MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Liever vaderlandsliefde dan Marokkaanse dieven’

31 maart 2012 | in Politiek | 16 Reacties

Er is een politieke rel ontstaan tussen Marokko en Oostenijk vanwege een een poster van de politieke partij FPÖ. Op die poster is te lezen ‘Heimat-Liebe statt Marokkaner-Diebe’, wat vrij vertaald ‘liever pattriotisme dan Marokkaanse dieven’ betekent. Dat meldt Nu.nl.

Het Openbaar Ministerie in de alpenrepubliek maakte vrijdag bekend dat een onderzoek is geopend wegens het aanzetten tot raciale haat.

Volgens het Marokkaanse ministerie van Buitenlandse Zaken is er sprake van een belediging van ‘het hele Marokkaanse volk’. De Oostenrijkse ambassadeur in Rabat werd dan ook op het matje geroepen.

Er zijn 16 reacties

  1. lile
    31 maart 2012 om 11:27 uur.

    Dat valt wel te verwachten van een land waar de nazi is onstaan en waar hitler is geboren.Met raciale haat worden oostenrijkers ermee opgevoed.

  2. AliMaroc
    01 april 2012 om 11:10 uur.

    mee eens LILE

  3. amazich10
    01 april 2012 om 04:33 uur.

    Het valt op aaltijd marokaanen zijn het slachtoffer hoe kan dat?

  4. AliMaroc
    03 april 2012 om 09:19 uur.

    Amazich10, dat komt omdat marokkanen ziin de grootste imigranten groep in Europa.

  5. amazich10
    03 april 2012 om 04:07 uur.

    Alimaroc. Ik heb hier mijn vraag bij ,ik neem nl als voorbeeld turken zijn meer dan marokaanen en toch zijn de ………. Die …………. .

  6. AL MAGREBIE
    04 april 2012 om 10:09 uur.

    ze moeten echt in marokko borden ophangen met hou van je vaderland en maak jacht op europese pedofielen die naar marrakech gaan. Wat s er nu zo bijzonder aan oostenrijk walou daarom wonen daar niet zoveel marokkanen. zet zoiets in frankrijk, nederland, belgie of spanje kijken wat dan de reactie wordt dan krijg je een woedend menigte want dit is gewoon racisme en al helemaal gericht tegen marokkanen.

    Maarja oostenrijk was toch de afkomst van ADOLF HITLER dus zou me ook niks verbazen dat die hele tering volkje daar niet deugt !

  7. AL MAGREBIE
    04 april 2012 om 10:25 uur.

    amazigh 10 weet je ik ben ook amazigh maar tegelijkertijd marokkaan ! wij marokkanen zijn ook slachtoffers altijd zeker de burgers. jij weet kennelijk je eigen geschiedenis niet. weet je hoeveel marokkanen en met name imazighen van midden atlas en hoge atlas sous, en rif hebben meegevochten met dwang van kolonie frankrijk en spanje in de tweede wereldoorlog. Terwijl hun families werden afgeslacht door frankrijk en spanje in het thuisland maar kwamen daar pas later achter of wisten het al. Marokko was nooit een bezet land geweest in de geschiedenis zelfde de Ottomanen konden marokko niet veroveren tot frankrijk en spanje daar een einde aan maakte. Plus we hoeveel marokkanen wordt er onrecht aangedaan in het thuis en buitenland. wij zijn altijd de dupe geweest

    hoe is europa rijk geworden door geld dat uit de lucht valt ? wees wakker vriend deze europa en zeker west europa waren de grootste kolonies ter wereld hun hebben afrika leeggeroofd en alle bezittingen goud en naar hun schatkist gebracht. We hadden het toen beter dan europa maar helaas wij zaten te slapen en te chille.

    Je moet je eigen landgenoten hier niet kort gaan maken areoul.

  8. amazich10
    05 april 2012 om 12:01 uur.

    @almagheibie.
    Sorry je hebt het fout ik ken de geschidenis wel sterker mijn opa heeft mee gevochten daar gaat het nou niet om.
    Wat jij en heel veel van jou mede denkenden moetn doen is je zelf in andermans schoenen proeberen te platsen. en zelf na gaan of wij marokkanen het zo perfect in europa doen en misschien valt er heel veel te verbeteren, in plaats aaltijd het slachtoffertje te voelen (denken).

  9. het licht
    06 april 2012 om 11:21 uur.

