terecht

    lang leven de joden’

  3. peter = de naam
    17 juni 2011 om 10:55 uur.

    @NAF Als je straks geen ritueel geslacht vlees meer kunt eten, heb je gewoon pech gehad, Dan pas je je maar aan aan de wet. Of anders verkas je desnoods maar naar Iran voor je mishandeld stukje kippepoot.

    Het verbod gaat er komen wat ik van ganser harte hoop. Stoppen met het smerige ritueel slachten en dieren gruwelijk leed aandoen.

    Dieren mishandelen en onverdoofd gruwelijk slachten heeft niks meer met geloof te maken. Elk geloof dat zoiets ondersteund, is misdadig, achterlijk en barbaars.

    Leve het verbod op ritueel slachten.

  4. Ayham
    17 juni 2011 om 08:19 uur.

    Aan Peter= De Naam.

    De industrie om het halal slachten die komt in problemen want Nederland exporteert Halal produkten. Maar wij als moslims in Nederland ( waar ooit vrijheid van godsdienst centraal was) zullen er niets van merken want Halal vlees gaan we importeren het zal duurder worden maar dat geeft niet hoe lang kunnen wij bepalen wat wij eten.
    Dus jullie de aanhang van het verbod pakken jullie eigen mensen mee.

  5. mhamed
    20 juni 2011 om 10:17 uur.

    peter = de racist…..

    als jij zo heilig er over doet moet je ook geen vlees eten …..er worden 100000000000 varkens afgemaakt per dag geloof me niet een manier dat varkens dat graag niet willen.
    dus kom niet met jou goedkope uitleg barbaar.

    mishandeld stukje kippepoot…………

  6. NAF
    20 juni 2011 om 04:03 uur.

    @ Peter

    Daar ben ik dan

    Dat gaat er helemaal niet van komen. Zolang de joden regeren over de wereld zal het er niet van komen en denk aan mij als dat aan bod komt. De joden eten ook halal, moslims ook. En daarbij dat jij nou zo dom bent en niet weet dat ritueel slachten wel met geloof te maken heeft, is nog altijd jou probleem. Lees de koran, dan kom je er zelf wel achter. Het grappige is dat mensen zoals jou die zo dom en achterlijk zijn het voor de anderen willen bepalen. Jij bepaalt niet voor mij wat ik ga eten en zal eten, en zolang dat niet gebeurd kan je mij niet en niks verplichten want wie ben jij.

    Dus morgen horen we ineens dat nederlanders geen aardappelen meer mogen eten ga je dan ook in aktie. Luister PIK jij of die partij van de dieren of die fucking politiek bepaald voor geen 1 moslim wat ze willen eten, dus verbod erop of niet, dan slachten we toch lekker thuis ritueel of langs de snelweg of op een boerderij we komen er hoe dan ook toch wel aan. En zoals AYHAM zei we komen er wel aan, en laten het dan importeren is ook niet moeilijk hoor.

    Zolang niemand mijn geloof en mijn manieren van eten niet in de weg staat.

    Daarbij even voor de domme onder ons he varken. ga je varkensvlees eten vies beest die zijn eigen poep eet dat is lekkerder toch!! Een varken wordt met stroomschokken opgejaagd worden arme dieren!! Dat is zeker beter dan ritueel slachten!! smerige mensen die mij komen vertellen wat ik moet eten, terwijl een varken zijn eigen shit eet en jullie dit erna nog eten gatver. Begin met een verbod op die vieze varkens die jullie eten en kom dan met halal vlees die ritueel geslacht wordt, op een schone en nette manier.

    Veel varkens zien voor het eerst zonlicht als ze in de vrachtauto’s worden gedreven om geslacht te worden. De behuizing van de varkens is vaak zo klein dat ze niet of nauwelijks kunnen gaan liggen of bewegen. Bovendien worden die vieze varkens volgespoten met allerlei chemische middelen die je door het eten van dit vlees ook weer binnenkrijgt.

    Dus wat kom jij nou praten over dierenleed terwijl jij zelf varkensvlees eet en er zelfs op begin te lijken met je dierenleed, verbeter de wereld begin bij jezelf!

    En als het niks met ons geloof te maken heeft PETER even voor de domme onder ons: LEES een stukje uit de KORAN eerst lezen dan je voortaan je bek open trekken en met de juiste argumenten komen! OK!!

    O gij die gelooft, eet van de goede dingen, waarmede Wij u hebben voorzien en dank God, indien gij Hem alleen aanbidt. Hij heeft u slechts het gestorvene, het bloed, het varkensvlees en datgene, waarover een andere naam, dan die van God is uitgeroepen, verboden

    de slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten;
    de slachtplaats moet rein zijn;
    de slachter moet zorg dragen voor het comfort van het dier; het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden; het slachten mag niet door andere dieren gezien worden;
    het dier wordt met de kop in de richting van de qibla (Mekka) geplaatst;
    voordat een dier geslacht wordt, spreekt de slachter de woorden Bismillah, Allahoe Akbar (in naam van God, God is de grootste) uit, waarmee hij zijn dankbaarheid en respect uit voor God die, volgens de islam, in het voedsel voorziet;
    zonder of met verdoving worden in één beweging de halsslagader en de luchtpijp doorgesneden.
    Er zijn twee varianten van islamitische slacht: dhabh, doorsnijden van de keel (bij kleinvee/gevogelte en rundvee); en nahr, doorsnijden van de halsslagaders aan de basis van de nek (dromedarissen en rundvee).

