MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Massaal gefraudeerd bij referendum’

05 juli 2011 | in Marokko | 11 Reacties

Er is massaal gefraudeerd bij het referendum over hervormingen in Marokko vorige week. Mensen hebben meermalen hun stem uit kunnen brengen waardoor de opkomst veel groter leek dan die in werkelijkheid was en de uitslag onjuist is.

Dat beweert tenminste een Marokkaanse mensenrechtenactivist in gesprek met de BBC. Volgens deze Mountazar Drissi heeft de regering talloze dorpsbewoners in bussen naar grote steden gereden zodat ze daar nogmaals hun stem konden uitbrengen. Tijdens demonstraties in Marokko zondag werden dezelfde beschuldigingen geuit, schrijft PowNed.tv.

Als het aan Drissi ligt, wordt de macht van koning Mohammed VI veel verder ingeperkt dan volgens de hervormingen waar het referendum over ging. Zo blijft de vorst nu het staatshoofd, de opperbevelhebber van de strijdkrachten en de leider van de Islam in Marokko. “Hij heeft de controle over alles”, aldus Drissi, “Wij willen dat het volk aan de macht komt.”

Er zijn 11 reacties

  1. so
    05 juli 2011 om 10:23 uur.

    1 wie is wij? de verraders?
    2 PowNed.tv doe normaal whahaha racisten

  2. Rachid
    05 juli 2011 om 01:52 uur.

    Groot gelijk Drissi

  3. mouloudia oujdia
    06 juli 2011 om 07:25 uur.

    De macht aan het volk!
    Dan wordt Marokko pas echt een chaos.
    Laten we blij zijn dat wij een koning hebben.
    Dan is het heel duidelijk, wie verantwoordelijk is.
    Ik denk niet dat het Marokkaanse volk het aan kan, om met zo veel macht en democratie om te gaan.
    Mensen die roepen om meer macht, kijk even naar Algerije, die lopen 40 jaar achter op Marokko.
    En het is daar een puinhoop waar niemand zijn of haar leven zeker is.

    Allah alwattan elmalik

  4. Berkane49
    07 juli 2011 om 12:01 uur.

    elhmdl Hebben wij een koning de koning aan de macht punt.

    anders krijgen we ook egyptisch en libise toestanden

    Allah A-watan Al-malik

  5. Fatima
    11 juli 2011 om 01:39 uur.

    Leve de koning. Wie is wij?? Ik ben trots op hetgeen wat de koning voor zijn volk doet. Voor mijn part mag hij voor altijd de touwtjes in handen krijgen..

    Allah Alwatan Almalik

  6. pouad
    11 juli 2011 om 09:44 uur.

    zolang we onze straten vervuilen met troep kan het marrokkaanse volk het niet aan dus liever de koning.

  7. moena
    12 juli 2011 om 12:20 uur.

    ALLAH JESTER IK HOOP DAT IN MAROKKO DE MACHT NOOIT AAN HET VOLK KOMT. Ik denk dan dat ze elkaar afschieten alleen al als ze ander achternaam hebben laatstaan ander stam of berber arabier zijn denk aan NAF en Zidane zeker deze gestoorde aan de macht now way 3acha ELMALIK mag god hem lang leven schenken en aan zijn gezin.

  8. verloser
    19 juli 2011 om 02:05 uur.

    sharia wetten invoeren dat is wat marokko nodig heeft
    dan wordt alles opgelost

  9. Youssef
    20 juli 2011 om 03:42 uur.

    vinden jullie het goed dat de koning oorlog voert tegen de islam?????????????????
    onze broeders worden afgeslacht door hem
    onze zusters worden verkracht door hem
    hij wilt onze zusters laten uitkleden
    de democratie is een systeem van de duivel
    democratie is anti islam
    jullie luisteren naar de marokkaanse onzin die tv-zenders alleen maar onzin verspreiden
    http://www.youtube.com/watch?v=Q9AT7VPghz8&feature=feedlik

  10. Youssef
    20 juli 2011 om 03:47 uur.

    Zij die geloven strijden voor de zaak van Allah, en degenen die niet geloven strijden voor de zaak van Taghut. Dus de strijd tegen de bondgenoten van Satan. Inderdaad, de plot van Satan ooit zwak. Q: 4:76

  11. fabianz