    In nederland – spanje -belgie – duitsland – zelfs in marokko worden we niet gerecpecteerd en geacepteed als marokkaan of staats burger van land van verblijf.
    Het probleem zit bij onze zogenaamde broeders met status bij de regeringen die alleen maar aan hun zelf en portomonee denken die eigelijk voor ons zouden op komen en ons geloof,in europa eigelijk de hele wereld voerd een oorlog met wapens en pen en papier tegen ons marokkaanen en moslims.betreft oosterijk die zoekt aan dacht van de media om aan te tonen dat ook hun hun agenda volgen zoals nederland doet kijk naar lehalouf wilders praat over marokkanen en je hebt succes gegarandeerd.
    saraha wij hebben dit allemaal aan ons zelf te danken want zelfs moslims onderling en zelfs broers en zussen zijn niet goed voor elkaa.
    ik denk dat dit gewoon de prijs is die moeten we moeten betallen van allah om dat we onderling bezig zijn als kufar er is geen eerlijkheid en het belangerijkste is wij moslims zijn niet bang meer voor allah maar bang dat we dat we geen moderne leven lijden.mensen wordt waker en niets zal blijfen zoals het is geduld allemaal het komt wel goed gegarandeer.

  10. RIFI
    07 april 2012 om 10:52 uur.

    al-magrabie

    marokko moet borden ophangen va pedofielen ?

    hahahah , je laat me lachen , Denk je dat de koningshuis enige eer heeft ?
    De europeanen hebben meer eer dan mo-6 en zijn club

  11. RIFI
    07 april 2012 om 10:53 uur.

    Frankrijk heeft de arabieren in marokko wel degelijk bezet !!!

  12. RIFI
    07 april 2012 om 10:57 uur.

    in marokko worden toeristen op handen en voeten gedragen
    Ze verkopen hun lichaam zelfs aan hun , waar is je trots ???waar is je eer ???

    Niks !! je bent minder waard dan ezel stront.
    En wat het helemaal afmaakt , is dat frans gewoon 2 taal is van marokko , oeral wordt frans gesproken zelfs op tv zender

  13. mhamed
    07 april 2012 om 01:49 uur.

    wij marokkaanen moeten de schul bij ons zoeken want wij deugen echt niet 90% van ons is dwalend in alle opzichten …… geloof me wij zijn echt een ziekke volk.
    wij hebben de stok gegeven om geslagen te worden……..kijk over de hele wereld en oordeel zelfs……
    als de islam ons niet vereinigdt en een hoop verbiedt dan waren wij nog erger dan beesten.
    ik durf te zeggen dat wij niet deugen en probeer mezelf altijd beter te maken inplaats van in een hoek geplaats te worden.
    10% macha-allah

  14. amazich 10
    09 april 2012 om 06:52 uur.

    mee eens mhmed,

    van de islam mag je zo veel niet en toch zie ik mensen drugs verkopen naar een gebid in de moskee, of mensen die terug keren van haj , een uitkering van de staat hebben en zwart gaan werken. waar zijn we toch mee bezig.
    echte beesten, van mij hoef je echt niet te bidden of naar haj , en als je het doet dan is het iets tussen jou en allah,
    maar wees eerlijk tegen jezelf en je medemens moslim of niet moslim. bevalt het jou niet om met de europeanen te leven koop een enkeltje en laat je gezicht nooit in europa zien, dan bewijsje je broeder moslim een groote dienst.

  15. rachid17
    10 april 2012 om 06:54 uur.

    dit wat hier gebeurd kan ook niet mensen, lees de koran en zwijg mensen , praten over andere sytan werk amazich 10

    mee eens mhmed,

    van de islam mag je zo veel niet en toch zie ik mensen drugs verkopen naar een gebid in de moskee, of mensen die terug keren van haj , een uitkering van de staat hebben en zwart gaan werken. waar zijn we toch mee bezig.
    echte beesten, van mij hoef je echt niet te bidden of naar haj , en als je het doet dan is het iets tussen jou en allah,
    maar wees eerlijk tegen jezelf en je medemens moslim of niet moslim. bevalt het jou niet om met de europeanen te leven koop een enkeltje en laat je gezicht nooit in europa zien, dan bewijsje je broeder moslim een groote dienst.

    April 9th, 2012 om 6:52 pm

  16. rachid17
    10 april 2012 om 06:56 uur.

    praat goed anders zwijg, is beter voor jullie