MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

PVV: dwing Marokko illegalen toe te laten

12 oktober 2011 | in Politiek | 8 Reacties

De Rotterdamse haven en Schiphol moeten dicht voor Marokkaanse schepen en vliegtuigen als Marokko blijft weigeren illegale criminele Marokkanen uit Nederland terug te laten keren. Met deze maatregel wil de PVV Marokko dwingen vluchten met uitgezette vreemdelingen toe te laten.

Dat zei PVV-Kamerlid Sietse Fritsma dinsdag in een overleg met minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel). Probleem bij de uitzetting van afgewezen asielzoekers is dat hun land van herkomst vaak weigert mee te werken aan hun terugkeer. Asielzoekers zonder paspoort hebben nieuwe reispapieren nodig, maar de landen waarnaar ze terug moeten weigeren vaak mee te werken, schrijft het Algemeen Dagblad.

Volgens Fritsma zal het reisdocumenten regenen als Nederland dreigt Marokko te gaan boycotten, maar oppositiefracties namen zijn idee niet erg serieus. Leers wilde zich op voorhand niet vastleggen op maatregelen tegen onwillige landen. Wel gaf hij eerder al aan dat weigerachtigheid gevolgen kan hebben voor eventuele ontwikkelingssamenwerking.

Er zijn 8 reacties

  1. tarik
    12 oktober 2011 om 11:27 uur.

    lol hoe willen ze dat gaan doen wat een grap how cares pvv is een beetje aan het door draaien hij denk echt dat dit zomaar kan lol

  2. Azidan
    14 oktober 2011 om 11:17 uur.

    Het moet gedaan zijn met die illegalen die zonder schaamte Nederland en Belgie overspoelen

    En dan komen ze voor overlast zorgen, en stelen, en na alle berichten op het journaal van racisme en TOCH EN TOCH komen zij naar hier

    Wat willen zij dan? Zij willen papieren, zij willen een huis, zij willen een uitkering

    Ik vind dat Nederland AL DIE ILLEGALEN moet oppakken en gewoon terugsturen

  3. Azidan
    14 oktober 2011 om 11:24 uur.

    Deze luie illegalen die godganse dag op cafés zitten en dromen van een importbruid moeten eindelijk eens hun eigen land opbouwen

    Ga werken op het land, ga fruit verkopen who cares maar wanneer migranten keer op keer Nederland overspoelen enough is enough

    ze willen, alleen maar, willen willen willen

  4. Henk El Makloufhi
    15 oktober 2011 om 11:59 uur.

    Azidan, ik ben het met je eens.
    Mar weet je wat het problemhier in dit land is ?
    Als men besluit iemand uit te wijzen dan staan er gelijk ” tig “advocaten
    ( betaald door de staat) klaar met de nodige actiegroepen die het weer zielig of onnodig vinden en begint het gesodemieter van jarenlange onbetaalbare procedures.

  5. Azidan
    15 oktober 2011 om 09:24 uur.

    Henk, je hebt ook gelijk

    Maar het moet nu eindelijk eens gedaan zijn met die illegalen die alle hoop vestigen op “Oropa, Oropa”

    “Remraash, Remraash, Zawaaj, Zawaaj” (trouwen, trouwen)

    Elke zomer zie je Spaanse, Marokkaanse illegalen neerstrijken in Europa en ze willen dit en ze willen dat, en ze willen en ze willen,

    maar waarom gaan zij niet hun eigen land opbouwen, werken, handel, desnoods ga in de mijnen werken of zo JUST ACT, maar weeral emigreren naar een in hun ogen “kafirland” dat is oké voor hun

    En dan zitten ze eeen gooodddganse dag op café te kijken naar voetbal maar ondertussen konden ze misschien twee klusjes doen of zo

  6. Nabil
    18 oktober 2011 om 09:43 uur.

    wajow, ik stem nu op PVV, Wilders heeft gelijk, altijd maar klagen die buitenlanders maar ze willen wel een goodlife, ik snpa het niet meer

  7. Henk El Makloufhi
    19 oktober 2011 om 10:54 uur.

    Nabil,

    Toen Nederland ging stemmen in de afgelopen periode wist men wel op WIE men stemde maar NIET WAARVOOR men stemde!!!!!!
    GW heeft van al zijn beloftes er geen ene moer waargemaakt tot nu toe.
    Alleen maar aan de zijkant uit de staatsruif vreten met zijn maatjes, af en toe even blaffen en verderf geen zak gedaan !!
    Misschien is het nog niet opgevallen maar in de 2e kamer regeert de minderheidscoalitie niet met degedoogsteun van de PVV,maar samen met de PVDA en D66.
    En de PVV die conitnu roept dat ze het kabinet kunnen laten vallen, zit stil zijn zakken te vullen.
    Iedereen mag stemmen wat hij wil maar geloof toch niet dat hij of wie dan de problemen oplost.
    Wist je trouwens dat de Nederlanders die geemigreerd zijn of in het buitenland wonen gedurende een bepaalde jaarperiode bekend staan om hun weigerachtige houding om te integreren.
    Wist je dat ze opeisen in het buitennland de zaken die ze een ander willen ontzeggen
    Bijv blijven deelenemen aan de zorgverzekering in Nederland ?
    Men wil niet dat een Marokkaanse familie die na jaren van werken hier, terug in hun land hier verzekerd kunnen blijven, waar ze volgens de wet recht op hebben.
    Maar als ze zelf in het buitenland gaan wonen eisen ze dat ze hier verzekerd blijven.
    Hoe bedoel je hypocriet ???

  8. mhamed
    19 oktober 2011 om 05:06 uur.

    snap jezelf maar eens nabil want een dom persoon zoals jij die zich nabil noemt .