    Dieren die HALAL zijn te eten: Dus toegestaan
    duiven, ganzen, gazellen, geiten, herten, hoenders, hoppen, kalkoenen, kamelen, karbouwen, kippen, koeien, kwartels, lammeren, pauwen, reigers, runderen, schapen, struisvogels, vissen

    En DIEREN DIE HARAM ZIJN te eten: Dus verboden
    aasgieren, apen, beren, cheetahs, eekhoorns, egels, gieren, hagedissen, haviken, hazen, honden, hyena’s, jakhalzen, jerboa’s, katten, kevers, kiekendieven, krokodillen, leeuwen, luipaarden, marters, muizen, muskieten, olifanten, panters, ratten, schildpadden, schorpioenen, slangen, spinnen, tamme ezels, tijgers, valken, varkens, vleermuizen, vliegen, vossen, wespen, wezels, wolven, wormen en zwijnen.

    Voorschriften of spijswetten die hun basis vinden in respectievelijk de Torah en de Koran, beschrijven het voedsel dat genuttigd mag worden en de wijze waarop dieren geslacht en verbloed dienen te worden om vlees geschikt te maken voor consumptie.

    Een groot voordeel van de rituele slacht is dat deze individueel is. Ieder dier wordt zorgvuldig voorbereid en geslacht, terwijl in de reguliere slacht de dieren over het algemeen een fabrieksproduct zijn geworden, die bijvoorbeeld op de lopende band gezet worden om daar ‘verdoofd’ te worden met het schieten van een stalen pen in de hersenen. Daar staat tegenover dat ze pijn niet via vocalisaties kunnen uiten, omdat ook de luchtpijp is doorgesneden.

    Wel duidelijk is dat verdoofde rituele slacht minder dierenleed veroorzaakt dan onverdoofde rituele slacht. Dat is dan ook de reden dat het merendeel van de halal slacht al verdoofd gebeurd. Islamitische regels verschillen in strengheid bij certificering. Bij de israelitische slacht ligt dat gevoeliger. Verdoofd geslachte dieren kunnen niet gecertificeerd worden als kosjer, en voldoen zonder dat keurmerk niet aan de vraag van de maatschappij

    Vergeleken dan bij jullie gaat schieten en verdoven van een stalen pen in de hersenen!! Dat noem ik pas mishandeling van de dieren, en dat moet wat mij betreft VERBODEN WORDEN!!! PETER!! misschien moet je het eens daarover hebben. Jullie eten dieren net paria’s.

    Wanneer halal producten gebaseerd op onverdoofde slacht wegvallen voor de export zullen de afnemers hun producten elders kopen

    Nu heb en ben je weer wat wijzer PETER van een islamitsche soenitische meid. So nu kan je weer lekker gaan dagdromen en denken dat ritueel slachten verboden wordt. ONLY IN YOUR DREAMS!!!

    Ga nu maar je varkensvlees eten dat vies beest die jullie eten en zijn eigen schijt op eet!! EET SMAKELIJK!!

  7. carif
    20 juni 2011 om 10:11 uur.

    die wet kom zeker niet allemaal popekast (lang leven de machtige joden)

  8. peter = de naam
    21 juni 2011 om 09:33 uur.
  9. peter = de naam
    21 juni 2011 om 10:13 uur.
  10. peter = de naam
    27 juni 2011 om 09:32 uur.
  11. Henk El Makloufhi
    28 juni 2011 om 11:06 uur.

    Ja,beelden zeggen meer dan woorden

    http://nos.nl/artikel/251252-israelisch-stel-steelt-spullen-uit-auschwitz.html

    Hoe diep ben je niet gezonken alsje dit doet en dan de wereld maar beschuldigen van haat en tweedracht.
    Stelen van de doden !!!!!!!!

  12. moena
    28 juni 2011 om 11:03 uur.

    dan gaan we weer onze kippetjes en schapen in de douch slachten zoals jullie Peter 40 jaar geleden ook over ons dachten, misschien wordt de roddel nu de waarheid eigen schuld dikke bult of in de tuin ahahahahahah. Jullie beslissen over ons doen wat jullie willen met ons, maar een hoop vogels dood schieten omdat er te veel van zijn en heel gras opeten mag dan wel dat is dan zeker geen dierbult, O ik heb me vergist het zijn zeker verdovend kogels jullie zijn ziek, je kan merken dat nederland de greep op alles kwijt is om met dit shit aan te komen, we maken ons niet druk gelukkig is Belgie één uur rijden, we halen het daar vandaan wel. Ach met die boeren gaat het zo goed een hoop schapen,koeien,kippen enz die ze niet meer kunnen verkopen mag er ook bij. succes met jullie graf die jullie zelf graven, zielig peter jullie hebben slaven mishandelt en gelyncht en nu komen jullie met zo’n shit iets alleen maar om ons uit te lokken het zal jullie niet lukken, we zullen ook binnen de wet ons eigen vlees elders halen lekker puh